liisteri valmiina vai itse sekoitellen?

tapetit seinään

Onko laatueroa eri valmisliistereiden välillä? Mitä kannattaisi ostaa, että tapetointijälki olisi hyvä? Entä onko laatueroa valmisliisterien ja itsetehdyn liisterin kanssa? Sekoittamisvaivan olen valmis tekemään, mutta jos valmisliisterillä onnistuu paremmin, niin sit päädyn siihen.

11

7013

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • siitähän se

      siitähän sitä on lähdettävä minkälaiseen pintaan tapetoit ja mitä tapettia,tarviiko liimaa vai liisteriä. jauholiisteri eli itsesekoitettu on hyvää ja halvempaa, eikä tule sekoitusvirhettä kuin ohjeen mukaan tekee.

      • tapetit seinään

        Kysymyksessä on pohjamaalattu kipsiseinä ja Borosanin paperitapetti.


    • sekoittelija

      Käytin ihan itse sekoitettavaa liisteriä. Liisterin laatu riippuu tapetistasi, mutta tavalliseen paperitapettiin välttää tavallinen perusliisteri. Valmisliisteri pitää käyttää n. kuukauden kuluessa pytyn avaamisesta (luki jossain pytyssä). Ainakin Kiillon tavallista jauhetta saa aika pienessä paketissa, josta 2,5 litraan sekotettuna tulee riittävästi liisteriä n. 4:lle rullalle. Sekottaminen on helppoa ja onnistuu ilman erikoisvispilöitä. Eli sanoisin että tapetointijälki ei ole liisteristä kiinni. Jos olet tarkka rahoistasi, niin jauhe tulee ilmeisesti halvemmaksi.

    • peukku68

      haukkui valmisliisterin ja kyllä se aika uusavuttomalta tuntuu..

      • sekoittelija

        Noh noh, valmisliisteri on ainakin tasalaatuista ja hyvin sekoitettua. Ostetaanhan maksalaatikkokin kaupasta valmiina, miksei liisteri.
        Jossain keskustelussa joku oli huomannut, että tapeteista voi saumojen kohdilta vähän väri muuttua, jos on huonosti pyyhkimistä kestävä tapetti ja joutuu poistamaan liisterijälkiä. Eli sillä kirjoittajalla olivat saumakohdat jotenkin erottuneet häiritsevästi. En ossaa sanoa.


      • nikkari
        sekoittelija kirjoitti:

        Noh noh, valmisliisteri on ainakin tasalaatuista ja hyvin sekoitettua. Ostetaanhan maksalaatikkokin kaupasta valmiina, miksei liisteri.
        Jossain keskustelussa joku oli huomannut, että tapeteista voi saumojen kohdilta vähän väri muuttua, jos on huonosti pyyhkimistä kestävä tapetti ja joutuu poistamaan liisterijälkiä. Eli sillä kirjoittajalla olivat saumakohdat jotenkin erottuneet häiritsevästi. En ossaa sanoa.

        valmiit liisterit irrottaa värit helpommin kuin sekoitettavat. Niissä ph-luku on korkeampi säilyvyyden kannalta. Jos kuitenkin päädyt valmisliisteriin, niin osta jotain muuta kuin kiiltoa


      • tapetit seinään
        nikkari kirjoitti:

        valmiit liisterit irrottaa värit helpommin kuin sekoitettavat. Niissä ph-luku on korkeampi säilyvyyden kannalta. Jos kuitenkin päädyt valmisliisteriin, niin osta jotain muuta kuin kiiltoa

        Mikäs Kiillossa on vikana? Irrottaako juuri se väriä tapetin saumoista vai onko jokin muukin syy? Mielenkiintoista keskustelua! Tuttu ammattilainen kun kehui juuri noita valmisliistereitä, että ne pitävät tapetit paremmin seinäs kiinni. Itse olin ajatellu noita itse sekoitettavia. Kiva kuulla, että on niissäkin jotain hyviä puolia. Tapetimme pitäis kestää hyvin pesua, muttei harjausta.


      • peukku68
        tapetit seinään kirjoitti:

        Mikäs Kiillossa on vikana? Irrottaako juuri se väriä tapetin saumoista vai onko jokin muukin syy? Mielenkiintoista keskustelua! Tuttu ammattilainen kun kehui juuri noita valmisliistereitä, että ne pitävät tapetit paremmin seinäs kiinni. Itse olin ajatellu noita itse sekoitettavia. Kiva kuulla, että on niissäkin jotain hyviä puolia. Tapetimme pitäis kestää hyvin pesua, muttei harjausta.

        sillä on sitten hyvä veloitus tai pieni kate jos sillä lyö leiville valmiilla liisterillä vettää. se kun säilyy purkissa kauan mutta avattuna ja liisterikoneessa käyneenä alkaa homehtua jo seuraavana päivänä..


    • ihmettelevä234

      moikka
      juuri katsoin netistä että valmis liisteri maksaa n.30eur 15 litraa ja minä ostin rtv ltä juuri liisteriä ja se maksoi neljä litraa 18.90 eur ja siinä oli otettu pois kahdenkymmenen prosentin alennus joten ilman sitä alea oisi maksanut yli kakskymppiä joten aika isoa hintahaitaria on firmoilla jos sen saa muka tuolla yllämainitulla hinnalla mikä on halpa verrattuna mitä minä maksoin vaiko rtv sitten liian kallis

    • saippuakupla1

      Mistä sitä liisterijauhetta voi ostaa? :)

      • Ostaa vaan

        K rauta, Prisma, tapettiliikkeet jne.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5045
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3177
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1501
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1275
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1266
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1247
    Aihe