Kennel Kreislauf

Pentu meille?

Onko kennel millainen ja onko kellää kokemusta koirista? Ainakin näyttäisi olevan aika laajaa jalostustoiminta ja kotisivuijen perusteella nättejä koiria ainakin.
kokemuksia Kreislaufin koirista?

19

3720

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kasvattajalle

      itselleen niin voit rauhassa jysellä siltä asoista.mua itteä ihmetyttää kun kaskustelu foorumilla ja täälläkään ei voi kyl luottaa joka vastukseen:)ainoa asia mitä itse uskon on kasvattaja itse.Puhelin kouraan ja kilauttelamaan.

      • Aiheen aloittaja

        Kyllä minä varmaankin soitan mutta haluaisin myös kuulla kokemuksia kyseisestä kennelistä ja niiden koirista multakin kun itse kasvattajalta. Sehän on selvää että kasvattaja kertoo vaan ne parhaat poulet ja mahdolliset negatiiviset asiat jää kertomatta ;) eli kokemuksia kaipailisin ja kyllä minä "suodatan" näitä nettikeskustelujakin paljon.


      • Cäppy
        Aiheen aloittaja kirjoitti:

        Kyllä minä varmaankin soitan mutta haluaisin myös kuulla kokemuksia kyseisestä kennelistä ja niiden koirista multakin kun itse kasvattajalta. Sehän on selvää että kasvattaja kertoo vaan ne parhaat poulet ja mahdolliset negatiiviset asiat jää kertomatta ;) eli kokemuksia kaipailisin ja kyllä minä "suodatan" näitä nettikeskustelujakin paljon.

        Suosittelen, enkä siksi, että meillä asuu neljä ko. kennelin kasvattia. Olemme saaneet mitä halusimme, näyttelyistä tulee kannuja kotiin mutta suojelutreeneissäkin toimivat. Kasvattaja on tsempannut aina kun olen sitä ollut vailla ja koulutuksellista apuakin saa aina vain jos pyytää. Viime kertainen Kreislauf leiri oli aivan huippu ja kimppareissuilla ollaan oltu ulkomaita myöten.


      • E.A
        Aiheen aloittaja kirjoitti:

        Kyllä minä varmaankin soitan mutta haluaisin myös kuulla kokemuksia kyseisestä kennelistä ja niiden koirista multakin kun itse kasvattajalta. Sehän on selvää että kasvattaja kertoo vaan ne parhaat poulet ja mahdolliset negatiiviset asiat jää kertomatta ;) eli kokemuksia kaipailisin ja kyllä minä "suodatan" näitä nettikeskustelujakin paljon.

        Kasvattajaa rehellisenä ja asiallisena.

        Kertoo koiristaan ja kasvateistaan varmasti "kaikki" puolet.

        On myös aktiivisesti mukana kasvatinomistajien ohjaamisissa, mitä nyt vähän itse olen "täältä etäämpää" toimintaa seuraillut.


      • mielenkiintoista
        E.A kirjoitti:

        Kasvattajaa rehellisenä ja asiallisena.

        Kertoo koiristaan ja kasvateistaan varmasti "kaikki" puolet.

        On myös aktiivisesti mukana kasvatinomistajien ohjaamisissa, mitä nyt vähän itse olen "täältä etäämpää" toimintaa seuraillut.

        Näennäisavoimuus on ilmeisesti purrut harrastajapiireihin, monenkin arvostetun kasvattajan kohdalla. Kaikki ei kuitenkaan aina ole sitä, miltä näyttää tai kuulostaa.


      • E.A
        mielenkiintoista kirjoitti:

        Näennäisavoimuus on ilmeisesti purrut harrastajapiireihin, monenkin arvostetun kasvattajan kohdalla. Kaikki ei kuitenkaan aina ole sitä, miltä näyttää tai kuulostaa.

        Jos on päässyt tapahtumaan jotain joka on vaikuttanut mielipiteeseesi.

        Tällä hetkellä tiedossani ei ole mitään minkä pitäisi herättää negaatioita k.o. kenneliä kohtaan.

        Pikkusen mulla vaan käy katteeks, kun menestyvätten aina niin hyvin.

        Kelpais ne pystit meille muillekkin. D: Nih


      • -..-
        E.A kirjoitti:

        Jos on päässyt tapahtumaan jotain joka on vaikuttanut mielipiteeseesi.

        Tällä hetkellä tiedossani ei ole mitään minkä pitäisi herättää negaatioita k.o. kenneliä kohtaan.

        Pikkusen mulla vaan käy katteeks, kun menestyvätten aina niin hyvin.

        Kelpais ne pystit meille muillekkin. D: Nih

        Vähän liian läheltä. Ei ne kaikki tulokset virallisesti näy, eikä kaikista asenteista puhuta, varsinkaan harrastajapiireissä. Kannattaa myös etsiä käsiinsä niitä vähemmän hyvien koirien aloittelevia omistajia, ajatus kasvattajan tuesta voi olla vähän toinen.


      • -..-
        -..- kirjoitti:

        Vähän liian läheltä. Ei ne kaikki tulokset virallisesti näy, eikä kaikista asenteista puhuta, varsinkaan harrastajapiireissä. Kannattaa myös etsiä käsiinsä niitä vähemmän hyvien koirien aloittelevia omistajia, ajatus kasvattajan tuesta voi olla vähän toinen.

        Niin, kukin tietenkin tyylillään, ja tuskinpa ko. kasvattajalla mitään epärehellistä toimintaa on, sen kummemmin kuin kenelläkään muullakaan. Sakemannin jalostustoiminnassa täytyy kai tehdä kompromisseja, jos haluaa kasvattaa suuria määriä pentueita.

        Kyllähän asiat ovat aika hyvin yleisestikin tiedossa, kun viitsii kysellä, ei ne mitään salaisuuksia ole asioista tietäville. Kannattaa ensin kysyä kasvattajalta.

        Mutta ärsyttää vaan se, että ne, ketkä eivät ole asioista tietoisia kuin pinnallisesti (eivät ole vaivautuneet tutkimaan asioita) ovat kertomassa tyhjänpäiväisiä mielikuviaan asioista.


      • Cäppy
        -..- kirjoitti:

        Niin, kukin tietenkin tyylillään, ja tuskinpa ko. kasvattajalla mitään epärehellistä toimintaa on, sen kummemmin kuin kenelläkään muullakaan. Sakemannin jalostustoiminnassa täytyy kai tehdä kompromisseja, jos haluaa kasvattaa suuria määriä pentueita.

        Kyllähän asiat ovat aika hyvin yleisestikin tiedossa, kun viitsii kysellä, ei ne mitään salaisuuksia ole asioista tietäville. Kannattaa ensin kysyä kasvattajalta.

        Mutta ärsyttää vaan se, että ne, ketkä eivät ole asioista tietoisia kuin pinnallisesti (eivät ole vaivautuneet tutkimaan asioita) ovat kertomassa tyhjänpäiväisiä mielikuviaan asioista.

        Sinä nimerkki -..- tartun nyt muutamaan sanomaasi.

        1. Tullut seurattua vähän liian läheltä...

        Niinkö, empä minäkään kaukana ole ollut.

        2. Kannattaa myös etsiä käsiinsä niitä vähemmän hyvien koirien aloittelevia omistajia, ajatus kasvattajan tuesta voi olla vähän toinen.

        Edelleen, kasvattaja on auttanut joka kerta kun olen apua tarvinnut. Ei kait ole kasvattajan vika jos et ymmärrä itse olla aktiivinen ja kertoa miten teillä menee tai ajaa tontille tai kentälle koiraa näyttämään. Sami ja Satu ovat molemmat tehneet paljon töitä kasvattiensa eteen, mielestäni joskus jopa tarpeettoman paljon. Itse olisin parille tyypille sanomut jo että älä hauku koiraasi, kouluta se! He ovat auttaneet myös muiden kenneleiden kasvattien kanssa. Se mitä sanoit aloittelevista omistajista: Jokainen meistä on joskus aloittanut ja omalla aktiivisuudella on päästy tähän missä nyt ollaan. Pitää olla valmis tekemään töitä, täällä maailmassa kun mitään et saa ilmaiseksi... Jos taas kitinäsi takana on koira mikä ei täytä kriteerejäsi, pistä se eteenpäin. Ei sellaisen otuksen kanssa tarvi väkisin elellä. Mutta kerro sitten mistä löydät koiran joka täyttää kaikki halusi ja tarpeesi?

        2. Sakemannin jalostustoiminnassa täytyy kai tehdä kompromisseja, jos haluaa kasvattaa suuria määriä pentueita.

        Kompromisseja? Kaikki kasvattajat joutuvat niitä tekemään. Koko maapallolla ei ole yhtäkään kasvattajaa pystyisi takaamaan sinulle satavarmasti terveen, aina näyttelyissä pärjäävän tai aina V:n tuloksia SchH:ssa tekevän koiran. En sittenkään taida ymmärtää mitä tarkoitat kompromisseilla... Kreislaufin jalostukseen käyttämät koirat ovat terveitä, koulutettuja ja jopa jalostustarkastettuja. Sehän on ideaali tilanne. Pentueiden suurista määristä älä puhu samassa yhteydessä Kreislauffin kanssa.

        3. Kyllähän asiat ovat aika hyvin yleisestikin tiedossa, kun viitsii kysellä, ei ne mitään salaisuuksia ole asioista tietäville.

        Kerroppa sitten asioista tietävänä ja mielellään omaa nimeäsi käyttäen ne salaisuudet julki meille muille tyhmemmille.

        3. Ärsyttää vaan se, että ne, ketkä eivät ole asioista tietoisia kuin pinnallisesti (eivät ole vaivautuneet tutkimaan asioita) ovat kertomassa tyhjänpäiväisiä mielikuviaan asioista.

        Vai niin että kerrompa minäkin täällä tyhjänpäiväisiä mielikuviani... Heh.

        Ihmisille neuvoksi: Luuri käteen ja soitto kasvattajalle. Sovi tapaaminen, mene käymään. Kyläillessäsi kysele ja tarkista faktat.

        Terveisin, Anne Kurki


      • E.A
        -..- kirjoitti:

        Niin, kukin tietenkin tyylillään, ja tuskinpa ko. kasvattajalla mitään epärehellistä toimintaa on, sen kummemmin kuin kenelläkään muullakaan. Sakemannin jalostustoiminnassa täytyy kai tehdä kompromisseja, jos haluaa kasvattaa suuria määriä pentueita.

        Kyllähän asiat ovat aika hyvin yleisestikin tiedossa, kun viitsii kysellä, ei ne mitään salaisuuksia ole asioista tietäville. Kannattaa ensin kysyä kasvattajalta.

        Mutta ärsyttää vaan se, että ne, ketkä eivät ole asioista tietoisia kuin pinnallisesti (eivät ole vaivautuneet tutkimaan asioita) ovat kertomassa tyhjänpäiväisiä mielikuviaan asioista.

        olen jos koit minun antavan "pinnallisen tietämyksen" valossa mielipidettäni julki.
        Olen ollut useinkin kesk.yhteydessä (eri tapahtumissa ja puhelimitse) mainittuun kasvattajaan kuten moneen muuhunkin ja asiantuntemusta kyllä löytyy ja sitä paljon kysyttyä koirasilmääkin.

        Kyllähän se totta on ettei monenkaan "alottelijan" koira tule missään näkyviin "hyvänä koirana", vaikka se ehkä kokeneella kouluttajalla yltäisi korkeammallekin.

        Jalostustoiminta ja kasvattaminen on siitä vaikeita asioita, että näitä "maanantaikappaleita" (niin koirista kuin ohjaajistakin)löytyy isommasta populaatiosta varmasti lukumääräisesti enemmän kuin parin pentueen kasvattaneista.

        Pitäisiköhän oikeasti ajatella myös kasvattajienkin tunteita, kun täällä vähän päästä otetaan joku kennel esille ruodittavaksi?
        Miten oikein on tuon henkilösuojan laita, miten sitten jos meistä jokaisesta henkilöinä olisi "lupa" alkaa julkinen ruodinta?
        Varmasti vihamiehiä löytyisi jokaiselle.


        Hyvät ja asialliset perustelut ilman vihjailuja olisivat ehkä sitten paras tuoda esille, jos jostakusta jotain negatiivista haluaa julki tuoda.


    • kikka

      ...Kotkan pentunäyttelyssä-04 tammikuussa koiria kyseisestä kennelistä.Ne yksilöt eivät minua luonteellisesti miellyttäneet,yksi pennuista puri kasvattajan vaimoa,ja tyyli millä puri oli minusta huomiota herättävä.Mutta niinkuin aijemmin on mainittu,jokaiselta kasvattajalta löytyy niin tyytyväisiä,kuin toista mieltä olevia pennun omistajia.

      Tällä kasvattajalla varmasti paljon tietoutta ja niinsanotusti hyvä kasvattaja,vastuullinen ja SPL:n listoilla.Ja kennel sen verran nuori,ettei ole leipääntynyt.

      Valinta on sinun,jos kemiat pelaa ja vanhemmat sekä tuleva pentu ovat sinulle mieluisat,niin ei varmasti huono valinta.

      • Cäppy

        Annat ikävän kuvan kennelin koirista kun yleistät. Ei yksi sekalinjaisen purema kerro koko skaalan kattavaa totuutta. Mikäs muu tapahtumassa esillä ollut koira ei luonteellisesti miellyttänyt? Sanoit tuossa monikossa että ne yksilöt... Itselläni on tämän purreen koiran sisko ja olen kyllä huomannut että kaksiviettisellä mutta kuitenkin agressiopainotteisella koiralla treenatessa yksi totuus on se että harvemmin ne hampaat syyttömään sattuu... ;0))


      • kikka
        Cäppy kirjoitti:

        Annat ikävän kuvan kennelin koirista kun yleistät. Ei yksi sekalinjaisen purema kerro koko skaalan kattavaa totuutta. Mikäs muu tapahtumassa esillä ollut koira ei luonteellisesti miellyttänyt? Sanoit tuossa monikossa että ne yksilöt... Itselläni on tämän purreen koiran sisko ja olen kyllä huomannut että kaksiviettisellä mutta kuitenkin agressiopainotteisella koiralla treenatessa yksi totuus on se että harvemmin ne hampaat syyttömään sattuu... ;0))

        ...koirista kirjoituksessani?Puhuin kyseisessä näytelmissä näkemäni koirien luonteista,mitkä eivät minua mielyttäneet.koiria oli enemmän kuin yksi,joten silloin puhutaan monikossa.

        Tarkoitatko,etten olisi saanut sanoa asiaa ääneen,niin sitten olisit pitänyt vastaustani asiallisena?Jos aloittaja kysyy mitä mieltä teolette kyseisestä kasvattajasta ja koirista,saako keroa vain positiiviset asiat?

        Minun kokemukseni koirista on edellämainittu,koirat eivät käyttäytyneet MINUN mielestäni ja seurattuani koirien käytöstä,oli niissä MINUN mielestäni puutteita.

        Sinun mielipiteesi on sinun,enkä sano,että etköhän anna liian positiivisen kuvan kaikista kyseisen kennelin koirista....

        Jos ei ole yhtämieltä kanssasi ja tykkää samoista koirista,eikö silloin saa kertoa mitä on nähnyt ja kokenut?


      • asioista
        kikka kirjoitti:

        ...koirista kirjoituksessani?Puhuin kyseisessä näytelmissä näkemäni koirien luonteista,mitkä eivät minua mielyttäneet.koiria oli enemmän kuin yksi,joten silloin puhutaan monikossa.

        Tarkoitatko,etten olisi saanut sanoa asiaa ääneen,niin sitten olisit pitänyt vastaustani asiallisena?Jos aloittaja kysyy mitä mieltä teolette kyseisestä kasvattajasta ja koirista,saako keroa vain positiiviset asiat?

        Minun kokemukseni koirista on edellämainittu,koirat eivät käyttäytyneet MINUN mielestäni ja seurattuani koirien käytöstä,oli niissä MINUN mielestäni puutteita.

        Sinun mielipiteesi on sinun,enkä sano,että etköhän anna liian positiivisen kuvan kaikista kyseisen kennelin koirista....

        Jos ei ole yhtämieltä kanssasi ja tykkää samoista koirista,eikö silloin saa kertoa mitä on nähnyt ja kokenut?

        puhutaan, niin hyvät kuin negatiiviset asiat on hyvä tulla julki.


    • Kennel Kreislauf

      Tervehdys vaan kaikille,

      Vastaamme tässä nyt sitten omalta osaltamme tähän keskusteluun.
      On aivan selvää kun eläimien kanssa on tekemisissä ,että AINA ei onnistu jalostus valinnoissa niinkuin olisi itse toivonut ja joskus sitten onnistuu paremmin kuin edes osaa odottaa. Jos taasen katsoo kennelin historiaa niin mielestämme ollaan onnistuttu vähintäänkin kohtuullisen hyvin joskus jopa erinomaisesti. Hyvään koiraan tarvitaan AINA tietysti se hyvä koira ja sitten ENNENKAIKKEA hyvä ohjaaja. Myös suotuisat ympäristötekijät ja pussillinen onnea jotta siitä hyvästä koirasta EDES tulee hyvää koiraa.
      Kasvattiemme omistajissa on aloittelijoita sekä sitten vanhempia konkareita ja kaikki on pärjäillyt koiriensa kanssa ihan hyvin.
      Apua on tarjottu kun sitä on kysytty ( koska tässä intressit ovat molemminpuoleisia ).
      Kennelin sähköposti ja puhelinnumero ovat käytössä ja meidät tapaa monessä SPL tapahtumassa. Tervetuloa keskustelemaan mieltä askarruttavista asioista.

      lisää informaatiota kasvateistamme saatte:
      www.kennelkreislauf.com ja www.spl.fi ( tietokannat )

      Menestyksellistä koe ja näyttely kesää kaikille!

      Kennel Kreislauf
      Sami ja Satu

      • dddd

        Mihis viisastelijat katos????


      • slsl
        dddd kirjoitti:

        Mihis viisastelijat katos????

        ...vakuutti!?


    • juu

      myös hyvä ja arvostettu kenneli, josta löytyy myös hyviä näyttelylinjaisia sakemanneja.
      Jokaiselle löytyy aina joku hauva jostain. On tärkeetä kysellä ja vertailla kasvattajia, mutta ei ne hyvät tulokset aina tarkoita hyvää koiraa. Koiran ottaja kasvattaa koirasta omansa, ja valitettavasti kaikilla sakemanninkaan omistajalla ei todellakaan tarvitsisi olla koiraa lainkaan. Koirasta kuin koirasta saadaan vihainen ja sakemannin kanssa tämä käy yllättävän nopeasti,jos väärin kasvatetaan. Vaatii kovaa työtä ja saat melko varmasti hyvän koiran.

    • Anonyymi

      Meillä oli vuosia sitten narttukoira greislauf guesera.Aivan ihana koira. Kasvattajaa emme tavanneet, haimme Saran kouvolasta missä pennut olivat syntyneet.
      Elämäni ihanin koira.
      Valitettavasti Sara menehtyi lymfoomaan vain hiukan alle 5 vuotiaana.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      160
      2570
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      207
      1682
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      182
      1630
    4. 79
      1301
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1035
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      297
      966
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      47
      934
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      179
      850
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      79
      833
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      65
      808
    Aihe