Minusta tulee parin kuukauden päästä pienen pojan kummitäti. Olen yrittänyt keksiä mukavaa lahjaa, tuloksetta...
Millaista lahjaa te arvostaisitte lapsenne kummilta? Siis enemmin perinteistä lusikka/kuvakehys/kastekoru-linjaa vai jotain muuta?
Olen yrittänyt kysellä vauvan vanhemmilta mutta he sanovat ettei tarvi ostaa mitään ihmeellistä... Jotain nyt kuitenkin haluaisin antaa.
Lasten vanhemmat
6
1867
Vastaukset
- Äitiliini76
Itse kahden lapasen äitinä olen arvostanut kummeilta sellaista lahjaa, jota vauva ei ole vielä saanut. Kannattaa kyläillessä vauvan syntymän jälkeen katsella ympärilleen löytyykö esim. valokuvakehystä tai albumia. Meille ainakin on olleet em.lahjat tarpeellisempia kuin lusikat. Niistä on iloa lapselle myöhemminkin, kun albumista voi katsella omia vauvakuvia.
- sai
aivan ihanan puisen soittorasian. Se on sellanen 10*10*10 cm, josta lähtee kansi pois. Sivuille voi laittaa valokuvia. Rasialla on jalka jonka varassa se pyörii. Kannessa laatta jossa on nimi. Siis aivan ihana. Isompana tyttönä voi sitten vaikka laittaa koruja tai jotain.
- äitee +4
kyllä ne perinteiset kummilahjat on aika ehdottomia. on mukava verrata vanhempien ja lasten lusikkaa ja laittaa kastekuvat kehyksiin kaappiin ja sitten ripille päästessä antaa lapselle itselleen säilöön. meillä yksi ei ole saanut kehystä ja ostettava se oli myöhemmin kun tunsi olevansa niin luuseri kun KAIKILLA on... sylikummi ostaa lusikan käsittääkseni ja ainakin meillä näin oli. sillä voi ainakin synttäreillä pistellä kakkua jos sitä käyttää haluaa.
- veitikka
kyllä käytettiin kummilusikkaa arkenakin, se oli jotain erityistä se, kun sai omalla kummilusikalla syödä. Kun hopelusikkaa hoitaa oikein (pesee käsin eikä käytä tiskiharjaa ja välttää teräs- ja hopelusikoiden keskinäisen kosketuksen (naarmuuntumisvaara)), ei se käytössä mee miksikään. Ja jos sattuu tummumaan, hopenpuhdistuliinalla vaan puhtaaksi.
- Lahjasi
Hyvä lahja on sellainen itsetehty lahjakortti, jossa lupaat toimia lapsenvahtina ja viettää aikaa lapsen kanssa yhtenä iltana/päivänä kuukaudesta.
Lapselle on tärkeää, että hänellä on välittäviä aikuisia ja vanhemmille on tärkeää, että heillä on joku, joka on lapsen kanssa ja vanhemmat saavat omaa aikaa, vaikka ihan nukkumiseen.
Toki sen lisäksi voit antaa lusikan tms. tavanomaista. Hyvä olisi tietty hieman kuulostella mitä muut kummit antavat ettei nyt samoja lahjoja tule. Meillä poika sai toiselta kummiltaan kehyksen ja toiselta sitterin (sitteri ihan kiva käyttölahja rahapulassa olleille). Tyttö sai lusikan ja kehyksen. Tytön kummitäti jopa kysy, että onko jotain mitä halutaan. Mä sitte esitin tän kehystoiveen, koska isoveljelläkin on. Sitte kummitäti ja -setä keskenään sopi mitä ostavat (eivät siis oo aviopari). Eli kantsii melkeen kysyy vanhemmilta oisko jotain toiveita.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kumpi vetoaa enemmän sinuun
Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?901757- 851242
- 1101123
- 71954
- 102884
Okei nyt mä ymmärrän
Olet siis noin rakastunut, se selittää. Onneksesi tunne on molemminpuolinen 😘56828- 47741
- 36732
Olen huolissani
Että joku päivä ihastut/rakastut siskooni. Ja itseasiassa haluaisin, ettei hän olisi mitenkään sinun tyyppiäsi ja pitäis47681- 33663