Vuositarkistus

Anonyymi-ap

Tein vuositarkistuksen Kelan sivuilla mutta siitä ei ole tullut vielä päätöstä. Maksetaanko minulle 1.3 viellä ns vanha määrä asumistukea vai saanko asumistukea vasta seuraavan kerran kun vuositarkistus on tehty ?

14

542

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä tukimaksetaan jos on toimitettu tarvittavat tiedot vaikak niitä ei ole vielä käsitelty. Jos tuki on käsittelyn jälkeen pienempi ja maksettu vanhan mukaan niin ylimääräinen peritään takaisin ja toki myös toisinpäin.

    • Anonyymi

      Mulle maksettiin, niin eiköhän ne maksa kaikille just noin kuten joku joku kirjoitti. Päätös voi kestää, mulla lähes 3 kk.

      lajijasuris

      • Anonyymi

        Kuka joku ja missä siellä?


      • Anonyymi

        lajijasuris Miksi sinulla päätös kestänyt 3 kuukautta? Ehkä siksi, että et toimita vaadittavia tositteita. Eli pimität tietoja Kelalta ; )


    • Anonyymi

      Sinun Oma-Kela -sivuilla näkyy saatko 1.3. asumistukea. Vuositarkastus kannattaa aina tehdä ajoissa. Kela ilmoittaa vuositarkastuksesta kaksi kuukautta ennen kuin edellinen päättyy. Sen käsittely Kelassa kestää noin 20 päivää.

      • Anonyymi

        20 pv on varmaan ekojen hakemusten kohdalla. Mulla ollut 2 tai 3 vuositarkastusta ja ne kestänyt pari kuukautta. Pakottavassa tilanteessa varmaan nopeuttavat.
        Mulla itsellä on vähän mutta riittävästi jemmarahaa ettei tämmöset haittaa. Elämä on niin tylsää ja sitten kun ei omista mitään niin ei tule yllättäviä tai äkillisiä lisämenoja. Luottokorttia käytän hyvin harkitusti ja yleensä on credit-saldoo vain s-kaupat -ostosten verran

        lajijasuris


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 pv on varmaan ekojen hakemusten kohdalla. Mulla ollut 2 tai 3 vuositarkastusta ja ne kestänyt pari kuukautta. Pakottavassa tilanteessa varmaan nopeuttavat.
        Mulla itsellä on vähän mutta riittävästi jemmarahaa ettei tämmöset haittaa. Elämä on niin tylsää ja sitten kun ei omista mitään niin ei tule yllättäviä tai äkillisiä lisämenoja. Luottokorttia käytän hyvin harkitusti ja yleensä on credit-saldoo vain s-kaupat -ostosten verran

        lajijasuris

        Minä taas ostan aina debet-puolella, niin ei tule ongelmia. jemmaraha on varalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        20 pv on varmaan ekojen hakemusten kohdalla. Mulla ollut 2 tai 3 vuositarkastusta ja ne kestänyt pari kuukautta. Pakottavassa tilanteessa varmaan nopeuttavat.
        Mulla itsellä on vähän mutta riittävästi jemmarahaa ettei tämmöset haittaa. Elämä on niin tylsää ja sitten kun ei omista mitään niin ei tule yllättäviä tai äkillisiä lisämenoja. Luottokorttia käytän hyvin harkitusti ja yleensä on credit-saldoo vain s-kaupat -ostosten verran

        lajijasuris

        Vuositarkastuksen kohdalla on käsittely nopeampaa. Alle kuukaudessa tulee päätös vuositarkastuksissa, uusissa hakemuksissa yleensä kestää kauemmin. Vuositarkastuksessa vain rastit ruutuun ja tarvittavat liitteet mukaan.


    • Anonyymi

      Miten kävi, tuliko asumistukea 1.3. ?

    • Anonyymi

      Minulle aletaan maksaa 1.5. uutta asumistuki määrää eli alennettua eli 465,6 muuttui 380,45e. Ole toimeentulotuloella eli luulisi sen määrän nousevan samassa suhteessa.

      • Anonyymi

        Paljon toimeentulotukesi nousi?
        Itselläkin tippui asumistuki 460€ -> 380€ (Vantaa).

        Jännityksellä odottelen paljon tukien yhteismäärä tippuu asumistukien/toimeentulotukien muutoksien jälkeen seuraavassa kuukaudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paljon toimeentulotukesi nousi?
        Itselläkin tippui asumistuki 460€ -> 380€ (Vantaa).

        Jännityksellä odottelen paljon tukien yhteismäärä tippuu asumistukien/toimeentulotukien muutoksien jälkeen seuraavassa kuukaudessa.

        Ei siinä mitään jännitystä ole jos et asu ylikalliissa kämpässä.


    • Anonyymi

      Asumisen Vuositarkistus?

      ULKOMAAT
      Asiantuntija: Venäjä aikoo hävittää suurkaupungin maailmankartalta
      Kenraalimajuri (evp.) Harri Ohra-aho ja professori Kari Liuhto arvioivat, mihin Venäjä mahdollisesti pyrkii hyökkäyksellään.
      Venäjä käyttää hyökkäyksissään muun muassa iranilaisia Shahed-drooneja. Kuvituskuva.NAEBLYS / ALAMY STOCK PHOTO


      Heikki Mulari
      Tänään klo 6:00
      Ukrainan joukkojen tilanne rintamalla käy tukalammaksi päivä päivältä. Tällä hetkellä Venäjällä on selkeä ylivoima tykistöammuksissa ja joukoissa.
      Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi on varoittanut, että Ukraina häviää sodan ilman Yhdysvaltain tukea.
      Samaan aikaan Venäjän sanotaan valmistautuvan uuteen suurhyökkäyksen jo loppukeväästä.
      Ennen suurhyökkäystä Venäjän tavoitteena on mahdollisesti vallata itäukrainalainen Tšasiv Jarin pikkukaupunki voitonpäivään eli 9. toukokuuta mennessä.
      – Venäjä on kerännyt etenkin Kaukoidästä lisää joukkoja. Joidenkin arvioiden mukaan Venäjän joukkojen vahvuus on lukumääräisesti tällä hetkellä 15 prosenttia suurempi kuin helmikuussa 2022, sanoo Iltalehdelle Puolustusvoimien entinen tiedustelupäällikkö, kenraalimajuri (evp.) Harri Ohra-aho.
      IL 17.4.2024


      Kharkov, Kharkiv, Harkova on kaunis kaupunki ja monet ihmiset siellä ovat rikastuttaneet minunkin elämääni ihastuttavuudellaan ja kokemuksilla, joita ei voi muualla kokea. Koin niin, että Kharkovin asukkaat ovat lähimpänä suomalaisten tyyliä ja ajattelumaailmaa monilta osin koko Ukrainassa, jossa olen käynyt ja tutustunut ihmisiin kaikkialla Ukrainassa. Mietin siellä, että miten niin lähellä oleva Venäjä on niin toisenlainen. Monet harkovassa puhuivat tosin venäjää. En tiennyt tuolloin Janukovitsin viimeisenä hallintovuosina ennen Maidanin kansannousua, että Venäjän ja Ukrainan välillä olisi riitaisuuksia. Kaikki tapaamani ihmiset Kharkovassakin tuntuivat suhtautuvan venäläisiin ystävällisin ajatuksin. Usein kuulin kauniita puheita venäläisistä tuolloin. On luultavaa, että hyökkäysten jälkeen on ensin yllätytty, sitten petytty ja myös alettu vihata imperialistisia sotarikollisia occupantteja. Se ei olisi ainakaan mikään ihme.
      Kharkovan lähellä yhdessä kylässä näimme ystävän kanssa vieraillessamme yhden talon räystään alla hornettien pesän. Ne olivat ainakin viisi kertaa ampiaisia ismpia. Kuulemma yksikin pistos voi olla tappava. Se oli jonkinlainen tahallaan vinoiksi muurattujen ja valkoisiksi rapattujen majojen alue, jossa oli idyllisiä vesistöjä romanttisine siltoineen. Siellä oli myös intialainen hierontapaikka. Siellä emme kuitenkaan käyneet. Yhden kerran ampiaiset tosin pistivät Kharkovassa upeassa ulkoravintolapöydässä ystävääni, joka alkoi huitoa niitä pyyhkeellä. No se siitä, mutta Kharkovan muistot eivät toivottavasti koskaan unohdu. Vietin siellä ikimuistoisia hetkiä todellisten ystävien seurassa.
      Toivon, että ukrainalaiset ja venäläiset saavat aikaan rauhansopimuksen, joka turvaa Kharkovinkin säilymisen ja jälleenrakentamisen. Toivon, että rauha ja ystävyys palaa noiden kahden hienon maan välille. Jumala auttakoot teitä kaikessa hyvässä ja varjelkoot pahalta. Pahalla ei lopulta saavuta mitään hyvää.

    • Anonyymi

      Olisi kiinnostavaa tietää onko ihmiset saaneet vielä ensikuun toimeentulotuki päätöksiä jossa näkisi paljonko asumistuen laskemista katetaan tt -tuella.

      Onko ihmisten asumis+toimeentulo -tukien yhteis summat pudonneet vai pysyneet samana muutoksien jälkeen? Parhaassa tapauksessahan toimeentulotuki nousisi saman verran kuin mitä asumistuki putoaa.

      Kiinnostaisi tietää miten muille on käynyt, päivittelen viimeistään kun saan itsekin ensi viikolla tietää. Asumistuki putosi 450€ -> 380€, ja kohta näkee nouseeko TT tuki 165€ -> 235€ joka kattaisi kokonaan asumistuen laskemisen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      28
      1828
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1772
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1261
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1174
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      20
      1142
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      9
      1077
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1031
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1004
    9. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      995
    10. 10
      980
    Aihe