Mikä näivetti Orimattilan?

Anonyymi-ap

Orimattila oli vielä 30 vuotta sitten aivan elinvoimainen paikkakunta. On täysin väärin syyttää 90-luvun lamaa alamäestä, sillä se sama lama kosketti muitakin paikkakuntia samalla tapaa. Tuo naapurikylä Mäntsälän kunta Uudeltamaalta on hyvä esimerkki pienen paikkakunnan elinvoimasta.
Miksi Orimattila ajautui näin pahaan alamäkeen?
Miksi täältä annetaan kaikkien palvelujen lähteä paikkakunnalta. Täällä oli vielä 20 vuotta sitten ammattikoulu, työkkäri, kela, poliisi, käräjäoikeus ym.

Paikkakunta on helppo ajaa alas ja lähes mahdoton nostaa sieltä ylös, ilman osaavaa johtoa ja järkevää politiikkaa. Olisiko Aaltosen Aulis koskaan päästänyt paikkakuntaa näin heikkoon kuntoon. Ei olisi.

T: Järkimies ennen niin elinvoimaiselta paikkakunnalta.

71

1715

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Politiikka saattaa olla punikkia. Se tuhoaa minkä vaan. Ainoa tuottaja on yritykset. Jos ne tuottaa niin tulee muita oheispalveluja kyttäämään sitä rahaa. Jos taas yrityskulttuuri on vastenmielinen niin kuolkoon pois.

• Anonyymi

Jos vastaa itselleen on suuri mahdollisuus, että vastaus tyydyttää.

• Anonyymi

Heh joo niin ehkä. Mutta tässä ei ollut kyse siitä. Minä vastasin ja joku muu kirjoitti alun. Mutta, punikki ei tykkää siitä.

• Anonyymi

30 vuotta sitten miehellä oli viisas nainen joka tajusi hyvin pian erota miehestään. Sittemmin mies on ollut katkera.

• Anonyymi

Punikki ja punikki ei se lahtarin firmakaan pyöri ilman punikkia.

• Anonyymi

Rakennemuutos on repinyt Orimattilaa. Väki lähtee kaupunkeihin ja Orimattilan monet palvelut ovat siirtyneet Lahteen.
      Orimattila sijaitsee huonossa paikassa liikenteellisesti, sillä moottoritielle tulee matkaa 15 kilsaa ja Lahteen 20 kilsaa.

• Anonyymi

Lisättynä vielä se, että Orimattilaan on valikoitunut kehnoja kuntapuolen johtajia, nykyiset mukaan lukien. Eikä päättäjissäkään ole hurraamista.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lisättynä vielä se, että Orimattilaan on valikoitunut kehnoja kuntapuolen johtajia, nykyiset mukaan lukien. Eikä päättäjissäkään ole hurraamista.

Sinun tulisi lähteä ehedolle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Totta vittu vaihtoon johto

• Anonyymi

Voi kun ihmiset käyttäisivät sitä tieto-taitoa ihmisten (hyväntahtoiseen) auttamiseen eikä aina vain kiristämiseen. Sitä energiaa stalgata ihmisiä ja vahtia heidän liikkeitään voisi käyttää johonkin hyväänkin. Miksi perehtyä ihmisiin vain aikeissa tuhota heidät?

On jotenkin älytöntä tajuta miten tarkkaa dataa tuolla on ja SILTI asiat on päin h*lvettiä! Joku siellä tietää miten asiat pitäisi olla, mutta päättää sitten tehdä toisin. Joku kaiken lisäksi päättää nimenomaan hankaloittaa toisen elämää.

Kaikenmaailman tuhoajatkin voisivat edes laittaa "lähdetiedot" mukaan eikä vain randomisti tuhota. Pelkkä tuho ei auta ketään. Siinä ei ole viestiä. Minua on aina kritisoitu siitä että "Taas sä puhuit liikaa!", muttei minulle ole koskaan tarkennettu mikä tämä nyt mahtoi olla. Näin varttuneempana olen päätellyt kyseessä olleen taas jotain rikollista -.- Se ei se rikollinen elämä vissiin kannata.

Orimattila on täynnä rikollisia ja korruptiota, ja koko kaupunki on valjastettu toisten virheiden peittelemiseen. Kestää sukupolvien ajan siivota tätä p*skaa pois... ja siis SIIVOTA eikä vain lakaista mattojen alle!

• Anonyymi

Orimattila kuuluu hävijöitten joukkoon. Vauras maaseutu on kadonnut ja väki on eläköitynyt ja ahtautunut nykyiseen keskustaan. Monet palvelut ovat loppuneet ja kaupat ovat vähentyneet. Orimattilaa voi verrata nykyiseen Kehräämöön, jota epätoivoisesti yritetään pumpata henkiin.

• Anonyymi

Näin on. Käyppä Smarketissa tai K-kaupassa katsomassa niin monet asiakkaat ovat eläkeläisiä. Nuorempi väki käy jo Lahdessa kaupoilla.

• Anonyymi

Holtitonta johtamista ja taloudenhoitoa. Siinä kaikki tiivistettynä. Kaipaan niin Osmo Pieskin aikoja.

• Anonyymi

Kysy kok/kesk miks O ei kelvannut
        Marengin parlamentti tietää, ei arvo

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kysy kok/kesk miks O ei kelvannut
        Marengin parlamentti tietää, ei arvo

Jaa Marenkin ukkokäppänät. Ovat ulkona jo kaikesta elollisesta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Jaa Marenkin ukkokäppänät. Ovat ulkona jo kaikesta elollisesta.

Kelle Osmo ei kelvannut sit?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kelle Osmo ei kelvannut sit?

Osmo oli aina niin lupsakka. Lapin poikia rehti ja tarmokas,

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Osmo oli aina niin lupsakka. Lapin poikia rehti ja tarmokas,

Miksi erosi tehtävästään?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi erosi tehtävästään?

Ei viittiny olla ääliöitten seurassa. Kuulin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei viittiny olla ääliöitten seurassa. Kuulin.

Sonninlypsäjän korvia ei lasketa.

• Anonyymi

Joo Kalle viytuu

• Anonyymi

Se oli elämää, kun sai heltassa heilua humalassa. Nykyään portsarit erilaisia.

• Anonyymi

Yksi kielteisen ilmapiirin tekijä on kateus. Luottamushenkilöt olivat valmiita valitsemaan vaikka kaupungille kalliimman vaihtoehdon, ettei vaan kukaan yksilö saa etua, jota ei itselläkään ole. Tai huonomman vaihtoehdon, ettei vaan kenenkään palkka nouse, vaikka olisi valmis tekemään töitä enemmän.

• Anonyymi

Ei mikään kateus nyt tuollaista tee!!

Joku on mielisairas tai tekee päätöksensä ihan kiristysmielessä eli rikolliset taustat.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei mikään kateus nyt tuollaista tee!!

Joku on mielisairas tai tekee päätöksensä ihan kiristysmielessä eli rikolliset taustat.

...ORIMATTILAN tilannetta voisi todellakin auttaa että kaikki päättäjät ja firmojen omistajat/pomot ym asuisivat itsekin Orimattilassa. Tilanne on aikalailla sellainen että pitäisi jo tehdä joku sääntö tästä, mutta laillinen sellainen, kiitos!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

...ORIMATTILAN tilannetta voisi todellakin auttaa että kaikki päättäjät ja firmojen omistajat/pomot ym asuisivat itsekin Orimattilassa. Tilanne on aikalailla sellainen että pitäisi jo tehdä joku sääntö tästä, mutta laillinen sellainen, kiitos!

Ei voi olla kaupunginvaltuutettu muussa kunnassa kuin siinä missä on kirjoilla. Pikku fakta sinulle. Dumb ass.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei voi olla kaupunginvaltuutettu muussa kunnassa kuin siinä missä on kirjoilla. Pikku fakta sinulle. Dumb ass.

Orimattilan Sanomat kirjoitti aiheesta (noin) 08.09.2022 ja itse viittasin jossain täällä Suomi24:ssä. En nyt kuollaksenikaan löydä näistä kumpaakaan. Ja kaupan omistaja nyt ei olekaan kaupunginvaltuutettu. Mieti nyt hei itse!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Orimattilan Sanomat kirjoitti aiheesta (noin) 08.09.2022 ja itse viittasin jossain täällä Suomi24:ssä. En nyt kuollaksenikaan löydä näistä kumpaakaan. Ja kaupan omistaja nyt ei olekaan kaupunginvaltuutettu. Mieti nyt hei itse!

- 15.09.2022 OS selvitti 33 johtajan ja päällikön kotipaikkakunnat. "Tulos oli murskaava: vain kahdeksan pomoa maksaa veronsa Orimattilaan."
        - Kolme neljästä kaupungin pomosta asuu muualla.
        - Orimattilan kaupungin sivistyspuolen pomoviisikosta yksikään ei asu Orimattilassa.
        - Orimattilan kaupungin toimintaa pyörittävät muualla asuvat johtajat ja pomot.

• Anonyymi

Parturilta pesää kerjäävä pindemies.

• Anonyymi

Orimattilan talous notkahti kun Osmo Pieski lähti. Olisi kannattanut neuvotella mutta eipä osattu.

• Anonyymi

Sääli ettet ollut mukana. Kysele tarkemmin tuosta tilanteesta kokoomukselta ja keskustalta.

• Anonyymi

Näin kävi. Osmolla oli ohjat käsissään ja hän ei veljeillyt persujen kanssa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Näin kävi. Osmolla oli ohjat käsissään ja hän ei veljeillyt persujen kanssa.

Muah!

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Muah!

Muah takaisin, kun postasin sen taas

• Anonyymi

30 vuotta sitten ei ollut vielä persuja sotkemassa asioita. Perustettu: 11. toukokuuta 1995

• Anonyymi

Nd persutko tääl yksin päättää? Idiootti.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nd persutko tääl yksin päättää? Idiootti.

Joo, kunnallisdemokratia saattaa olla vaikea asia vähä-älyisille.

• Anonyymi

Erite-Mummo taas vauhdissa. Loppua ei näy. Muista lääkkeet

• Anonyymi

Nykyinen kaupunkijohtaja

• Anonyymi

🙈🙈🙈

• Anonyymi

Orimattila on ihan hyvä paikka.

• Anonyymi

Kivasti sanottu :DDDD

• Anonyymi00072

Tää on tässä Lahden alla, Lahden ja Helsingin välissä. Mitään oikea, isoa, jengipomoa ei tänne siis tule IKINÄ. Jäljelle jää jämiä. Helsingissä oli Aarnio, mutta siellä pystyy kuitenkin kaupunki elämään, kun on riittävän iso. Täällä kaikki seisoo, kun joku isopää nyt haluaa niin. Mitään rahaa ei kukaan saa mistään, koska MISTÄ se nyt sitä saisi muka? Kyllä Orimattila on menettävässä asemassa ja selkeästi tuonne isompiin suuntiin.

Orimattilan "isot" ei uskalla mennä tuonne isompii kaupunkeihin ja sitten ne jää tänne isottelemaan normaaleilla kansalaisille, kun ei täällä riitä heille mitään muuta. Sitten se on just korruptiota kaikesta siitä pienestä, kun ne joutuu viedä tuhkatkin pesästä, kun ei täällä kellään ole mitään edes.

Ja kun ei ole kuin ne pari asukasta ja pari päättäjää ja johtajaa, niin piirit on liian pienet. Kaikki on sen yhden munaajan varassa, kun ei ole tilaa kahdelle ja kyse ei ole siitä että olisi niin ISO tämä kovis, vaan koska yksinkertaisesti täällä ei ole tilaa.

• Anonyymi00073

...Sen että muutin Orimattilaa, niin kovikset tuli seuraamaan MINUA - siis MINUA??!?!? - Siwan pihasta. Se hetki ei ikinä unohda, koska mä muutin vain tuolta Lahdesta kuitenkin ja täällä ollaan oikein "ison maailman meininkiä"... seuraten... minua... siwan-pihasta. Ok?

No?

Ei teillä toi bisnes näköjään ihan hirveän hyvin menee, mutta on silti edes rahaa kuluttaa bensaa turhuuksiin.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

...Sen että muutin Orimattilaa, niin kovikset tuli seuraamaan MINUA - siis MINUA??!?!? - Siwan pihasta. Se hetki ei ikinä unohda, koska mä muutin vain tuolta Lahdesta kuitenkin ja täällä ollaan oikein "ison maailman meininkiä"... seuraten... minua... siwan-pihasta. Ok?

No?

Ei teillä toi bisnes näköjään ihan hirveän hyvin menee, mutta on silti edes rahaa kuluttaa bensaa turhuuksiin.

...Ja meillä on täällä Supermarketissa h*tsu, joka luulee että sen henkilökunta on kova juttu. ...Joo. Mitäpä siihen edes sanomaan.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00074 kirjoitti:

...Ja meillä on täällä Supermarketissa h*tsu, joka luulee että sen henkilökunta on kova juttu. ...Joo. Mitäpä siihen edes sanomaan.

...Mutta elkäämme unohtako sitä lattiatermostaattien raakaa monopolia, joka täällä on!!! Mulla kävi vuosi siitä sähkömies (Olin & Tuomiset) varoittamassa vakavalla äänellä. ...Joo? No, tota? En nyt vieläkään pelkää termostaattimonopoleja, mutta ehkä näissä on sitä jotain vihjettä siihen että MIKSI tämä Orimattila on niin näivettynyt.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00075 kirjoitti:

...Mutta elkäämme unohtako sitä lattiatermostaattien raakaa monopolia, joka täällä on!!! Mulla kävi vuosi siitä sähkömies (Olin & Tuomiset) varoittamassa vakavalla äänellä. ...Joo? No, tota? En nyt vieläkään pelkää termostaattimonopoleja, mutta ehkä näissä on sitä jotain vihjettä siihen että MIKSI tämä Orimattila on niin näivettynyt.

...Ainiin joo, mutta mähän unohdin tän lattiatermostaattimafian todellakin! Sehän tietenkin voi hurja ja raaka ollakin. Kannattaa varoa! Hyvä että minua varoitettiin siitä, jotten...? No, mä en oikein tiedä että mitä mä muka en saa tehdä ja mitä mun pitäisi tehdä, mutta kunhan ne halusi nyt muistuttaa. LOL

• Anonyymi00076

On aika paljon puhuvaa että olen tän jutun tänne kirjoittanut, mutta se on poistettu. Mulla on vain kuollut linkki tänne.

No, mutta pian palattuani Orimattilaan (2016-) kävin siinä Aisakellon yläpuolella olevassa kioskissa ensimmäistä kertaa. Ei mulla sinne mitään asiaa olisi ollut, mutta mulla oli paketti mennyt sinne. Oli jo ihan sulkemisaikaa ja tulin sinne pyörällä tietämättä siis että mitä se aika on. Tajuatteko? Olin varautunut siihen että ovi saattaisi olla jopa jo lukossa, joten olin vain iloinen että pääsin edes sisään.

En kerkeä siinä paljoa edes olla, kun yritän päästä tistille pakettiani noutamaan ja samalla yritin epätoivoisesti vilkuilla että mitä se kello on. Olihan mulla repussa kännykässä aika, mutta jos teillä on ikinä ollut kiire, niin tiedätte ettei siinä nyt ole mitään aikaa kännykkää ruveta kaivelemaan repusta, joka on kaikenlisäksi vielä selässä.
      Ja... kun olen kerran jo siinä tiskillä, niin sen paketin siitä sitten varmaan saa? No, h*ora tiskillä silti katsoin minua jäkyttävän vihaisesti. Viha vain leimusi sen silmissä enkä siinä voinut yhtään ymmärtää että mikä sen h*oran ongelma voi olla. Mä muistan miten mä ihan SÄIHKÄHDIN sen katsetta, kun siihen satuin vilkaista. No, sain pakettini, mutta tulipa taas todistettua että...

(ketjun aihe) mikä näivetti Orimattilan. Ennakkoluulot. Ei rupuisessa kioskissa sitten ollut varaa edes seinäkelloon? Tätä on "palvelun" taso Orimattilassa. Kävin todellakin koko kioskin katon läpi ja paikat eikä siellä ollut yhtään missään edes seinäkelloa, jonka nyt saa eurolla ja samalla perään patterit. Toi on ihan PERUSpalvelu, joka on oltava. Ei sitä teinitkään hajota, joten ei ole mitään selitystä sille miksei kaupasta löydy kelloa.

Ja se miksi tänne ketjuun nyt tulin oli se että hän LUULI ja jo täysin röyhkeösti kohteli minua kuin varasta, muttei se minusta varasta tee. Minä silti siinä todistin että hän ei ainakaan ole rehellinen ja se oli niinku 100% todistettu. Kelvoton h*ora se oli eikä ihme että putiikki katosi. Miksi... siellä kukaan kävisi.

• Anonyymi00077

...Mä en edes ollut tavannut suo ennen. Ei mulla ollut ennakkoluuloja eikä tule sellaisia tehtyä heppoisin perustein. SÄ JO TEIT. Ei sitä mikään enää poista. Sulla ei ole käytöstapoja ja kohtelit syytöntä asiakasta kuin p*skaa.

No, mä en tule teitä kohtelemaan minään muuna kuin p*skana ja minulla on sille jopa vahvat ja todistettavat syyt, jotain mikä perustuu FAKTAAN.

• Anonyymi00079

Vanhat miehet

• Anonyymi00080

Ja persut näivetti.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00080 kirjoitti:

Ja persut näivetti.

Juu näin kävi sillä Ryynäsen aikaan oli vielä rahaa kassassa.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Juu näin kävi sillä Ryynäsen aikaan oli vielä rahaa kassassa.

Juu ja päättäjilläkin edes jotain järkeä.

• Anonyymi00083

Päättömät päättäjät kuvittelivat Hennaan puutarhakaupungin tyhjästä. Monilla radanvarsikaupungeilla on nykyään vaikeuksia pitää asukkaat omassa kunnassaan. Millä logiikalla houkutellaan keskelle ei mitään 15 000 ihmistä vaan sen takia, että se on rautatien varrella? Kai ne Hennaan pumpatut rahat olisi voinut panostaa Orimattilan keskustaan ja nykyisille alueille. Olisi saanut ainakin vähän hidastettua nykyistä näivettymistä,

• Anonyymi00084

Juurikin näin. Orimattilan mafia päätti että Henna on tulevaisuuden Klondike. Kävikin niin että rahat meni Kankkulan kaivoon.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00084 kirjoitti:

Juurikin näin. Orimattilan mafia päätti että Henna on tulevaisuuden Klondike. Kävikin niin että rahat meni Kankkulan kaivoon.

Älä nyt hoe tuota mafiaa. Isopää on sopivampi termi.

• Anonyymi00100

Mä en tästä asiasta tiedä juuri sen enempää kuin mitä on täällä keskustelualustalla ollut. Mulle on silti jäänyt mielikuva että sehän JO FLOPPASI. Se meni jo. Siitä lähti porukkaa pois ja siinä vaiheessa olisi pitänyt luovuttaa.

Ainahan sitä saa ideoida, mutta kun siltä jo katosi pohja, niin oli vähän hullua silti jatkaa ideaa.

Ehkä minun kanssani on käynyt sama että jotkut vain jatkaa jotain ikivanhaa vääräksi todettua suunnitelmaa, kun ei ole muutakaan. Minua nyt käskettiin simputtaa, niin sitten ne simputtaa. Ei tässä ole koskaan ollut mitään järkeä vaan.

Luulen että näissä jutuissa on jotain sellaista samaa että ihmisiä on kielletty itse ajattelemasta, niin sitten ne ei ajattele. Ei täällä ole niin fiksua sakkia. Ja sitten kun on liikaa korruptiota, niin siihen on totuttu että "veturi" vetää, niin kaikki pistää omat panoksensa sen yhden varaan. Ja joku ehkä luulee että voisi ehkä jatkaakin, kun on muka niin paljon kannatusta sen jälkeen.

Selitänkö sekavasti? Meikä on joo unten mailla. Alan aina ideoimaan silloin hienoja :) Aivot on luovassa tilassa.

Mitenkäs se Aleksanteri Suuri tai joku vastaava kuoli? Se oli niin isopää että kaikelle piti olla oma virka ja sitten puuttui virka herättää se, kun (menikö se näin?) oli nojatuoli tulessa tai jotain. Mun pointti on se että, kun ihmisiä vain käsketään eikä ne saakaan ajatella... niin eihän ne sitten ajattele eikä kai osaisikaan, vaikka myöhemmin pakotettaisiin.

Jos ei koskaan saanut ajatella itse, vaan piti AINA vain tehdä perässä (kuten armeijassa), niin sittenhän ne tulee sieltä perässä, vaikkei olisi sille hyvä hetkikään. Se Henna meni jo pieleen, mutta kun oli käsketty, niin ne menee ja menee koko lauma perässä, koska niin ne on ehdollistettu. Ehkä joku rikollinen oli jo rahansa siihen laittanut jollainlailla tai jollekin myynyt/luvannut. Jos se oli jo alunperinkin nivottu yhteen jonkun rikollisuuden kanssa, niin ei nää luuserit uskaltaisi tulla sieltä pois, kieltäytyä viimehetkellä.

Se voi auttaa, kun pelle joskus sanoisi että MIKSI et tehnyt jotain, tai miksi tein. Nyt siellä muutkin luulee että olisi muka jotain tosi kauheaa siellä! Kaikkia vain pelottaa. Sellaista sakkia mä näen ympärilläni ja näin jo teininä. En mielistellyt opettajia ja siitä "rankaistiin". Osa ei halunnut harmia ja mielummin totteli, vaikka opettaja teki väärin. Ne on opetettu tottelemaan IHMISTÄ, ei lakia.

Minä opin tottelemaan lakia ihmisistä välittämättä. Asiat pysyy niin selkeämpänä (vaikka lakikin on epäselkeä), kun on vain yksi "jumala" ja se on sama koko valtiossa.

Joo, mä lopetan. Tulee liian luovaa juttua multa nyt.

• Anonyymi00087

Päättäjät on ajanut alas
      Kuka muu täällä voi muka päättää mitä tehdään verorahoilla jne.? Ei yksittäinen asukas/henkilö voi paljoa sanella, jos ei ole annettu valtaa.

• Anonyymi00088

Verovarat? Ai, rahaa? Rahallako h*mot saa tekemään töitä? Saahan ne rahaa, mutta kun ne ei tee sitä työtä, josta se raha maksetaan. Siksi... asiat on pielessä.

• Anonyymi00089
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Verovarat? Ai, rahaa? Rahallako h*mot saa tekemään töitä? Saahan ne rahaa, mutta kun ne ei tee sitä työtä, josta se raha maksetaan. Siksi... asiat on pielessä.

...Kävi huoltomies ja kävi sama sähkömies KAHTENA eri päivänä, muttei sitä termostaattia laita kuntoon. Se siis toimi ENNEN kuin se tuli sitä väkertää. Se oli vain väljä eli sitä piti vahtia, mutta vain jos sitä oli käynyt säätämässä. Tiptip. Ei muuta.

Se toimi. Sitten h*mo kävi laittamassa sen p*skaksi. Kaikki saa RAHAA siitä että hajottaa kaiken. Jne. Kaupat saa RAHAA, muttei suostu palvella asiakasta. Vartijat saa RAHAA, mutta hakkaa vain viattomia asiakkaita, jotka ei liity teidän ongelmiin millään tavalla. Kaikki saa RAHAA ja RAHAA palaa, mutta mitään ei tämä kaupunki siitä hyödy.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00089 kirjoitti:

...Kävi huoltomies ja kävi sama sähkömies KAHTENA eri päivänä, muttei sitä termostaattia laita kuntoon. Se siis toimi ENNEN kuin se tuli sitä väkertää. Se oli vain väljä eli sitä piti vahtia, mutta vain jos sitä oli käynyt säätämässä. Tiptip. Ei muuta.

Se toimi. Sitten h*mo kävi laittamassa sen p*skaksi. Kaikki saa RAHAA siitä että hajottaa kaiken. Jne. Kaupat saa RAHAA, muttei suostu palvella asiakasta. Vartijat saa RAHAA, mutta hakkaa vain viattomia asiakkaita, jotka ei liity teidän ongelmiin millään tavalla. Kaikki saa RAHAA ja RAHAA palaa, mutta mitään ei tämä kaupunki siitä hyödy.

...Hoitaja saa RAHAA koko ajalta, muttei suostu minua hoitaa. Kaikki saa RAHAA, muttei tee mitään... ei muuta kuin tuhoa, hajottaa tarkoituksella. Kaikki käy vain lisää tuhoamassa paikkoja ja SIIHEN tällä tungetaan rahaa.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00090 kirjoitti:

...Hoitaja saa RAHAA koko ajalta, muttei suostu minua hoitaa. Kaikki saa RAHAA, muttei tee mitään... ei muuta kuin tuhoa, hajottaa tarkoituksella. Kaikki käy vain lisää tuhoamassa paikkoja ja SIIHEN tällä tungetaan rahaa.

...Hyvää täällä ei ole. Nehän voi luulla, mutta se johtuu VAIN siitä että muidet asiat on tarkoituksella hajotettu huonommaksi. Omakin kun on p*ska. Häntä ärsytti, niin meni toisen hajottamassa vain katkeruuttaan. Kun ei itse pärjää, niin täytyy vain sabotoida muita.

Ei täällä ole mitään mafiaakaan. Mafiaa ei kiinnosta käynkö mä ruokakaupassa. Se MAAAANINEN seuranta mikä on mulle laitetettu, kertoo TEIDÄN tason. Mä en itse viitsisi koskaan minua seurailla tai panostaa yhtään. Ette te oo kuin eläköityneitä kassamummoja, joilla ei ole mitään koulutusta. Erkko-lukiosta suoraan ja työpaikka pidetty vain rikollisella toiminnalle. Miten siitä mihinkään muulle?

Tiedättekö, kun YKSIKIN valhe voi kehittyä ongelmaksi ja te valehtelette jatkuvasti. Ja te valehtelette toistelle puolesta ja te olette tehneet tätä vuosikymmeniä. Te tiedätte itsekin että te olette vain kasa p*skaa, jolla ei ole mitään arvoa eikä mitään mahdollisuutta päästä siitä koskaan pois.

KETÄÄN... ei kiinnosta kun mä käyn kaupassa. Ettekö te tajua miten säälittäviä te olette, kun te kirjoitatte minusta jonnekin v* Extraan? Lehteen? Miksi? Ei teillä vain ole minkäänlaista elämää.

Sitten pitää häiritä ihan mun vain käymistä viemässä kirjeitä ja ostamassa ruokaa. Että SEKIN voi teitä ärsyttää eikä se voisi ärsyttää teitä ilman että siinä olisi jotain mitä te ETTE ole tai te ETTE tee.

Että teitä ärsyttää niin paljon että pitää tuhota mun lattiatermostaatti? Aika pahansuopaista? Että voitte itse elää sitä "onnellista" elämää toimivan termostaatin kanssa. Ja TOI on just se mitä mä tarkoitan. Mä en ole eläissäni niinku asiaa miettinyt, mutta sulle se on sitten onni, koska hajotit minun lattiatermostaatin. On sulla ilosi. Vähät on ilot.

Kalliit on maksut. Ole onnellinen! Ja se oli käsky! Se on maksanut MILJOONIA se että te säälittävät voitte kokea siellä edes joitain onnen hetkiä. Että se ois niinku niiden miljoonien arvoista.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00091 kirjoitti:

...Hyvää täällä ei ole. Nehän voi luulla, mutta se johtuu VAIN siitä että muidet asiat on tarkoituksella hajotettu huonommaksi. Omakin kun on p*ska. Häntä ärsytti, niin meni toisen hajottamassa vain katkeruuttaan. Kun ei itse pärjää, niin täytyy vain sabotoida muita.

Ei täällä ole mitään mafiaakaan. Mafiaa ei kiinnosta käynkö mä ruokakaupassa. Se MAAAANINEN seuranta mikä on mulle laitetettu, kertoo TEIDÄN tason. Mä en itse viitsisi koskaan minua seurailla tai panostaa yhtään. Ette te oo kuin eläköityneitä kassamummoja, joilla ei ole mitään koulutusta. Erkko-lukiosta suoraan ja työpaikka pidetty vain rikollisella toiminnalle. Miten siitä mihinkään muulle?

Tiedättekö, kun YKSIKIN valhe voi kehittyä ongelmaksi ja te valehtelette jatkuvasti. Ja te valehtelette toistelle puolesta ja te olette tehneet tätä vuosikymmeniä. Te tiedätte itsekin että te olette vain kasa p*skaa, jolla ei ole mitään arvoa eikä mitään mahdollisuutta päästä siitä koskaan pois.

KETÄÄN... ei kiinnosta kun mä käyn kaupassa. Ettekö te tajua miten säälittäviä te olette, kun te kirjoitatte minusta jonnekin v* Extraan? Lehteen? Miksi? Ei teillä vain ole minkäänlaista elämää.

Sitten pitää häiritä ihan mun vain käymistä viemässä kirjeitä ja ostamassa ruokaa. Että SEKIN voi teitä ärsyttää eikä se voisi ärsyttää teitä ilman että siinä olisi jotain mitä te ETTE ole tai te ETTE tee.

Että teitä ärsyttää niin paljon että pitää tuhota mun lattiatermostaatti? Aika pahansuopaista? Että voitte itse elää sitä "onnellista" elämää toimivan termostaatin kanssa. Ja TOI on just se mitä mä tarkoitan. Mä en ole eläissäni niinku asiaa miettinyt, mutta sulle se on sitten onni, koska hajotit minun lattiatermostaatin. On sulla ilosi. Vähät on ilot.

Kalliit on maksut. Ole onnellinen! Ja se oli käsky! Se on maksanut MILJOONIA se että te säälittävät voitte kokea siellä edes joitain onnen hetkiä. Että se ois niinku niiden miljoonien arvoista.

...Senkin termostaatin olisi PITÄNYT laittaa kunnolla. Niin ne tehdään. Tietääpä minne täälle se kaikki raha hukkaantuu. Vartijalla ei ole MITÄÄN tekemistä täällä, niin onpa jotain aktiviteettia, kun ajelee minun perässä ympäri kaupunkia. Tähän sitten on rahaa. Olenko mä vain nii ääääärettömän tärkeä että se on sen bensarahan arvoista, vaan onko todella näin ettei noilla vartijoilla ole tuolla mitään virkaa? Mitäpä ne siellä tekisi kaiket päivät? Kuvailee kasvomaskeja maassa ja laittaa niistä kuvia lehteen? Tää on just niin Orimattila? Niin PIENTÄ. Niin säälittävää.

• Anonyymi00093
        Anonyymi00092 kirjoitti:

...Senkin termostaatin olisi PITÄNYT laittaa kunnolla. Niin ne tehdään. Tietääpä minne täälle se kaikki raha hukkaantuu. Vartijalla ei ole MITÄÄN tekemistä täällä, niin onpa jotain aktiviteettia, kun ajelee minun perässä ympäri kaupunkia. Tähän sitten on rahaa. Olenko mä vain nii ääääärettömän tärkeä että se on sen bensarahan arvoista, vaan onko todella näin ettei noilla vartijoilla ole tuolla mitään virkaa? Mitäpä ne siellä tekisi kaiket päivät? Kuvailee kasvomaskeja maassa ja laittaa niistä kuvia lehteen? Tää on just niin Orimattila? Niin PIENTÄ. Niin säälittävää.

...Tosissaan tosta "mafiasta". Mulla meni monta VUOTTA eli niin kovia te olitte. Muo ei voinut kevonv*ttuakaan kiinnostaa eikä kiinnostanut. Teillä sitten meni hermo. Ja te ESTITTE mun etenemisen kassalla. Että te vain ette sitten suostuneet antaa mun maksaa niitä ostoksia ja muo seisotettiin siinä kassalla sen vuosi-kaksi ennen kuin mä lopetin siellä käymästä. Tuntui 10 tai jopa 20 minuutilta mitä Postipisteellä kesti l*tkalla "etsiä" sitä mun pakettia. Että JOO.

Toimiihan se noin, vaikka on täysin arvoton. On teillä keinot. "mafia".

Eli kun ei mikään muu auta niin... Hurjaa!

• Anonyymi00094
        Anonyymi00093 kirjoitti:

...Tosissaan tosta "mafiasta". Mulla meni monta VUOTTA eli niin kovia te olitte. Muo ei voinut kevonv*ttuakaan kiinnostaa eikä kiinnostanut. Teillä sitten meni hermo. Ja te ESTITTE mun etenemisen kassalla. Että te vain ette sitten suostuneet antaa mun maksaa niitä ostoksia ja muo seisotettiin siinä kassalla sen vuosi-kaksi ennen kuin mä lopetin siellä käymästä. Tuntui 10 tai jopa 20 minuutilta mitä Postipisteellä kesti l*tkalla "etsiä" sitä mun pakettia. Että JOO.

Toimiihan se noin, vaikka on täysin arvoton. On teillä keinot. "mafia".

Eli kun ei mikään muu auta niin... Hurjaa!

...Siis osaattehan te olla todellakin täysin ammattiTAIDOTTOMIA. Se vain kun te olitte sitä jo aina aiemminkin. On tullut teiltä ihan luonnollisesti. Eli ammattitaitoa on osata korjata, mutta kukaan ei tartte mitään taitoa hajottaa.

No, te hajotatte jotain mikä ei ole minun virkani hoitaa. Arvaatteko mitä? No, te RIKOTTE LAKIA. Ja minä kerron poliisille ja sitten teitä suututtaa. Eikö teidän tahto nyt vieläkään mennyt läpi?! No, ei se mene.

Onko nyt noin ISO ongelma? Kiukuttelevilta kakaroilta te vaikutatte ja kun vielä tiedän 100% ettei siellä edes ole mitään taustalla, niin ei tällä yli 10 ja yi 20 vuotta jatkuneella simputuksella ole kyllä koskaan ollut mitään merkitystä. Siellä te kakarat kiukuttelette ja yritätte saada mahdotonta mahdolliseksi, koska teillä on tapana että "kaikki valehtelee". Tota hotaan, mutta sitten on se ongelma on kuitenkin TODELLISUUS, kun esimerkiksi minä en ole ikinä valehdellut.

Niin.

• Anonyymi00095

Ja minä näivetti Orimattilan. Ihan puhtaasti vain katkeruus. Saa olla tyhmä, muttei tartte katkerata hajottaa muilta. Saa olla huono, muttei katkerana hajottaa muilta.

Tänne on jäänyt vain älyllisesti heikompi aines. Täällä nyt on huono, ok. Sen kanssa voi elää. Te silti ootte niin järkyttävän katkeria että te vihaatte kaikkea hyvää, kaunista ja onnistunutta. Te kun itse ette ole sitä.

Mä olen 100% päässyt tutustumaan tähän noiden ala-arvoisten kaupantyöntekijöiden kanssa. Siihen hahmoja, joita ei normaali ihminen edes ajattele elämänsä aikana. jep. Se on se taso. Niitä ei ajatella eikä niitä tarvitsekaan. Nää silti leikkii ihan jengipomoa ja se on sekä naurattanut että oksettanut minua, koska hei mummeli... sä olen KASSATÄTI. yo!

Mummo ei taida paljoa käydä tuolla Lahden puolella. Tuskin ;P

• Anonyymi00096

" minä näivetti" minä > mikä
        meikä joo näivetti.

Teidän ainoa keino on olla tekemättä teidän työtä ja tää on aika vaarallista, kun te ette edes ole senkään edestä mitään muuta. Sä olet kassamummo... ja nyt sä et ole sitäkään. Se on tyhjä paikka minne te siitä joudutte.

Eli mä en ikinä ajatellut noita kassoja. Meikä ei nuorempana -2007 enkä Lahdessa olon aikana. Jotain randomia tapahdui, mutta kun ne oli todellakin niin random, niin en myöhemmin niitä ajatellut. Lahdessa ei ketään kiinnosta kun mä käyn kaupassa. Miksi kiinnostaisi. Mä en tiedä mitään muidenkaan kaupankäymisistä, mä en itseasiassa tiedä yhtään miten esim. mun sisarukset käy kaupassa tai kukaan mukaan. Mä en vain koskaan ole seurannut tai ollut milläänlailla kiinnostunut kenenkään kaupassa käymisistä.

Mä en siis voi ymmärtää tätä täysin ylimaallinen järjetöntä vainoa mitä kun kauppareissut on saaneet aikaan. Sekin KAIKKI on laitonta siinä ihan pienimpiäkin piirteitä myöten että sekin tässä muo ihmetyttää että kun ei voisi vähempää kiinnostaa, niin te vielä heittäydytte ja rikotte kaikki lakia jatkuvasti sen takia! Että ei teillä päät huimaa tää touhu!

Ja kun olitte vielä niin raivona IHAN KUIN mä muka olisin tehnyt jotain. Mistä se teidän raivo. Meikä käy kaupassa ja se saa teidät hysteerisen raivon valtaan. Voitteko te ihan ok?

• Anonyymi00097
        Anonyymi00096 kirjoitti:

meikä joo näivetti.

Teidän ainoa keino on olla tekemättä teidän työtä ja tää on aika vaarallista, kun te ette edes ole senkään edestä mitään muuta. Sä olet kassamummo... ja nyt sä et ole sitäkään. Se on tyhjä paikka minne te siitä joudutte.

Eli mä en ikinä ajatellut noita kassoja. Meikä ei nuorempana -2007 enkä Lahdessa olon aikana. Jotain randomia tapahdui, mutta kun ne oli todellakin niin random, niin en myöhemmin niitä ajatellut. Lahdessa ei ketään kiinnosta kun mä käyn kaupassa. Miksi kiinnostaisi. Mä en tiedä mitään muidenkaan kaupankäymisistä, mä en itseasiassa tiedä yhtään miten esim. mun sisarukset käy kaupassa tai kukaan mukaan. Mä en vain koskaan ole seurannut tai ollut milläänlailla kiinnostunut kenenkään kaupassa käymisistä.

Mä en siis voi ymmärtää tätä täysin ylimaallinen järjetöntä vainoa mitä kun kauppareissut on saaneet aikaan. Sekin KAIKKI on laitonta siinä ihan pienimpiäkin piirteitä myöten että sekin tässä muo ihmetyttää että kun ei voisi vähempää kiinnostaa, niin te vielä heittäydytte ja rikotte kaikki lakia jatkuvasti sen takia! Että ei teillä päät huimaa tää touhu!

Ja kun olitte vielä niin raivona IHAN KUIN mä muka olisin tehnyt jotain. Mistä se teidän raivo. Meikä käy kaupassa ja se saa teidät hysteerisen raivon valtaan. Voitteko te ihan ok?

...No, mutta kun te ette SUOSTU sitä maksua suorittaa ja pakettia antaa, niin meikä siirtyi kotiinkuljetuksiin. H*rot ei halua että mä itse teen, niin orjat sitten tehkööt työt. Kai se saa sitten teidän tuntemaan itsenne jollainlailla tärkeämmiksi. Ootte nyt oikein mun orjia, niin saatte sillä ylpeillä, kun on jotain merkityksellistä elämässänne?

Pakatkaa ja kantakaa te l*tkat joo. Ihan miten te 100% sen halusitte.

• Anonyymi00098
        Anonyymi00097 kirjoitti:

...No, mutta kun te ette SUOSTU sitä maksua suorittaa ja pakettia antaa, niin meikä siirtyi kotiinkuljetuksiin. H*rot ei halua että mä itse teen, niin orjat sitten tehkööt työt. Kai se saa sitten teidän tuntemaan itsenne jollainlailla tärkeämmiksi. Ootte nyt oikein mun orjia, niin saatte sillä ylpeillä, kun on jotain merkityksellistä elämässänne?

Pakatkaa ja kantakaa te l*tkat joo. Ihan miten te 100% sen halusitte.

...Sille sähkömiehelle mä EN soita, vaikka huoltoyhtiö käski, koska se huoltoyhtiön hommia. Mä olen vuokralainen, EI OLE MINUN hommani.

Rikkokaa te joo lakia, mutta mie en. Se termostaatti jäi nyt sitten tuollaiseksi, kun kukaan ei sitä suostunut korjata ja minun vastuulleni se EI KUULU. Asiat on tiptop niin kuin halusitte. Sitä mä vain ihmettelen nämä päivät että outojapa te haluatte.

Mutta takaisin siihen rahaa, niin RAHAAhan tässä on palanut tosi paljon enemmän. että saahan sitä tälleen hukkaantumaan (tai Hennaan), kun ei ole mitään parempaakaan sijoituskohdetta. Rahan polttaminen on muuten rikos, niin ei sitäkään voi tehdä.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00096 kirjoitti:

meikä joo näivetti.

...Lopetin jo, mutta tuli mieleen se Supermarketin rehvasteleva "No, ehkä me sitten lähdetään kaikki" ja oli se järjetön lavashow... siis järjetön! No, noin käy, kun ei ole mitään tekemistä koko päivänä eikä kaupassa asiakkaita. Rahaa silti saa, vaikkei tehdä mitää muuta kuin pyöritellään peukaloita.

No, mutta se paraatihan ja ne sanat eivät olleet mitenkään järjevät. Ainakaan minulle niillä ei ollut mitään merkitystä ja vielä näin yli 4 vuoden jälkeen mä vain ihmettelen sitä syvästi, kun en tajua siinä mitään. Että ei se viesti nyt ihan hirveän hyvin mennyt perille? Että voisitte idi**tit käyttää vaikka oikeita sanoja vain USKALLATTEKO te puhua?

Tässä oli sellainen kaiku että sillä olisi joku merkitys että kuinka monta teitä on ja tuo elementti on siinä ainoa, minkä olen napannut, mutta sekin on outo, kun sillä ei ole tuontaivaallista mulle väliä. Sama olisi jos ne olisi kaikki miehiä, kaikki naisia tai punatukkaisia. Se on ominaisuus. Näyttähään se kirjavalta, jos on kaikki punapäitä eli kyllä siihen kiinnittää huomiota, mutten tiedä että MITEN sen nyt pitäisi poiketa kauppareissusta, vaikka kaikkia kaupantyöntekijät olisikin punapäitä?

Joo, mä siinä kaupalle menneessä viestissä laitoin siitä että odotan... (miten mä sen sanoin) jotenkin että odotan irtisanomisia ja mä kyllä yhä odotan joo, jos siellä niitä on vielä jäljellä. Miksi pitää rikollista p*skaa siellä, joka ei edes tee töitä? Miksi O&T ei tee työtään? No, kai se on sitä että otetaan vain rahat, mutta jätetään työ tekemättä. Ei ihme että pelottaa lahtelaiset ja "iso maailma", kun siellä vain vaihdetaan kauppaan, jossa palvellaan hyvin ja todellakin ne paikat joissa minua(kin?) kohteltiin huonosti suljettiin. Ei niitä ollut siellä enää ensi kerralla, kun satuin kävelemään ohi. Sielä ne tuli ja meni, missä ei osattu hoitaa töitään ammattitaidolla.

Oho, mun juttu taas karkasi, mutta se jotenkin niin...? Sillä oli niin vahva OLETUS jostain enkä saa kiinni että mitä siinä piti MINULLE muka olla niin dramaattista. Ei mulla olo ollut yhtään sen erilaisempi ennen tai jälkeen sen kyseisen kauppareissun ja nää vielä niin rehvastelee ihan kuin sen olisi pitänut olla isokin juttu. Oliko se? Leikkikö ne? Oliko se iso heille vai luuli että se olisi ollut mulle? Oliko se iso juttu kenellekään? No, ainakin te nolasitten itsenne isosti, se siinä meni.

Joo, mun juttu karkasi. Mä jo lopetin, mutta jäin taas ihmettelemään sitä kaupanhenkilökunnan täysin järjetöntä tapaa suhtautua kaikkeen. Mä en vain koskaan ole tajunnut niitä ollenkaan enkä ole tässä vuosien pohtimisenkaan jälkeen tajunnut. Se... silti siinä on se 100% pomminvarma juttu. Jos se olisi jollainlailla minuun liittyvää, niin kyllä mä sen olisi jo keksinyt. Mutta kun ei! Tää ei vain liity milliäkään minuun.

En voi siis lainkaan tajuta että miksi ne minua vainoasi ja mitä ne siellä jauhoi. Mutta tämä nykytilanne on nyt sitten silti heidän itse aiheuttamansa, joten toivottavasti nauttivat.... koko rahalla. Nekin sai siellä palkkaa sitä koko ajasta. Kaikkeen p*skaan täällä sitä rahaa uppoaakaan.

Ketjusta on poistettu 29 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Silmienvääntelijä-persut pääsivät Japanissa sarjakuvaan

Torille! https://www.hs.fi/kulttuuri/art-2000011943173.html
      Maailman menoa
      210
      5265
    2. Nato kaatamassa Petterin haaveileman Tunnin junan?

Nato edellyttää pohjoisessa Jäämereltä Rovaniemelle saakka kapearaitesta suoraa rautatieväylää, joka maksaa paperirahaa,
      Maailman menoa
      43
      4620
    3. Donald Trump pääsi samalle listalle Sanna Marinin kanssa

Eli vasemmistolaisen Time-median top 100 jännäihmisten listalle. https://time.com/collections/time100-next-2021/5937699
      Maailman menoa
      16
      3222
    4. Älkää vaan sairastuko syöpään Suomessa

Tilaston mukaan Suomi, Slovakia ja Latvia lääkitsee aivan pohjamudissa syöpää. Sairastunutta hoidetaan edelleen vanhana
      Maailman menoa
      275
      3186
    5. Kyllä, maata ei halua puolustaa nimenomaan punavihreän puolen edustajat

"Esimerkiksi maanpuolustushenki on keskimääräistä alempana naisten, arvoliberaalien, heikossa taloustilanteessa olevien
      Maailman menoa
      168
      3099
    6. Sä veit mun sydämen ihan totaalisesti

Aivan totaalisesti..
      Ikävä
      60
      2658
    7. Vieläkö olet

Rakastunut minuun? Minä sinuun
      Ikävä
      63