Teiden hoito

Anonyymi-ap

On retuperällä!
Miksei enää käytetä tiekarhua pikkuteillä, jossa se laite on ainoa joka puree jäähän? Kuka oikein näitä teitä hoitaa! Hiekkakin taitaa olla liian kallista, koska sekin on säästetty vain taajamaan. Maalaistiet on aivan kauheassa kunnossa, ei pysy auto eikä ihminen enää pystyssä.

16

589

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Tänne se kannattaa valittaa sillä ne tiet tulee kuntoon...
      Mene itse auraamaan jos noin henkeen ottaa

      • Anonyymi

        Aina kannattaa suoleen valittaa. Palstaa lukee urakoija ja varsinkin sen valitsija. Kun roottävästi tulee huonoa palautetta, urakoija vaihtuu piankos. Jotain kunnallisverolla pitää maaseudun asukkaatkin saada!


    • Anonyymi

      Traktorimiehiä on pilvin pimein, ja auraavat omia pihojaan, mutta eihän sitä voi laupeuden työtä tehdä. Se kun ei mulle kuulu!!!

      • Anonyymi

        Auraamaan siitä hopi hopi


    • Anonyymi

      Ne on aura-autoissa alaterät sitä varten,mutta kun ajetaan tuhatta ja sataa niin eihän se terä sitä polannetta kerkee poistaa. Tiekarhut oli vissiin liian hitaita tuohon hommaan?tehokkaita olivat kylläkin.

      • Anonyymi

        Jännää kääkk


    • Anonyymi

      Ei ilmene mistä teistä on kyse, mutta esim. Karstulassa valtion hoitopiiriin kuuluvat tiet ovat nykyisin YIT INFRAN hoidettavana. Hyvin toimii. Mutta älä tänne valita, vaan mene YIT n sivuille ja siellä on Infran sivuilla kohta mihin voit kirjata puutteet ja merkata lisäksi karttaan paikan, missä vika ja kirjoittaa myös tarinaa. Täällä tein tuollaisen ilmoituksen ja seuraavana päivänä oli jo tiekarhu paikalla.

      • Anonyymi

        Saarijärvellä nillitetään 24/7


      • Anonyymi

        Tämä oli hyvä vinkki, kiitos!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä oli hyvä vinkki, kiitos!

        Ole hyvä. Nykyään taitavat lähes kaikki kylätiet olla valtion hoidossa. Asfalttiteiden kuopat ovat vaaraksi autoille ja saattaa johtaa onnettomuuksiinkin. Toivotaan että tienne korjataan.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      Näillä seuduilla talvi kestää pitkälti huhtikuun loppuun. On ajattelematonta jättää syrjäkylän asukit oman onnensa nojaan liukkailla teillä. Ja sitä olen ihmetellyt, että miksi ei tienhoitajat ymmärrä vanhusväestön tarpeita. Potkukelkka on rollaattorin korvike talvisin, koska sekin apuväline on välttämätön kaatumisen estämiseksi. Mutta tiet jyrätään asfaltille heti maaliskuussa ilman mitään mahdollisuutta käyttää kelkkaa ja sitten sataakin taas lunta ja rollaattori ei ole lumessa toimiva laite. Onko ajatus pakottaa ikääntyneet ja huonojalkaiset neljän seinän sisälle viikkokausiksi?

      Joko hiekkaa jäälle tai sitten auraus potkukelkan ura huomioiden.
      Tulee muistaa, että kaatuminen voi olla kohtalokasta. Jos ei henki lähde heti, hoito maksaa useita kymmeniä tuhansia per murtunut lonkka.

    • Anonyymi

      Voi kumpa ihmiset osaisivat ajaa autollansa tien eri kohdista, ei tulisi syviä raiteita, tie pysyisi talvella tasaisempana. Pikiteillä nastatkaan ei kuluisi kun ohjailee autoa lumia pitkin. Sama ongelma on pikkuteillä, hirveät varhot ja keskikohta hipoo autonpohjaa.....

      • Anonyymi

        Tämä! Ja urat aiheuttavat helposti tieltä suistumisia, varsinkin ohitustilanteessa pitää olla melkoinen heppu ettei auto lähde alta. Nykyiset hienot autot ei ole edes tehty ura-ajoon korkealla mahavaralla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä! Ja urat aiheuttavat helposti tieltä suistumisia, varsinkin ohitustilanteessa pitää olla melkoinen heppu ettei auto lähde alta. Nykyiset hienot autot ei ole edes tehty ura-ajoon korkealla mahavaralla.

        Parasta jättää hieno auto kotiin.


    • Anonyymi

      Siksi, koska karhut nukkuu vielä.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      574
      3814
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3298
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2781
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2719
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2114
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2071
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1917
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1835
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1770
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1729
    Aihe