näppylöitä leuassa

apua kaipaava

vuoden ikäisellä dogillamme on punaisia pieniä näppylöitä leuassa sekä huulissa. mitä mahtavat olla ja mistä tulevat??

8

6364

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • leuassa

Minun 3-vuotiaalla doggilla oli/on näppylöitä leuassa...ne ainakin olivat ihan harmittomia näppylöitä. Mutta jos näyttää pahalta ja pahenee, kannattaa kysyä eläinlääkäriltä.

• olla

Kokeile ensiksi tätä keinoa, ennenkuin alat kiikuttaa lekuriin. Luulen että kysessä on hyvin tavallinen sileä/lyhytkarvaisten rotujen, kuten tanskandoggi, ihotulehdus.
        Joka ruokailun jälkeen pyyhi dogin leuka ja huulet puhtaalla vedellä ja pyyhkeellä puhtaaksi. Sitten kerran päivässä esim. iltaisin pese ne näppyläkohdat BETADINE pesunesteellä, ei siis sillä puhdistusaineella vaan sellaisella vaahtoavalla pesunesteellä.
        Se pesu onnistuu niin, että laitat kulhoon lämmintä vettä ja sitä pesuainetta ja peset sitä naamaa siihen veteen kastetulla pumpulitukolla. Vaihda tukkoa aina välillä ettei ne bakteerit leviä uudelleen siihen näppyläalueelle. Jos ne näpyt ei ole vähentyneet viikon kuluessa kun olet pessyt joka ilta ja putsannut sitä naamaa, vie lekuriin. Älä käytä rasvoja niihin, ne vaan pahenee kun iho ei saa rasvan alta ilmaa.
        Terveisin näppyläleukainen dobberi

• Jack

Meillä on kans noita samoja ja putsaus ohjeet betadinella saatiin lääkäriltä.
      Lääkäri sanoi myös että ongelmana voi olla muovinen ruokakuppi, et koira olis sille herkistynyt, vaihdettiin se siis peltiseen ja ehkä hiukan autto.

• koirienystävä

minulla on siis tuo doggi/labradori ja sillä oli tuossa murrosiässä juuri sellaisia "finnejä". menevät ohi iän kanssa, mutta tarvitsevat hoitoa. puhtaanapito auttaa ja lääkäriltä saa tulehdukseen sopivaa ja hyvin tehoavaa rasvaa. meillä ainakin näpyt alkoivat vuotaa verta koiran innostuessa jostain eli esim kun vieraita tuli. oli kiusallista, kun vieraat lähtivät aina vaatteet sotkussa... onneksi se meni ohi ja liittyi selvästi murrosikään. tsemppiä, kyllä se siitä.

• nuppu

Voi olla myös agriniinin puutosta, tai miten lie nyt kirjoitetaankaan. Kannattaa kokeilla vaihtamista ruokaan, jossa käyetetty sisäelimiä.

• arginiini
        nuppu kirjoitti:

Voi olla myös agriniinin puutosta, tai miten lie nyt kirjoitetaankaan. Kannattaa kokeilla vaihtamista ruokaan, jossa käyetetty sisäelimiä.

Arginiini on oikea kirjoitusasu.

• Anonyymi

Suun ja huulien putsaus ja betadine toimi.
        Näpyt lähti.

• Anonyymi

Finnejä ovat tuon ikäisellä, menee itsestään ohi. Meillä nartulla aina ennen juoksuja. Hormoneista johtuu.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Pysy kaukana musta

Ja kaikista mun läheisistä. Oon tosissani.
      Ikävä
      101
      6133
    2. Kuvaile kaivattusi

ulkonäköä. 💡
      Ikävä
      212
      3396
    3. Näin susta unta

Teit siinä temppuja ja kurkit huomaanko. Niinkuin sun tarttis sitä epäillä. Öitä tuimalle!
      Ikävä
      18
      3315
    4. Toiselle puolikkaalleni

Sinulla ei taida olla kaikki nyt ihan hyvin? Minua itketti eilen kauheasti, sinunko itkuja itkin? Kyllä kaikki selviää j
      Ikävä
      66
      3298
    5. Niin voimakkaat tunteet

Että ajattelin hänen olevan se elämän rakkaus. Silmien edessä vikitteli toista ja hyvästelemättä hylkäs niin tyhjyys jäi
      Ikävä
      16
      2515
    6. Nainen, sinä viisas ja ymmärtäväinen

sekä hyvällä huumorintajulla varustettu. Kun kaikki muut ovat kaikonneet, vain sinä olet jäljellä. Ellet kestä kirjoituk
      Ikävä
      24
      2494
    7. Katu täyttyy askelista...

Hyvää sunnuntaita ja hyvää jatkoa jos näin...Vettä sataa, mutta hyvä vaan, ainakin kasveille.
      Ikävä
      28
      2353
    8. Onko 172cm lyhyt?

Pitääkö miehen olla pidempi kuin 172cm?
      Sinkut
      265
      2052
    9. Puhe on halpaa

Katso mitä hän tekee.Teot kertoo enemmän kuin tuhat sanaa.Uskokaa punaisia lippuja.Hyvää yötä.
      Ikävä
      44
      1636
    10. 6
      1398
    Aihe