moikka! yhteishaku lähenee uhkaavasti; mutta lukiopaikka vielä hakusessa. Onko ”worth it” lähteä helsinkiin opiskelemaan. Etenkin Helsingin luonnontiedelukio kiinnostaa. Etenkin mietityttää muuttaminen, riittääkö tuista pienemmänkään vuokran maksamiseen vai pitääkö lähteä töihin? Vuokraako kukaan edes alaikäisille asuntoa?
lukioon helsinkiin?
3
269
Vastaukset
- Anonyymi
Olen lukion ope ja sanon kyllä, että ei kannata. Lukio-opiskelu on niin säädeltyä ja rankkaa, että kodin tuki tärkeää. Jos kaipaat lisää luonnontieteiden kursseja, ja niitä ei oli kotipaikkakunnallasi, voit tehdä esim. verkkokurssina.
Lukio on itsessään rankka ja nuorena pitäisi myös nauttia ja kasvaa, joten rahahuolet ym. tuovat siihen liikaa painetta.
Toisekseen, Suomen lukioissa ei juuri ole eroja, saman opetuksen saat. Olen ollut ns. huippulukioissa ja tavallisissa, ja erot syntyvät ainostaan opuskelijan omasta motivaatiosta. Samasta koulusta tullut todella hyviä tuloksia, samoin heikkoja. Nyt olen koulussa, johon reilusti kahdeksan sisäänpääsyraja, mutta heikkoja paljon. Ja miksi? Eivät tee töitä. Mitkä syyt sitten siihen vaikuttavatkin.
Lukiot mielellään toitottavat ns. laadusta, mutta 30 vuoden kokemuksella voin sanoa, että kaikki on kiinni ainoastaan itsestä. Suureen lukioon en itse lähtisi, nyt on pakko tehdä työura loppuun sellaisessa. Paremmat opiskelueväät saa pienemmästä lukiosta.
Onnea opintoihisi!- Anonyymi
kiitos vastauksesta!!!
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.364364Kuinka kauan
Olet ollut kaivattuusi ihastunut/rakastunut? Tajusitko tunteesi heti, vai syventyivätkö ne hitaasti?1151609Milli-helenalla ongelmia
Suomen virkavallan kanssa. Eipä ole ihme kun on etsintäkuullutettu jenkkilässäkin. Vähiin käy oleskelupaikat virottarell2481576- 361486
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.2281454Ja taas kerran hallinto-oikeus että pieleen meni
Hallinto-oikeus kumosi kunnanhallituksen päätöksen vuokratalojen pääomituksesta. https://sysmad10.oncloudos.com/cgi/DREQ881098Kun näen sinut
tulen iloiseksi. Tuskin uskallan katsoa sinua, herätät minussa niin paljon tunteita. En tunne sinua hyvin, mutta jotain481082Löydänköhän koskaan
Sunlaista herkkää tunteellista joka jumaloi mua. Tuskin. Siksi harmittaa että asiat meni näin 🥲1331077Purra saksii taas. Hän on mielipuuhassaan.
Nyt hän leikkaa hyvinvointialueiltamme kymmeniä miljoonia. Sotea romutetaan tylysti. Terveydenhoitoamme kurjistetaan. ht2671041- 631010