Muiden kuin Toyotan ladattavien hybridien ratkaisu on todella vanhanaikainen. Toyotan ladattavissa täyshybrideissä on moderni, uusi viidennen sukupolven sähkön loputtua itselataava hybridijärjestelmä.
Muilla valmistajilla sana hybridi tulee ainoastaan siitä, että niissä on sekä sähkömoottori että polttomottori. Ne ovat pääasiassa surkeita kevythybridejä. Polttomoottori pyörii lähes koko ajan eli sammuu vain liikennevaloissa.
Kun se vanhanaikainen polttomoottori ilman itselataavaa hybridijärjestelmää pyörii sähkön loputtua niin polttoaineen kulutus on suurempi kuin perusversiossa. Häränsilmä pyörii tankissa ja kulutus on eteenpäin menessä luokkaa ämpäri ja pamaus.
Siksi niiden päästöarvot ovat paljon korkeammat kuin Toyotassa.
Koska kevythybrideillä ei voi ajaa metriäkään sähköllä niitä ei saisi silloin kutsua lainkaan hybrideiksi. Kilpailijoilla myös syöpöt moottorit nostavat päästöarvot Toyotaa paljon korkeammiksi, vaikka niissä olisi suuret akut. Sellaista on vanha tekniikka ja turbomoottorit.
Toyotan ladattavien hybridien pienet CO2-päästöt (WLTP):
Toyota Prius Plug In Hybrid 11 - 16 g/km mallista riippuen
Toyota C-Hr 19-20 g/km
Toyota RAV4 Plug In Hybrid 22 g/km
Toyotan ladattavat hybridit ovat teknisesti täysin ylivoimaisia kilpailijoihin verrattuna
84
592
Vastaukset
- Anonyymi
Tilaukseen.
- Anonyymi
Toyotan omistaja ei tarvitse laksatiivia.
- Anonyymi
Ja sitten kun otat laput silmiltä ja katsot mitä muilla valmistajilla on tarjolla, niin se Toyotan huutava plugari ei olekkaan enää niin ylivoimainen. Valoja päälle nyt. Hybridi tekniikassakin jo jäänyt jälkeen lukuisine vikoineen.
- Anonyymi
Siihen se valhe taas iski.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen se valhe taas iski.
heh, ei ole hybriditekniikkaa ei, jossa joku ei toyotan voita. Ihan samassa hintaluokassakin löytyy, että perusteluja kehiin vaan Toyotan hybridin paremmuudesta. Teknisesti fiksumpia sekä vähempi kuluttavia löytyy.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen se valhe taas iski.
Et siis ole oikeasti verrannut muihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Et siis ole oikeasti verrannut muihin.
Olen verrannut erittäin perusteellisesti ja olen alan ihminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen verrannut erittäin perusteellisesti ja olen alan ihminen.
Siis olet Toyotamyyjä.
- Anonyymi
Bensaa polttavat aasialaiset tojotat. Kiitos ei.
- Anonyymi
Päivittäiset ajot sähköllä ja pitkät matkat pienellä bensan kulutuksella. Se on ajamisen vapautta se.
- Anonyymi
Bensaa ne polttavat muutkin, mutta valtavan paljon enemmän.
- Anonyymi
Muilla on ladattavia pienemmillä päästöillä ja pidemmällä sähkörangella.
Toyotat eivät pärjää missään vertailuissa kilpailijoihin, se on faktaa.- Anonyymi
Miksi valehtelet. Ladattavien kulutus on pieni ja siksi päästöt alhaiset.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi valehtelet. Ladattavien kulutus on pieni ja siksi päästöt alhaiset.
Niinhän minä kirjoitin, mutta muilla on vaan paremmilla arvoilla olevia autoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niinhän minä kirjoitin, mutta muilla on vaan paremmilla arvoilla olevia autoja.
Kun ei ole kuin yksi Mersulla, jossa on valtava ajoakku. Sähkön loputtua syö bensaa valtavasti.
- Anonyymi
Jos Tero olisi kirjoittanut tuon 5 vuotta sitten, niin siinä olisi ollut asiaa, mutta jo pari kolme vuotta sitten muut painelivat ohi hybridiosaamisessa ja muilla on myös vuosien etumatka sähköautoissa
- Anonyymi
Perehdypäs uudelleen noihin asioihin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Perehdypäs uudelleen noihin asioihin.
Sinun pitäisi perehtyä, me muut kyllä tiedämme asiat.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sinun pitäisi perehtyä, me muut kyllä tiedämme asiat.
Tutkihan nyt sinä nuo asiat uudelleen.
- Anonyymi
Ainahan sitä voi kouhkata mitä vaan diipadaapaa laboratoriomittauksista.
Suomen olosuhteissa oikeasti mitattuna (TM:n talvivertailussa) MB oli kaikkein etevin plugarien kulutusvertailussa. Tojolle jäi jämäsija.
Ja tuo MB on auto kokoinen kun Prius on kääpiökelkka.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2024/02/12160935/graafi_hybridien-kulutus-kylmassa_png.png- Anonyymi
Katsopas tuo Toyotan kulutus tästä taulukosta uudelleen:
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2024/02/12160935/graafi_hybridien-kulutus-kylmassa_png.png - Anonyymi
Valetta vain pukkaa. Koko ajan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Katsopas tuo Toyotan kulutus tästä taulukosta uudelleen:
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2024/02/12160935/graafi_hybridien-kulutus-kylmassa_png.pngSama taulukko. Mersu on pihimpi ja Tojo jää ynnämuuta-sijoille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sama taulukko. Mersu on pihimpi ja Tojo jää ynnämuuta-sijoille.
Honda kuluttaa lämpimällä moottorilla vähiten, vaikka on kaks kertaa korkeampi mitä mersu ja toyota. Maantiekulutuksessakin häviää mitättömän vähän.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Honda kuluttaa lämpimällä moottorilla vähiten, vaikka on kaks kertaa korkeampi mitä mersu ja toyota. Maantiekulutuksessakin häviää mitättömän vähän.
Hondan hybridi on paras, myös teknisesti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hondan hybridi on paras, myös teknisesti.
Kumma kun ei kuitenkaan pärjää vertailuissa ja testeissä?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kumma kun ei kuitenkaan pärjää vertailuissa ja testeissä?
Civic voitti viimevuoden TM talvitestin, voittanut kaikki testit oli vastassa mikä hyvänsä merkki samasta kokoluokasta. Valittu vuoden autoksi monessa maassa ja monen autojulkaisun toimesta. En tiedä, voiko jokin automalli enemmän saada voittoja. Jazz voitti TM pikkuautotestin ylivoimaisesti. Valittu vuoden pikkuautoksi useassa eri maassa ja julkaisussa ja Civicin tapaan voittanut melkolailla kaikki testit muita pikkuautoja vastaan. Hybriditekniikka on tällä hetkellä markkinoiden paras ja selkeät perustelut löytyy.
Jos ei ole ajantasalla ja elää omissa kuvitelmissaan, niin voi päästää kirjoittamasi kaltaisia sammakoita suustaan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Civic voitti viimevuoden TM talvitestin, voittanut kaikki testit oli vastassa mikä hyvänsä merkki samasta kokoluokasta. Valittu vuoden autoksi monessa maassa ja monen autojulkaisun toimesta. En tiedä, voiko jokin automalli enemmän saada voittoja. Jazz voitti TM pikkuautotestin ylivoimaisesti. Valittu vuoden pikkuautoksi useassa eri maassa ja julkaisussa ja Civicin tapaan voittanut melkolailla kaikki testit muita pikkuautoja vastaan. Hybriditekniikka on tällä hetkellä markkinoiden paras ja selkeät perustelut löytyy.
Jos ei ole ajantasalla ja elää omissa kuvitelmissaan, niin voi päästää kirjoittamasi kaltaisia sammakoita suustaan.En tiennytkään että Civicistä on plugari. Kerrohan vähän lisää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiennytkään että Civicistä on plugari. Kerrohan vähän lisää.
Hondan hybridi on paras, siitähän tässä oli kyse. Ei tosin Hondan plugarissakaan mitään hävettävää ole. Samaa teknologiaa.
- Anonyymi
Voi kuule, muut ovat osanneet tehdä ladattavia plugareita paljon ennen kuin Toyota on saanut omiaan kauppoihin. Ne ovat osanneet aina toimia kuten Toyotankin hybridit tyhjentyneellä akulla. Suurin ero on ollut se, että moottorien yhteenlaskettu teho on myös pyörille saatava teho, eikä Toyotan tapa kuohia yhteistehosta kolmannes pyörille tulevaksi.
- Anonyymi
Toyota toi ensimmäisenä autonvalmistajana ladattavan hybridin Eurooppaan keväällä 2012. Parannahan tietojasi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyota toi ensimmäisenä autonvalmistajana ladattavan hybridin Eurooppaan keväällä 2012. Parannahan tietojasi.
Siihen se sitten jäikin pitkäksi aikaa. Prius kulki maksimissaan 25km akulla ja sekin alle 85km/h nopeudella. Normipäästöt siellä 50g/km korvilla ja maksimiteho 100kW.
Ihan asiallinen laite 12 vuoden takaa, mutta eipä tuo kehittynyt mihinkään, kun panostettiin vetyyn ja perushybrideihin seuraavat 10 vuotta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Siihen se sitten jäikin pitkäksi aikaa. Prius kulki maksimissaan 25km akulla ja sekin alle 85km/h nopeudella. Normipäästöt siellä 50g/km korvilla ja maksimiteho 100kW.
Ihan asiallinen laite 12 vuoden takaa, mutta eipä tuo kehittynyt mihinkään, kun panostettiin vetyyn ja perushybrideihin seuraavat 10 vuotta.Eikä jäänyt. Jo 2016 tuli uusi malli, jossa oli edelleen ja yhä pienempi kuliutus.
Tässä keväällä 2012 markkinoille tuleen ladattvan Priuksen kulutuksesta.
https://www.is.fi/autot/art-2000000525900.html
Kymmenen taloudellisimman auton (95E) listaus on seuraavanlainen
1. Toyota Prius; 4,86 l/100km
2. Toyota Aygo 1.0; 5,03 l/100km
3. Toyota Prius; 5,23 l/100km
4. Nissan Micra 1.2; 5,26 l/100km
5. Toyota Prius; 5,28 l/100km
6. Citroen C1 1.0; 5,33 l/100km
7. Toyota Prius; 5,38 l/100km
8. Citroen Xsara 1.6; 5,61 l/100km
9. FIAT Punto 1.2; 5,63 l/100km
10. Peugeot 106 1.4; 5,65 l/100km
http://www.tankkaus.com
- Anonyymi
Yhdyn avaajaan ja sen jälkeen toitsu tilaukseen, tojo on muutenkin ollut kestävän ja pomminvarman maineessa .
- Anonyymi
"Yhdyn avaajaan"
Aivan mahtavaa. Pridessä tavataan.
Meitä Prius-henkisiä pariskuntia on paljon. Meitä ei voida enää syrjiä eikä vaientaa. Suomi on vihdoinkin vapaa yhteiskunta. - Anonyymi
Toyotan omapoika yhtyy siis itseensä, hauskaa. Hän on melkoinen multipersoona ja esiintyy ja eläytyy yhdessä ketjussa monena eri tyyppinä ja uskoo, että joku uskoisi. Hauska poiika.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Toyotan omapoika yhtyy siis itseensä, hauskaa. Hän on melkoinen multipersoona ja esiintyy ja eläytyy yhdessä ketjussa monena eri tyyppinä ja uskoo, että joku uskoisi. Hauska poiika.
On sulla kuvitelmat. Sadat kirjoittajat ovat Toyotan omapoikia.
- Anonyymi
Tulee olemaan isoja kuluja ladattavien kohdalla kun akut, sähkömoottori menee. Ja jos maksaja on auton haltija.
Toyotan päästöt todellisessa käytössä moninkertaiset.- Anonyymi
Seitsemä vuotta ajoin ladattavalla Priuksella ennen vaihtamista ja ajoakku oli testin mukaan kuin uusi ja renkaissa alkuperäiset rengaspaineanturit. Akku kestää 20 vuotta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seitsemä vuotta ajoin ladattavalla Priuksella ennen vaihtamista ja ajoakku oli testin mukaan kuin uusi ja renkaissa alkuperäiset rengaspaineanturit. Akku kestää 20 vuotta.
katsoppa kokkolan autohuollon videot IG:stä. Löytyy mm. Lexuksen akkuvioista mainiota tietoa, kuten myös e-tronin.
- Anonyymi
Mun todellinen kulutus RAV4 plugarilla on 1.5L/100km. Onhan se enemmän kuin luvattu mutta hyvin pienet päästöt silti.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mun todellinen kulutus RAV4 plugarilla on 1.5L/100km. Onhan se enemmän kuin luvattu mutta hyvin pienet päästöt silti.
Etpä ole kauas autolla ajellut.
- Anonyymi
Minä olen kyllä auton omistaja, enkä haltija. Minä en ala ajelemaan velkavaunulla vekselivetoisesti. Kaupat tehdään ja lasku maksetaan. Silloin vaihtuu omistaja.
ps. enkä muuten aja Toyotalla.
- Anonyymi
Telkusta tulee Meret ilman vettä. Maailma olisi kovin toisenlainen jos saksalaisia ja japanilaisia ei olisi saatu pysäytettyä. Japanilaisiin tarvittiin pari atomipommiakin ennen kuin antautuivat. Tyynenmeren kansat kiittävät liittoutuneita.
- Anonyymi
Vain 13,6 kWh:n akku ja 3,3 kW lataus. Pakko siinä on päivittäisiä ajoja rajoittaa, jos aikoo yhdellä latauksella pärjätä.
- Anonyymi
Kuka ajaa päivässä yli 70 km. Ei juuri kukaan. Yön aikana akku ehtii latautua hyvin, sillä tyhjästä täyteen latauaika on vain 4 tuntia.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ajaa päivässä yli 70 km. Ei juuri kukaan. Yön aikana akku ehtii latautua hyvin, sillä tyhjästä täyteen latauaika on vain 4 tuntia.
Mersun pitkä toimintamatka sähköllä oli liikaa tojolle.
Tojo on menneisyyden tekniikkaa.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2024/02/12160935/graafi_hybridien-kulutus-kylmassa_png.png - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mersun pitkä toimintamatka sähköllä oli liikaa tojolle.
Tojo on menneisyyden tekniikkaa.
https://cdn.tekniikanmaailma.fi/wp-content/uploads/s3/2024/02/12160935/graafi_hybridien-kulutus-kylmassa_png.pngAutossahan on näköjään täyssähkölauton akun kokoinen akku, mutta kovan kulutuksen vuosi suuri päästöarvo. Huono viritelmä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Autossahan on näköjään täyssähkölauton akun kokoinen akku, mutta kovan kulutuksen vuosi suuri päästöarvo. Huono viritelmä.
"Huono viritelmä."
MB pieksi tojotan mennentullen ja palatessa. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Toyotan tekniikka on aataminaikuista ja sitten itketään kun muut tekevät fiksumpia ratkaisuja. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Huono viritelmä."
MB pieksi tojotan mennentullen ja palatessa. Happamia sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Toyotan tekniikka on aataminaikuista ja sitten itketään kun muut tekevät fiksumpia ratkaisuja.RAVin kulutus bensalla ajettaessa on edelleen pienin SUV luokassa kuten Priusin kulutus sedan/farkkuluokassa.
Tekniikka siis todella toimii.
VOlkkarin uudessakaan Tiquan plukarissa ei ole nelivetoa eikä Volvo vieläkään ole sähköllä nelivetoinen. Bemarinn range sähköllä edelleen kuin 10 vuoden takaa.
Mersu sitten taas, no isot akut ja sairas hinta. Mersu onkin Saksalaisista moottoritkeniikaltaa ykkönen tänä päivänä mutta hinta on aivan jotain muuta kuin mitä perheautoa osvata haluaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAVin kulutus bensalla ajettaessa on edelleen pienin SUV luokassa kuten Priusin kulutus sedan/farkkuluokassa.
Tekniikka siis todella toimii.
VOlkkarin uudessakaan Tiquan plukarissa ei ole nelivetoa eikä Volvo vieläkään ole sähköllä nelivetoinen. Bemarinn range sähköllä edelleen kuin 10 vuoden takaa.
Mersu sitten taas, no isot akut ja sairas hinta. Mersu onkin Saksalaisista moottoritkeniikaltaa ykkönen tänä päivänä mutta hinta on aivan jotain muuta kuin mitä perheautoa osvata haluaa.Ei se riitä mihinkään että tojon nuhapumppu vapari vie vähemmän bensaa silloin kun käy. Oleellista on se että muut kulkevat sähköllä pidemmäälle ja silloin ei kulu bensaa lainkaan.
Tojon vie enemmän bensaa koska se joutuu käyttämään bensakonetta muita enemmän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
RAVin kulutus bensalla ajettaessa on edelleen pienin SUV luokassa kuten Priusin kulutus sedan/farkkuluokassa.
Tekniikka siis todella toimii.
VOlkkarin uudessakaan Tiquan plukarissa ei ole nelivetoa eikä Volvo vieläkään ole sähköllä nelivetoinen. Bemarinn range sähköllä edelleen kuin 10 vuoden takaa.
Mersu sitten taas, no isot akut ja sairas hinta. Mersu onkin Saksalaisista moottoritkeniikaltaa ykkönen tänä päivänä mutta hinta on aivan jotain muuta kuin mitä perheautoa osvata haluaa.Riippuu, että mitä vertaa ja mihin vertaa. Ei Toyotaa voi yksiselitteisesti sanoa parhaaksi polttoaineen kulutuksessa, oli sitten kyseessä hybridi tai plug in hybridi. Turpiin tulee hybrideissä niin Hondalta kuin Kialta tietyissä malleissa. Mutta se desin kulutusero suuntaan tai toiseen ei kerro hybriditekniikan paremmuudesta, on paljon muitakin seikkoja, kuten vaihdelaatikko ja tekniikan käyttäytyminen ajotilanteessa. Vain Hondan tekniikassa ei tässä suhteessa ole puutteita.
"There’s little to split our trio when it comes to real-world fuel economy. In our tests, the CR-V averaged 43.3mpg, the RAV4 42.3mpg and the CX-5 41.2mpg –proof that hybrids can be more economical than diesels."
https://www.whatcar.com/news/new-honda-cr-v-and-toyota-rav4-vs-mazda-cx-5/n19405 - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuka ajaa päivässä yli 70 km. Ei juuri kukaan. Yön aikana akku ehtii latautua hyvin, sillä tyhjästä täyteen latauaika on vain 4 tuntia.
Eläkeläiset ei ajele kuin 10 -20 km päivässä mutta töissä, harrastuksissa ja muilla asioilla ajavat kylläkin helposti jopa 100 km. Ladattava Rav4 ei kulje latauksella edes 50 km.
- Anonyymi
JA MINUSTA KUN TUNTUU JONNII JOUTAVILTA, TARVINNEENKO, VIKOJA NIISSÄ VAAN ON JA TURHAN KALLIITA RUOSTE-PESIÄ TULEE. ONGELM-JÄTETTÄ JA ILMAN SAASTEITA. BENSIINI-AUTO TAVALLINEN, JOLLA PÄÄSEE DUUNIIN.
- Anonyymi
Koko maailma tietää, että kaikkein vähiten kuluttavat polttomoottoriautot ovat Toyotan hybridejä, sekä ladattavia että "itselataavia"
Skodan känisevä aikamiespikkupoika sensijaan ei. - Anonyymi
Tässäkin edellisen ladattvan Priuksen kulutus oli huippu pieni.
https://www.autodevot.com/2017/08/toyota-prius-hybrid-scores-5-stars-adac-ecotest-comparison/- Anonyymi
Mihin muuhun autoon Priuksen polttoaineen kulutusta voidaan verrata? Prius on muotoiltu kuluttamaan vähän ja sen kyllä ulkonäöstä huomaa.
Miten toyotan käy, Civic vs Corolla, Niro vs C-HR, ZR-V vs Corolla Cross vs Sportage? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mihin muuhun autoon Priuksen polttoaineen kulutusta voidaan verrata? Prius on muotoiltu kuluttamaan vähän ja sen kyllä ulkonäöstä huomaa.
Miten toyotan käy, Civic vs Corolla, Niro vs C-HR, ZR-V vs Corolla Cross vs Sportage?Taitaa polttoaineen kulutuksessa Toyota hävitä tässä kaikille verrokeille.
- Anonyymi
Prius on ainoa hyvän näköinen Toyota, tosin tosi hyvän näköinen, mutta veikkaanpa ettei sitä kukaan koirankuonolainen olekaan piirtänyt. Silti yhä aasialainen Toyota jota kenenkään Euroopan taloudesta huolestuneiden ei pitäisi ostaa, kuten ei muittenkaan Euroopan ulkopuolisten valmistajien. Haittakse?
- Anonyymi
Ostaa kuka ostaa, mutta tuskin kovin moni. Auto on 4.6 metriä pitkä ja peräkontti alle 300 l. Ei saa vetokoukkua eikä kattotelineitä. Yleensä tuon pituisessa autossa on peräkontti yli 500 l. Nämä ominaisuudet karsii ostajaehdokkaita rajulla kädellä, joskaan ne ei itse autosta tee huonoa. Ominaisuudet vaan ei vastaa kaikkien ihmisten tarpeisiin.
- Anonyymi
Amen! Olen harras uskovainen ja tilasin perheellemme noita ladattavia Toyotia 5 kpl eli eukolle ja itselle ja kolmelle penskalle. Me tykätään ladata ja muu ei kelpaa kuin paras eli Toyota.
- Anonyymi
Poliisit UK: Ajojahti juuri telkussa. Oli naurettavaa kun toyotisti yritti paeta poliisin Škodaa! Toyotalla...
- Anonyymi
Tutkin asia niin totesin, että eurooppalaiset pikkuturbo-kevythybridi yhdistelmät ovat surkeita teknisiä viritelmiä verrattuna Toyotan vapaasti hengittäviin ja täyshybrijärjestelmän sisältäviin moottoreihin.
- Anonyymi
Euroopassa ei edes osata valmistaa sellaisia.
- Anonyymi
Tojoa saa kahdella moottorilla.
- Anonyymi
Joissakin jopa kolme. Kaksi sähkömoottoria ja polttomoottori.
- Anonyymi
TM Talvitestissä 2024 Priuksen sähköinen toimintamatka oli ladattavien lyhyin eli 45 km. Se taas niistä lupauksista.
- Anonyymi
Olu se kuitenkinn lopputuloksissa kohtuullisesti viides. Selvä hajurako kuitenkin parempiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olu se kuitenkinn lopputuloksissa kohtuullisesti viides. Selvä hajurako kuitenkin parempiin.
Teslalle hävinnyt ei voi olls hyvä auto.
- Anonyymi
BMW on vuoden Talviauto 2024, ei Toyota. Haittaakse? Haittaakse? Niin, toyotistit, haittaakse? Entä pureeko toyotistin luontoa se, että Rellu on vuoden 2024 auto Euroopassa? Haittaakse?
- Anonyymi
Ei nämä toyotistien uskoa horjuta, sillä he ovat uskossaan vahvoja ja tietävät että he saavat kerran korkeimman kruunun hra Toyodalta kun meistä kaikista aika jättää.
- Anonyymi
BMW on kaksikertaa Priuksen hintainen ja Rellusta ei ole autoksi Suomen olosuhteissa. Siitä on historiatieto 80 vuoden ajaalta. Haittaaks se.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
BMW on kaksikertaa Priuksen hintainen ja Rellusta ei ole autoksi Suomen olosuhteissa. Siitä on historiatieto 80 vuoden ajaalta. Haittaaks se.
Moni on kuitenkin päätynyt siihen, että BMW on kuitenkin hintansa arvoinen. Halvalla saa halpaa.
- Anonyymi
Vuoden Auto Renault jäi vertailun häntäpäähän
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2024/miksi-vuoden-auto-jai-vertailun-hantapaahan/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vuoden Auto Renault jäi vertailun häntäpäähän
https://tekniikanmaailma.fi/lehti/5b-2024/miksi-vuoden-auto-jai-vertailun-hantapaahan/Se oli Vuoden Auto 2023 Jeep joka jäi vertailussa hännille, mutta tekeekö se Toyotasta jotenkin paremman?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli Vuoden Auto 2023 Jeep joka jäi vertailussa hännille, mutta tekeekö se Toyotasta jotenkin paremman?
Aikalailla erikoinen on tuo tekstisi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se oli Vuoden Auto 2023 Jeep joka jäi vertailussa hännille, mutta tekeekö se Toyotasta jotenkin paremman?
Se se vuoden auto Renault toiseksi viimeinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se se vuoden auto Renault toiseksi viimeinen.
Toyotistien älykkyys lyö kerta toisensa jälkeen ällikällä! Ei kai sitä muuten toyotistiksi pääsisikään!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Moni on kuitenkin päätynyt siihen, että BMW on kuitenkin hintansa arvoinen. Halvalla saa halpaa.
brändi maksaa premiumeissa.
- Anonyymi
Kaikkien testissä muka olleiden autotehtaitten edustajat olivat taas seuraamassa testejä, mutta sisäsiittoiselle suomalaiselle toyotistille se ei mene kalloon vaan aina jankataan saksalaisten suosimisesta.Ei ihme että meillä on tällainen katastrofihallitus kun kansa on niin tyhmää kuin mitä se on.
- Anonyymi
Mitähän hyvää siinä vika- ja vilppivaakenkorsenissa oikein on?
- Anonyymi
Mitä asiaa edistää toisten ihmisten haukkuminen sen perusteella että he ovat valinneet autonsa toisin kuin sinä itse?
- Anonyymi
Valitse autosi järjellä. Valitse Toyota.
- Anonyymi
Toyota on elämän tarkoitus ja valoni taivaalla. Amen!
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"
Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota3272742Vernu Vasunta
On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?892045En kelpaa sinulle
Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v1201600Taidat vanhempi nainen
Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin731144- 711012
- 61973
Voi nainen...
Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi41940Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa
Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.143873Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle
Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj290832- 40734