Coton de Tulear allergikolle?

Netta

Moiks kaikki!

Minä olen ajatellut ottaa Bichon Frisen,koska olen koirarakas,ja se on ainoa rotu,joka ei aiheuta minulle oireita.Tietääkös kukaan Coton de Tulearista? Onko sillä samanlainen "turkisto" kuin Bichon Frisella,että tulisi astmaatikkokin toimeen? Niin,Bichon on kyllä villakoira,niin että siinä se ero lienee.......

9

7472

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tydel

      Coton de tulear kuuluu samaan bichon- ryhmään kuin bichon frise, bichon havanais, löwchen ym. Itse olen koirille allerginen, ja omistan cottonin "jäljitelmän". (koiran isä on länsiylämaanterrieri, mutta turkki ja ulkonäkö ovat cottoni-emältä perityt) Koirasta ei lähde karvaa, mitä nyt pentuturkin vaihtumisen aikaan pieniä tuppoja. Minulle ei ole tullut mitään oireita koirasta, turkki on puuvillainen eikä koira hilseile paljon. Mutta allergia on aina yksilöllistä, muutama allerginen tuttu on saanut koirastamme oireita..

      Ps. Bichon frise ei kyllä ole villakoira!! Turkki on kiharainen, kuten villakoirilla, mutta kyseessä on kaksi eri rotua.

      • Nella

        Kiitti ekana tosta villakoira oikaisusta!=)Eipä olekaan ei.

        Ja tokaks,kiva kun kerroit cotonista lisää.En tiennyt siitä oikeastaan mitään.
        Olisi hyvä,jos pääsisin altistamaan itseni cotonille,mutta en valitettavasti tunne ketään,kellä sen rotuinen koira olisi.=(.
        Jos tietäisin,ettei se aiheuta mulle oireita,ottaisin luultavasti sen ennemmin.

        Miten sen turkin kanssa,onko samat hoito-ohjeet kuin Bichonilla? Trimmausta ja pesua/harjaamista/föönäämistä? Entä muuta?

        Olis kiva jos kertoilisit lisää,tai onko sulla mitään hyviä linkkejä?


      • Netta
        Nella kirjoitti:

        Kiitti ekana tosta villakoira oikaisusta!=)Eipä olekaan ei.

        Ja tokaks,kiva kun kerroit cotonista lisää.En tiennyt siitä oikeastaan mitään.
        Olisi hyvä,jos pääsisin altistamaan itseni cotonille,mutta en valitettavasti tunne ketään,kellä sen rotuinen koira olisi.=(.
        Jos tietäisin,ettei se aiheuta mulle oireita,ottaisin luultavasti sen ennemmin.

        Miten sen turkin kanssa,onko samat hoito-ohjeet kuin Bichonilla? Trimmausta ja pesua/harjaamista/föönäämistä? Entä muuta?

        Olis kiva jos kertoilisit lisää,tai onko sulla mitään hyviä linkkejä?

        tuli,Netta siis on oikea!;)


      • naglo
        Netta kirjoitti:

        tuli,Netta siis on oikea!;)

        bichon havanaisin omistjana tiedän siis aika tarkalleen, miten cotonin turkkia hoidetaan. tässä lyhyt tiivistelmä: eli turkki pestään noin kerran kuukaudessa shampoolla ja hoitoaineella föönaus (näyttelykoira pestään yleensä useammin), kunnon harjaus kampaus vähintään kerran viikossa, jottei turkki takkuunnu. sitten tietysti silmät puhdistetaan silloin kun on tarvetta ja kynnet leikataan parin viikon välein suunnilleen ( korvakarvat nypitään sormin tai pinsetein). tuossa oli vähän muustakin kuin vain turkin hoidosta :) no toivottavasti auttoi yhtään. mutta cottonia ei siis saa saksia eikä trimmata muutenkaan. bichon frise puolestaan trimmataan.


      • niina
        naglo kirjoitti:

        bichon havanaisin omistjana tiedän siis aika tarkalleen, miten cotonin turkkia hoidetaan. tässä lyhyt tiivistelmä: eli turkki pestään noin kerran kuukaudessa shampoolla ja hoitoaineella föönaus (näyttelykoira pestään yleensä useammin), kunnon harjaus kampaus vähintään kerran viikossa, jottei turkki takkuunnu. sitten tietysti silmät puhdistetaan silloin kun on tarvetta ja kynnet leikataan parin viikon välein suunnilleen ( korvakarvat nypitään sormin tai pinsetein). tuossa oli vähän muustakin kuin vain turkin hoidosta :) no toivottavasti auttoi yhtään. mutta cottonia ei siis saa saksia eikä trimmata muutenkaan. bichon frise puolestaan trimmataan.

        VAi ettei cotonia sais trimmata? Miks ihmeessä? Niin tietenki jos pitää hyvänä näyttely koirana. Mulla on coton de tulear ja se trimmataan ainakin 2 kertaa vuodessa!


    • NinnuxD

      Mää olen allerginen kaikille eläimille mut kaverilla oli kaks cotonia ja niille en ollut allerginen. Tykkään koirista niin paljon että oli pakko ostaa ittelleenki coton de tulear. se on kohta vuoden ollu meillä enkä ole ollut allerginen:)

      • I <3 Cotons

        Meilläkin on cotoni eikä se ole aiheuttanut minkäänlaisia oireita meidän isälle.Mekin trimmataan meidän koirulia aika paljon,sitä ei saa trimmata jos haluaa päästä nättelyihin sen kanssa.Turkki kasvaa melko nopeasti takaisin.Siitä lähtee vain silloin karvaa kun sitä harjaa tai kun sitä on trimmattu.Nillä on puuvillamainen turkki, ja siitä nimetyskin.Cotton tarkoittaa puuvillaa ja tulear on käsittääkseni kaupunki,josta se on kotoisin.Koiralle kannatta ostaa kunnon harja ja metallikampa.Me ostettiin meidän koira Seija Kinnuselta,jolla on oma kenneli.Pistä Googlen haku Kin-sei,josta saat lisätietoja cotoneista ja syntyneistä pennuista.En ole varma,että autoinko yhtään,mutta hyvä jos tietoni kelpasi.:)
        PS.Cotonit eivät allergisoi!!!


    • oksu

      no on sil se sopiii allergisillekkin!!!!!!!!!!!!!!!

      • mäkös

        Mä ku oon saanu sellasen kuvan ,että cottonia ei leikata eikä trimmata ollenkaa.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      204
      8284
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4678
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2250
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2148
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1955
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1835
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1746
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1746
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1653
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1458
    Aihe