Thaimaa vai Vietnam

kipa

Kumpi olisi parempi matkakohde Thaimaa vai
Vietnam. Onko Vietnamissa mahdollisuutta kunnon
rantalomaan? Entäpä paikallisten kielitaito
Vietnamissa? Hintataso?

13

4434

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Valkoinen Meeri

      Thaimaalla on pitkät perinteet turismista
      verrattuna Vietnamiin. Molemmilla on hyviä
      rantakohteita, mutta Thaimaan on ruuhkaisempia ja
      kaupustelijaa ja ravintelia on enempi tarjolla.
      Mua nyt ei sais maksustakaan enää jonnekin
      Pattayalle mut joku toinen vois tykätä. Meen
      seuraavaks muutaman viikon päästä Kambodzan
      kierrokselle, missä on myös melkein viikko
      Vietnamin rantoja Saigon. Nää viimeisimmät
      Thaimaan kohteet ei oo vielä kovin
      rähjääntyneitä. Ilmeisesti Vietnamiin maksaa
      enempi.

      • hyvaa matkaa

        thaimaa on seksi turisteille tarkoitettu
        maa.vietnami on enemman eksoottinen, sita ei ole
        pilattu viela hirveella massa turismilla.


      • hyvaa matkaa

        thaimaa on seksi turisteille tarkoitettu
        maa.vietnami on enemman eksoottinen, sita ei ole
        pilattu viela hirveella massa turismilla.


      • Phuket-fani

        Thaimaasta löytyy ystävällistä palvelua,kauniita
        rantoja ja mahdollisuus edulliseen omatoimiseen
        reissaamiseen(tuktuk-taksit).Myös ruoka on
        maukasta ja monipuoliset ruokailumahdollisuudet
        yllättävät.Suosittelen.


      • Thailover
        hyvaa matkaa kirjoitti:

        thaimaa on seksi turisteille tarkoitettu
        maa.vietnami on enemman eksoottinen, sita ei ole
        pilattu viela hirveella massa turismilla.

        Sitä saa mitä tilaa....
        Valitettavasti sitäkin löytyy, mutta kyllä
        Vietnamistakin..
        Ja muistuttaisin, jos Thaimaassa kävelee sinua
        vastaan farang ja Thai tyttö käsikädessä, niin
        nainen ei välttämättä ole ilolintu ja mies
        maksava asiakas, vaan ehkä minä ja vaimoni.


    • leevi

      Vietnam on viehättävä ja vielä aika neitseellinen
      maa turismin kannalta. Phan Tietissä ja Muinessa
      voi viettää hulppean rantaloman, jos vaan
      asennoituu siihen, että palvelut eivät vielä
      (onneksi) ole Thaimaan tasolla. Hintataso on
      todella alhainen ja ihmiset liikuttavan
      ystävällisiä ja uteliaita.

    • Bedo

      Jos edullisempaa paikkaa etsit niin thaikkulaan,
      sitä ei ole jenkit pilannu aikoinaan dollareilla!
      Mutta itse kyllä lähden huhtikuussa Vietnamiin
      saa vähän vaihtulua thaikkuihin. Mutta ekaa
      kertaa kaukois-aasiaan menevällä ehdottomasti
      Thaimaa!

      • hah

        vaimo joka on ainakin entinen huora!!


      • loma lomana
        hah kirjoitti:

        vaimo joka on ainakin entinen huora!!

        just nii. pkp on löytänyt vihdoin 'rakastavan vaimon'


      • Kuiviak
        hah kirjoitti:

        vaimo joka on ainakin entinen huora!!

        tai mä tuun ja ammun sinut


    • 22

      Thaimaassa on huomattavasti vähemmän rikollisuutta kuin Vietnamissa. Näin siitäkin huolimatta että thaipoliisi ei kirjaa kaikkia tilastoihin mutta Vietnamin poliisi kirjaa. Siis vietnamilaisella poliisilla on sentään selkärankaa.

      Varsinkin Saigonissa saa varoa jatkuvasti taskuvarkaita, taksit kannattaa tilata hotellista tai ottaa hotellin edestä niin että joku todistaa määränpään, muutoin mittari saattaa vetää 10x kierroksilla. Kenenkään sanaan ei voi luottaa, vedätys on samanlaista kuin Bulgariassa (Kommunismi???) eli hinnat kolminkertaistuu matkalla.

      No, tapahtuuhan noita joka paikassa, Vietnam on hyvä ja rauhallinen matkakohde jos ei välttämättä halua mennä ruuhkaturismin sekaiseen Thaimaahan.

      P.S. Vietmamissa ei ole sellaista baarityttöhässäkkää kuin Thaimaassa joten sekin jo tekee maasta huomattavasti rauhallisemman matkakohteen.

      • Anonyymi

        kävin kaksi kertaa vietnamissa ensimmäisen ja viimeisen samalla käynnillä:)
        Asuin silloin Thaimaassa ja matkustin paljon lähimaissa.
        Ho tsi minh City eli Saigonoli on oikea kusetuksen mekka. Taxi otti kymmenkertaisen hinnan ja vei mihin sattui .Oli hieno virallisen näköinen taksamittari ja taxi oli ns. väritykseltään ihan oikean näköinen. Lentokentällä tullessa varasin kiertoajelun hintaan x ja kun auto tuli hotellilta hakemaan oli hinta 10kertaa x. Katukeittiöt oli niin piilossa ettei meinannu löytää.
        Sukka myyjää meinasin vettä turpaan kun tuli vaatteista repimään jne..Olen kuitenkin tottunut Aasiaan yleisesti ja matkustellut lähes joka maassa , mutta Vietnamista jäi mieleen lähinnä kusetus ja ihmisten yleinen epäystävällisyys. Yleensä tulen toimeen myös tylyjen ihmisten kanssa mutta Vietnamissa meni liian pitkälle. . Meni maku kerralla. Ei ikinä enää. Jos menet pakettimatkalle all inclusive hotelliin kuten ystäväni niin saatat olla tyytyväinen , mutta silloinhan on ihan sama mihin maahan menet:). >En nyt enää edes muistaihan kaikkea mutta yleisvaikutelma oli huono erittäin huono.


    • kuuma...

      keskustelun aihe..

      "13.12.2001 22:58"
      " Vastauksia: 11 Lukukertoja: 2326 "

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      176
      1715
    2. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      108
      977
    3. Mikä teidän jutussa on ongelmana?

      Missä meni pieleen?
      Ikävä
      87
      834
    4. Koillis motor

      Kyllä on mennyt palvelu alas ku lehmänhäntä, sovitut asiat ja luvatut soitot pitää hoitaa eikä tehä oharia, täysin tumpa
      Suomussalmi
      19
      663
    5. Mitä muistoja teillä on kaivatusta?

      😇
      Ikävä
      51
      655
    6. ABC: n kahvilan uusi nimi matkimalla

      Kahvia ja virvokkeita myytiin aikoinaan ÄKKI-VANNIN KAHVILASSA Haapavedellä ja paikalliset sanoivat sitä haussia "Tuhann
      Haapavesi
      41
      557
    7. Tehdäänkö tänään toiveista totta?

      Poikkea tänä illasta siinä lähellä ja annetaan silmien puhua ja sen jälkeen puhu sinä lopulta mitä ajattelet..
      Ikävä
      45
      508
    8. Kylillä ei ole näkynyt? Missä luuraat nainen?

      Olisit soittanut mulle nainen. Oltais voitu nähdä vaikka laavulla. Miksi pelkäät minua? Eihän siinä ole mitään järkeä. m
      Suhteet
      164
      503
    9. Rydman sivuutti mutupohjalta asiantuntija-arviot tutkimusrahoitusta myönnettäessä

      Onko Rydman sopiva tai kykenevä toimimaan ministerinä? Ei ole. Ministerit ovat joutuneet puhuteltaviksi vähemmästäkin;
      Maailman menoa
      191
      453
    10. Missä näet kaivattuasi?

      Mitä teet silloin? Tuleeko pakene reaktio? Vai hellä tunne ja ere..
      Ikävä
      26
      439
    Aihe