YLLÄTYS " elämästä ei selvitä hengissä "

Anonyymi-ap

Yllättäin tajusin
elämästä ei selvitä hengissä .


onkohan meitä vanhuksia vielä paljon elossa,


joka viikko kun lukee kirkollisuutisia,
kuoleita on piiiiiiitkä rivi
yleensä nuorempia kuin me kahdeksankymppiset,

hirvittää
kuinka me selvitään kunnialla hautaan, kun uutiset ovat vanhushoivasta niin kammottavan huonoja.
ja me avuttomia .

77

756

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Lähtölaskenta on alkanu,

      äkkilähtö varmaan on paras, olisko edullisin,

      espanja vai thaimaahan,
      kreikkaki on oikein kotoisa kohde .

      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        💋 ­­­N­y­­m­­­f­­­o­m­­­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Lehres luki jotta seksi on keino hyvään terveyteen niin mielen kuin ruumiinkin, jotta sekin on syytä muistaa.. ei elämä ny niin vaikiaa oo.

      • Anonyymi

        Onko unessa saama seksi myös terveyttä lisäävä?

        Näin unen, että "kuollut" mieheni tuli ja rakasteli minua ja heräsin valtavaan orgasmiin.


      • Anonyymi

        on se vaikeeta
        selekäänki koskee jokaikinen liike, nuse siitä sitten vaikka pakolliselle wc reissulle, huh,
        mulla menee nykyisin koko päivä vain itteni kiroilemiseen, ku aina käy kippeetä, ja pakko on kuitenki jottain tehdä kotihommiaki,
        ku ei vielä ole osannu pyytäätää tai palkata ulkopuolista apua,
        antaakohan taivaan-isä anteeksi kun mä koko ajan kiroilen kipujani,
        aina sanon sille että tämmönen mä oon kyllä sinä minut tiedät, en paha mutta kiukkunen, ku aina pittää olla kipee,
        että silee se tämäki päivä menee taas kotosalla,
        on tuo pyykkikonen kyllä ahkerasti pyöriny kylppärissä,
        kauheesti on kertyny pyykkiäki, ku kaikki petivaatteetki on välliin pakko vaihtaa puhtaisiin,
        ja ku sinäki tuosta seksistä muistutat, meikä on ollu selipaatissa jo varmaan kolmekymmentä vuotta, eikä taatusti enään uskaltais semmosta kokeillakkaa, eikä halua, juoksis pakoon kaikkia innokaita uroksia,


    • Anonyymi

      Et kai ihan vasta tajunnut, ettei elämästä selviä hengissä ?

      • Anonyymi

        kyllä tänään hokasin
        että tässä mennään viimesiä metrejä tätä elämän polkua,
        määränpää jo häämöttää,
        kivulias ja kuppanen on tämä elämän tien loppusuora,
        vituttaa ja kirosanona sinkoilee päivät pitkät,
        i t t e ä n i mä kiroilen
        EN koskaan muita ihisiä,
        mutt ku itte on niin helekutin kipee ja avutonki jo monessa asiassa
        ei voi muuta kuin kiroilla,
        en kehtaa taivaan isää kiittää näistä kivuista, en moitikkaa sitä sillä kai mä olen nämä kivut ihan itte annsainnu,
        kyllä taivaan-isä minut tuntee paremmin kuin minä itte,
        oon sille sanono että oon mikä oon kyllä sinä tiedät , pidä musta vaan parempaa huolta, kohta tuun sinne ruihnaamaan sisälle pääsyä taivaan iloihin,


    • Anonyymi

      Menkää nyt ulos mummut nauttimaan kevättalven säästä. Täällä etelärannikolla yhä enemmän tiet on sulia, mutta ilman muuta nastakengät jalkaan ja vielä lisäturvaksi kävelysauvat
      On tosi hyvä olo nyt, poskissakin aavistus punoitusta, kun vähän aurinko pilkisti pilven raosta.
      Mutta nyt kokkaamaan, nälkähän tuolla tuli.

      • Anonyymi

        Mene sinne vaa ulos. Minä pysyn sisällä. En tykkää yhtään talvikelistä , ja tääl on pakkastakin , ja liukasta.


      • Anonyymi

        menisin mutt- ku selkä kipee vihottelee,
        eikä muutenkaan jaksa pukea vaateita päälleen,

        voi että
        kun kuolis pois, ettei tarvis enään täällä kitistä, teki kaikki hermostutte kun te olette terveitä eikä teitä mikään vaivaa, mutt ku mulla tuo selkä,
        en voi muuta mkuin kiroilla päivät pitkät sitä,


    • Anonyymi

      Järkyttävä kuolinuutinen tänään: tv-,kuuluttaja Maria Jugner on menehtynyt äkillisesti vain 50-vuotiaana.
      Vaikea ymmärtää, kuinka raskasta tämä omaisille on. Voimia heille.
      Mkr.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        APUWAAAA, EIKÄ,,, onko hän todella kuollu,
        aivan kumma juttu, kun tänäänki just ajattelin häntäki täällä yksikseni,
        ku noista avioliiton kiemuroista aina on jotain juttua,
        mietin kun Maria on sanonu että hänella on hyvät välit entisiin aviopuolisoihin,
        hassau että just häntä tänään olin miettiny,

        LUOJA armahda meitä ,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        APUWAAAA, EIKÄ,,, onko hän todella kuollu,
        aivan kumma juttu, kun tänäänki just ajattelin häntäki täällä yksikseni,
        ku noista avioliiton kiemuroista aina on jotain juttua,
        mietin kun Maria on sanonu että hänella on hyvät välit entisiin aviopuolisoihin,
        hassau että just häntä tänään olin miettiny,

        LUOJA armahda meitä ,

        Nyyyyyyh,,,

        lämmin osanotto suuren surun johdosta omaisille !


    • Anonyymi

      Nätn unta että olin armeijassa vihulaista pakoon mehtässä reppu seljässä ryömin .- Putosin sängystä , nyt olkapää mustelmilla :(

      Gubbe 75

      • Anonyymi

        heh kauheeta, sori ku hymyilyytti ,

        vanha sanonta " vahingon ilo puhtainta iloa "

        koita toipua,


        mullekki kerran nauro pariskunta, kun pyörällä kaaduin isoon vesilättäköön ja pyörän sarvissa oli vielä ruokaostos kassitki mukana, heh ja huh,
        ittekki kyllä nauroin,
        pariskunta sanoi että ANTEEKSI kun naurataa mutta näytti niin hullunkuriselta , heh,
        nooh eipä se mua haitannu, itteki nauroin, olihan se hullunkurista, onni oli siinämielessä mukana , että olin tulossa töistä kotiin , eikä tarvinnu mennä tukka märkänä ja vaateet rapakossa töihin, se vielä olisi puuttunu, tette olisin jo itkeny,


      • Anonyymi

        Olen sota-ajan lapsi,
        joten olen kokemu myös kauhun hetkiä elämässä,
        vuosia olen nähny unta että mua ammutaan
        tähdätään haulikolla
        kerran jopa tunsin unessa kuinka luoti meni ruumiini läpi,
        mutta sitten ihmettelin kun en kuollukaa,

        mutta
        sitten todellisessa elämässä
        ole kokenu oikeesti kauhunhetkiä,
        olen katsonu ladattua haulikon piippuun,
        mua on todella osotettu haulikolla joka oli ladattu,
        jähmetyin jääpatsaaksi, silmät pyöreenä tuijotin, sydän hakkas,
        ajattelin tähänkö päätty nyt elämä,

        --- jostain ihmeen kummasta syystä suustani tuli hiljaisella rauhallisella äänellä, sanoja,

        sanoin " teidätkö sinä vahingoitat nyt itseäsi kaikein pahiten,
        sinä joudut vankilaan,sinä itse tulet kärsimään kaikein eniten "
        huh,
        hän laski aseen , tilanne lauksesi, en tarkemmin enään muista sitä seurravaa jatkoa tilanteessa,

        mutta
        heti kun tuli mahdollisuus kävin irrottamassa aseesta iskurin
        siis tärkeän osan pois
        ja piilotin vuosiksi niin piiloon ettei sitä tienny muut kuin minä,
        asetta ei voinu käyttä ilman sitä osaa,
        vuosia myöhemmin pyysin poliisit hakemaan aseen pois,
        ase kaapissa ahdisti aina mua, vaikka sitä ei voinukkaa käyttää kun osa oli " hukassa "
        ei kehtaa kaikkea tässä kertoa,
        mutta
        tuosta saa jotain mielikuvaa elämästä ja elämän vaikeudesta ihmisen elämässä,

        elämä on eletty
        loppusuora menossa, kohta maailma on menneisyytä meikäläisellekki,
        harvinaisen pitkän elämän olen saanu elää,
        muu suku on kuollu nuorempina,


    • Anonyymi

      No nyt se myrkyn lykkäs,
      pyykinpesukonen meni jumiin ja pyykki jäi koneeseen,
      luukku ei aukea vaikka mitä tekis,


      pitäs kai ostaa uusi pesukone,
      mutt ku tuoki on periaatteessa hyvä ollu,


      mikähän merkki olisi o i k e e s t i hyvä pyykinpesukone joka kestäisi ja pesi pyykin o ik e e s t i puhtaaksi,

      nykyisin niissä on niin vähän vettä, ettei pyykki tule puhtaaksi, saa moneen kertaa pestä ennenkuin on hyvä,

    • Anonyymi

      Onko joku vielä elossa,


      meikäläisessä on vielä elonmerkkejä
      siinä ja siinä henki vielä pihisee.

      • Anonyymi

        Joo. Heräsin kuudelta. Aamiainen ja laskujen maksu. Ja kohta puolin suihkuun ja kaupoille ja kun poutaa luvattiin, jos sais vähän haukattua happeakin. Olen niin paljon ollut sisätiloissa kotona, sillä en pidä kylmästä yhtään. Mutta nukkuminen selkeästi huononee, kun päivätolkulla kököttää vaan sisällä. Mutta minkäs teet, kun ulkona hyrisyttävän kylmää. Saisi tulla kevät nopsaan, silloin minäkin viihdyn kävelyllä !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Heräsin kuudelta. Aamiainen ja laskujen maksu. Ja kohta puolin suihkuun ja kaupoille ja kun poutaa luvattiin, jos sais vähän haukattua happeakin. Olen niin paljon ollut sisätiloissa kotona, sillä en pidä kylmästä yhtään. Mutta nukkuminen selkeästi huononee, kun päivätolkulla kököttää vaan sisällä. Mutta minkäs teet, kun ulkona hyrisyttävän kylmää. Saisi tulla kevät nopsaan, silloin minäkin viihdyn kävelyllä !

        Mulla oli aamu hankala,
        selkä oli niin kipee,
        mietin jo pitäiskö ottaa johonki lääkäripalveluihin yhteytä,
        tuli kaikenlaisia ajatuksia,

        jos koittas mennä johonki yksityiseen lääkäriin,
        mehiläiseen tai terveydtalon palveluittenpiiriin,

        ottasko ne näin vanhaa potilaaksi,

        aattelimpa että m a k s a n ITSE kaikki kulut,
        panttaan vainna velattoman asunnon niille saiskohan vanha ihminen oikeeta hoitoa,
        jos esm. pitäisi tehdä jokin suurempi leikkaus-operaatio selän tai ala mahan alueelle,

        onkohan kenelläkään tietoa, miten vanha ihminen voisi päästä oikeesti hoitoon,
        jopa niin ettei tarvis juosta paikasta toiseen laporatorioissa ym.
        vaan kerrallaa tehtäisiin kaikki tarvittavat tutkimukset vaivan selvittämiseksi, röntgenit mangneettikuvat ultrakuvat,

        vanha ihminen EI jaksa juosta paikasta toiseen,

        tommonen mun kuvittelema tutkimus vaatis varmaan muutaman päivän sairaalassa sisällä oloa, olettaisin,

        jotenki tuntuu nyt tämä vanhuus tosi vaikeelta,
        kun ei yhtää tiedä mistä saisi a s i a l l i s e n pätevän selvityksen mikä vaivaa ja VOIKO sen korjata vielä ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????++

        kyllä tämä vanhan kivuliaanihmisen elämän on sitten vaikeeta aikaa,
        kun on jo avuton ja tarvis jo oikeeta tukea saadakseen apua vaivoihinsa.

        niin ja mikä yksityinen OLISI PARAS ja pätevä hoitamaan vanhaa ihmistä kuntoon, tai edes perusteellisesti tutkimaan VOIKO vahaa ihmistä vielä hoitaa kuntoon,
        ja teksis selvityksen mikä aiheuttaa selkä kivut, ja nivustaipeissa alamahassa olevat kivut, ?????????????????????

        kiitos jos joku osaa asiallisesti selittää mistä apu vanhukselle, joka on vielä elävien kirjoissa jopa toimii itseelisesti oman elämänsä hoitajana toistaiseksi .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli aamu hankala,
        selkä oli niin kipee,
        mietin jo pitäiskö ottaa johonki lääkäripalveluihin yhteytä,
        tuli kaikenlaisia ajatuksia,

        jos koittas mennä johonki yksityiseen lääkäriin,
        mehiläiseen tai terveydtalon palveluittenpiiriin,

        ottasko ne näin vanhaa potilaaksi,

        aattelimpa että m a k s a n ITSE kaikki kulut,
        panttaan vainna velattoman asunnon niille saiskohan vanha ihminen oikeeta hoitoa,
        jos esm. pitäisi tehdä jokin suurempi leikkaus-operaatio selän tai ala mahan alueelle,

        onkohan kenelläkään tietoa, miten vanha ihminen voisi päästä oikeesti hoitoon,
        jopa niin ettei tarvis juosta paikasta toiseen laporatorioissa ym.
        vaan kerrallaa tehtäisiin kaikki tarvittavat tutkimukset vaivan selvittämiseksi, röntgenit mangneettikuvat ultrakuvat,

        vanha ihminen EI jaksa juosta paikasta toiseen,

        tommonen mun kuvittelema tutkimus vaatis varmaan muutaman päivän sairaalassa sisällä oloa, olettaisin,

        jotenki tuntuu nyt tämä vanhuus tosi vaikeelta,
        kun ei yhtää tiedä mistä saisi a s i a l l i s e n pätevän selvityksen mikä vaivaa ja VOIKO sen korjata vielä ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        kyllä tämä vanhan kivuliaanihmisen elämän on sitten vaikeeta aikaa,
        kun on jo avuton ja tarvis jo oikeeta tukea saadakseen apua vaivoihinsa.

        niin ja mikä yksityinen OLISI PARAS ja pätevä hoitamaan vanhaa ihmistä kuntoon, tai edes perusteellisesti tutkimaan VOIKO vahaa ihmistä vielä hoitaa kuntoon,
        ja teksis selvityksen mikä aiheuttaa selkä kivut, ja nivustaipeissa alamahassa olevat kivut, ?????????????????????

        kiitos jos joku osaa asiallisesti selittää mistä apu vanhukselle, joka on vielä elävien kirjoissa jopa toimii itseelisesti oman elämänsä hoitajana toistaiseksi .

        kempä tietäis sen ken arvaisi huomisen,,,,,,, kuinka meitä vanhuksia hoidetaan ,,, vaan hoidetaanko ollenkaa,,,,,,
        jäämmekö heitteille lopullisesti
        yksin vaivoihimme kuolemaan,,,,,,,,,,,,,,,
        jää nähtäväski,,,,,,,,,,,,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli aamu hankala,
        selkä oli niin kipee,
        mietin jo pitäiskö ottaa johonki lääkäripalveluihin yhteytä,
        tuli kaikenlaisia ajatuksia,

        jos koittas mennä johonki yksityiseen lääkäriin,
        mehiläiseen tai terveydtalon palveluittenpiiriin,

        ottasko ne näin vanhaa potilaaksi,

        aattelimpa että m a k s a n ITSE kaikki kulut,
        panttaan vainna velattoman asunnon niille saiskohan vanha ihminen oikeeta hoitoa,
        jos esm. pitäisi tehdä jokin suurempi leikkaus-operaatio selän tai ala mahan alueelle,

        onkohan kenelläkään tietoa, miten vanha ihminen voisi päästä oikeesti hoitoon,
        jopa niin ettei tarvis juosta paikasta toiseen laporatorioissa ym.
        vaan kerrallaa tehtäisiin kaikki tarvittavat tutkimukset vaivan selvittämiseksi, röntgenit mangneettikuvat ultrakuvat,

        vanha ihminen EI jaksa juosta paikasta toiseen,

        tommonen mun kuvittelema tutkimus vaatis varmaan muutaman päivän sairaalassa sisällä oloa, olettaisin,

        jotenki tuntuu nyt tämä vanhuus tosi vaikeelta,
        kun ei yhtää tiedä mistä saisi a s i a l l i s e n pätevän selvityksen mikä vaivaa ja VOIKO sen korjata vielä ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        kyllä tämä vanhan kivuliaanihmisen elämän on sitten vaikeeta aikaa,
        kun on jo avuton ja tarvis jo oikeeta tukea saadakseen apua vaivoihinsa.

        niin ja mikä yksityinen OLISI PARAS ja pätevä hoitamaan vanhaa ihmistä kuntoon, tai edes perusteellisesti tutkimaan VOIKO vahaa ihmistä vielä hoitaa kuntoon,
        ja teksis selvityksen mikä aiheuttaa selkä kivut, ja nivustaipeissa alamahassa olevat kivut, ?????????????????????

        kiitos jos joku osaa asiallisesti selittää mistä apu vanhukselle, joka on vielä elävien kirjoissa jopa toimii itseelisesti oman elämänsä hoitajana toistaiseksi .

        Hei, toivoisinpa osaavani auttaa sinua. Nykyään on ongelma, ettei kunnallisiin
        sairaaloihin oteta sisään, ellei ole suunnilleen hengenvaarassa tai on todettu sairaus,
        joka vaatii sairaalahoitoa.

        Ehdotan, että koska sinulla on selkävaivoja ym. mitä jos menisit ensin fysiatrille ?
        Fysiatrian erikoislääkäri eli fysiatri on tuki- ja liikuntaelinten vaivojen ja sairauksien hoitoon erikoistunut lääkäri. Fysiatrilta saa apua kiputiloihin ja vammoihin, jotka eivät ole tapaturmaisia. Fysiatri on tuki- ja liikuntaelinsairauksien ei-leikkauksellisen hoidon asiantuntija.
        Hän voi ohjata sinua jollekin muulle erikoislääkärille, jos arvioi , että aihetta on.

        Yksityissairaaloissa "makoilu" maksaa maltaita vuorokaudessa,
        (1000 euroa ?)
        että ensin on parempi mennä lääkärille ja
        pyytää laboratorio- ja muut tarvittavat tutkimukset ja hoitaa ne
        samana päivänä. Tutkimuksiin pitää varata aika, samaan päivään voisi keskittää
        kaikki tutkimukset ja laboratorion.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla oli aamu hankala,
        selkä oli niin kipee,
        mietin jo pitäiskö ottaa johonki lääkäripalveluihin yhteytä,
        tuli kaikenlaisia ajatuksia,

        jos koittas mennä johonki yksityiseen lääkäriin,
        mehiläiseen tai terveydtalon palveluittenpiiriin,

        ottasko ne näin vanhaa potilaaksi,

        aattelimpa että m a k s a n ITSE kaikki kulut,
        panttaan vainna velattoman asunnon niille saiskohan vanha ihminen oikeeta hoitoa,
        jos esm. pitäisi tehdä jokin suurempi leikkaus-operaatio selän tai ala mahan alueelle,

        onkohan kenelläkään tietoa, miten vanha ihminen voisi päästä oikeesti hoitoon,
        jopa niin ettei tarvis juosta paikasta toiseen laporatorioissa ym.
        vaan kerrallaa tehtäisiin kaikki tarvittavat tutkimukset vaivan selvittämiseksi, röntgenit mangneettikuvat ultrakuvat,

        vanha ihminen EI jaksa juosta paikasta toiseen,

        tommonen mun kuvittelema tutkimus vaatis varmaan muutaman päivän sairaalassa sisällä oloa, olettaisin,

        jotenki tuntuu nyt tämä vanhuus tosi vaikeelta,
        kun ei yhtää tiedä mistä saisi a s i a l l i s e n pätevän selvityksen mikä vaivaa ja VOIKO sen korjata vielä ???????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

        kyllä tämä vanhan kivuliaanihmisen elämän on sitten vaikeeta aikaa,
        kun on jo avuton ja tarvis jo oikeeta tukea saadakseen apua vaivoihinsa.

        niin ja mikä yksityinen OLISI PARAS ja pätevä hoitamaan vanhaa ihmistä kuntoon, tai edes perusteellisesti tutkimaan VOIKO vahaa ihmistä vielä hoitaa kuntoon,
        ja teksis selvityksen mikä aiheuttaa selkä kivut, ja nivustaipeissa alamahassa olevat kivut, ?????????????????????

        kiitos jos joku osaa asiallisesti selittää mistä apu vanhukselle, joka on vielä elävien kirjoissa jopa toimii itseelisesti oman elämänsä hoitajana toistaiseksi .

        Luitamme ja tukielimiämme hoitaa sekä ortopedin että fysiatrin.
        Suurin ero on se, että ortopedi on kirurgi. Fysiatri ei leikkaa. Karkeasti voidaan sanoa, että ortopedi hoitaa äkillisiä kipuja ja tapaturmaisesti tulleita vammoja, kun taas fysiatri hoitaa pitkittyneitä ja vaikeita kipuongelmia. Ortopedille tullaan, jos vaikka selkä tai niska
        tai muu paikka on kipeytynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo. Heräsin kuudelta. Aamiainen ja laskujen maksu. Ja kohta puolin suihkuun ja kaupoille ja kun poutaa luvattiin, jos sais vähän haukattua happeakin. Olen niin paljon ollut sisätiloissa kotona, sillä en pidä kylmästä yhtään. Mutta nukkuminen selkeästi huononee, kun päivätolkulla kököttää vaan sisällä. Mutta minkäs teet, kun ulkona hyrisyttävän kylmää. Saisi tulla kevät nopsaan, silloin minäkin viihdyn kävelyllä !

        Ulkoilu on pukeutumiskysymys. Joka säälle löytyy kyllä oikeat vaatteet nykypäivänä. Palella ei tarvitse kovillakaan pakkasilla, jos ei tahdo ja taidot & tiedot riittävät.


    • Anonyymi

      Siinä ja siinä, elämän ja kuoleman rajamailla olen.

      • Anonyymi

        Tasan ei käy elämä kaikilla. Juuri saimme tiedon erään tv-kuuluttajan poismenosta. Minne hänellä oli kiire! Minua - meitä - 40v. nuorempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasan ei käy elämä kaikilla. Juuri saimme tiedon erään tv-kuuluttajan poismenosta. Minne hänellä oli kiire! Minua - meitä - 40v. nuorempi.

        MIHIN vaivaan Maria Junger kuoli,

        oliko sairas,

        vai kuoliko jokun onnettomuuden aiheuttamana ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        MIHIN vaivaan Maria Junger kuoli,

        oliko sairas,

        vai kuoliko jokun onnettomuuden aiheuttamana ?

        Sitä ei kerrota ja omaiset haluavat olla rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tasan ei käy elämä kaikilla. Juuri saimme tiedon erään tv-kuuluttajan poismenosta. Minne hänellä oli kiire! Minua - meitä - 40v. nuorempi.

        "Minne hänellä oli kiire!" HÖH ! Tuskin häneltä kysyttiin haluatko poistua
        tästä elämästä. Ei meiltä kysytä. Eikä kysytä haluammeko antaa rakkaamme
        kuolemalle.


    • Anonyymi

      Julkisen puolen lääkäriin on aika huono päästä nopeasti, ellei ambulanssilla viedä.
      Ainakin täällä E-Karjalassa on tilanne huono.

      Katselin Mehiläisen palveluja ja lääkäritarjontaa ja totesin hoitojen ja lääkäripalvelujen olevan kattavia ja aikoja on hyvin saatavilla.

      Täällä eräs kohtalotoveri valitti selkäkipujaan ja muitakin kipujaan, eikä ole saanut apua mistään.

      Mehiläisen asiakaspalvelu numero on 010 414 00 siitä numerosta voi kysyä mille lääkärille kannattaa varata ajan kun on selittänyt oireensa.
      Hyvä yleislääkäri voisi ohjata tarkempiin tutkimuksiin.

      T tepa

      • Anonyymi

        Ei kannata haaskata aikaa ja rahaa yleislääkäriin. Suoraan vaan erikoisläkärille.
        Lähetteet vaativat usein erikoislääkärin pätevyyden.
        Kun soittaa lääkärikeskuksessa kyllä neuvotaan mille erikoislääkärille
        kannattaisi mennä, kun oireistaan kertoo ja netissä voi itsekin tutkia
        lääkärikeskusten lääkäreitä, jokaisesta on profiili eli kertomus mitä he hoitavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kannata haaskata aikaa ja rahaa yleislääkäriin. Suoraan vaan erikoisläkärille.
        Lähetteet vaativat usein erikoislääkärin pätevyyden.
        Kun soittaa lääkärikeskuksessa kyllä neuvotaan mille erikoislääkärille
        kannattaisi mennä, kun oireistaan kertoo ja netissä voi itsekin tutkia
        lääkärikeskusten lääkäreitä, jokaisesta on profiili eli kertomus mitä he hoitavat.

        Se vaan on hankala
        kun on niin monesta paikasta kipee,

        vaikee valita, mikä lääkäri hoitaa, kun jokainen lääkäri hoitaa vain sitä
        pientä aluetta johon on koulutuksen saanu,


        kun ihmisellä on kaikki nikamat kipeet kaikki lihakset kipeet selkä pettää alavatsa ja nivustaipeet kipeet,
        onko se sisätauti lääkäri
        vai reuma lääkäri
        vai ordopedi
        entä kun on sepelvaltimo tauti
        ja tahdistin
        entä kun on osteopoosi,
        taitaa olla vanha ihminen liian monellalailla sairas,
        ettei kukaan ala eikä vaivaudu ottamaan selvää kuinka voisi vanhuksen vaivoja hoitaa,

        aikoinaan omat vanhempani pääsi aina sairaalaan viikoksi ta kahdeksi viikoksi tutkittavaksi , tehtiin kaikki tutkimukset ja sitten lääkitys pantiin kohdaleen,
        kerran papalta löytyi kasvain selkärangasta, se leikattiin,

        miksi nykyään ei kerralla tutkita ja selvitetä vanhuksen vaivoja
        vaan annetaan kotona kitua tai hyppyytettään laporatoriosta toiseen
        eihän vanha ihminen j a k s a enään juosta paikasta toiseen,
        kyllä on vanhusten hoiva suomessa retuperällä suorastaan heitteille jätetty,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se vaan on hankala
        kun on niin monesta paikasta kipee,

        vaikee valita, mikä lääkäri hoitaa, kun jokainen lääkäri hoitaa vain sitä
        pientä aluetta johon on koulutuksen saanu,


        kun ihmisellä on kaikki nikamat kipeet kaikki lihakset kipeet selkä pettää alavatsa ja nivustaipeet kipeet,
        onko se sisätauti lääkäri
        vai reuma lääkäri
        vai ordopedi
        entä kun on sepelvaltimo tauti
        ja tahdistin
        entä kun on osteopoosi,
        taitaa olla vanha ihminen liian monellalailla sairas,
        ettei kukaan ala eikä vaivaudu ottamaan selvää kuinka voisi vanhuksen vaivoja hoitaa,

        aikoinaan omat vanhempani pääsi aina sairaalaan viikoksi ta kahdeksi viikoksi tutkittavaksi , tehtiin kaikki tutkimukset ja sitten lääkitys pantiin kohdaleen,
        kerran papalta löytyi kasvain selkärangasta, se leikattiin,

        miksi nykyään ei kerralla tutkita ja selvitetä vanhuksen vaivoja
        vaan annetaan kotona kitua tai hyppyytettään laporatoriosta toiseen
        eihän vanha ihminen j a k s a enään juosta paikasta toiseen,
        kyllä on vanhusten hoiva suomessa retuperällä suorastaan heitteille jätetty,

        Geriatri on ikäihmisten erikoistunut ´´yleislääkäri´´, jonka toimenkuvaan kuuluu tutkia ja hoitaa ikäihmisiä kokonaisvaltaisesti.


    • Anonyymi

      Sain kun sainkin kävelylenkin tehtyä, kun aurinko ilokseni näyttäytyi koko päivän on ollut aurinkoista ! Ja tuo auringonvalo muuten jo antoi hieman väriäkin kasvoille, ja nyt kasvot hehkuvat tosi lämpöisenä. Eipä minuakaan vilukissaa nyt palele !
      Mukavaa alkukevään illan jatkoa kaikille :)

    • Anonyymi

      Non-niin, taas yksi ikäisemme on poissa , osanottoni omaisille,

      Hannu TAANILA on kuollut,

      muista hyvin kuinka Taanila teki oikein hyviä mielenkiintosia asiaohjelmia aikoinaan TV;n

      usen myöhemmin kaipasin kun hänen juttujaa ei enään ilmestyny TV:n

      • Anonyymi

        Nyt kuoli myös 82v Rauhala, entinen politikko,

        kukahan on seuraava joka saa poistua elämän näyttämöltä,

        ennenvanhaan sanotti

        ei
        kaksi ilman kolmatta ,

        odottiin kolmannen poismenoa,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt kuoli myös 82v Rauhala, entinen politikko,

        kukahan on seuraava joka saa poistua elämän näyttämöltä,

        ennenvanhaan sanotti

        ei
        kaksi ilman kolmatta ,

        odottiin kolmannen poismenoa,

        Vuorokaudessa taitaa kuolla noin 5000 suomalaista, ei kaikista ole
        heti iltalehtien etusivulla, toisista on vasta viikkojen päästä kuolinilmoitussivulla.


    • Anonyymi

      Ihmeellisen vanhaksi nyt kyllä eletään. Kun ajattelee, että yli 90 vuotiaita ja lähempänä 100 olevia kirkossa kiitettiin kuolleksi.

      Ennen se kuolinaika oli parikymmentä vuotta ennemmin. Jopa 50 vuottiaita sanottiin vanhoiksi.
      "Niin maailma muuttuu, Eskoseni"!

      Nythän puhutaan eutanasiasta. kenellä on sietämättömiä kipuja, silloin voisi pyytää kuoliapua, että saisi reseptin ja sitten lääkkeen voisi ITSE pistää.

      Kyllä niitä eläimiäkin armahdetaan, eikö ihminenkin olisi saman arvoinen tuollaisessa kstämättömässä tilanteessa!

      • Anonyymi

        Samaa mieltä,
        mutta
        entä kun alkaa olla niin huonossa kunnossa ettei jaksa mennä pyytämään sitä lähtö-piikkiä tai lähöön tarkottettuja pillereitä,
        mistä apu sitten kuolemaa tekevälle kipeelle vanhukselle ?


    • Mitä vanhemmaksi tulen, sen varmempi olen että viikatemies on unohtanut minut.
      Toivotaan parasta. Vai mitä?

    • Anonyymi

      Ei se unohda ketään.

    • Anonyymi

      Olen vasta 70-v. mutta odotan jo kuolemani kaiken aikaa.

      Kun ajattelen elämääni, niin tämä on ollut hemmetin pitkä aika. Mitä kaikkea on tapahtunut?

      Vai pitäisikö vielä elää 30 v? Mitä tapahtui 30 v sitten? Oli vuosi 1994. Tällainen ajanjaksoko pitäisi vielä kestää?

      Mitä täällä tekee? Haluaisin Taivaaseen. En kylläkään aio itse kiirehtiä asiaa, aion elää sankarillisesti siten kuin ihmiset ovat kymmeniätuhansia vuosia eläneet. Itseasiassa he eivät kylläkään eläneet näin pitkään, paitsi joku Metusalem. Joskus keskiajallakin ihmisen ikä oli kait vain n. 40 v?

      Hohhoijaa.

      • Anonyymi

        Minäkin olen valmis lähtemään milloin vain. Yksinäisen turvaton ja merkityksetön
        elämä ei ole elämisen arvoista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen valmis lähtemään milloin vain. Yksinäisen turvaton ja merkityksetön
        elämä ei ole elämisen arvoista.

        Hannu Taanilakin lähti.
        Näitä viestejä tulee ihan päivittäin.
        Tulee olo, että on jäänyt viimeiseksi jonon päähän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäkin olen valmis lähtemään milloin vain. Yksinäisen turvaton ja merkityksetön
        elämä ei ole elämisen arvoista.

        Niin, meitä taitaa olla aika paljon vielä elossa
        jotka on jääny yksikseen viettämään loppuelämää, " merkityksetöntä elämää"
        nuoruus ja terveys, ja perheen rakentaminen oli oikeaa elämää, silloin ei ehtiny mietti että joskus tulee vanhaksi ja jää aivan yksin viettämään raihnaista loppuelämää,

        lepset lähti aikoinaan rakentamaan omaa elämäänsä, ja puolison vei lopulta sairaus, ja sitten mummo jää yksin ihmettelemään loppuelämän vaikeuksia yksin,
        usein jälkeläisillä on omat kiireensä ei vanhuksia ehditä miettimään kuinka he selviää,
        luotetaan yhteiskunnan paleveluihin että ne toimii kuin rasvattu heh myös vanhusten osalta, huh,
        kaikki on muttunu, mikään ei ole kuin ennen silloin kun vielä vanhuspalvelut toimi moitteettomasti, nyt on toisin, moni vanhus kuolee yksin unohdettuna kotiinsa, kyllä sitten muistetaan kun on pakko hoitaa hautajaiset ja jajaa jälkeenjäävä mahdollinen perintö,

        ikävävä juttu kun suomen nuoret politikot tuhosi vauraan rikkaan suomen velka vankilaan seuraavaksi sadaksi vuodeksi ainaki tai ehkämä jopa tuhanneksi vuodeksi,
        suomi on ny konkurssissa ja velkavankeudessa korviaan myöten,
        joten vanhukset saa kuolla yksin vaivoihinsa kotiinsa, missä sitten se koti sattuu olemaankaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, meitä taitaa olla aika paljon vielä elossa
        jotka on jääny yksikseen viettämään loppuelämää, " merkityksetöntä elämää"
        nuoruus ja terveys, ja perheen rakentaminen oli oikeaa elämää, silloin ei ehtiny mietti että joskus tulee vanhaksi ja jää aivan yksin viettämään raihnaista loppuelämää,

        lepset lähti aikoinaan rakentamaan omaa elämäänsä, ja puolison vei lopulta sairaus, ja sitten mummo jää yksin ihmettelemään loppuelämän vaikeuksia yksin,
        usein jälkeläisillä on omat kiireensä ei vanhuksia ehditä miettimään kuinka he selviää,
        luotetaan yhteiskunnan paleveluihin että ne toimii kuin rasvattu heh myös vanhusten osalta, huh,
        kaikki on muttunu, mikään ei ole kuin ennen silloin kun vielä vanhuspalvelut toimi moitteettomasti, nyt on toisin, moni vanhus kuolee yksin unohdettuna kotiinsa, kyllä sitten muistetaan kun on pakko hoitaa hautajaiset ja jajaa jälkeenjäävä mahdollinen perintö,

        ikävävä juttu kun suomen nuoret politikot tuhosi vauraan rikkaan suomen velka vankilaan seuraavaksi sadaksi vuodeksi ainaki tai ehkämä jopa tuhanneksi vuodeksi,
        suomi on ny konkurssissa ja velkavankeudessa korviaan myöten,
        joten vanhukset saa kuolla yksin vaivoihinsa kotiinsa, missä sitten se koti sattuu olemaankaan.

        Pahinta vanhusten kannalta on Orpon persuhallituksen vanhusten halveksunta.
        Voisi sanoa, että on siinä ja siinä, että avustamista tarvitsevat monisairaat
        vanhukset jätetään heitteille.


      • Anonyymi

        voi voi voi, olet v a s t a 70 v, meikä silloin vielä kuvitteli olevansa ihminen, heh,

        koitin kuntoilla lenkeillä ja soppailin pitkin kaupunkeja,
        muutaman kerran vielä kävin espanjassa, huh, on siitä aikaa,

        nyt olen 85v ja henkitorreissani koitan vielä hoitaa itse oman huushollin ja päivittäiset tarpeet, päivät menee itteä kiroillen kun ei millää jaksais ja koko ajan käy selkään kipeetä, pahinta on kun voimat hiipuu ja jaksaminen loppuu ja olisi aina niin paljon tehtävää ittensä ympäerillä että itse edes viihtyis kotonaan,
        kyllä on tullu jo monen monet monet kettan mieleen jos jostaki tietäis ostaa
        lopulliseen lähtöönsä kunnon myrkyt varmaan alkaisin suunitella ostoja, mutt ku ei yhtäätiedä mistä semmosta myrkkyä hankkis,
        ihmetyttää vaan kun nuoret ja kauniit naiset tappaa itsensä jollakki humella, mistä ihmeestä ne osaa hankia niitä tappavia huumeita,
        ku meikä luulee ettei ainakaan lääkärit niitä vielä määräile potilaileen, tietääkseni koska suomessa ei ole eutanasia laki vielä voimassa,

        jotenki suren sinua kun sinä jo nyt 70 v olet kyllästyny elämään,
        itteni kyllästymisen ymmärrän kun olen jo näin vanha kohta yhdeksänkymppinen horisko, ei kenkää pitäisi elää näin vanhaksi kuin minä ole eläny,
        aina miein miksi Jumala mun rakas luojani on antanu mulle näin pitkän elämän, kun se on vieny kaikki mun sukulaiseni jo paljon paljon nuorempana taivaan kotiin, jopa puolisoni vei jo toistakymmentä vuotta sitten pois, ja jätti minut yksin tänne ikävään kitumaan loppuelämää,

        jotenki haluisin olla sun tekena, kun sinulla on noin mieli massa ja olet vasta 70v, mutta aattele etttt ainaki virtuaali mummo on ajatuksissaan sinun tukena,
        jos siitä olisi hieman apua jaksamiseesi,
        ja muista
        LUOJA kuitenki kannattelee vanhaaki ihmistä vaikka me vanhat usein purnaamme luojalle kun väsyttää eikä enään haluais tätä maanpäällistä elämää eläkkää,
        kirjoitellaan silti, voi hyvin, ja luota LUOJAAN.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pahinta vanhusten kannalta on Orpon persuhallituksen vanhusten halveksunta.
        Voisi sanoa, että on siinä ja siinä, että avustamista tarvitsevat monisairaat
        vanhukset jätetään heitteille.

        11:09:55

        moni vanhus on jo heitteillä,
        moni vanhus on jo niin avuton etteivät osaa,
        ei kehtaa
        yksin kun on hankkia ulkopuolista apua,

        avuttomuus yli kahdeksankymppisillä ON jo todellisuutta,

        miksi tätä ei huomata,

        moni ON jo heitteillä yhteiskunnassamme !


    • Anonyymi

      Aurinkoista huomenta täältä Suomen etelärannikolta. Taas aurinkoa luvassa, pilvetöntä säätä koko päiväksi. Ja sauvakävelylle on ihan pakosti mentävä, eilen oli niin ihanaa ja minäkin huonouninen nukuin makeasti!! Otan istuinsuojat mukaan ja pullaa ja pikkutermariin vähän kahvia ja meen rantaan, tuulen suojaa, istumaan. Eli sellainen varhaisen kevään picnic..

      • Anonyymi

        Olisihan se kiva lähtee auringosta nauttimaan , jos sais tän ruhon liikkeelle. Niin on vaikeaa välillä.
        Mutta hyvää ulkoilun retkeä sulle,,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olisihan se kiva lähtee auringosta nauttimaan , jos sais tän ruhon liikkeelle. Niin on vaikeaa välillä.
        Mutta hyvää ulkoilun retkeä sulle,,

        täällä toinen ruho
        miettii
        kuinka jaksasi pukea ittensä jotta pääsis ja kehtaisi lähteä hiukan ulos happea haukkaamaan, olisi kyllä paljon asioitaki suoritettacana ,
        ruokaa pitäs jostaki kaupasta hankkia,

        jääkaappiki näyttää tyhjältä, valot kaapissa ei paljoo ruoki vanhusta.


    • Anonyymi

      Lueskelin näitä kirjoituksia ja huomasin yhden asian , joka minusta oli positiivista.
      Kaikki nämä kivuistaan ja yksinäisyydestään kirjoittavat ovat kuitenkin säilyttäneet aivojensa toiminnan varsin hyvänä. Osaavat kirjoittaa älykästä tekstiä ja itseironiaa myös käytetään.

      Minä 83 vuotiaana ,kuulun tähän samaan kastiin jolla on huono liikuntakyky ja pakotuksia jaloissa, mutta toistaiseksi elämänhaluni on vielä tallella.

      Poikani on minulle tuki ja turva. Samassa talossa asuvana poikani tekee osansa yhteisistä töistä, kuten puulämmitteisen saunan lämmittämisestä.

      Kissat, joista olen jo kertonut monelle kyllästymiseen asti, ovat minulle tärkeitä ja niitä hoivatessa kuluu aika, eikä huomaa kaikkia kolotuksiaan.

      Nyt paistaa aurinko terassille ja lähdenkin tästä ulos ja lakaisen terassin lattian.
      Kissat tietysti lähtevät myös.

      Ttepa

    • Anonyymi

      Kyllä pääministeri Petteri Orpo koettaa kaikkensa, että saisi maan talouden tasapainoon! Mutta siinä onkin kova pala.
      Edellinen hallitus oli huoleton ja laittoi rahaa menemään, teki lisää velkaa aina vain.
      Marin oli liian nuori ja ajattelematon.
      "Velka on veli otettaessa, veljenpoika maksettaessa"!

      • Anonyymi

        Mariin oli hupakko, pintaliitäjä, nyt se on todettu julkisesti,

        - kokonaisuuksien suurempi ajattelukyky ja käsitys
        yhteiskunnan rahatalouden ylläpitämiesetä puuttui häneltä täysin,
        hän oli impulsiivien tuhlaaja,
        luhyt jänniteinen äkki-pikainen päätöksissään, ei pystyny ajattelemaan seurauksia,

        -- joten vertauskuvaallisesti sanottuna,
        kun hän menee kauppaa tekee mielijoteesta suuriaki ostoksia velaksi,
        eikä yhtää mieti kuka ne pystyy myöhemmin maksamaan,
        onko rahaa maksaa suuria velkoja,

        vitut tommoselle tuuliviirille,
        nyt suomi on kusessa kaulaansa myöten,

        Mariin on pelkkä kiiltokuva mannekiini, hetken huuma ja sitten kaikki on ikuisesti ohi,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mariin oli hupakko, pintaliitäjä, nyt se on todettu julkisesti,

        - kokonaisuuksien suurempi ajattelukyky ja käsitys
        yhteiskunnan rahatalouden ylläpitämiesetä puuttui häneltä täysin,
        hän oli impulsiivien tuhlaaja,
        luhyt jänniteinen äkki-pikainen päätöksissään, ei pystyny ajattelemaan seurauksia,

        -- joten vertauskuvaallisesti sanottuna,
        kun hän menee kauppaa tekee mielijoteesta suuriaki ostoksia velaksi,
        eikä yhtää mieti kuka ne pystyy myöhemmin maksamaan,
        onko rahaa maksaa suuria velkoja,

        vitut tommoselle tuuliviirille,
        nyt suomi on kusessa kaulaansa myöten,

        Mariin on pelkkä kiiltokuva mannekiini, hetken huuma ja sitten kaikki on ikuisesti ohi,

        jooo, Mariin sädekehä romahti kertaheitolla,


        " moni kakku päältä kaunis mutta silkkoa sisältä "

        Mariin oli pelkkä KUORI, joka tuotta valtavaa vahinkoa suomen taloudella
        ja tulevaisuudelle !


      • Anonyymi

        Yksi ihminen ei tasavallassa määrää, joten alkaa ottaa päähän tämä pääministerin haukkuminen. Jos ei kelpaa, niin muista käyttää ääntäsi vaaleissa.


    • Anonyymi

      Ihanaaaaa, persut pitävät yllä Sanna Marin palvontaa !!!
      Kateuttaan.

      • Anonyymi

        ÄLÄ HORISE,

        Sanna sai paljon pahaa aikaan
        valtion taloudelle ja suomen tulevaisuudelle

        kuten varmasti takuulla tiedät ,

        Sanna on pelkkä tyhjä kuori joka näkyy nykyään hänen kestaan ja keikistelyistään tyhjänpäisissä lehdistön otsikoissa , surku,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ HORISE,

        Sanna sai paljon pahaa aikaan
        valtion taloudelle ja suomen tulevaisuudelle

        kuten varmasti takuulla tiedät ,

        Sanna on pelkkä tyhjä kuori joka näkyy nykyään hänen kestaan ja keikistelyistään tyhjänpäisissä lehdistön otsikoissa , surku,

        No, enpä muuta osaa sanoa Sannasta kuin että hän on kaunis. Poseeraa monissa kuvissa kuin ammattimalli. Hänen ulkonäkönsä toki vaikuttaa siihen, että hänestä jatkuvasti uutisoidaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ HORISE,

        Sanna sai paljon pahaa aikaan
        valtion taloudelle ja suomen tulevaisuudelle

        kuten varmasti takuulla tiedät ,

        Sanna on pelkkä tyhjä kuori joka näkyy nykyään hänen kestaan ja keikistelyistään tyhjänpäisissä lehdistön otsikoissa , surku,

        Mitäpä jos tarkastelisit oman, rupuisen kuoresi sisältöä. Ko. henkilöstä et tiedä mitään ja kommenttisi perusteella et itsestäsikään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ÄLÄ HORISE,

        Sanna sai paljon pahaa aikaan
        valtion taloudelle ja suomen tulevaisuudelle

        kuten varmasti takuulla tiedät ,

        Sanna on pelkkä tyhjä kuori joka näkyy nykyään hänen kestaan ja keikistelyistään tyhjänpäisissä lehdistön otsikoissa , surku,

        Mitkä puolueet olivat mukana Marinin hallituksessa?
        Pankaas miettien.
        Toivottavasti niitä ei ikinä enää oteta mihinkään hallitukseen, koska yksi ihminen on voinut manipuloida vuosikausia saamaan "paljon pahaa aikaan valtion taloudelle ja suomen tulevaisuudelle" näiden puolueiden tuella ja vastaan panematta. Olivatko ne kaikki niin hurmaantuneita kauniiseen pääministeriin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitkä puolueet olivat mukana Marinin hallituksessa?
        Pankaas miettien.
        Toivottavasti niitä ei ikinä enää oteta mihinkään hallitukseen, koska yksi ihminen on voinut manipuloida vuosikausia saamaan "paljon pahaa aikaan valtion taloudelle ja suomen tulevaisuudelle" näiden puolueiden tuella ja vastaan panematta. Olivatko ne kaikki niin hurmaantuneita kauniiseen pääministeriin?

        järkytyksen järkytys, Mariinin hallituksen puolueet oli suurin osa
        VASEMMISTO PUOLUEITA
        vesmmistoliitto
        SDP
        vihreitten puolue,

        vain keskus ja RKP oli oikeisto puolueita, joten vasemmisto oli Mariinin hallituksessa VALLASSA.


        ja karmeat ovat seuraukset nyt suomen talous ja tulevaisuus on konkurssinpartaalla, kohta koko suomen on eu maitten h o l h o u k s e s s a ja suomen oma määräysvalta taäysin kadonnu, sitten suomelle voiki sanoa hyvästi kaunis hyvä maan sinut tuhosi VAEMMISTO PUOLUEET nyt suomen kansa on täysin holhouksenalinen ja ORPO kansa eksysksissä tyhmän vasemmiston touhujen takia.


    • Anonyymi

      21:49:15

      Turha puolustella, on nähty
      ja karmeat seuraukset suomen taloudessa nyt nähdään,
      velkaa niin hirmusti ettei nyt pystytä kehittämään sote eikä pystytä kohentamaan vanhushoivaa ,
      kaikki sdp: Mariinin syytä, otti velkaa niin paljon ettei suomi pysty maksamaan edes kunolla takasi velkojaan,

      • Anonyymi

        Jos / kun syytät noista aiheista yhtä ihmistä, niiin tarkistapa todellisuutesi sekä tietojesi & käsityskykysi taso. Sakkaa pahasti.


    • Anonyymi

      Alotus on väärä,
      mä ainaki olen vieläki hengissä,
      tänä aamunaki heräsin ihan ite elossa, aaatelkaapa, elossa,
      nipistin vielä itteä todetakseni olenko hengissä,
      olin,

      menin keittämään aamukahvit, enkä mä tässä kirjoittelisi sekavia jos en olisi vielä hengissä,

      se harmittaki sitten kun kuolen
      en pääse teille kertomaan että nyt olen kuollu,
      tulisitteko,
      no ette tuu
      mutta haluisin sen i t s e teille kerta että olen kuollu.

      • Anonyymi

        jäi kutsu pois
        siis tulisitteko hautajaisiin , ette tietenkää tulis,


    • Anonyymi

      Kuolis pois, maailma on paha,
      ei olisi uskonu kuinka paha se todellisuudessa onkaan,

      miksi normaaleita rahellisiä eihmisiä ei enään ole,
      kuinka tämä on mahdollista,

      muistan muinoin kun sodan jälkeen oli vain rehellisiä hyviä ihmisiä,
      kaikki auttoi toisiaan,
      ei ikinä edes tarvinnu pelätä että varas tulee kotiin sillä aikaa kun talon väki oli asioilla pois kotoa ,
      vain luuta pantiin ovelle merkiksi ettei kukaan ole kotona,

      kuinka selitetään nykyinen paha maailma
      mihin on kdonnu rehelliset hyväntahtoiset turvaklliset ihmiset <<<

    • Anonyymi

      Kansat, ihmiset ovat hyviä niinkuin ennen, mutta hulluja ja jopa
      verenhimoisia johtajia on liian paljon. Ei tarvita montaa mielipuolta,
      kun pahuus leviää.

    • Anonyymi

      Niimpä
      sitten on paha olla kaikilla,
      huolet kasvaa, turvattomuus hiipii lintukotoon,
      suomi ei enään ole sama suomi kuin oli sodanjälkeen,

      vaikka vanha olen ja kolema tietenki on lähitulevaisuudessa todellisuutta kohdallani,
      niin joskus mietin itsekseni, mihin voisi muttaa ettei tuntis tämmöstä pahaa ypärillään kuin nyt on,
      aina tulen tulokseen, maanpäällä ei ole paikkaa missä vanha ihminen tuntis olonsa turvalliseksi,
      varsinkaan kun jääny yksin, puolisoa ei ole enään turvana ,
      jostain syystä elämä kaksin olisi mielekkäämpää kuin yksin, mutta vanhan ihmisen kohtalo on lopulta olla yksi, kun perhe on maailmalla ja puoliso kuollu,

    • Anonyymi

      alotukseen: eikö,
      joo mutt- ku joittenki meitin pitää elää ilmeisesti ikuisesti,
      sata v. päivä lähestyy huimaa vauhtia että päätä huimaa,
      ei kiva.

      • Anonyymi

        Poismenomme jälkeen alkaa ikuinen elämä! Miten väsyttävä se sitten on kun tähänkin elämään väsyy sadassa vuodessa. Huoh.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poismenomme jälkeen alkaa ikuinen elämä! Miten väsyttävä se sitten on kun tähänkin elämään väsyy sadassa vuodessa. Huoh.
        Mkr.

        Sitä olen myös miettiny,
        eilen näin pätkän ohjelmasta jossa kiinalaisen näköset tutkijat mietti kuoleman jälkeistä elämää,
        en jaksanu kattoa koko ohjelmaa, pätkän katsoin, siinä kävi ilmi että ne tutkijat oli varmoja että kun ihminen kuolee, meistä lähtee sielu jatkamaan kuoleman jälkeistä elämää,
        nooooh, itte kyllä tiedosta ja olen varma, meitä ympäröi näkymätön maailma, ja siihen on meillä kokoajan kontakti olemassa vaikka jotkut ei itse sitä tajua, mutta se on, se on meidän ihmisten ajatusmaailmassa,
        samantyylinen kuten on esm. langattomat tietokoneet ja puhelimet,
        itse olen kokenu sen maailman olemassaolon kymmeniä kymmeniä vuosia, ja olen sen yhdistäny uskoon JEESUKSEN olemassaoloon ja raamatun sanan totuuteen,
        jostain syystä olen kokenu suojelusenkelin olemassaolon ihan nuoruudestani lähtien, vaikka en ole ikinä fyysisesti nähnykkää, mutta se tunne on aina läsnä ja lähellä,
        johtuu siitä, kun kohdallani on tapahtunu i h m e i t ä joita ei voi järjellä selittää,

        en jaksa enempää selittää, mutta usko on vahva enkä uskaltai elää päivääkää ilman luojan läsnäoloa,
        ja se näkymätön maailama on kokoajan meidän keskuudessamme.
        sen on jo tiedemaailma todennu todeksi,
        ja tiedemaailma tutkii sen olemassaoloaja kerran jokusanoi tv:ssä, tiede tekeekaikkensa saadakseen näkymättömän energian ihmiskunnan käyttöön, joka ei vielä ole onnistuttu saamaan ihmisen käyttöön.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poismenomme jälkeen alkaa ikuinen elämä! Miten väsyttävä se sitten on kun tähänkin elämään väsyy sadassa vuodessa. Huoh.
        Mkr.

        Siellä toisella puolellahan ei pitäisi olla sellaista käsitettä kuin aika. Se on vain meidän vaivamme täällä maan päällä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siellä toisella puolellahan ei pitäisi olla sellaista käsitettä kuin aika. Se on vain meidän vaivamme täällä maan päällä.

        Niin, raamatunsanan mukaan kuoleman jälkeinen elämä on salattu ihmiseltä,
        joten me emme tiedä mitä siellä on,

        se eilinen TV-ohjelma varmaan olisi ollu milenkiintonen,
        en vaan jaksunu siihen keskittyä, kai olen liian vanha pähkäileen yliluonnolisia asioita joita ei ihmisaivot voi ymmärtää, me voimme vain u s k o a
        ja
        USKO on aina LAHJA Jumalata ihmiselle,

        ihminen itse EI voi alkaa noin vain uskovaiseksi, se ei olisi AITOA uskovaisuutta, mutta kun sen saa lahjana Jumalata se on AITO eikä häviä ikinä pois,

        ja jotka ei tiedä kuinka saa uskon lahjan,
        raamatunsana sanoo

        USKO TULEE KUULEMISESTA
        joten neki ihmiset joilla ei ole uskoa vielä niin kannattaa kuunella kirkonmenoja , saarnoja, LUKEA PALJON RAAMATTUA ja
        RUKOILLA jatkuvasti
        kääntyä kaikessa luojan puoleen ja rukoilla,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, raamatunsanan mukaan kuoleman jälkeinen elämä on salattu ihmiseltä,
        joten me emme tiedä mitä siellä on,

        se eilinen TV-ohjelma varmaan olisi ollu milenkiintonen,
        en vaan jaksunu siihen keskittyä, kai olen liian vanha pähkäileen yliluonnolisia asioita joita ei ihmisaivot voi ymmärtää, me voimme vain u s k o a
        ja
        USKO on aina LAHJA Jumalata ihmiselle,

        ihminen itse EI voi alkaa noin vain uskovaiseksi, se ei olisi AITOA uskovaisuutta, mutta kun sen saa lahjana Jumalata se on AITO eikä häviä ikinä pois,

        ja jotka ei tiedä kuinka saa uskon lahjan,
        raamatunsana sanoo

        USKO TULEE KUULEMISESTA
        joten neki ihmiset joilla ei ole uskoa vielä niin kannattaa kuunella kirkonmenoja , saarnoja, LUKEA PALJON RAAMATTUA ja
        RUKOILLA jatkuvasti
        kääntyä kaikessa luojan puoleen ja rukoilla,

        Uskon tuohon samaan, "uskovaiseksi" ei voi alkaa, uskoa ei saa etsimällä,
        usko on lahja.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      😍 ­V­i­­t­t­­­u­­ ­­t­­ä­m­­ä­ ­­k­­­u­­­u­m­a­­ ­­­n­a­­r­­t­t­­­u­­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 152
      4361
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      3960
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2681
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1649
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1551
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe