MF185 vm 1972 oli useamman tunnin lumilingon edessä raskaassa ajossa. Moottori syö jo jonkin verran öljyä. Nyt raskas 4 tunnin rupeama oli jo lopuillaan. Jyrkässä vastamäessä traktorin takapyörät kaivautuivat syvälle hankeen. Kone oli noin 30 astetta pystyssä.
Moottori oli käynnissä, kun lapioin lunta pois. Huomasin jonkin ajan kuluttua huohotinputkesta tulevan ”savua”. Veden lämpö oli ok. Öljynpainevalo paloi. Sammutin moottorin. Öljytikku oli kuiva. Moottori oli jumittunut ts. startista moottori ei enää lähtenyt pyörimään..
Onko tod näk kampiakseli leikannut kiinni? Pitääkö moottori irrottaa vai saako korjattua öljypohjan kautta? Onnistuuko ammattimiehen kanssa kenttäolosuhteissa? Kannattako ylipäänsä korjata. Traktoriin on tehty kytkin- ja voimansiirtorempat äskettäin. Saako vaihtomoottoreita?
Kyselee eläkeläispappa
Leikkasiko kampiakselin laakeri kiinni?
6
808
Vastaukset
- Anonyymi
Kannattaa korjata itse, tutkia, purkaa. Tee koremontti niin häviää öljynkulutus jos kerran palaa paljon.
Eli öljyjen puutteen on mennyt jumiin.
Kuinka tuohon on 1972-2024 vuosina vaihdeltu öljyjä? - Anonyymi
Taitaa leikata öljynpuutteesta ensin männät, kiertokanki alapäästä ja vasta sitten kampiakseli. Mikä oli öljynpinnan taso ja mistä kohden öljypohjaa on imu, siitä riippuu mitä 30 asteen kulma tekee öljyn saannille. Jos kuormitusta ei ollut, saattaa olla, että koneen saa vielä jotenkin pelaamaa ilman perusteellista remppaa, jotakin ohutta öljyä sylintereihin, ehkä paineella jostakin moottorin voitelukanaviin ja varovasti pyörittelemään ensin käsipelillä.
Varoittava tarina ainakin muille moottoripäille. - Anonyymi
Männät siellä varman jumissa on.
- Anonyymi
Laakerit siellä leikkaa.Eräskin herra ja Valmet 565 kaatoi sen ojaan eikä sammuttanut konetta.Hyvin oli laakerimetalli sulanut kiinni kampiakseliin. Alakautta sitä ei ainakaan korjata.
- Anonyymi
Tuossa vaiheessa moottorissa on kaikki muukin paskana, kuin kampiakselin laakerit.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tuossa vaiheessa moottorissa on kaikki muukin paskana, kuin kampiakselin laakerit.
Öljyn puutteesta leikannut kone on kyllä aika kokonaisvaltaisesti valmis. Apulaitteita ja jotain pientä sieltäyäältä voi pelastaa varaosakäyttöön mutta siinä se.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin
Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni831429Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."
Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä671225Asunnottomuus lisääntyy
Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ2011209Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja
Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S2171195Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua
Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais121049Sulle on tullut
Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä104999Olen rakastunut sinuun mies edelleen
Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍134926Minä pyydän,
jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi65913Ihmeelliseltä pikkunaiselta....
Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t123798- 77765