Pieni aloitus tämäkin!

Anonyymi-ap

Aiheena vaihtelevat säät ja ulkona ja sitten sisällä liikkuminen. Välillä on pakkasta ja jäätä kadun pinnassa. Välillä lämpenee ja jää kadulla sulaa. Miten liikutte ulkona, kun täytyy välillä sisätiloihinkin mennä?

Nastakengät, kitkakengät, vai mitkä pitää kengiksi ottaa, että jotenkin pääsee liikkumaan ja ettei heti jäähän liukastu? Jokapaikkaan sisälle ei edes nastakengillä saa mennä.

Minä käytän rollaattoria, kun liikkuminen on epävarmaa muutenkin ja lekuri kysyi käydessäni; että mitenkä on liikkumisen kanssa ja vastasin, että huonoa on nyt, kun kadut jäässä. Sinänsä hassu kysymys huonosti kulkevalta.

23

327

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Minulla on sekä nastakengät että kitkakengät. Nastakengät koiran kanssa ulkoillessa ja kitkakengät muutoin jos pitää poiketa esim kauppareissulla sisätiloihin. Kylöänkieli keskellä suuta saa nyt kulkea. Rollaattorinon hyvä tuki liikkuessa paitsi tietenki sohjossa.

      • Anonyymi

        Kyllä se jalka luistaa jäässä rollaattorinkin kanssa.

        Äitini kaatui sisätiloissakin rollaattorin kera. Kevyitä välineitähän ne on.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se jalka luistaa jäässä rollaattorinkin kanssa.

        Äitini kaatui sisätiloissakin rollaattorin kera. Kevyitä välineitähän ne on.

        Eihän ne kaatumista estä mutta tuki liikkuessa kuitenkin. Ei niitä ihan tuhan vuoksi ihmisille liikkumisen apuvälineeksi suositella.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Eihän ne kaatumista estä mutta tuki liikkuessa kuitenkin. Ei niitä ihan tuhan vuoksi ihmisille liikkumisen apuvälineeksi suositella.

        Emmeköhän me tiedä rolaattorin hyödyn kävelyn tukena, mutta aloittajahan kirjoitti liukkaudesta ja siihen ei rollaattorista suurta apua ole.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Emmeköhän me tiedä rolaattorin hyödyn kävelyn tukena, mutta aloittajahan kirjoitti liukkaudesta ja siihen ei rollaattorista suurta apua ole.

        Ketkä me?

        Kyllä rollaattorista on tukea liukkaillakin keleillä. Parempi rollan kanssa kuin ilman. Varsinkin sisätiloissa jotka nekin mainittiin.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ketkä me?

        Kyllä rollaattorista on tukea liukkaillakin keleillä. Parempi rollan kanssa kuin ilman. Varsinkin sisätiloissa jotka nekin mainittiin.

        Turhaan vääntää sinun kanssa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Turhaan vääntää sinun kanssa.

        No näinhän se on nähtävä😆.


    • Anonyymi

      Minulla on hyvät nastakengät ja ne ovat kyllä, ainakin minulle kerran kaatuneena ja nilkansa murtaneena, ehdoton edellytys, jotta kävelen ulkona näillä keleillä.

      Asun Kainuussa ja meillä on täällä ollut nyt harvinaisen lämmintä ja nyt kun mittari liikahti pakkasen puolelle, tiet ja jalkakäytävät ovat röpelöiset ja liukkaat. Tykkään kävelylenkeistä ja tosiaan ilman nastakenkiä en liikkuisi metriäkään.

      • Anonyymi

        Nastakengät on ihan ehdottomat näinä jäisinä nykytalvina, ilman niitä jäisivät ulkolenkit pelkiksi haaveiksi.


    • Anonyymi

      Tyttäreni anoppi kehui ostamiaan Ilveskenkiä joissa "avaimella" saa nastat ulos ja sisään. Tunsi itsensä turvalliseksi kävellessään niin jäisillä kuin lumisillakin teillä.
      Hän oli tilannut ne netin kautta.

    • Anonyymi

      En liiku liukkailla.

      Pakkotilanteita varten on kävelykeppi jääraudalla. Ihan kätevä kolmas tukipiste. Piikit voi kääntää ylös, voi käyttää siis sisälläkin. Lisäks kätevä itsepuolustusväline, ei tarvi pesäpallomailaa roudata mukana.

      Koittanut katella nastakenkiä, missä käännettävät piikit. Sellaset toimivat, voi ajaa autoa ja likkua sisätiloissa yksillä kengillä. Niitä kyllä olemassa, rajallisesti. Irtonastapohjat ei kiinnosta, ei jatkuva kenkien vaihteleminen.

      Tsadissa toki enimmäkseen paikat on hyvässä kunnossa, kunhan koittaa kattoa, milloin ulos menee. Ei huoltoyhtiökään voi olla kaikkialla yhtä aikaa. Pöndellä en nykyisin talvisin käy. Yks syy just, liian vaarallista. Yks talvi oli ihan kaamee liukkauden puolesta. Itteä pelotti ja sepeliä kului rutkasti. Mökillä jos kaatuu ja katkoo jalkansa ja rikkoo kännykkänsä, sinne saat paleltua, kukaan ei kaipaa, kukaan ei kuule huutoa. Sille talvelle naapurin vanha isäntä teki niin, nippa nappa vältti jäätymisen, lapsenlaps sattumalta pelasti, mutta jalan takia on sen jälkeen sitten ollutkin vanhainkodissa.

      Nuori ihminen on vetree, ei kompuroi helpolla ja lisäks kestävämmät luut, ei katko niitä helposti. Kun ikää kertyy, pakko pakko olla varovaisempi. Pitää olla itsesuojeluvaistoa. Siis, käyn ulkona liukkailla vain pakosta ja koitan varustautua olosuhteisiin.

      =DW=

    • Anonyymi

      Käytän vain kantapäässä tarroilla kiinnitettäviä piikkilaattoja, sopii kanta-astujalle. Kun menen kauppaan, vedän tarran auki ja kiinnitän säären takaosaan, ihan näppärä ja helppo eteentaivutus. Meillä on toisessa kaupassa penkki eteisessä johon voi istahtaa laiton ajanksi.
      Mies käyytää irto-kokopohjia, ihan hyvin nekin toimivat, mutta niitä on seisaallaan vaikeampi laittaa, notkeammalta onnistuu sekin, häneltä ei.

    • Anonyymi

      Ehkä on kuitenkin parempi olla liikaa ulkona kulkematta, jos se on hankalaa, niin kuin nyt kelien puolesta on ollut. Rollaattori on kyllä hyvä tuki ja kitkakengät on, kun sisätiloihinkin menen. Kyllä sitä saa kuitenkin hitaasti käppäillä, että jotenkin menoista selviää. Kunto vaan huononee, kun ei sujuvasti pääse ulos liikkumaan.

      Täytyy vaan parempia kelejä odotella.

    • Sievi Spike nastakengissä on pohjarakenteeseen integroitu nastamekanismi, joka mahdollistaa nastojen kääntämisen helposti ulos ja sisään riisumatta jalkineita. Jos saa mainostaa.

      • Anonyymi

        Kuulostaa muuten hyvältä, mutta Sievi-kenkien lesti ei sovi ollenkaan. Jalat tulevat aivan sairaan kipeiksi pohkeisiin asti ja sitten alkaa kaamea suonenveto.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa muuten hyvältä, mutta Sievi-kenkien lesti ei sovi ollenkaan. Jalat tulevat aivan sairaan kipeiksi pohkeisiin asti ja sitten alkaa kaamea suonenveto.

        Eihän kaikki sovi kaikille. Minulla on Sievijalkineen leveämpilestiset kitkapohjakengät ja sopivat erinomaisesti. Tuttavalla nuo Sievi Spike nastakengät ja ei ole valittanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulostaa muuten hyvältä, mutta Sievi-kenkien lesti ei sovi ollenkaan. Jalat tulevat aivan sairaan kipeiksi pohkeisiin asti ja sitten alkaa kaamea suonenveto.

        Jos ei Sievinkenkä käy, niin ei taida parempaakaan löytyä.
        Ei minulla nastoja ole ollut, muttatavalliset kengät , ainakin minuulla pitävät hyvin.
        K-kotton


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei Sievinkenkä käy, niin ei taida parempaakaan löytyä.
        Ei minulla nastoja ole ollut, muttatavalliset kengät , ainakin minuulla pitävät hyvin.
        K-kotton

        Minulla myös kesäkävelykengät Sieviltä👌. Todella hyvät jalassa. Nahkaiset, ei lenkkarit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei Sievinkenkä käy, niin ei taida parempaakaan löytyä.
        Ei minulla nastoja ole ollut, muttatavalliset kengät , ainakin minuulla pitävät hyvin.
        K-kotton

        Tulen halvaksi, kun muutaman kympin marketkengät ovat parhaat. Kestävät aikansa, mutta kitkapohjat kuitenkin, sitten vaan uudet ostamaan.

        Ostin aikoinaan Sievin ihanat kävelykengät ja ajattelin tehneeni onnistuneen ostoksen. Ei mennyt kauakaa, kun ihmettelin jalkojen kipeytymistä. Toisia kenkiä käyttäessäni jalat eivät tulleet kipeiksi. Täytyi vaan todeta, ettei Sievi ikävä kyllä ole minun kenkäni. Muuten olisivat mukavan näköisiä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tulen halvaksi, kun muutaman kympin marketkengät ovat parhaat. Kestävät aikansa, mutta kitkapohjat kuitenkin, sitten vaan uudet ostamaan.

        Ostin aikoinaan Sievin ihanat kävelykengät ja ajattelin tehneeni onnistuneen ostoksen. Ei mennyt kauakaa, kun ihmettelin jalkojen kipeytymistä. Toisia kenkiä käyttäessäni jalat eivät tulleet kipeiksi. Täytyi vaan todeta, ettei Sievi ikävä kyllä ole minun kenkäni. Muuten olisivat mukavan näköisiä.

        Yksilölliset on meidän jalat ja kengät sen mukaan. Munälin mielelläninostaisin marketista kengät ovat halvemmatkin mutta minun jalkoihini sieltä ei sopivia löydy. Satsaan hyvälaatuisiin juuri minun jalkohini sopiviin sopivalestisiin kenkiin ja sitten vaikka säästän jostain muusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ei Sievinkenkä käy, niin ei taida parempaakaan löytyä.
        Ei minulla nastoja ole ollut, muttatavalliset kengät , ainakin minuulla pitävät hyvin.
        K-kotton

        On muitakin.

        Rieker muistui merkkinä mieleen, lisäks on muitakin. Siis tollasilla sisäänkäännettävillä nastoilla, Sellanen ero muistin mukaan, sievissä kaks nastaa, muissa neljä. Se yhteistä, kaikissa, nastat vain kantapään alla. Ilmiselvää, koneisto ois monimutkainen ja kengän rakenne raskas, jos nastoja ois päkiänkin alla.

        Mä olen noita katellut, ei ole tullut vielä hankittua. Katpa siinä menee tavallisesti, eka pitää jalka katkaista, ennenkuin ne saa ostettua. Tavallisia nastakenkiä on hyvin saatavilla, mutta se vaihteleminen ei innosta. Nykyisin ei oikein missään ole tuolejakaan, etenkään kauppojen edessä ulkona talvisin.

        =DW=

        =DW=


    • Anonyymi

      10 vuotta jo ollut Icebugin nastakengät ja kertaakaan en ole niillä kaatunut. Lähes päivittäin kuljen eripituisia matkoja ulkona ja käyn myös kaupassa nastakengillä ilman ongelmia.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6153
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      34
      3738
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1949
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1626
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1455
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1448
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      31
      1365
    Aihe