Osallistu!
Porvoon kaupunki on varautunut tuleviin maankäytön muutoksiin Kilpilahden ja Kulloon alueella aloittamalla alueella kaavatyön. Kaupunki on laatinut suunnittelualueelle asemakaavaa sekä asemakaavan muutosta, AK 557 Kilpilahti ja Kulloo. Tämän kaavan ja kaavamuutoksen tarkoituksena on elinkeinotoiminnan edistäminen nykyisellä paikallaan Porvoon Kilpilahdessa. Samalla asemakaavan tavoitteena on tehostaa jo olemassa olevien kaavoitettujen alueiden käyttöä, jotta vaarallisten aineiden tuotantoalueita ei tarvitse laajentaa suunnittelualueen ulkopuolelle.
Asemakaava ja asemakaavan muutos AK557 Kilpilahti ja Kulloo oli luonnoksena nähtävänä kesäkuussa 2023. Kilpilahti, Kulloo ja Mickelsbölen osayleiskaavatyö on myös tekeillä. Tämän osayleiskaavan lähtöselvitykset ja alustavat tavoitteet olivat nähtävänä syys-lokakuussa 2023. Molempien kaavojen yhteydessä asukkaat kokivat, että aikaisempi selvitys Kilpilahden suuronnettomuuksien huomioiminen maankäytön suunnittelussa 2018, ei ollut riittävä kaavatöiden lähtöselvityksenä ja että selvitys tulee päivittää.
Porvoon kaupunki käynnisti selvityksen päivityksen loppuvuodesta 2023. Selvitystä laatii Gaia Consulting Oy. Selvityksen laatimista on ohjannut viranomaisasiantuntijoista koostuva ohjausryhmä, jossa ovat olleet edustajat Turvallisuus ja kemikaalivirastosta (Tukes), Itä-Uudenmaan pelastuslaitoksesta, Porvoon ympäristöterveydenhuollosta, Uudenmaan ELY-keskuksesta ja Porvoon kaupunkisuunnittelusta.
Selvitys valmistuu helmikuun 2024 loppuun mennessä ja sisällöstä kerrotaan kaikille avoimessa asukastilaisuudessa Taidetehtaalla.
Kilpilahti maankäyttö
Anonyymi-ap
5
361
Vastaukset
- Anonyymi
Miten kiinteistöjen osto on sujunut?
- Anonyymi
Uusimaassa oli ainakin yksi juttu joskus?
- Anonyymi
Jalostamon asuntoaluekin on purettu jo aikoja sitten. Olisikohan aika siirtyä eteenpäin, eikä asua jalostamon kainalossa.
- Anonyymi
Niin, haisuli ja möykkääjä!
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Useita puukotettu Tampereella
Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht2324421Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?
Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii742862- 472403
Meneeköhän sulla
oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua431687- 781379
Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle
Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘691080PS uusimman gallupin rakettimainen nousija
https://yle.fi/a/74-20170641 Aivan ylivoimaisesti suurin kannatuksen nousu PS:lle. Nousu on alkanut ja jatkuu 2 vuoden137919- 64860
Sellainen tunne sydämessä
Että nainen olet kaivannut minua. Tai sanonko että oikeastaan koet sitä samaa nostalgiaa, kaipuuta ja mukavia muistoja,86854Annan meille mahdollisuuden
Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil53832