vanhan asunnon remontointi

häsläri

olen ajatellut ostaa itselleni noin -50-luvun asunnon. Asunto, jota olen katsonut on alkuperäisessä kunnossa, eli kaikki täytyisi laittaa uusiksi. Olen naispuolinen ihminen, joten kyselisin onko kellään kokemusta remonttimiesten hommaamisesta. Paljonko maksaa ja onko lopputulos kiitettävä? Kaipaisin ihmisten kokemuksia. Kiitoksia jo etukäteen=)

5

1534

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jesse-James

kun asetit noinkin täsmällisen kysymyksen, niin tässä sitten täsmällinen vastaus:

Maksaa aivan hirveän paljon, eikä lopputulos ole takuulla kiitettävä. (Jos ei ole älytön tuuri remonttimiehen hommaamisessa).

Tietysti jos paikka muuten miellyttää, niin onhan siinä vanhassa paljon hyviäkin puolia. Mutta toisella teetettynä remontti tosiaan maksaa PALJON, ja sulla menee "ammattimiesten" kanssa hermot, jos kiitettävää lopputulosta haet.

Itse haluaisin uskoa, että vielä löytyisi hyviä timpureita, mutta omalle kohdalle ei valitettavasti ole tällaista sattunut.. Toinen toistaan tohelompia tunareita putkimiehet ja kaikki.

• vanha totuus-hyvää ei saa h...

varmasti saakin huonon lopputuloksen. Jos maksaa vähän enemmän saa tekemään yrityksen jossa työnjohto toimii ja sitä kautta homma muutenkin. Näin se menee. Kannattaa siis kokemattoman ottaa yritys joka hoitaan homman kokonaan suunnittelusta loppusiivoukseen. Eli itse sain ainakin kiitettävää palvelua mutta maksoihan se... :(

• täälläkin
        vanha totuus-hyvää ei saa h... kirjoitti:

varmasti saakin huonon lopputuloksen. Jos maksaa vähän enemmän saa tekemään yrityksen jossa työnjohto toimii ja sitä kautta homma muutenkin. Näin se menee. Kannattaa siis kokemattoman ottaa yritys joka hoitaan homman kokonaan suunnittelusta loppusiivoukseen. Eli itse sain ainakin kiitettävää palvelua mutta maksoihan se... :(

Meilläkin olisi tarkoitus löytää tekijä koko asunnon remontille juuri ostetusta asunnosta. Eikä varmasti muuteta ennen kuin remontti on valmis. EIkä ole tietoa remontoimisesta... Miksi on vaikeaa löytää tekijä isolle projektille?? Ja olisi kiva tietää näiden kehuttujen yritysten nimiä, täälläkin vain haukutaan jotain isoja firmoja...

• edellinen kirjoittaja
        täälläkin kirjoitti:

Meilläkin olisi tarkoitus löytää tekijä koko asunnon remontille juuri ostetusta asunnosta. Eikä varmasti muuteta ennen kuin remontti on valmis. EIkä ole tietoa remontoimisesta... Miksi on vaikeaa löytää tekijä isolle projektille?? Ja olisi kiva tietää näiden kehuttujen yritysten nimiä, täälläkin vain haukutaan jotain isoja firmoja...

oikein sopivaa täällä sen paremmin haukkua kuin mainostaa eri yrityksiä, vaikka jotkut niin tekevätkin. Itse löysin firman googlettamalla 'remontti asuinkaupunkini'.

• Kokemusta on

Kerralla kaiken remontoiminen tulee kalliiksi ja voi olla vaikeaa löytää kunnollista remonttireiskaa, jolla on aikaa tähän. Mutta mikäli olet valmis asumaan hieman huonokuntoisessa talossa jatkuvan remontin keskellä ja kunnostamaan taloa pikku hiljaa, niin se on mahdollista. En kyllä itse enää lähtisi siihen, sillä se voi tulla kalliimmaksi kuin hyväkuntoisen talon ostaminen. Ainut syy, miksi itse aloin tähän projektiin, on että taloon liittyy tunnesyitä (lapsuuden koti).

Kannattaa kysellä päteviä remonttireiskoja tutuilta ja tutun tutuilta. Mulle kävi niin, että ensimmäinen, joka tuli paikalle oli rahanahne liero. Meinasin jo luopua toivosta, mutta sitten löysin toisen. Kuitenkin kesti n.6 kuukautta siitä ensimmäisestä yhteydenotosta, ennen kuin hän aloitti työt. Tämän ei pidä antaa lannistaa, vaan ainakin tämän kaverin kohdalla oli kyse siitä, että hän on niin älyttömän hyvä remonttireiska, että hänet viedään käsistä, eli töitä riittää.

Sain ennalta hinta-arvion, joka kuitenkin osottautui edullisemmaksi, mitä oli sovittu. Hän sai erilaisten kontaktien kautta rakennustarvikkeita halvemmalla. Ainut ulkopuolinen apu, jota hän joutui käyttämään oli putkimies ja sähkömies. Ja niitä saikin sitten odotella, koska tämän alan miehistä on pulaa.

Keskisuuri yritys, ehkä parempi kuin yhden miehen putiikki tai liian iso yritys, jossa osaa menee hallinnollisiin kuluihin, vaikea sanoa.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä elukkaa kaivattusi

muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      65
      4180
    2. Haleja ja pusuja

Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      46
      3959
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      36
      3462
    4. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      16
      2863
    5. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      34
      2709
    6. En kirjoita sulle tänne

Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      14
      2522
    7. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2114
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      12
      1206
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      145
      1157
    10. Mitä ajattelet

Mies minusta tänään?
      Ikävä
      80
      1006
    Aihe