Pyöräilijä ei osoittanut aikomustaan noudattaa väistämisvelvollisuuttaan - sakko tuli

Anonyymi-ap

Raportti kentältä: Pyöräilijä ei osoittanut selvästi ja hyvissä ajoi aikomustaan noudattaa väistämisvelvollisuuttaan, auto joutui pysähtymään. Pyöräilijälle liikennevirhemaksu.

https://twitter.com/DPasterstein/status/1764594446983659716


Kun itse on väistämisvelvollinen, niin oma aikomus on selvästi viestitettävä muille. Täysin selkeä liikennesääntö kyseessä. Näin tieliikennelaki määrää asian suhteen.

"25 §
Väistämisen osoittaminen

Ajoneuvolla ajettaessa on selvästi ja hyvissä ajoin osoitettava aikomus noudattaa väistämisvelvollisuutta nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä."

41

520

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Osoittipa hyvinkin, ja pääsispä autoilijakin jatkamaan pysähtymättä matkaansa. Malliesimerkki polkupyöräilijän ja autoilijan yhteispelistä ja joustavuudesta liikenteessä.

      • Anonyymi

        Kummasti poliisi on kanssasi eri mieltä. Pyöräilijä tuli väistämisvelvollisena ajoradalle ja auto joutui pysähtymään. Sakko tuli pyöräilijälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kummasti poliisi on kanssasi eri mieltä. Pyöräilijä tuli väistämisvelvollisena ajoradalle ja auto joutui pysähtymään. Sakko tuli pyöräilijälle.

        Polliisin ylireagointia. Autoilija ei selvästikään joutunut pysähtymään ja pyöräilijä tasapainoili sen aikaa että pääsi jatkamaan matkaansa. Varsin tavallista etenkin silloin kun ollaan lukkopolkimilla liikenteessä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Polliisin ylireagointia. Autoilija ei selvästikään joutunut pysähtymään ja pyöräilijä tasapainoili sen aikaa että pääsi jatkamaan matkaansa. Varsin tavallista etenkin silloin kun ollaan lukkopolkimilla liikenteessä.

        Ei vissiin sitten katsottu samaa videota jos tuota mieltä olet...
        Pyöräilijä vielä vaihtoi kesken ajonsa suojatieltä ajoradalle tuossa risteys alueella.
        Noh poliisi antoi liikennevirhemaksun asiasta pyöräilijälle ja hänhän voi riitauttaa maksun jos katsoo ettei toiminut tieliikennelain säännösten vastaisesti, mutta tuon valituksen läpimenon mahdollisuus tuon poliisin julkaiseman videon perusteella on suhteellisen vähäinen.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Ei vissiin sitten katsottu samaa videota jos tuota mieltä olet...
        Pyöräilijä vielä vaihtoi kesken ajonsa suojatieltä ajoradalle tuossa risteys alueella.
        Noh poliisi antoi liikennevirhemaksun asiasta pyöräilijälle ja hänhän voi riitauttaa maksun jos katsoo ettei toiminut tieliikennelain säännösten vastaisesti, mutta tuon valituksen läpimenon mahdollisuus tuon poliisin julkaiseman videon perusteella on suhteellisen vähäinen.

        Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.

        Eipä tuon pyöräilijän olisi pysähtyä tarvinnut vaikka olisikin noudattanut lakiin perustuvaa väistämisvelvollisuuttaan.
        Auto on tuossa kohdin pitkään pyöräilijän näkökentässä joten pyöräilijä olisi pystynyt helposti hidastamaan vauhtiaan niin että ei olisi tarvinnut pysähtyä.

        Noh, nyt sattui poliisisetä paikalle ja sakkolappu pyöräilijälle.


      • Anonyymi
        santtu_1975X kirjoitti:

        Eipä tuon pyöräilijän olisi pysähtyä tarvinnut vaikka olisikin noudattanut lakiin perustuvaa väistämisvelvollisuuttaan.
        Auto on tuossa kohdin pitkään pyöräilijän näkökentässä joten pyöräilijä olisi pystynyt helposti hidastamaan vauhtiaan niin että ei olisi tarvinnut pysähtyä.

        Noh, nyt sattui poliisisetä paikalle ja sakkolappu pyöräilijälle.

        Täytyy niistä vasemmaltakin lähestyvistä huolehtia, joten se näkökentässä välttämättä kovinkaan pitkään ollut. Kuten sanottu, joustavaa käytöstä polkupyöräilijältä ja nopeaa omien aivojen käyttöä. Tämmöistä nopeaa älyämistä on aina ilo seurata. Poliisin tulisi pikemminkin kiittää pyöräilijää liikenteen sujuvoittamisesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Ai hää olikin pyöräliiton miehiä, mine kun luulin että ossuuskaupan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.

        Ei ihme, että liikenteeseen syntyy vaaratilanteita, jos asenne on tuollainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Pyöräliitto jälleen mainittu. Pyöräliitto kiittää tuestasi.

        http://pyoraliitto.fi/


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ihme, että liikenteeseen syntyy vaaratilanteita, jos asenne on tuollainen.

        Sehän johtuu ainoastaan siitä että autoilijat ovat alvariinsa tiellä ja estämässä jouhevaa polkupyöräilyä. Siksi on sovellettava.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polliisin ylireagointia. Autoilija ei selvästikään joutunut pysähtymään ja pyöräilijä tasapainoili sen aikaa että pääsi jatkamaan matkaansa. Varsin tavallista etenkin silloin kun ollaan lukkopolkimilla liikenteessä.

        Ehkä lukkopolkimet tulisi kieltää normaaliliikenteessä jos pyörän hallinta vaikeutuu ja aiheuttavat vaaraa muille liikkujille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!

        Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.

        Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.

        Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.

        Aika kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehkä lukkopolkimet tulisi kieltää normaaliliikenteessä jos pyörän hallinta vaikeutuu ja aiheuttavat vaaraa muille liikkujille.

        Hallinta vaikeutuu ainoastaan jos kenkiä joutuu irrottelemaan kesken kaiken, ja toisaalta taas niitä kenkiä kiinnitellessä. Kun autoilijat antaa aina tilaa ja tietä polkupyöräilijälle niin kaikki onkin sujuvaa silloin. Vaihtoehtoisesti polliisi katselee läpi sormien pyöräilijän pakollista soveltamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.

        Pyöräliitto on oikealla asialla. Kuta enemmän sujuvoitetaan ja turvallistetaan polkupyöräilyä sitä enemmän saadaan harrastajia terveellisen pyöräilyn pariin. Autoilijat pyörän selkään saastuttamasta ja läskistymästä. Semmoinen vähentää ratkaisevasti ylipaisuneita sosiaali-ja terveyskulujakin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sehän johtuu ainoastaan siitä että autoilijat ovat alvariinsa tiellä ja estämässä jouhevaa polkupyöräilyä. Siksi on sovellettava.

        Ei liikenteessä pidä mitään soveltaa. Liikenteessä tulee noudattaa määriteltyjä liikennesääntöjä. Vaaralliseksi menee touhu silloin, kun porukka alkaa soveltamaan ja tekemään sellaista, jota muut eivät voi ennakoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hallinta vaikeutuu ainoastaan jos kenkiä joutuu irrottelemaan kesken kaiken, ja toisaalta taas niitä kenkiä kiinnitellessä. Kun autoilijat antaa aina tilaa ja tietä polkupyöräilijälle niin kaikki onkin sujuvaa silloin. Vaihtoehtoisesti polliisi katselee läpi sormien pyöräilijän pakollista soveltamista.

        Miksi autoilijoiden pitäisi antaa tilaa jos on etuajo-oikeus autoille?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi autoilijoiden pitäisi antaa tilaa jos on etuajo-oikeus autoille?

        Hyvä kysymys. Ei yleensä pidäkään. Outo vaatimus aiemmalta kirjoittajalta. Liiallinen kohteliaisuus liikennesääntöjen kustannuksella voi jopa aiheuttaa vaaratilanteita. Kyllä liikennesääntöjen mukaan pitää toimia liikenteessä. Silloin on selvät sävelet ja muiden tekemisiä pystyy ennakoimaan paremmin. Ei kukaan tiedä sellaisen tyypin aikeita, joka ei noudata liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyvä kysymys. Ei yleensä pidäkään. Outo vaatimus aiemmalta kirjoittajalta. Liiallinen kohteliaisuus liikennesääntöjen kustannuksella voi jopa aiheuttaa vaaratilanteita. Kyllä liikennesääntöjen mukaan pitää toimia liikenteessä. Silloin on selvät sävelet ja muiden tekemisiä pystyy ennakoimaan paremmin. Ei kukaan tiedä sellaisen tyypin aikeita, joka ei noudata liikennesääntöjä.

        Tietysti terve autoilija kunnioittaa pellittömästi etenevää, ja varoo satuttamasta häntä tieten tahtoen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti terve autoilija kunnioittaa pellittömästi etenevää, ja varoo satuttamasta häntä tieten tahtoen.

        Mitään ”päälle ajo” -oikeutta ei tietenkään koskaan ole. Silti liikenteessä tulee noudattaa voimassa olevia liikennesääntöjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tietysti terve autoilija kunnioittaa pellittömästi etenevää, ja varoo satuttamasta häntä tieten tahtoen.

        Tottakai. On hyvä tiedostaa, että joidenkin autoilijoiden mielestä heillä on oikeus mennä aina ensin, sillä kuuluisalla isomman oikeudella. Hätkädyttävin näkemys on ollut se, että autoilijan toiminta on järjetöntä ja ala-arvoista, jos tämä noudattaa väistämisvelvollisuuttaan pyöräilijää kohtaan. Pyöräilijöiden tulee ehdottomasti osata säännöt ja noudattaa niitä aina, mutta ihan jokaisessa kohtaamistilanteessa on oltava todella tarkkana. Sitä kun ei voi tietää, miten terve kohdattavan autoilijan ajatusmaailma on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tottakai. On hyvä tiedostaa, että joidenkin autoilijoiden mielestä heillä on oikeus mennä aina ensin, sillä kuuluisalla isomman oikeudella. Hätkädyttävin näkemys on ollut se, että autoilijan toiminta on järjetöntä ja ala-arvoista, jos tämä noudattaa väistämisvelvollisuuttaan pyöräilijää kohtaan. Pyöräilijöiden tulee ehdottomasti osata säännöt ja noudattaa niitä aina, mutta ihan jokaisessa kohtaamistilanteessa on oltava todella tarkkana. Sitä kun ei voi tietää, miten terve kohdattavan autoilijan ajatusmaailma on.

        Kyllä. Tulisi epäterveiden myös ajatella mitä siitäkin tulisi jos aina mentäisiin suurimman kuorman ehdoilla. Aina löytyy suurelle suurempi ja painavalle painavampi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä. Tulisi epäterveiden myös ajatella mitä siitäkin tulisi jos aina mentäisiin suurimman kuorman ehdoilla. Aina löytyy suurelle suurempi ja painavalle painavampi.

        Liikenteessä liikkuu eri tavoin vammaisia, vanhuksia ja lapsia, joilla tilanteiden hahmottaminen tai osaaminen ei ole muiden tasolla. Heitä pitää liikennesääntöjen mukaan aina varoa erityisen paljon, oli itse sitten iso tai pieni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.

        http://pyoraliitto.fi/

        Pyöräliitto kiittää ihan kaikkia, jotka mainitsevat pyöräliiton millään tavalla. Kaikki maininnat kelpaavat.


      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        😍 ­­­N­­­y­m­­f­­­o­­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      No nyt jäi spandex kii

    • Anonyymi

      Ihan oikein, että liikennesääntöjen vastaisesta toiminnasta rankaistaan.

      • Anonyymi

        Pyöräilijä sai sakot, kun ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyöräilijä sai sakot, kun ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan.

        Olen havainnut joka kymmenennen autoilijan laiminlyövän väistämisvelvollisuutensa, MUTTA YKSIKÄÄN EI SAA SAKKOJA!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen havainnut joka kymmenennen autoilijan laiminlyövän väistämisvelvollisuutensa, MUTTA YKSIKÄÄN EI SAA SAKKOJA!

        Raportti kentältä: Ei antanut esteetöntä kulkua lapselle, joka oli astumassa suojatielle. Kuljettaja joutui koukkaamaan kaistan oikeaan reunaan välttääkseen törmäyksen. 14 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

        https://twitter.com/DPasterstein/status/1765008553067102419

        Tuossa autoilija ainakin sai sakot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raportti kentältä: Ei antanut esteetöntä kulkua lapselle, joka oli astumassa suojatielle. Kuljettaja joutui koukkaamaan kaistan oikeaan reunaan välttääkseen törmäyksen. 14 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.

        https://twitter.com/DPasterstein/status/1765008553067102419

        Tuossa autoilija ainakin sai sakot.

        Puhuin omista havainnoistani, siis joka kymmenes autoilija ei noudata väistämisvelvollisuuttaan, eikä näistä havaitsemistani väistämisvelvollisuuden laiminlyönneistä yksikään saa sakkoa.


    • Anonyymi

      Mina heitän sinu pinna keppi

      • Anonyymi

        No heitä, jos uskallat.


    • Anonyymi

      Pyöräilijän pitää näyttää kädellä että " täältä tullaan"

      • Anonyymi

        Vaikka näyttäisi mitä kädellänsä, niin silti liikennesääntöjä pitää silti noudattaa.


    • Anonyymi

      Hieman epäselvä video ainakin minun laitteillani, mutta eikö tuossa ole kaksi eri väistämisvelvollisuustilannetta?

      Ensin kameran suunnasta tulee auto, jonka editse pyöräilijä ajaa, ja sitten vasten kameraa tuleva auto, jonka kääntyvä pyöräilijä ohittaa takaa.

      Kummasta sakko tuli?

      • Anonyymi

        Taisi tulla siitä ensimmäisestä tilanteesta, jossa pyöräilijä singahtaa ajoradan ulkopuolelta sen ensimmäisen auton eteen, niin että auto joutuu lähestulkoon pysähtymään. Toki se toinenkin auto joutui hiljentämään reippaasti, joten siinäkin kohtaa pyöräilijä mokasi.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Tunki myös poliisiautosta katsottuna vastakkaisesta suunnasta tulleen toisen auton eteen.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      88
      1702
    2. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      118
      1332
    3. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1297
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      78
      1206
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      70
      1094
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      88
      903
    7. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      390
      837
    8. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      822
    9. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      42
      805
    10. Nämä kaikki alla olevat aloitukset on saman naisen aloituksia

      Kuinka paljon täytyy vintissä viheltää että esiintyy välillä jopa miehenä, ja sitten itse vastailee omiin kysymyksiinsä?
      Ikävä
      134
      783
    Aihe