Minun mielestäni asia on ihan hyvä, mutta sillä poikkeuksella ettei ko. juttuihin käytetä Suomessa asuvien verorahoja.
Siellä asuvat rikkaat voivat kyllä maksaa penskojen koulumaksut ihan itse. Ja kirkkoja löytyy kyllä Espanjasta.
Kaikkea hyvää teille siellä asuville.
Suomalainen ja seurakunta aurinkorannikolla
10
503
Vastaukset
- Anonyymi
Otsikosta jäi puuttumaan " suomalainen koulu".
- Anonyymi
Aikä outoa, että siellä on kuuleman mukaan merimieskirkko. Tuskin siellä paljoa suomalaisia laivoja käy.
- Anonyymi
Joku kirkon hallinnollinen juttu. Samaa sakkia edelleen seurakunnassa, eikä laivat mahdu Fuengirolan huvivenestamaan. Ei syytä huoleen.
- Anonyymi
Fuengirolassa on paljon 'aika outoja juttuja' mut se vaan nyt on niin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fuengirolan suomalaisten keskuudessa kaikki menee 'oman logiikkansa mukaan' josta on vaikea löytää mitään yleispätevää logiikkaa. Se ei ehkä ole aina huono asia mutta toden totta se ei ole aina hyväkään.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kesäkuun 2023 alusta Suomen Merimieskirkko ry koordinoi Suomen ev.lut. kirkon turistityötä manner-Espanjassa ja Kanariansaarilla sekä itäisen Välimeren alueella.
- Anonyymi
Suomalaisten verorahoilla noitakin tuetaan. Suomalaista koulua
- Anonyymi
Suomalaisia tuetaan suomalaisten verorahoilla.
- Anonyymi
Aurinkorannikolla on 30000+ suomalaista. Valtaosa heistä kuuluu kirkkoon.
Suomessa on yksi pappi alle 3000 seurakuntalaisia kohti. Jos seurakuntalaisia on 30k, silloin pappeja pitäisi olla 10. Jos lasketaan, että suomalainen on vain puolet vuodesta ulkomailla, pappeja pitäisi olla 5. Nyt tilanne on kuitenkin, että pappeja on vain kaksi.
Kannattaa myös muistaa, että seurakunta ei tuossa laajuudessaan todellakaan pyöri(si) verorahoin, vaan perustuu vapaaehtoistyöhön ja kahvilan tuottoon + muihin avustuksiin. Sosiaalinuraattorin rahoitus taas tulee Stealta. Ja sen pienen pienen ulkosuomalaistyölle annettavan veroäyrin maksavat kirkkoon kuuluvat, jotka omalla kuulumisellaan yhteisöön sitoutuvat yhteisön sääntöihin ja lahjoitus politiikkaan.
Sen sijaan.. koulullehan rahaa menee jokaisen veronmaksajan rahoista vaikka ei olisi yhtään lasta. Ja tosiaan nämä suomalaiset pitävät lapsiaan mummon ja papan asunnolla kirjoilla vaikka lapset ovat vuosia olleet Espanjassa. - Anonyymi
Älytöntä pitää suomalausia instituutiota Espanjassa.
Työni takia olen asunut vähän siellä sun täällä Suomen ulkopuolella. En olemistään löytänyt suomalaista kirkkoa enkä kouluakaan. Tosin en ole etsinytkään. Ikea on ollut monessa paikassa, sieltä on saanut näkkäriä ja lihapullia jos on joskus niitä halunnut.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Finlayson Tom of Finland tuotteineen ajautumassa konkurssiin
Takavuosina kotimainen lakana- ja pyyhevalmistaja Finlayson teki jättimäisiä voittoja, myymällä alastomien gay-miesten k1392875Ajattelit siis löytäneesi onnen minusta
Etkä sitä silloin sanonut. Miksi oi miksi. Olisit avannut suusi. Olisin kääntänyt vaikka minkä kiven, että oltaisiin voi262417- 1352008
Suhde varattuun, kuinka saa tunteet katoamaan
Kuinka unohtaa ihminen johon olet tulen palavasti ihastunut/rakastunut, varsinkin jos olet varattu tai kohteesi on vara1341583Mies millä tasolla sun kiinnostus oli?
Mitä musta halusit/hait? Nyt kun kaikki on ohi, ei ole mitään menetettävää enää...831377- 331213
- 1001161
Lubondaksentiellä taitaa huomenna tyssätä!
Nyt TAX-1 hakee kolmatta kertaa poikkeuslupaa venevajan muuttamiseksi kesäasuntoon! Sari Paljakka ehdottaa lautakunnalle21049Nainen, jos kiinnostaa niin miksi ihmeessä
et kirjoita tänne jotain tunnistettavaa? On niin paljon eri mahdollisuuksia ottaa esille yksityiskohtia menneestä ajasta601032Minua särkee puolestasi
Kirjoitan kahdelle naiselle tämän, koska molemmat jouduitte saman kokemaan. Minun itsehillintäni petti ja sinä jouduit50990