Onko muitakin ihmisiä,jotka on kiinnostuneita tribal-tyylisestä itämaisesta tanssista? Sellaisen käsityksen olen saanut, että se ei ole suomessa mitenkään kauhean yleistä....kö? Itse olen tanssinut ihan normaalia napatanssia kohta vuoden ja nyt tuo tribal-tyylinen on alkanut kiehtoa vallan vietävästi..:)
Tribal-tyylinen napatanssi
28
6591
Vastaukset
- minullekin
millaista on tribal-tyyli napatansissa. Olen itse tanssinut jossain vaiheessa jopa kolme vuotta mutta tuosta en ole koskaan onnistunut kuulemaan? Voisi olla mielenkiintoista kokeilla.
- kaarne-tyttö
Olen ottamassa itsekin vasta selvää, että kovin paljoa en vielä tiedä kertoa. Mutta tyyli on ainakin amerikasta kotoisin (henk.koht. en mitenkään kauheasti tykkää amerikkalaisista, mutta näköjään ne saa aikaan jotain hyvääkin:))
Sen tyyliset puvut on hirmu nättejä ainakin omasta mielestäni.. En oikein innostu sellaisesta perus kimalluksesta ja chiquita-täti-tyylistä.
Mutta netti on tällä erää vähän parempi kertoja kuin minä..........:) Olisin sanonut juurikin tuon vatsatanssi.fi-osoitteen, minkä tintti kerkesi kertomaan, mutta kannattaa myös googlata, ja laittaa hakusanaksi vaikka tribal bellydance, niin ainakin englanninkielisiä sivuja löytyy paljon. Suomeksi en ole vielä onnistunut löytämään muuta kuin nuo vatsatanssi-sivut... www.nomandicdesire.comista löytyy nättejä vaatteita ja www.tribalmax.comin etusivulla on ihan alimmaisena tribal-linkkejä ja sitä rataa:) Jos haluat niin kerro mielipiteesi kun olet vähän surffaillut:) - Hannele
Käy katsomassa esim. www.fcbd.com. Tai hae hakusanalla American Tribal Style.
- joka osaa ei pelkää
kaarne-tyttö kirjoitti:
Olen ottamassa itsekin vasta selvää, että kovin paljoa en vielä tiedä kertoa. Mutta tyyli on ainakin amerikasta kotoisin (henk.koht. en mitenkään kauheasti tykkää amerikkalaisista, mutta näköjään ne saa aikaan jotain hyvääkin:))
Sen tyyliset puvut on hirmu nättejä ainakin omasta mielestäni.. En oikein innostu sellaisesta perus kimalluksesta ja chiquita-täti-tyylistä.
Mutta netti on tällä erää vähän parempi kertoja kuin minä..........:) Olisin sanonut juurikin tuon vatsatanssi.fi-osoitteen, minkä tintti kerkesi kertomaan, mutta kannattaa myös googlata, ja laittaa hakusanaksi vaikka tribal bellydance, niin ainakin englanninkielisiä sivuja löytyy paljon. Suomeksi en ole vielä onnistunut löytämään muuta kuin nuo vatsatanssi-sivut... www.nomandicdesire.comista löytyy nättejä vaatteita ja www.tribalmax.comin etusivulla on ihan alimmaisena tribal-linkkejä ja sitä rataa:) Jos haluat niin kerro mielipiteesi kun olet vähän surffaillut:)Hei fusion tribal bellydance on peräisin veda aikojen intiasta. intialaispakolaiset innostivat eri kansojen naiset tanssimaan se vaakiintui lähes joka maassa ja muutti muotoaan paikalliseen makuun. pohjpois-afrikassa tanssitaan napatanssia afrikkalaisin maustein, enemmän pyllyä ja pään heiluttelua, vanhassa andalusiassa arabit ja mustalaiset välittivät tanssia eteenpäin josta kehittyi flamengo ja eurooppaan levitessään se kehittyi baletiksi sekä serpentine dance on myös saanut inspiraation itämaisen napatanssin, huivitanssista. samaanaikaan intialaisten pakolaisten tanssi levisi aasiaan suuntaan ja siitä kehittyi useita versioita hanuman tanssit , kiinalainen riikinkukkotanssi on melkein kuin napatanssi kungfulla maustettuna...tribal bellydancia on tanssittu afgaanien ja egyptin heimoissa ennenkuin siitä oli uneksittukaan amerikassa. Lisäksi jo australiassa ja ranskassa on enemmän harrastajia kuin amerikassa. Siellä se ei ole niin kaupallistettu kuin jenkkilässä.
sori kirjoitusvirheitä on muutama, mutta jos tanssi kiinnostaa nii tervetuloa töölön kisahallille joka ke klo 18-20
T.imane
- tintti
Käy katsomassa vatsatanssi.fi, sieltä löytyy jotakin tietoa ja muistaakseni myös keskustelua tyylistä. Hannele Aaltonen taitaa olla ainoa tribal-tyylin opettaja suomessa.
- Outi
Tukholmassa on ryhmä joka esittää tätä "Tripal tanssia " ja myös opettavat sitä. Käykää SODA:n sivuilla tutkimassa. Itse olen yrittänyt etsiä opettajaa /kurssia Helsingistä mutta kukaan ei tiedä tästä mitään. Tanssityyli on ihanan reteetä ja vaatteet on tosi makeita, isot pitkät hameet, isoja koruja, turbaani ja "kasvomaalauksia"... Ei mitään bikiki meininkiä :)
http://hem.passagen.se/websoda1/- Hannele
Hesassa kurssit 5.11 ja 26.11. Ota yhteyttä ja kysele lisää jos kiinnostaa.
- dffhfh
[email protected] tästä osoitteesta voitte minut tavoittaa. olen 30v ja kokoikäni tanssinut napatanssin eri tyylit. olen arabi joten tanssi on veressä. elokuun lopus alkaa uusi kurssi. Mun oppilaiden seasta löytyy tulitanssijoita, sirkustaiteilijoita sekä ihan tavallisia ihania naisia. ottakka yhteyttä jos tribaali kiinnostaa ;)
- Hannele
Otapa yhteyttä. Opetan nimittäin itse American Tribalia ja olen tietääkseni ainoa joka sitä Suomessa tekee. Helsingissä pidän kursseja 5.11 ja 26.11. Porissa opetan myös sekä sopimuksesta myös muualla.
- jenskuliini*
Kun oot tanssinu napatanssia niin tiätkö jotain hyvää kappaletta (siis joka rytmissä voi tanssia napatanssia?)
- kaarne-tyttö
Anteeksi kun vastaaminen venyi näin pitkäksi, en
ole viime aikoina oikein ehtinyt keskusteluja
vilkuilemaan.
Kappaleitahan löytyy vaikka kuinka, en nyt mene
sanoman mitään yksittäistä kappaletta, mutta
kirjastosta voit ehkäpä löytää itämaista
musiikkia, jonka tahtiin voit improvisoida:)
Jostakin etninen popmusiikki tai perinnemusiikki
osastolta tms.
Ihan tunnetuista biiseistä vaikka shakiran
whenever wherever on ihan tanssittava, ja siihen
on koreografioitakin väänetty käsittääkseni. Ja
siitä on myös etnisempi versio olemassa kuin se
radioissa luukutettu.
Tietysti voit netistäkin vaikkapa tilata jonkin
cd:n. Niitä kyllä löytyy, kun alat
googlettamaan:) Ainakin itse olen yhden tilannut
saksasta yhden sen suuremmitta kommelluksitta,
mutta varmasti niitä suomestakin löytää.
Sitten vielä itämaisen tanssin festareilla, on
ollut basaareissa myynnissä levyjä. Ja voit
tietysti ilmoittautua festareiden
tanssikursseillekin, niitä on tarjolla yleensä
aloittelijatasosta prokursseihin:) Festareista,
ja siitä milloin niitä järjestetään, löydät
myöskin googlettamalla.
Tänäkin kesänä varmaankin sellaiset jossakin
järjestetään, muta siitäkään en ole nyt
viimeaikoina ehtinyt ottamaan sen suuremmin
selvää:)
Toivottavasti tästä oli jotakin apua!:)
- jansu :))
heipsan :) piti kysyä vaan että missä täällä helsingissä kannattaa aloittaa napatanssi olen tanssinut melkein kaikke muuta paitsi napatanssia ja nyt se alkoi kiehtomaan minua :) joten osaatko neuvoa?
- kaarne-tyttö
Näin keski-suomalaisena en ole mitenkään etevä helsingintuntija, mutta siellä pääkaupunkiseudulla tuskin on tanssimahdollisuuksista pulaa!:)
Katsele vaikkapa jostain työväenopistokursseista, kun ne taas syksyllä alkavat, olisiko niissä tarjolla aloittelijoille kursseja. Varmasti sinulle on paljon hyötyä aiemmasta tanssitaustasta, kun koordinaatio on jo valmiiksi kohdallaan:)
Nyt kesällä järjestettiin juurikin helsingissä itämaisen tanssin kesäfestivaalit, mutta harmi kyllä 7.-10.6, eli menneet jo ovat. Ensikesän festivaalit ovatkin sitten jyväskylässä.
Mutta tosiaan googleta ja etsiskele tietoa tarjolla olevista tanssikursseista. Voin vakuuttaa, että niitä kyllä löytyy sieltä päin:) - opetan tribal napatanssia
[email protected] opetan tribal-bellydance töölön kisahallissa elokuun loppupuoliskolla. ota yhteyttä jos kiinnostaa :)
- tulkaa kaikki mukaan
opetan tribal napatanssia kirjoitti:
[email protected] opetan tribal-bellydance töölön kisahallissa elokuun loppupuoliskolla. ota yhteyttä jos kiinnostaa :)
hei pahoittelen ettei kusrssi alkanut elokuunpuolella, mutta kusrssi on nyt kyllä menossa töölön kisahallilla alkaen 8.10 joka ke klo 18-20
- tanuska123
moi! olen kiinostunut napatanssista ja haluan harrastaa sitä mutta en tiedä missä voisin harrastaa napatanssia. asun turussa toivoisin jos olisi tietoja lähettääisitte minulle sähköposti osoitteeseni.
- kaarne-tyttö
En tarkemmin tiedä turun kurssitarjonnasta, mutta varmasti sieltä löytyy paljon tanssimahdollisuuksia:)
Googlettele itämaiseen tanssiin liittyviä juttuja, niin törmäät kyllä kurssi-ilmoituksiin melkoisen nopeasti! Ja myös syksyllä alkavat työväenopistokurssit kannattaa tsekata, niistä usein löytyy iha alkeiskurssejakin.
Vastasin nyt ihan näin keskustelupalstalla, koska en tiedä sähköpostiosoitettasi.
Toivottavasti pääset pian tanssikursseille!:)
- Kri_tanssi
Hei tanssiystävät!
No nyt Hesassa on myös venäläinen tribal-tanssin opettaja, joka aloitti kurssit viime syksyllä venäläisessä järjestössä. Olen itse hänen oppilas ja tykkään kovasti, ollaan jopa esiinnytty pari kertaa konserteissa ja hyvää palautetta saatu. Nyt ottaisimme mielellämme vastaan neuvoja, miten vois laajentaa tämä tribal-toiminta ja olisiko halukkaita yhteistyöhön, tietääkö myös joku onko Helsingissä semmosta tilaa, missä voisi harjoitella ja paljon maksaa?- SallaJKL
Hei!
Missä Helsingissä pääsee opettelemaan Tribalia?? Haluisin kovasti päästä kokeilemaan! Entä onko tietoa muiden paikkakuntien kursseista? Googlailu ei tuottanut oikein tulosta.... Erityisesti Jyväskylään olisi kurssi tervetullut :) - sarilainen
Tribal-kurssi olis tosi kiva, toivottavasti löytyisi kurssivetäjä!
KURSSIPAIKKAMAHIKSIA:
1. Silver Gym http://www.silvergym.fi/
Hämeentie 15, 00500 Helsinki, sisäänkäynti Lintulahdenkadun puolelta.
Toimisto puh. 09-7733025. Toimiva sali peileineen. Kyselin varausta vuosia sitten
itämaisen tanssin kurssin pidolle ja ainakin silloin olisi ollut mahdollista vuokrata kohtuuhintaan.
2. Kuntokeidas Sandels Välskärinkatu 4 B, Taka-Töölö, Helsinki
p. (09) 4368 8070, erinomainen peilisali myöskin ilmastointeineen.
3. Tanssikeidas http://www.tanssikeidas.fi/yhteystiedot/index.html
Malminkatu 22E, 00100 Helsinki, gsm 050 51 71 675, edulllista tilavuokrausta.
4. Blue Flamenco http://www.blueflamenco.net
Tanssisalin osoite, Kuortaneenkatu 3 C, 00510 Helsinki, edullinen vuokrahinnasto
http://www.kolumbus.fi/blue.flamenco/ -> Sähköposti [email protected]
gsm 040 7542 158
AURINKOISTA & TANSSILLISTA KESÄÄ KAIKILLE : ) - facebook:mimi luu
SallaJKL kirjoitti:
Hei!
Missä Helsingissä pääsee opettelemaan Tribalia?? Haluisin kovasti päästä kokeilemaan! Entä onko tietoa muiden paikkakuntien kursseista? Googlailu ei tuottanut oikein tulosta.... Erityisesti Jyväskylään olisi kurssi tervetullut :)Hei kaikki tribaliin hurahtaneet tanssiattaret,..Olen Bell Ami 32v.(tait.nimi)ja tuonut tanssia suomeen 7vuotta sitten ensin toimin underground festareilla mutt nyt jaan opetuksiani ympäriämpäri stadia. Olen imenyt vaikutteita lootustansseista,kabareeh,yooga, kungfu, hiphop jazz chinese peacockdance, firedance....u name it come to me am the one u r looking for my dear sisters ;) .
Eli seuraavat workshopit alkavat la 18. syyskuuta 2010 13:00-15:00 25e "intensiivinen fiilistely ja tekniikka metaforaa käyttäen"
la 25.syyskuuta 2010 klo 15e "to find ur own tribal style"
Kurssit tarjoavat sykettä nostattavaa jännitystä yhdistelemällä itämaisen pitkän tanssiperinteen urbaaniin tanssikulttuuriin. Aikamatka heimotansseista kabareehen-
Herätä sisäinen tanssidiivasi!
FACEBOOK PROFIILI : mimi luu
C u DanCing
Tiedustelut 040-4783064
Ennakkoilmoittautumiset 16.9 mennessä
p.s kantsii tarttuu tilaisuuteen, meinaa tää on mulle enemmän rakkaus kutyö enkä kiireisenä äitinä aina voi jakaa sen minkä osaan. - BELL AMI
facebook:mimi luu kirjoitti:
Hei kaikki tribaliin hurahtaneet tanssiattaret,..Olen Bell Ami 32v.(tait.nimi)ja tuonut tanssia suomeen 7vuotta sitten ensin toimin underground festareilla mutt nyt jaan opetuksiani ympäriämpäri stadia. Olen imenyt vaikutteita lootustansseista,kabareeh,yooga, kungfu, hiphop jazz chinese peacockdance, firedance....u name it come to me am the one u r looking for my dear sisters ;) .
Eli seuraavat workshopit alkavat la 18. syyskuuta 2010 13:00-15:00 25e "intensiivinen fiilistely ja tekniikka metaforaa käyttäen"
la 25.syyskuuta 2010 klo 15e "to find ur own tribal style"
Kurssit tarjoavat sykettä nostattavaa jännitystä yhdistelemällä itämaisen pitkän tanssiperinteen urbaaniin tanssikulttuuriin. Aikamatka heimotansseista kabareehen-
Herätä sisäinen tanssidiivasi!
FACEBOOK PROFIILI : mimi luu
C u DanCing
Tiedustelut 040-4783064
Ennakkoilmoittautumiset 16.9 mennessä
p.s kantsii tarttuu tilaisuuteen, meinaa tää on mulle enemmän rakkaus kutyö enkä kiireisenä äitinä aina voi jakaa sen minkä osaan.OSOITE NÄILLE KAHDELLE WORKSHOPILLE : STUDIO SHAMSINA, HÄMEENTIE 105 C / 3krs (pasila) Helsinki
Tervetuloa :) - Dancing mama
BELL AMI kirjoitti:
OSOITE NÄILLE KAHDELLE WORKSHOPILLE : STUDIO SHAMSINA, HÄMEENTIE 105 C / 3krs (pasila) Helsinki
Tervetuloa :)Nyt kannattaa liittyä Suomen tribal fusion bellydance- facebook-jäseneksi
siellä voi mainostaa itseään alan opettajana tai hakea infoa seuraavista tapahtumista,kursseista, asusteista..yms. muutenkin voi keskustella samanhenkisten alan harrastajien kanssa. C u there. - TribalFani
SallaJKL kirjoitti:
Hei!
Missä Helsingissä pääsee opettelemaan Tribalia?? Haluisin kovasti päästä kokeilemaan! Entä onko tietoa muiden paikkakuntien kursseista? Googlailu ei tuottanut oikein tulosta.... Erityisesti Jyväskylään olisi kurssi tervetullut :)Moikka! Helsingissä on avattu uusi TribalTanssiKeskus Herttoniemessä.
www.tribaltanssikeskus.fi 29. ja 31. elokuuta on ilmaisia kokeilutunteja.
- TribalFani
Hei, tribalin ystävät!
Itsekin olin pitkään jahdannut tribal-kursseja ja vihdoinkin tänä kesänä on avattu uusi Tribaltanssikeskus, joka erikoistuu tribal fusion tanssiin ja myös ATS tanssilajiin. Opettajana on todella mukava ja aivan upea tanssija. Juuri nyt ilmoittautuminen on vielä heillä auki. Ja 29. ja 31. elokuuta järjestetään ilmaisia kokeilutunteja.
Lisää tietoa löytyy heidän nettisivulta: www.tribaltanssikeskus.fi - Laura Luna
Myös minä opetan tribal fusionia Helsingissä ja Järvenpäässä. Seuraavat kurssit alkavat tammikuussa 2012. Tarkempaa tietoa minusta, lajista ja kursseista löytyy blogistani täältä http://lunavibes.blogspot.com/2011/12/uusia-kursseja-tammikuussa.html
Tervetuloa tanssimaan! - Amamba
Vanha ketju, mutta mainostanpa minäkin. Opetan American Tribal Stylea ja tribal fusion -vatsatanssia Turussa (toki muuallakin, jos halukkuutta riittää). www.dancewithmeamanda.blogspot.com
- vatsatanssi
Harrastin itämaista tanssia yli 10 v ja alalle vihkiytyneet puhuivat vatsatanssista ei napatanssista. Mihin vatsatanssin sanan käyttö on hävinnyt alan harrastajilta?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.315466- 363721
Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1833283- 112565
- 292152
- 122077
- 1631886
- 141368
- 1051362
- 1371154