Sähköyhtiöt ovat keksineet rahastaa kuluttajaa perusmaksuilla jotka ovat nykyään merkittävä osa sähkölaskua.
Minulla perusmaksut yhteensä ovat noin 10 euroa kuukaudessa.
Työttömänä voin kuitenkin ajoittaa sähkön käyttöä sellaisiin ajankohtiin jolloin sähkö on edullista.
Tänään ja huomenna voi kaikki kodin elektroniikan laitteet olla huoletta päällä.
Sähkön hinta välillä 1-3 snt/Kwh.
Ulkona tuulee ja tuulivoimalat tuottaa sähköä nyt hyvin.
Lunta on kertynyt valtavat määrät joten myös vesivoima varmaan keväällä pitää sähkön hintaa aisoissa.
Nauttikaa halvasta pörssisähköstä nyt kun se on mahdollista
13
347
Vastaukset
- Anonyymi
Siis pidätkö 10 €: n kuukausiperusmaksua oikeasti korkeana?
- Anonyymi
On se korkea kun vertaa aikaisempaan tilanteeseen. Perheelliset voi jakaa perusmaksun ja sähkönkulutuksen laskut keskenään mutta nykyään tulot on työttömyyden takia pienet ja maksan yksin perusmaksun.
Olen asunut myös vuokrataloyhtiössä jossa taloyhtiö maksoi perusmaksun ja asukkaat maksoivat vain sähkön kulutuksesta. Erittäin älykäs ratkaisu mutta harvoissa taloyhtiöissä käytetään järkeä.
- Anonyymi
Ihan pelle sähköt...sähköyhtiöt voisi ilmoittaa paljonko haluavat katetta vuodessa ja maksetaan kerralla lapaan. Niin ei tartte koko pörssisähköä.
- Anonyymi
2v kiinteä sopimus 7c loppui tammikuussa ja nyt olen pörssisähkössä. Voin aika paljon siirtää sähkönkulutusta halvoille tunneille. Kuten nyt> yöllä varasin lämpöä betonilattiaan ja juuri sammutin lattioiden lämminvesikierron klo 5.50. Odotan että keskihintani on alle kuukauden keskihinnan pörssissä. Odotan mielenkiinnolla helmikuun laskua.
Kulutusta on okt 8-9000 kwh/v huiput joulukuussa n 1200kwh nyt helmikuussa noin 890kwh. Jouluna tulee porukoita kylään ja kaikki jouluruoka valmistetaan itse, laatikotkin kokonaisista juureksista, siksi joulun kulutus pompsahtaa.( Lämmitystä voin joulukuussakin siirtää yö-aikaan)
Muutoin voin elää 1-2 vrk hyvin vähällä 2-3 kwh vrk kulutuksella ja puulämmityksellä.- Anonyymi
No ei tuossa montaa satasta säästä...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
No ei tuossa montaa satasta säästä...
On vaan tyhmää maksaa liikaa. Myös sähkön käytössä ja sähkösopimuksissa voi tehdä järkeviä valintoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
On vaan tyhmää maksaa liikaa. Myös sähkön käytössä ja sähkösopimuksissa voi tehdä järkeviä valintoja.
Siinäpä kyttäile mittaria...?..jos satasen pari säästää niin sehän on suuri saavutus hintojen kyttäilystä.
- Anonyymi
Tammikuu 6.04c ja helmikuu 4.04 cen/ kwh sähkön osuus ilman perus ja siirtomaksuja.
Ihan hyvin alkoi vuosi. Tammikuussa vajaa 300kwh, helmikuu noin 250kwh- Anonyymi
Jos määräaikainen on 2 centtiä kalliimpi niin Johan säästää vuodessa paljon...voi kauhi tätä rahan ropinaa...
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jos määräaikainen on 2 centtiä kalliimpi niin Johan säästää vuodessa paljon...voi kauhi tätä rahan ropinaa...
Määräaikaikaisissa sähkösopimuksissa hinta vaihteli viime vuonna 10-25 sentin välillä/kwh.
Jos sopimus on esim. kahden vuoden pituinen niin uuden sopimuksen pystyy tekemään vasta ensi vuonna.
- Anonyymi
Meillä pelkkä siirron perusmaksu on 40,66/kk.
Tervetuloa etelä-savoon 😍- Anonyymi
Kulkeeko ne piuhat siellä Saimaalla järvienpohjassa vai mikä siinä noin maksaa?
No, Etelä-Pohjanmaalla on sensijaan halpaa.. Jylhän Sähköosuuskunta Kauhava :
3 x 25 A siirto 106€ /vuosi (sis. alv 24%) - siis alle 9 eur./kk on siirron perusmaksu.
- Anonyymi
Tressaava huijari pulju. Suosittelen ihan muuta.
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kalle Palander kertoi fantasioivansa siitä, kuinka Kiira Korpi naisi häntä sträppärillä ahteriin
Sai potkut Yleltä. https://yle.fi/a/74-201400005378817Aamuseuraa/rehevää naista
uhkean rehevät m-xxxl naiset/rouvat/pari 18-80v kutsu luokses 31.1 aamusta päiväpanoille 32v hetero mies.oon innokas nuo8376224h Kirppis
Olen muuttamassa paikkakunnalle ja mietin olisiko tälläiselle liikkeelle tarvetta alueella?102252Suomessa eletään liian pitkään
"Ihmisten on kuoltava" Asiantuntija varoittaa: Suomi ei ole valmis siihen, että niin moni elää pitkään: ”Kaiken täytyy1751332Kerotakaa joensuun kontiolahden paiholan laitoksesta jotain
Mun kaveri joutuu paiholan laitokseen nyt lähi aikoina niin voisko ihmiset kertoa minkälaista siellä on tarinoita jne ja17996Sun ulkonäkö on
Kyllä viehättävä. Kauniit piirteet. Todella sievät. Ja olemus on ihana. Olet tehnyt vaikutuksen.41817- 51797
Olen niin haaveillut
Sinusta. Ollut hullun rakastunut. Ajatellut kaikkea mitä yhdessä voisimme tehdä. Mutta ei ei yhtään mitään. Usko vaan lo57772Oletko koskaan
Tavannut/tuntenut ihmistä, jonka kanssa vuosisadan rakkaustarina olisi ollut mahdollinen, mutta joku este tuli väliin?72764En voi ottaa
Jos ikinä aiot ottaa yhteyttä, niin tee se nyt. On aika, kun todella todella tarvitsisin sinua. Naiselle.37672