Ihania kirjasuosituksia ja kenties lukuseuraa?

Hei,
Oisko kellään mitään kivoja ja onnellisia lesbokirjasuosituksia jostain vähän uudemmasta tuotannosta tai sitten kenties jotain tosi vanhaa. Kunhan on onnellinen loppu ja ihanan hömppää ja mielellään todentuntuista rakkautta ja romantiikkaa? 😊

45

820

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kiinnostaa vinkit. Odotan kirjoja, jotka eivät kerro lopulta binaisen seksi/suhdesekoiluista, vaan l-naisista. Niitä on todella vähän.

      Syvään päähän oli mielestäni viihdyttävä ja paikoin romanttinen. :D

    • Tää ei nyt oikein lähteny lentoon. Harmi. Voisin lukea tuon Syvään päätyyn kuitenkin uusiksi. 😊

      • Siis Syvään päähän 😊


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Siis Syvään päähän 😊

        Juu, harvemmin täällä (enää nykyään) lentoon lähtee. Mä kans kyselin joskus vuosi pari sitten näitä kirja suosituksia ja muutamia vastauksia siihen taisi tulla. Kirjoista toiseen eli leffoihin 😁 Ootko nähnyt semmosen leffan kuin Love is love?
        Draama, perustuu tositapahtumiin ja aika tavalla surullinen leffa, mutta jos et oo nähny niin suosittelen.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Juu, harvemmin täällä (enää nykyään) lentoon lähtee. Mä kans kyselin joskus vuosi pari sitten näitä kirja suosituksia ja muutamia vastauksia siihen taisi tulla. Kirjoista toiseen eli leffoihin 😁 Ootko nähnyt semmosen leffan kuin Love is love?
        Draama, perustuu tositapahtumiin ja aika tavalla surullinen leffa, mutta jos et oo nähny niin suosittelen.

        Kiitos vinkistä. En oo katsonut, mutta voisin kyllä. Katsoin äsken trailerin ja vaikutti hyvältä.

        Oot tullut mieleen muutamana päivänä, kun kävin kesken työpäivän katsoo taidetta ja sit yks ilta töiden jälkeen. Mietin sitä urheilumuseoo, mutta en sit taaskaan päätynyt sinne. Voisin kyllä nyt lähipäivinä käydä, kun en luistelemassakaan käynyt.

        Vastasin äsken tähän vahingossa ilman nimimerkkiä, mutta ei sitä näkynytkään, niin toivottavasti ei nyt sit tuukkaan näkyviin, kun näyttäs vaan hassulta :D


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Kiitos vinkistä. En oo katsonut, mutta voisin kyllä. Katsoin äsken trailerin ja vaikutti hyvältä.

        Oot tullut mieleen muutamana päivänä, kun kävin kesken työpäivän katsoo taidetta ja sit yks ilta töiden jälkeen. Mietin sitä urheilumuseoo, mutta en sit taaskaan päätynyt sinne. Voisin kyllä nyt lähipäivinä käydä, kun en luistelemassakaan käynyt.

        Vastasin äsken tähän vahingossa ilman nimimerkkiä, mutta ei sitä näkynytkään, niin toivottavasti ei nyt sit tuukkaan näkyviin, kun näyttäs vaan hassulta :D

        Kyllä sä oot vähän tainnut lupailla, jotta jääkenttä tai museo kutsuu 😁 Niin nyt alkas olemaan valinnan vuoro.
        Tuolla alempana, vai liekö menee tämän ylle, näyttäs olevan sulle kivasti kirjotettu tanssiin kutsu. Ehken siihen kannattasi tarrata ja antaa viiä 😉


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kyllä sä oot vähän tainnut lupailla, jotta jääkenttä tai museo kutsuu 😁 Niin nyt alkas olemaan valinnan vuoro.
        Tuolla alempana, vai liekö menee tämän ylle, näyttäs olevan sulle kivasti kirjotettu tanssiin kutsu. Ehken siihen kannattasi tarrata ja antaa viiä 😉

        Ehei kai se nyt mulle oo. Jollekin muulle kirjoitti 😁


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Ehei kai se nyt mulle oo. Jollekin muulle kirjoitti 😁

        😁 hah, mitäs mä sanoin ja Keekkiki sanos, jotta kuka muu muka.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        😁 hah, mitäs mä sanoin ja Keekkiki sanos, jotta kuka muu muka.

        Joo sanoit. Varmaankin hauska vitsi vain, mut ei se mitään, löytyy sitä täältäkin 😊


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Joo sanoit. Varmaankin hauska vitsi vain, mut ei se mitään, löytyy sitä täältäkin 😊

        Heh... huumorilla heittäytymistä siis. 😁


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kyllä sä oot vähän tainnut lupailla, jotta jääkenttä tai museo kutsuu 😁 Niin nyt alkas olemaan valinnan vuoro.
        Tuolla alempana, vai liekö menee tämän ylle, näyttäs olevan sulle kivasti kirjotettu tanssiin kutsu. Ehken siihen kannattasi tarrata ja antaa viiä 😉

        Katsoin sen elokuvan nyt. Voi miten surullinen kertomus se oli. Takuulla ollut tuolla parilla raskasta. Ensin piilottelun tuoma kipu, sitten sairauden tuomat pelot ja kaikki muutkin tunteet ja lopulta oikeuksien (tai rakkaan oikeuksien) puolesta taistelu sekä samalla tehdä kuolemaa ja luopumista toisesta ja vielä pelko siitä, että menettäisi vielä kodinkin. -Todella surullista. Tuli itku.

        Kiitos suosituksesta!


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Kyllä sä oot vähän tainnut lupailla, jotta jääkenttä tai museo kutsuu 😁 Niin nyt alkas olemaan valinnan vuoro.
        Tuolla alempana, vai liekö menee tämän ylle, näyttäs olevan sulle kivasti kirjotettu tanssiin kutsu. Ehken siihen kannattasi tarrata ja antaa viiä 😉

        Jääkentän skippaan kyl, vaikka luistimet onki kaapissa (pysykööt siellä), mutta käyn sen museon. Olisin mennyt jo tänään, mutta sairastuin flunssaan.


      • En_osaaEn_tunne
        Fructus_83 kirjoitti:

        Jääkentän skippaan kyl, vaikka luistimet onki kaapissa (pysykööt siellä), mutta käyn sen museon. Olisin mennyt jo tänään, mutta sairastuin flunssaan.

        Ikävä kuulla, että flunssaviirus sut löysi 🙁 Toivottavasti selviät ilman isompia oireita. Mä kävin luistelemassa ja neljässä museossa nyt viikonlopun aikana. Museokorttia tartti vähän vinguttaa, kun on menossa vanhaksi ja itteä liikuttaa, jotta en tuntisi ihteäni niin vanhaksi.


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Katsoin sen elokuvan nyt. Voi miten surullinen kertomus se oli. Takuulla ollut tuolla parilla raskasta. Ensin piilottelun tuoma kipu, sitten sairauden tuomat pelot ja kaikki muutkin tunteet ja lopulta oikeuksien (tai rakkaan oikeuksien) puolesta taistelu sekä samalla tehdä kuolemaa ja luopumista toisesta ja vielä pelko siitä, että menettäisi vielä kodinkin. -Todella surullista. Tuli itku.

        Kiitos suosituksesta!

        Olepa hyvä. Ja juu, oli kyllä surullinen tarina. Muhun yleensä leffoissa iskee nämä, jotka perustuvat tositapahtumiin.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Ikävä kuulla, että flunssaviirus sut löysi 🙁 Toivottavasti selviät ilman isompia oireita. Mä kävin luistelemassa ja neljässä museossa nyt viikonlopun aikana. Museokorttia tartti vähän vinguttaa, kun on menossa vanhaksi ja itteä liikuttaa, jotta en tuntisi ihteäni niin vanhaksi.

        Kuulostaa hyvältä. Olisin mieluusti lähtenyt seuraksi. Museoissa käynti on kivaa. Kävitkö Kiasmassa? Oon useampaan kertaan käynyt nauraa sille valituskuorolle, yhden kerran mun esihenkilönki kanssa kesken työpäivän. On se hyvä 😁


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Kuulostaa hyvältä. Olisin mieluusti lähtenyt seuraksi. Museoissa käynti on kivaa. Kävitkö Kiasmassa? Oon useampaan kertaan käynyt nauraa sille valituskuorolle, yhden kerran mun esihenkilönki kanssa kesken työpäivän. On se hyvä 😁

        Enpä käynyt Kiasmassa, mutta Helsingissä kyllä kolmessa ja Vantaalla yhdessä. Hyvältä näytti ja vähän kuulostikin kahdessa. Yks ei ollut lopulta ollenkaan mun makuun. Yks taas kovin suppea.


    • Anonyymi

      Hei täällä olisi yksi avonainen kirja, jota voisimme yhdessä lukea ja eteenpäin kirjoittaa. Tiedossa olisi hauskoja sattumuksia, salaperäistä romantiikkaa sekä todellinen rakkaustarina 😊

      • Kuulostaapa kivalta tarinalta! 😊


      • Anonyymi
        Fructus_83 kirjoitti:

        Kuulostaapa kivalta tarinalta! 😊

        Hi kyllä se oli sinulle tarkoitettu😊


      • Anonyymi kirjoitti:

        Hi kyllä se oli sinulle tarkoitettu😊

        Ohoh... vau no sitten siinä tapauksessa kiitos anonyymi tuosta kauniista (vaikken tiedäkään susta itse mitään) 😁 Saman kirjan lukeminen ainakin vaikuttaisi kivalta 😊 Yhteisen kirjoittaminen vaatisi jo aika paljon muutakin kuin anonyymiuden. ;)


    • Anonyymi

      Se on kyllä totta😊, jotenkin täytyisi aluksi mahdollistaa että päädyttäisiin pitämään kirjaa yhdessä käsissä saatikka sitten lukemaan. Siitähän se yhteinen tarina sitten pikkuhiljaa alkaisi kehittymään😊

      • Oho ohoh... no nyt on rohkee tyyppi siellä linjoilla (ellei joku mun hassunhauska tuttu tyyppi leikittele siellä 😄). No yhtäkaikki, tehdäänpä chatti- treffit ja katsotaan kuinka paljon meiltä löytyy yhteisiä ajatuksia. 😊


    • Anonyymi

      Kuulostaa hyvältä suunnitelmasta😊

    • Anonyymi

      Siis suunnitelmalta 👍

    • Mulla on nyt viikonloppuna aikaa. Mahtuuko sunki aikatauluun? 😊

    • Anonyymi

      Kyllä sopii😊

      • Tekisitkö jonkun nimimerkin, että tunnistan sut, jotta ylipäätään tietää kenen kanssa puhuu? 😊


    • Anonyymi

      Hei, olen työmatkalla palaan asiaan iltapäivällä kun pääsen kotiin, nyt hieman hankalaa😊

      • Asia ok. Itsellä ei ole kiireitä nyt. Sairastuin flunssaan, niin lepoa vain.


      • Anonyymi
        Fructus_83 kirjoitti:

        Asia ok. Itsellä ei ole kiireitä nyt. Sairastuin flunssaan, niin lepoa vain.

        Voi kurja jos olet joutun flunssan kouriin🙄Mikä vointi? Minä olen nyt vihdoin laskeutunut kotiin ja valmiina chattailee😊. Yritin etsin sinua nimimerkillä ei löytynyt🙄


      • Anonyymi kirjoitti:

        Voi kurja jos olet joutun flunssan kouriin🙄Mikä vointi? Minä olen nyt vihdoin laskeutunut kotiin ja valmiina chattailee😊. Yritin etsin sinua nimimerkillä ei löytynyt🙄

        En ole ollut siellä. Voin nyt tulla chattiin, jos tahot jutella.


      • Fructus_83 kirjoitti:

        En ole ollut siellä. Voin nyt tulla chattiin, jos tahot jutella.

        Lesbo cafesta voin nyt löytyä jonkun aikaa.


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Lesbo cafesta voin nyt löytyä jonkun aikaa.

        😁 Vautsi! Jospa tästä saataisiin semmonen oikeen kunnon lovestoori. Piän peukkuja 👍🏻 ja varpaitaki, sukissa tosin, kun vilunen tyyppi olen.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        😁 Vautsi! Jospa tästä saataisiin semmonen oikeen kunnon lovestoori. Piän peukkuja 👍🏻 ja varpaitaki, sukissa tosin, kun vilunen tyyppi olen.

        Eeii se nyt ihan niin vain käy. Joku muu saattaa olla helpommin rakkaustarinoiden kirjoittaja kuin minä. Liian monesti, kun on näpeillensä saanut, niin ei sitä ihan noin vain sukelleta pää edellä joka paikkaan tai sydäntä lähdetä jakamaan. Varmasti tuo kaunismieli kirjoittaa vielä jonain päivänä lovestoorin jonkun muun kanssa. Siitä olen aivan varma.

        Villasukat on muuten kivoja, itsekin niissä viihdyn ja pitkissä villatakeissa ja kaulahuiveissa myös. 😁


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Eeii se nyt ihan niin vain käy. Joku muu saattaa olla helpommin rakkaustarinoiden kirjoittaja kuin minä. Liian monesti, kun on näpeillensä saanut, niin ei sitä ihan noin vain sukelleta pää edellä joka paikkaan tai sydäntä lähdetä jakamaan. Varmasti tuo kaunismieli kirjoittaa vielä jonain päivänä lovestoorin jonkun muun kanssa. Siitä olen aivan varma.

        Villasukat on muuten kivoja, itsekin niissä viihdyn ja pitkissä villatakeissa ja kaulahuiveissa myös. 😁

        Juu, ymmärrän. Vaan eipä tuota pää eellä kannata monesti muutenkaan, ees laiturin päästä, jollei ole tuttu ja turvallinen paikka. Parempi tutkia ja tutustua kunnolla ennenku heittäytyy kauheasti ylipäätään. Vaan on se vähän niinkin, että pettymyksistä ja näppiin tulleista tuntemuksista huolimatta on pikkusen silti uskallettava ja annettava mahdollisuus ees tutustua. Sikäli mikäli ei itekseen taho loppuun asti mennä. Oon mäkin näpeilleni saanut ja tullut varovaisemmaksi ja semmoseksi, jotta aivan joka sanaa en usko, vaikka kuinka vakuuteltaisiin. Ainakaan sillon jos sanat on ristiriidassa tekojen kanssa. Oon vähän tai aika paljonkin semmonen tyyppi, jolle täytyy kyllä ne tunteet osottaa muutenkin kun sanomalla. Niin teen itsekin, sillon kun tunteita on.
        Villasukkia mulla on monta paria, kiitos lähipiirin kutojan 😊 kun ite en oikein osaa 😅


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Eeii se nyt ihan niin vain käy. Joku muu saattaa olla helpommin rakkaustarinoiden kirjoittaja kuin minä. Liian monesti, kun on näpeillensä saanut, niin ei sitä ihan noin vain sukelleta pää edellä joka paikkaan tai sydäntä lähdetä jakamaan. Varmasti tuo kaunismieli kirjoittaa vielä jonain päivänä lovestoorin jonkun muun kanssa. Siitä olen aivan varma.

        Villasukat on muuten kivoja, itsekin niissä viihdyn ja pitkissä villatakeissa ja kaulahuiveissa myös. 😁

        Laitan sulle Etelän hetelmät tähän vielä sen mun kirjavinkkaus ketjun https://keskustelu.suomi24.fi/t/16339501/vinkkaa-hyva-kirja-(lesboista-kertova)
        Ainakin semmonen kirja kun Rakkauden merellä, kirj. Samanta Olofsdotter tuolla vinkattiin ja sen luin ja tykkäsin.


      • En_osaaEn_tunne kirjoitti:

        Juu, ymmärrän. Vaan eipä tuota pää eellä kannata monesti muutenkaan, ees laiturin päästä, jollei ole tuttu ja turvallinen paikka. Parempi tutkia ja tutustua kunnolla ennenku heittäytyy kauheasti ylipäätään. Vaan on se vähän niinkin, että pettymyksistä ja näppiin tulleista tuntemuksista huolimatta on pikkusen silti uskallettava ja annettava mahdollisuus ees tutustua. Sikäli mikäli ei itekseen taho loppuun asti mennä. Oon mäkin näpeilleni saanut ja tullut varovaisemmaksi ja semmoseksi, jotta aivan joka sanaa en usko, vaikka kuinka vakuuteltaisiin. Ainakaan sillon jos sanat on ristiriidassa tekojen kanssa. Oon vähän tai aika paljonkin semmonen tyyppi, jolle täytyy kyllä ne tunteet osottaa muutenkin kun sanomalla. Niin teen itsekin, sillon kun tunteita on.
        Villasukkia mulla on monta paria, kiitos lähipiirin kutojan 😊 kun ite en oikein osaa 😅

        Ehkä annan mahdollisuuden vielä johonkuhun tutustumiseen, kun koen, että kaikki alustavastikin osuu kohdilleen ja sujuu leppoisasti. Ei minulla ole enää mikään kiire mihinkään. Ne vuodet meni jo milloin halusin niin älyttömän paljon sitoutua, että tein liian paljon kompromissejä enkä kuunnellut itseäni. Nykyään sitä voi hyvin vain olla tyytyväinen myös nykyiseen tilanteeseenkin. Jos joku tulee vastaan ja kolahtaa oikein kunnolla, niin siihen on sitten tilaa 😊


      • Fructus_83 kirjoitti:

        Ehkä annan mahdollisuuden vielä johonkuhun tutustumiseen, kun koen, että kaikki alustavastikin osuu kohdilleen ja sujuu leppoisasti. Ei minulla ole enää mikään kiire mihinkään. Ne vuodet meni jo milloin halusin niin älyttömän paljon sitoutua, että tein liian paljon kompromissejä enkä kuunnellut itseäni. Nykyään sitä voi hyvin vain olla tyytyväinen myös nykyiseen tilanteeseenkin. Jos joku tulee vastaan ja kolahtaa oikein kunnolla, niin siihen on sitten tilaa 😊

        No miksipä tuon kanssa kiirehtiä ja tyytyä johonkin puolinaiseen. Aika tuntuu vaan kuluvan koko ajan nopeammin, mutta onneks ei enää sentään biologinen kello sillä tavalla tikitä. Ihteä vanhemmat ovat sanoneet, jotta tahti vain kiihtyy. Kyllä tämä vauhti jo riittäs ja mieluusti sais hitaamminkin mennä.


    • Anonyymi

      Kyllähän niitä mukavia lesbokirjoja löytyy vaikka kuinka, ainakin englanniksi. Käykö se? Britney Jackson ilta löytyy fantasiagenrestä parikin sarjaa. Sitten on tämä aika kevyt https://www.goodreads.com/book/show/51179990-written-in-the-stars ja rankempi https://www.goodreads.com/book/show/56160395-with-teeth . Yöpöydällä odottaa klassikko Oranges are not the only fruit.
      Facebookissa kannattaa muuten laittaa Kallion Sateenkaarihylly seurantaan. YLE Areenassa löytyy tavaraa hakusanalla Pride, jostain kumman syystä, mutta suoratoistoissa yleensä LBGTQ.

      Syvään päähän oli muuten oikein hyvä!

      • Anonyymi

        Siis LGBTQ, piti sanomani ja joku muukin typo tuolla oli.


      • Kiitos vinkeistä. Englanniksi tulee luettua todella harvoin, mutta voisin kokeilla. 😊


    • Anonyymi

      Onko olemassa kirjaa/kirjoja, jotka kertoisivat suomalaisesta lesbohistoriasta tai -kokemuksista? Ei siis queer/trans/bi/sateenkaareva vaan lesbopainotteisesti?

      • Etsisin jostakin naistutkimuksesta. Joku varmaan tehnyt aiheesta jo gradun. 😊


    • Päädyin ostaan Tuuve Aron Kalasataman. En ollu vielä lukenut sitä, niin hyvä nyt. Tosin ei tässä taida hömppä rakkautta olla, eikä ees jotain sinne päin, mutta ehkäpä kaipasinki sit kuitenki just tätä tähän hetkeen. 😊

      Siirryn sit johonki seuraavaan, mikä vois olla hömpänpömppää rakkaustarinaa.

    • Anonyymi

      Tiina Tuppuraisella on ollut hyviä kirjoja

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      229
      2021
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      77
      1770
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      69
      1516
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      106
      1209
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      63
      1130
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      53
      1085
    7. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      19
      1056
    8. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      9
      1015
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      1
      950
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      881
    Aihe