Raportti kentältä: Pyöräilijä ei osoittanut selvästi ja hyvissä ajoi aikomustaan noudattaa väistämisvelvollisuuttaan, auto joutui pysähtymään. Pyöräilijälle liikennevirhemaksu.
https://twitter.com/DPasterstein/status/1764594446983659716
Kun itse on väistämisvelvollinen, niin oma aikomus on selvästi viestitettävä muille. Täysin selkeä liikennesääntö kyseessä. Näin tieliikennelaki määrää asian suhteen.
"25 §
Väistämisen osoittaminen
Ajoneuvolla ajettaessa on selvästi ja hyvissä ajoin osoitettava aikomus noudattaa väistämisvelvollisuutta nopeutta vähentämällä tai pysähtymällä."
Pyöräilijä ei osoittanut aikomustaan noudattaa väistämisvelvollisuuttaan - sakko tuli
41
599
Vastaukset
- Anonyymi
Osoittipa hyvinkin, ja pääsispä autoilijakin jatkamaan pysähtymättä matkaansa. Malliesimerkki polkupyöräilijän ja autoilijan yhteispelistä ja joustavuudesta liikenteessä.
- Anonyymi
Kummasti poliisi on kanssasi eri mieltä. Pyöräilijä tuli väistämisvelvollisena ajoradalle ja auto joutui pysähtymään. Sakko tuli pyöräilijälle.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kummasti poliisi on kanssasi eri mieltä. Pyöräilijä tuli väistämisvelvollisena ajoradalle ja auto joutui pysähtymään. Sakko tuli pyöräilijälle.
Polliisin ylireagointia. Autoilija ei selvästikään joutunut pysähtymään ja pyöräilijä tasapainoili sen aikaa että pääsi jatkamaan matkaansa. Varsin tavallista etenkin silloin kun ollaan lukkopolkimilla liikenteessä.
Anonyymi kirjoitti:
Polliisin ylireagointia. Autoilija ei selvästikään joutunut pysähtymään ja pyöräilijä tasapainoili sen aikaa että pääsi jatkamaan matkaansa. Varsin tavallista etenkin silloin kun ollaan lukkopolkimilla liikenteessä.
Ei vissiin sitten katsottu samaa videota jos tuota mieltä olet...
Pyöräilijä vielä vaihtoi kesken ajonsa suojatieltä ajoradalle tuossa risteys alueella.
Noh poliisi antoi liikennevirhemaksun asiasta pyöräilijälle ja hänhän voi riitauttaa maksun jos katsoo ettei toiminut tieliikennelain säännösten vastaisesti, mutta tuon valituksen läpimenon mahdollisuus tuon poliisin julkaiseman videon perusteella on suhteellisen vähäinen.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Ei vissiin sitten katsottu samaa videota jos tuota mieltä olet...
Pyöräilijä vielä vaihtoi kesken ajonsa suojatieltä ajoradalle tuossa risteys alueella.
Noh poliisi antoi liikennevirhemaksun asiasta pyöräilijälle ja hänhän voi riitauttaa maksun jos katsoo ettei toiminut tieliikennelain säännösten vastaisesti, mutta tuon valituksen läpimenon mahdollisuus tuon poliisin julkaiseman videon perusteella on suhteellisen vähäinen.Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.
Anonyymi kirjoitti:
Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.
Eipä tuon pyöräilijän olisi pysähtyä tarvinnut vaikka olisikin noudattanut lakiin perustuvaa väistämisvelvollisuuttaan.
Auto on tuossa kohdin pitkään pyöräilijän näkökentässä joten pyöräilijä olisi pystynyt helposti hidastamaan vauhtiaan niin että ei olisi tarvinnut pysähtyä.
Noh, nyt sattui poliisisetä paikalle ja sakkolappu pyöräilijälle.- Anonyymi
santtu_1975X kirjoitti:
Eipä tuon pyöräilijän olisi pysähtyä tarvinnut vaikka olisikin noudattanut lakiin perustuvaa väistämisvelvollisuuttaan.
Auto on tuossa kohdin pitkään pyöräilijän näkökentässä joten pyöräilijä olisi pystynyt helposti hidastamaan vauhtiaan niin että ei olisi tarvinnut pysähtyä.
Noh, nyt sattui poliisisetä paikalle ja sakkolappu pyöräilijälle.Täytyy niistä vasemmaltakin lähestyvistä huolehtia, joten se näkökentässä välttämättä kovinkaan pitkään ollut. Kuten sanottu, joustavaa käytöstä polkupyöräilijältä ja nopeaa omien aivojen käyttöä. Tämmöistä nopeaa älyämistä on aina ilo seurata. Poliisin tulisi pikemminkin kiittää pyöräilijää liikenteen sujuvoittamisesta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.
Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.
Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.
Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.Ai hää olikin pyöräliiton miehiä, mine kun luulin että ossuuskaupan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aivan normaalia käytöstä polkupyöräilijältä. Noin minäkin teen alvariinsa. Suojatiellä pyöräilijä olisi tässä tapauksessa joutunut pysähtymään, mahdollisesti irrottamaan klossin lukkopolkimesta jos sellaiset on, ja odottamaan auton etenemistä. Sivuttaisliikkeellä saa sen verran aikaa että pääsee auton perspuolelle ja sujuvasti tien yli.
Ei ihme, että liikenteeseen syntyy vaaratilanteita, jos asenne on tuollainen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.
Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.Pyöräliitto jälleen mainittu. Pyöräliitto kiittää tuestasi.
http://pyoraliitto.fi/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei ihme, että liikenteeseen syntyy vaaratilanteita, jos asenne on tuollainen.
Sehän johtuu ainoastaan siitä että autoilijat ovat alvariinsa tiellä ja estämässä jouhevaa polkupyöräilyä. Siksi on sovellettava.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Polliisin ylireagointia. Autoilija ei selvästikään joutunut pysähtymään ja pyöräilijä tasapainoili sen aikaa että pääsi jatkamaan matkaansa. Varsin tavallista etenkin silloin kun ollaan lukkopolkimilla liikenteessä.
Ehkä lukkopolkimet tulisi kieltää normaaliliikenteessä jos pyörän hallinta vaikeutuu ja aiheuttavat vaaraa muille liikkujille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Monesti on epäilty, että pyöräliitto ei tosissaan ole kiinnostunut liikenneturvallisuudesta ja turvallisuuden parantamisesta, vaan sen pyrkimykset ovat muualla. Pyöräliitto periaatteessa on sitä mieltä, että lait eivät koske pyöräilijöitä. Pyöräliiton mielestä pyöräilijöillä on vain oikeuksia, ei mitään velvollisuuksia. Lisää oikeuksia vingutaan jatkuvasti, mutta kaikkeen turvallisuutta lisäävään suhtaudutaan vihamielisesti. Hieno asenne!
Pyöräliitto on yleisellä tasolla Suomen naurettavin etujärjestö, ja sen on todistettu olevan terroristijärjestö. Miltään muulta etujärjestöltä ei ole tullut niin paljon päättömiä ehdotuksia kuin pyöräliitolta on vuosien varrelta ilmoille leijaillut. Todellisia aivopieruja suuri osa niistä. Vaikka tuolle terroristijärjestölle ei järki ihmiset mitään painoarvoa anna, niin silti moni nuori saattaa oikean tiedon puuttuessa, tuon mainitun liiton propagandan julistamisen seurauksena jopa henkensä menettää. Pyöräliitto myös pakottaa jäseniään aiheuttamaan onnettomuuksia että pyöräilijät saisivat entistä enemmän erivapauksia.
Pyöräilijät ovat täysin omalla typerällä käytöksellään ja asenteellaan tehneet itsensä yleisen halveksunnan ja vihan kohteiksi. Jos pyöräilijät haluaisivat jonkinlaista kunnioitusta, pitäisi aloittaa voimakas liikennetapojen ja -asenteiden muutos.
Ja tässä annetaan vain siloiteltu kuva pyöräliiton ja pyöräilijöiden toiminnasta.Aika kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ehkä lukkopolkimet tulisi kieltää normaaliliikenteessä jos pyörän hallinta vaikeutuu ja aiheuttavat vaaraa muille liikkujille.
Hallinta vaikeutuu ainoastaan jos kenkiä joutuu irrottelemaan kesken kaiken, ja toisaalta taas niitä kenkiä kiinnitellessä. Kun autoilijat antaa aina tilaa ja tietä polkupyöräilijälle niin kaikki onkin sujuvaa silloin. Vaihtoehtoisesti polliisi katselee läpi sormien pyöräilijän pakollista soveltamista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.
Pyöräliitto on oikealla asialla. Kuta enemmän sujuvoitetaan ja turvallistetaan polkupyöräilyä sitä enemmän saadaan harrastajia terveellisen pyöräilyn pariin. Autoilijat pyörän selkään saastuttamasta ja läskistymästä. Semmoinen vähentää ratkaisevasti ylipaisuneita sosiaali-ja terveyskulujakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sehän johtuu ainoastaan siitä että autoilijat ovat alvariinsa tiellä ja estämässä jouhevaa polkupyöräilyä. Siksi on sovellettava.
Ei liikenteessä pidä mitään soveltaa. Liikenteessä tulee noudattaa määriteltyjä liikennesääntöjä. Vaaralliseksi menee touhu silloin, kun porukka alkaa soveltamaan ja tekemään sellaista, jota muut eivät voi ennakoida.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hallinta vaikeutuu ainoastaan jos kenkiä joutuu irrottelemaan kesken kaiken, ja toisaalta taas niitä kenkiä kiinnitellessä. Kun autoilijat antaa aina tilaa ja tietä polkupyöräilijälle niin kaikki onkin sujuvaa silloin. Vaihtoehtoisesti polliisi katselee läpi sormien pyöräilijän pakollista soveltamista.
Miksi autoilijoiden pitäisi antaa tilaa jos on etuajo-oikeus autoille?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Miksi autoilijoiden pitäisi antaa tilaa jos on etuajo-oikeus autoille?
Hyvä kysymys. Ei yleensä pidäkään. Outo vaatimus aiemmalta kirjoittajalta. Liiallinen kohteliaisuus liikennesääntöjen kustannuksella voi jopa aiheuttaa vaaratilanteita. Kyllä liikennesääntöjen mukaan pitää toimia liikenteessä. Silloin on selvät sävelet ja muiden tekemisiä pystyy ennakoimaan paremmin. Ei kukaan tiedä sellaisen tyypin aikeita, joka ei noudata liikennesääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hyvä kysymys. Ei yleensä pidäkään. Outo vaatimus aiemmalta kirjoittajalta. Liiallinen kohteliaisuus liikennesääntöjen kustannuksella voi jopa aiheuttaa vaaratilanteita. Kyllä liikennesääntöjen mukaan pitää toimia liikenteessä. Silloin on selvät sävelet ja muiden tekemisiä pystyy ennakoimaan paremmin. Ei kukaan tiedä sellaisen tyypin aikeita, joka ei noudata liikennesääntöjä.
Tietysti terve autoilija kunnioittaa pellittömästi etenevää, ja varoo satuttamasta häntä tieten tahtoen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti terve autoilija kunnioittaa pellittömästi etenevää, ja varoo satuttamasta häntä tieten tahtoen.
Mitään ”päälle ajo” -oikeutta ei tietenkään koskaan ole. Silti liikenteessä tulee noudattaa voimassa olevia liikennesääntöjä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tietysti terve autoilija kunnioittaa pellittömästi etenevää, ja varoo satuttamasta häntä tieten tahtoen.
Tottakai. On hyvä tiedostaa, että joidenkin autoilijoiden mielestä heillä on oikeus mennä aina ensin, sillä kuuluisalla isomman oikeudella. Hätkädyttävin näkemys on ollut se, että autoilijan toiminta on järjetöntä ja ala-arvoista, jos tämä noudattaa väistämisvelvollisuuttaan pyöräilijää kohtaan. Pyöräilijöiden tulee ehdottomasti osata säännöt ja noudattaa niitä aina, mutta ihan jokaisessa kohtaamistilanteessa on oltava todella tarkkana. Sitä kun ei voi tietää, miten terve kohdattavan autoilijan ajatusmaailma on.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tottakai. On hyvä tiedostaa, että joidenkin autoilijoiden mielestä heillä on oikeus mennä aina ensin, sillä kuuluisalla isomman oikeudella. Hätkädyttävin näkemys on ollut se, että autoilijan toiminta on järjetöntä ja ala-arvoista, jos tämä noudattaa väistämisvelvollisuuttaan pyöräilijää kohtaan. Pyöräilijöiden tulee ehdottomasti osata säännöt ja noudattaa niitä aina, mutta ihan jokaisessa kohtaamistilanteessa on oltava todella tarkkana. Sitä kun ei voi tietää, miten terve kohdattavan autoilijan ajatusmaailma on.
Kyllä. Tulisi epäterveiden myös ajatella mitä siitäkin tulisi jos aina mentäisiin suurimman kuorman ehdoilla. Aina löytyy suurelle suurempi ja painavalle painavampi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä. Tulisi epäterveiden myös ajatella mitä siitäkin tulisi jos aina mentäisiin suurimman kuorman ehdoilla. Aina löytyy suurelle suurempi ja painavalle painavampi.
Liikenteessä liikkuu eri tavoin vammaisia, vanhuksia ja lapsia, joilla tilanteiden hahmottaminen tai osaaminen ei ole muiden tasolla. Heitä pitää liikennesääntöjen mukaan aina varoa erityisen paljon, oli itse sitten iso tai pieni.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Aika kärjistetty kuva pyöräliitosta. Totta kuitenkin on, että pyöräliitto on yksi kovimmista lobbaajista kun suunnitellaan muutoksia tieliikenteen lainsäädäntöön. Monet suorastaan järjenvastaiset hullutukset, kuten pyörätien jatke, vastavirtaan pyöräily ja nyt kovan kritiikin kohteeksi joutunut etuajo-oikeuden osoittaminen ajoradan rakenteellisella korotuksella, ovat pyöräliiton lobbauksen seurauksia. Kun tutustuu ko. liiton tavoitteisiin, ovat ne aika puistattavia. Toivoa sopii, että lainsäätäjillä riittää järkeä ja he kestävät kovan painostuksen alla ja liikennesäännöt muotoillaan siten, että ne ovat tasapuolisia kaikille ja ne oikeasti lisäisivät liikenteen turvallisuutta. Pyöräliiton tavoitteissa huokuu enemmänkin ideologinen lähestymistapa kuin tavoitteet parantaa liikenneturvallisuutta.
http://pyoraliitto.fi/
Pyöräliitto kiittää ihan kaikkia, jotka mainitsevat pyöräliiton millään tavalla. Kaikki maininnat kelpaavat. - Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
😍 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
No nyt jäi spandex kii
- Anonyymi
Ihan oikein, että liikennesääntöjen vastaisesta toiminnasta rankaistaan.
- Anonyymi
Pyöräilijä sai sakot, kun ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Pyöräilijä sai sakot, kun ei noudattanut väistämisvelvollisuuttaan.
Olen havainnut joka kymmenennen autoilijan laiminlyövän väistämisvelvollisuutensa, MUTTA YKSIKÄÄN EI SAA SAKKOJA!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen havainnut joka kymmenennen autoilijan laiminlyövän väistämisvelvollisuutensa, MUTTA YKSIKÄÄN EI SAA SAKKOJA!
Raportti kentältä: Ei antanut esteetöntä kulkua lapselle, joka oli astumassa suojatielle. Kuljettaja joutui koukkaamaan kaistan oikeaan reunaan välttääkseen törmäyksen. 14 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
https://twitter.com/DPasterstein/status/1765008553067102419
Tuossa autoilija ainakin sai sakot. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Raportti kentältä: Ei antanut esteetöntä kulkua lapselle, joka oli astumassa suojatielle. Kuljettaja joutui koukkaamaan kaistan oikeaan reunaan välttääkseen törmäyksen. 14 päiväsakkoa liikenneturvallisuuden vaarantamisesta.
https://twitter.com/DPasterstein/status/1765008553067102419
Tuossa autoilija ainakin sai sakot.Puhuin omista havainnoistani, siis joka kymmenes autoilija ei noudata väistämisvelvollisuuttaan, eikä näistä havaitsemistani väistämisvelvollisuuden laiminlyönneistä yksikään saa sakkoa.
- Anonyymi
Mina heitän sinu pinna keppi
- Anonyymi
No heitä, jos uskallat.
- Anonyymi
Pyöräilijän pitää näyttää kädellä että " täältä tullaan"
- Anonyymi
Vaikka näyttäisi mitä kädellänsä, niin silti liikennesääntöjä pitää silti noudattaa.
- Anonyymi
Hieman epäselvä video ainakin minun laitteillani, mutta eikö tuossa ole kaksi eri väistämisvelvollisuustilannetta?
Ensin kameran suunnasta tulee auto, jonka editse pyöräilijä ajaa, ja sitten vasten kameraa tuleva auto, jonka kääntyvä pyöräilijä ohittaa takaa.
Kummasta sakko tuli?- Anonyymi
Taisi tulla siitä ensimmäisestä tilanteesta, jossa pyöräilijä singahtaa ajoradan ulkopuolelta sen ensimmäisen auton eteen, niin että auto joutuu lähestulkoon pysähtymään. Toki se toinenkin auto joutui hiljentämään reippaasti, joten siinäkin kohtaa pyöräilijä mokasi.
- Anonyymi
Vastaavanlainen tapaus. Pyöräilijä väistämisvelvollisena tunkee ajoradalle poliisiauton eteen.
https://twitter.com/DPasterstein/status/1736738553512526093- Anonyymi
Tunki myös poliisiautosta katsottuna vastakkaisesta suunnasta tulleen toisen auton eteen.
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde192460- 1482214
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292132Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.522109Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti201674Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3871583Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961506- 2771388
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131369- 1301346