Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Jotain hyvin suomalaista

Anonyymi-ap

pitäisi tänään tehdä, vaikkapa Suomi- ruokaa. Minä lämmitin aamukahville karjalanpiirakoita.

35

370

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minulla oli kaurapuuroa aamulla ja sen päälle kahvit Juhlamokasta. Suomalaisia tuotteita kumpikin.

      • Anonyymi

        Ei kahvi ole suomalaista.
        Katsoitko, että kauraryynit oli varmasti kotimaassamme tehtyjä?


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        🍒 ­­­N­­y­­m­­f­­o­­­m­­­a­­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kalevalan päivän innoittamana ja Etelä-Karjalaiset juuret omaavana teenkin kunnon karjalan paistin ja peruna muusia. Puolukoitten puutteen korvaan karpaloilla.

      Kalevala perustuu karjalaiseen runon laulantaan, jossa eräässä Kalevalan runossa mainitaan Imatrakin. " kolme on koskea kovoa, Hämehes on Hälläpyörä, Kaatrakoski Karjalassa, eikä ole Vuoksen voittanutta, ylikäynyttä Imatran."

      Karjalan piirakoita tulee syötyä niin usein, että nyt on karjalan paisti mieluisin perinne ruoka koska sitä tulee nykyisin harvemmin tehtyä sen pitkän uunikypsennyksen takia.
      Hyvää Kalevalan päivää kaikille palstalaisille.
      t.tepa

    • Nostimme aamulla lipun tankoon juhlistamaan Kalevalan- ja suomalaisen kulttuurin päivää..
      🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮🇫🇮
      Aamupalan puuromustikat ovat taatusti kotimaisia, ovathan omin käsin mökkimetsästä poimittuja. Neljän viljan puuron vehnä, ruis, ohra ja kaura ovat paketin mukaan Suomesta, myös valmistus Suomessa. Kalakeitto kotimaisista aineksista on melkein jokaviikkoinen lounasruoka meillä , tänään on taas sen vuoro, siihen käytetty laakerinlehti ja pippurit tosin lienevät Välimeren maista.

      Tänään on myös ruisleivän päivä. Rukiin oras talvehtii hangen alla, taitaa olla otollinen lumi- ja pakkastalvi sen säilymiselle. Ruisleipä äänestettiin ansaitusti Suomen kansallisruuaksi. Monissa suvuissa kiertää vielä vanha hapanjuuri, mutta luotan suomalaisiin leipomoihin.Vaasan ohuet ruispalat maistuvat kalakeiton kanssa.

      Yksi suomalaisen kulttuurin kulmakivi on kirjastolaitos. Tänään sinne ei ole asiaa, mutta lukemisen alla on suomalaisen Mikko Rimmisen hauska kirja Nenäpäivä, aikanaan Finlandia-palkittu.

      Hyvää juhlapäivää! 🇫🇮

      • Anonyymi

        Kalakeitto on minunkin ruokalistalla usein. Nyt ei sattunut tälle juhlapäivälle , mutta viikonlopuksi ostan kokonaisen kirjolohen ja osan pakastan soppatarpeiksi. Ruisleivän päivä on joka päivä, hyvä kun se huomioidaan kansallisruokana.


    • Anonyymi

      Eilen lohipasteijaa kun oli tarpeita.
      Toissa päivänä ostin reilusti kirjolohta, pakasteessa lehtitaikina levyjä siitä sitten syntyi kasa pasteijoita, lisäksi lohikeittoa-

      pe

    • Taidanpa hakea sushia :)
      Ja kaalia huomiseen kaalikeittoon.

      • Anonyymi

        Onneksi et olekkaan suomalainen!


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onneksi et olekkaan suomalainen!

        DNA- testin mukaan 97% suomalainen. En ole kuitenkaan etnonationalisti. Kalevala minulla on hyllyssäni, mutta harvoin juhlistan ruualla suurmiesten tai kulttuurihenkilöiden päiviä.

        Kalevala kaikkeen kunniaan, jokainen saa juhlia tavallaan.
        Minä todennäköisesti katson jonkun suomalaisen leffan illalla.
        Onneksi olen suomalainen. Lottovoitto saada syntyä Suomessa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        DNA- testin mukaan 97% suomalainen. En ole kuitenkaan etnonationalisti. Kalevala minulla on hyllyssäni, mutta harvoin juhlistan ruualla suurmiesten tai kulttuurihenkilöiden päiviä.

        Kalevala kaikkeen kunniaan, jokainen saa juhlia tavallaan.
        Minä todennäköisesti katson jonkun suomalaisen leffan illalla.
        Onneksi olen suomalainen. Lottovoitto saada syntyä Suomessa.

        No eihän mämä karjalanpiirakat ruisleivät ja puurot mitään juhlaruokia. Mutta kiva kun suositaan suomalaista ruokaa niin arkena kuin juhlassa.
        Hsrva varmaan osti just tätä päivää varten karjalanpiirakoita, niitä syödään täällä koko vuoden . Samoin kuin vaikka ruisleipää joka päivä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän mämä karjalanpiirakat ruisleivät ja puurot mitään juhlaruokia. Mutta kiva kun suositaan suomalaista ruokaa niin arkena kuin juhlassa.
        Hsrva varmaan osti just tätä päivää varten karjalanpiirakoita, niitä syödään täällä koko vuoden . Samoin kuin vaikka ruisleipää joka päivä.

        Mikä on suomalainen juhlaruoka?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No eihän mämä karjalanpiirakat ruisleivät ja puurot mitään juhlaruokia. Mutta kiva kun suositaan suomalaista ruokaa niin arkena kuin juhlassa.
        Hsrva varmaan osti just tätä päivää varten karjalanpiirakoita, niitä syödään täällä koko vuoden . Samoin kuin vaikka ruisleipää joka päivä.

        Olin tuossa muutama vuosi sitten Etelä-Karjalassa ja olisin halunnut ostaa niitä karjalanpiirakoita, vaan oli vain näitä riisipiirakoita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä on suomalainen juhlaruoka?

        Karjalanpaisti ja joulukinkku.@@. Mämmi.


      • Anonyymi

        Sushi on minunkin lempiruokani. Minulla on keliakia rajoituksena eli vehnä, ruis ja ohra pois.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        DNA- testin mukaan 97% suomalainen. En ole kuitenkaan etnonationalisti. Kalevala minulla on hyllyssäni, mutta harvoin juhlistan ruualla suurmiesten tai kulttuurihenkilöiden päiviä.

        Kalevala kaikkeen kunniaan, jokainen saa juhlia tavallaan.
        Minä todennäköisesti katson jonkun suomalaisen leffan illalla.
        Onneksi olen suomalainen. Lottovoitto saada syntyä Suomessa.

        Onko etnonationalisti , jos syö juuriLöönrotin päivänä karjalanpiirakoita ja ruisleipää ? Tai on ylpeä suomalaisuudestaan?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Onko etnonationalisti , jos syö juuriLöönrotin päivänä karjalanpiirakoita ja ruisleipää ? Tai on ylpeä suomalaisuudestaan?

        Ei välttämättä, mutta jos sitä isänmaallisuuttaan kauheasti kailottaa keskustelufoorumeilla, niin riski piilee.
        En kuitenkaan tarkoita juuri sinua. Ihan yleisesti vain.
        (meillä syödään ruisleipää joka päivä, Eskilstunan kotileipomon kokojyväruispalat ovat minun suosikkeja. Karjalanpiirakoita syödään aina kun löydän kaupoista HK:n ruiskuoreen leivottuja. Laitan myös karjalanapaistia ja lähes kaikkia suomalaisia perinneruokia, paitsi kalakukkoa )
        Olen myös erittäin ylpeä suomalaisuudestani, tuoin vain sen esille eri yhteyksissä. Kuten edustamalla Suomea urheilutapahtumissa, (kantamalla suurta ja painavaa Suomen lippua), että kulttuurielämässä jne. En vain yhdistä sitä erityisesti ruokaan.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Olin tuossa muutama vuosi sitten Etelä-Karjalassa ja olisin halunnut ostaa niitä karjalanpiirakoita, vaan oli vain näitä riisipiirakoita.

        :)
        karjalanpiirakoita on sekä muusi-että riisitäytteellä. Kumpiakin sanotaan karjalanpiirakoiksi.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :)
        karjalanpiirakoita on sekä muusi-että riisitäytteellä. Kumpiakin sanotaan karjalanpiirakoiksi.

        Kun evakot aikoinaan tulivat paikkakunnallemme, he paustoivat vain perunapiirakoita. Vuosiin en edes tiennyt riisipiirakoista mitään. Eihän riisiä edes saanut kaupoista.
        Minulle karjalanpiirakkaan mieluummin perunaa, kiitos.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :)
        karjalanpiirakoita on sekä muusi-että riisitäytteellä. Kumpiakin sanotaan karjalanpiirakoiksi.

        Alkuperäinen karjalanpiirakka valmistettiin joko peruna- tai ohratäytteellä.

        Palomalle, riisi ei kasva Suomessa.

        nimimekki: Suomen kansalainen


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        :)
        karjalanpiirakoita on sekä muusi-että riisitäytteellä. Kumpiakin sanotaan karjalanpiirakoiksi.

        On hyvin tarkkaa, mitä saa sanoa karjalanpiirakaksi ja mitä ei.

        Asun pk-seudulla ja täällä ei pahemmin karjalanpiirakoita myydä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen karjalanpiirakka valmistettiin joko peruna- tai ohratäytteellä.

        Palomalle, riisi ei kasva Suomessa.

        nimimekki: Suomen kansalainen

        Minulle riittää alkuperäiseksi äitini tekemät, Tiedän missä riisi kasvaa. Muunmuassa.
        Kansalaisuus on vai vihkonen jossa on valokuva ja leima. Matkustusdokumentti. Identiteetti kannetaan sydämessä.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Ei välttämättä, mutta jos sitä isänmaallisuuttaan kauheasti kailottaa keskustelufoorumeilla, niin riski piilee.
        En kuitenkaan tarkoita juuri sinua. Ihan yleisesti vain.
        (meillä syödään ruisleipää joka päivä, Eskilstunan kotileipomon kokojyväruispalat ovat minun suosikkeja. Karjalanpiirakoita syödään aina kun löydän kaupoista HK:n ruiskuoreen leivottuja. Laitan myös karjalanapaistia ja lähes kaikkia suomalaisia perinneruokia, paitsi kalakukkoa )
        Olen myös erittäin ylpeä suomalaisuudestani, tuoin vain sen esille eri yhteyksissä. Kuten edustamalla Suomea urheilutapahtumissa, (kantamalla suurta ja painavaa Suomen lippua), että kulttuurielämässä jne. En vain yhdistä sitä erityisesti ruokaan.

        Kukaan muu kuin sinä ei kansallisuutta ruokaan yhdistä, itse väännät nuo vastaukset sellaiseksi. Kyllä muutkin suhia syö ja juuri suomalaisesta tuoreesta kalasta ja kaalia kasvatetaan paljon Suomessa eikä kukaan yhdistä sitä venäläisyyteen.
        Kotimaisen ruuan suosiminen on fiksua.
        Kukahan näillä palstoilla kailottaa milloin mistäkin?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kun evakot aikoinaan tulivat paikkakunnallemme, he paustoivat vain perunapiirakoita. Vuosiin en edes tiennyt riisipiirakoista mitään. Eihän riisiä edes saanut kaupoista.
        Minulle karjalanpiirakkaan mieluummin perunaa, kiitos.
        Mkr.

        Mummoni teki perunapiirakoita ja äitini riisipiirakoita, elikkä siinä sukupolvien vaihteessa riisi oli varmaan jo tullut Suomeen.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan muu kuin sinä ei kansallisuutta ruokaan yhdistä, itse väännät nuo vastaukset sellaiseksi. Kyllä muutkin suhia syö ja juuri suomalaisesta tuoreesta kalasta ja kaalia kasvatetaan paljon Suomessa eikä kukaan yhdistä sitä venäläisyyteen.
        Kotimaisen ruuan suosiminen on fiksua.
        Kukahan näillä palstoilla kailottaa milloin mistäkin?

        Anonyymi
        2024-02-28 12:18:09

        Onneksi et olekkaan suomalainen!

        Tästähän se lähti liikkeelle! En ollut minä joka yhdisti ruuan suomalaisuuteen.


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Alkuperäinen karjalanpiirakka valmistettiin joko peruna- tai ohratäytteellä.

        Palomalle, riisi ei kasva Suomessa.

        nimimekki: Suomen kansalainen

        Luulisin että Ploma tietää missä riisi kasvaa joten , miksi ilmoittelet noin yksinkertaista asiaa.


      • Anonyymi
        Paloma.se01 kirjoitti:

        Minulle riittää alkuperäiseksi äitini tekemät, Tiedän missä riisi kasvaa. Muunmuassa.
        Kansalaisuus on vai vihkonen jossa on valokuva ja leima. Matkustusdokumentti. Identiteetti kannetaan sydämessä.

        Sinulle varmaan kansalaisuus onkin vain passi. Meille suomalaisille se on koti, äidinkieli , kotimaa , isien lunastama maa, turva ja suku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulle varmaan kansalaisuus onkin vain passi. Meille suomalaisille se on koti, äidinkieli , kotimaa , isien lunastama maa, turva ja suku.

        Ollaanpa sitä nyt niin hirveän Isänmaallisia! Vain siksi, että saa panna Palomalle kampoihin.
        Voi sentään.....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ollaanpa sitä nyt niin hirveän Isänmaallisia! Vain siksi, että saa panna Palomalle kampoihin.
        Voi sentään.....

        Onko isänmaallisuuskin pahasta tällä palstalla?


    • Anonyymi

      Niin kahvi ei ehkä ole suomalaista mutta suomalainen. Juo kahvia eniten Pohjoismaissa viimeisen tutkimuksen mukaisesti . Siis suomalainen tapa piristää itseään

    • Anonyymi

      Meillä syötiin lounaaksi hirvenlihapataa ja jälkiruuaksi itseleivottua voisilmäpullaa

      • Anonyymi

        Meillä oli tarjolla ohiammuttua jänistä ja jälkiruuaksi juustonreikiä.


    • Anonyymi

      Mieleni tekisi ruispuolukkapuuroa, vaan ei ole aineksia. Laitan kauppalistaan.
      Ruisleipää syön joka päivä.

    • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      81
      2087
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1798
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      19
      1677
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      21
      1480
    5. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      65
      1433
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      76
      1348
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      20
      1344
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1302
    9. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1274
    10. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      11
      1245
    Aihe