Mikäli sinulla on joku muu lämmitysmuoto, niin voit laskea sen hinnan millä kannatta lämmittää jo sähköllä.
Minulla Lahdessa on kaukolämpö ja talvihinta
0,1288 /kWh kun perusmaksu otettu huomioon
Joten tuosta vähennetään Lahden sähkönsiirtohinta, joka tammikuussa oli 0,064 /kh
Jää erotukseksi 0,065 /kWh
Siitä pitää vähentää pörssisähkö marginaali, jonka myyjä ottaa; minulla 0,38 c/kh
Jää 0,0612 eli 6,12 senttiä kWh
kun pörssisähkön hinta on halvempi kuin tuo, silloin kannattaa ottaa jo sähkölämmitin käyttöön, monesti yöllä se on halvempi..
Mikäli on ilmalämpöpumppu lisälämmittimenä, sitä en oikein osaa laskea, koska sen tuotto vaihtelee ulkolämpötilasta riippuen.
Ilmalämpöpumpulla kannatta siis lämmitys tietysti jo korkeammallakin pörssisähköhinnalla, paitsi kovilla pakkasilla, jolloin teho on 1:1 eli kulutus ja tuotto ovat samat. Silloin ilmalämpöpumppu kannattaa panna kiinni.
Jokainen voi laskea omat rajat, milloin kannattaa ottaa avuksi sähkölämmitin!
Kaukolämmössä sähkö avuksi, mutta missä se pörssisähkön rajahinta on, tässä
Anonyymi-ap
4
254
Vastaukset
- Anonyymi
Lahtienergia on myynnissä. .myykööt pois vain. Yhtään voimalaa ei lahden paskaenergia omista missään..
Maallikkosaarnaajaksi ryhtyi Seesvaara.
Pilasi koko lafkan- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21#18279926
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
- Anonyymi
Sersjärvi tosiaan pilasi koko firman
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
💋 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18279926
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.947166- 1723722
- 533259
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2332394- 482125
- 411978
- 471869
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?251832- 601768
- 191753