Halpa hostelli

AXbeebi

Tietäisikö joku halpaa hostellia Budapestista? Ei tarvitse olla keskustassa tai lähellä turistipaikkoja...

6

892

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • mmm

      Dominik Panzio -niminen hostelli, lähellä kaupunginpuistoa. Ihan mukavan siisti paikka eikä hintakaan kova ollut, muistaakseni noin 13 euroa/yö kahden hengen huoneessa, kylläkin talvikaudella, kesällä varmaankin kalliimpaa... Suihkuja/vessaa ei ollut omassa huoneessa, mutta ei se kyllä meitä haitannut. Mukava henkilökunta.

      • dehogyisne

        Jos hinta on ainoa valintaperuste, niin Sirály(=Lokki)-hostellin (viime kesänä n. 8e/vrk/ makuusalipaikka) alittanutta ei ehkä ole. Sirály sijaisee Margit-saarella, avoinna kesäaikaan. Vähän kalliimpi (12e/vrk) ja paljon kivempi on Best Hostel, rautatieasema Nyugatin lähellä. Ráday utcalla (nro 43:ssa) on myös halpa (12e) Ráday Youth Hostel, joka oli tosin ehkä karsein hostellikokemukseni ikinä...


      • Novy.most
        dehogyisne kirjoitti:

        Jos hinta on ainoa valintaperuste, niin Sirály(=Lokki)-hostellin (viime kesänä n. 8e/vrk/ makuusalipaikka) alittanutta ei ehkä ole. Sirály sijaisee Margit-saarella, avoinna kesäaikaan. Vähän kalliimpi (12e/vrk) ja paljon kivempi on Best Hostel, rautatieasema Nyugatin lähellä. Ráday utcalla (nro 43:ssa) on myös halpa (12e) Ráday Youth Hostel, joka oli tosin ehkä karsein hostellikokemukseni ikinä...

        Olen itse hieman harkinnut tuota Best Hostellia, halpuus, rauhallisuus ja sijainti kuulostavat hyviltä. Mutta pääseekö sinne sisään myös klo 23 jälkeen kun respa on kiinni?

        Kerropa muuten lisää karmeasta hostellikokemuksestasi! Itselläni on yksi vuosien takaa:

        Muutama vuosi sitten talvella kävimme Riiassa. Hostelli Aurora keskustassa on varmaankin ainut hostelli jota en suosittele kellekään. (Ellei taso ole noussut rajusti näinä vuosina.) Ja en todellakaan vaatinut silloin hostellilta paljon.

        Suihku ja wc käytävän päässä, ok. Auroran suihku vain löytyi labyranttimaisen kuljeskelun jälkeen alemmista kerroksista pimeiden käytävien päästä ja suljettujen verhojen takaa. Suihkuhuone oli kuin bunkkeri, lattiat betonia. Onneksi vanha puuritilä oli unohdettu homehtumaan suihkun alle, jotta jalat ei jäädy peseytyessä.

        Itse suihkulaite sojotti seinästä noin vyötärön korkeudella, siis metallinen pitkä hanamainen putki esitti suihkua. Hanasta lorotti hissukseen vettä, jolla kyllä sai hyvällä tahdolla ja akrobatialla hiuksetkin pestyä.

        Eikä siinä vielä kaikki: tämä suihkuihanuus maksoi huoneen hinnan lisäksi viisi latia! Pirulauta mitä riistoa!!

        Kaupungilla käytyämme huomasimme huoneessamme omituista valkoista jauhetta nurkissa. Tuholaismyrkytys! Ou jee, päätäkin alkoi särkeä niin väkevistä myrkyistä.

        Tuholaisten lisäksi Aurora sai karkoitettua myös meidät. Mummo respan luukussa oli oikein mukava.

        Nový "mummojen ystävä" most


      • dehogyisne
        Novy.most kirjoitti:

        Olen itse hieman harkinnut tuota Best Hostellia, halpuus, rauhallisuus ja sijainti kuulostavat hyviltä. Mutta pääseekö sinne sisään myös klo 23 jälkeen kun respa on kiinni?

        Kerropa muuten lisää karmeasta hostellikokemuksestasi! Itselläni on yksi vuosien takaa:

        Muutama vuosi sitten talvella kävimme Riiassa. Hostelli Aurora keskustassa on varmaankin ainut hostelli jota en suosittele kellekään. (Ellei taso ole noussut rajusti näinä vuosina.) Ja en todellakaan vaatinut silloin hostellilta paljon.

        Suihku ja wc käytävän päässä, ok. Auroran suihku vain löytyi labyranttimaisen kuljeskelun jälkeen alemmista kerroksista pimeiden käytävien päästä ja suljettujen verhojen takaa. Suihkuhuone oli kuin bunkkeri, lattiat betonia. Onneksi vanha puuritilä oli unohdettu homehtumaan suihkun alle, jotta jalat ei jäädy peseytyessä.

        Itse suihkulaite sojotti seinästä noin vyötärön korkeudella, siis metallinen pitkä hanamainen putki esitti suihkua. Hanasta lorotti hissukseen vettä, jolla kyllä sai hyvällä tahdolla ja akrobatialla hiuksetkin pestyä.

        Eikä siinä vielä kaikki: tämä suihkuihanuus maksoi huoneen hinnan lisäksi viisi latia! Pirulauta mitä riistoa!!

        Kaupungilla käytyämme huomasimme huoneessamme omituista valkoista jauhetta nurkissa. Tuholaismyrkytys! Ou jee, päätäkin alkoi särkeä niin väkevistä myrkyistä.

        Tuholaisten lisäksi Aurora sai karkoitettua myös meidät. Mummo respan luukussa oli oikein mukava.

        Nový "mummojen ystävä" most

        Best Hostelliin pääsee kyllä myöhäänkin, sieltä antavat avaimen. Itte hostelli on rauhallinen, mutta paikka on Podmaniczky utcan ja Teréz Körútin kulmassa, joten liikenteen melua kuuluu kylläkin. Ihan mukava silti! Kantsii varata etukäteen, huoneita on vähän.

        Jaa karsee hostellikokemus... no, en kuulu niihin ihmisiin, jotka hätkähtävät pienestä tai vähän suuremmastakaan sotkusta, mutta Rádayssä sänky oli ainoa paikka jossa pystyi oleilemaan ilman kenkiä. (Ja sittenkin oli parempi olla katsomatta, mitä oli lakanan alla...) Suihku oli tollanen kuvailemasi betonikauhistus epämääräisen rakennuskamaa täynnä olevan käytävän päässä. Suihkutilassa oli vain yksi ovi jota ei saanut lukkoon, ei suihkuverhoja tms. Itse suihku oli pyöreä metalliputki katonrajassa. Kuumaa vettä tais sentään tulla:) Mutta respan ihmiset oli oikein mukavia. Talvisin rakennus toimii opiskelija-asuntolana, ja ilmeisesti jonkinlainen remppa oli menossa - toivottavasti.
        (Ei toi mainitsemani Sirály-hostellikaan mikään helmi ollut, mutta Rádayhin verrattuna sanotaanko kohtuullinen hintaansa nähden.)


    • ei vielä tietoa

      olen itse lähdössä juhannukseksi budapestiin ja varasin huoneen agabe budget guesthousesta, eli ei vielä kokemusta mutta vaikutti kuvissa siistiltä. Tuttavani kävi paikanpäällä varaamassa huoneen, vastaanotossa puhuttiin kuulemma hyvää englantia ja oli siistin oloinen. Kaikissa huoneissa (ainakin private-huoneissa) on käsittääkseni oma vessa ja kylpyhuone. Tässä huoneessa kylpyhuone jaetaan viereisen huoneen kanssa mutta eipä tuo haittaa.
      hinta oli mielestäni kohtalainen, 2hh huone 2 yötä 66e. Eli 16,5e/yö/hlö. Mutta halvempiakin huoneita löytyi näistä 4 tai 6 sängyn huoneista ja mielestäni myös yhden hengen huone oli edullisempi.
      Ebookersin sivuilta löysin tämän. Sijaitsee aivan keskustassa.

    • nopeimmin

      Rautatieasemalta löytyy majapaikan tarjoajia. Neljästi olen käynyt, enkä ole kertaakaan pettynyt paikkoihin.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 180
      1965
    2. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      52
      1888
    3. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1578
    4. Euroviisut fiasko, Suomen kautta aikain typerin esitys, jumbosija odottaa. Olisi pitänyt boikotoida!

      Tämän vuoden euroviisut on monella tapaa täydellinen fiasko. Ensinnäkin kaikkien itseään kunnioittavien eurooppalaisten
      Maailman menoa
      140
      1445
    5. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1324
    6. Nukkumisiin sitten

      Käsittelen asiaa tavallani ja toiveissa on vielä että tästä pääsee hyppäämään ylitse. Kaikenlaisia tunteita on läpikäyny
      Ikävä
      4
      1184
    7. Muistatko komeroinnin?

      Taannoin joskus kirjoitin aloituksen tänne komeroinnista eli hikikomoreista; syrjäytyneistä nuorista ihmisistä. Ehkä asu
      Suhteet
      48
      1175
    8. Naisten tyypilliset...

      Naiset ei varmaan ymmärrä itse miten karmealle heidän tavara haisee. Miehet säälistä nuolevat joskus, yleensä humalassa
      Ikävä
      10
      1143
    9. Tuollainen kommentti sitten purjehduspalstalla

      "Naisen pillu se vasta Bermudan kolmio on. Sinne kun lähdet soutelemaan niin kohta katoaa sekä elämänilo että rahat"
      Suhteet
      3
      1118
    10. Syö kohtuudella niin et liho.

      Syömällä aina kohtuudella voi jopa laihtua.On paljon laihoja jotka ei harrasta yhtään liikuntaa. Laihuuden salaisuus on
      Laihdutus
      10
      1109
    Aihe