Pikkuturbojen rinnalle kyhätyt europpalaiset kevythybridit ovat jääneet kehityksessä pahasti jälkeen

Anonyymi-ap

Kevythybridejä ei saisi kutsua hybrideiksi. koska niillä ei voi ajaa sähköllä metriäkään.

Juuri tuolle kevythybriditekniikalle Prius-insinöörit nyrpistävät nenäänsä tämän TM:n tekstin mukaan:

https://tekniikanmaailma.fi/kommentti-sahkoautoja-ja-hybrideja-lupaavat-nyt-kaikki-kannattaa-kuitenkin-lukea-lupausten-pieni-prantti/

Muiden kuin Toyotan ladattavien hybridien ratkaisu on todella vanhanaikainen. Toyotan ladattavissa täyshybrideissä on maailman enegiatehokkain moottori ja moderni, uusi viidennen sukupolven sähkön loputtua itselataava hybridijärjestelmä.

Perehtykää huolellisesti autojen moottoreiden eroihin ennenkuin ostatte auton ja keskustelkaa moottoritekniikasta Toyota-myyjän kanssa.

Toyotan hybridien kulutus on voittamattoman pieni, kun niitä verrataan muiden valmistajien hybrideihin. Siksi niillä on myös niin pienet päästöarvot. Toyotan ladattavien hybridien teho on myös erittäin suuri, vaikka sähkön ja polttoaineen kulutus on erittäin pieni.

Kilpailijat yrittävät saada ladattavien päästöarvon alas valtavan suurilla akuilla. Sähkön lopputtua polttoaineen kuluts opn kuitenkin hyvin suuri.

46

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Leike tuosta aloituksessa olevasta linkistä aukeavasta TM:n tekstistä:

      "YKSI TÄRKEÄ pointti tässä sähköistämisten rintamassa on myös se, että osa uusista moottorimalleista on sellaisia hybridejä, joille Toyotan Prius-insinöörit varmasti nyrpistävät nenäänsä. Yksinkertaisimmillaan uutuusmalleissa moottori on aivan tavallinen bensiini- tai dieselkone, jonka laturi on korvattu moottori-generaattorilla, ja johonkin kohtaa autoa on piilotettu muutaman maitopurkin kokoinen lisäakku."

    • Anonyymi

      Nyt alkaa Toyotan omapojalta usko loppua Toyotan tuotteisiin kun joutuu tyytymään vanhentuneeseen artikkeliin joka on julkaistu 2018 ja sen jälkeen asiat ovat muuttuneet ja kehittyneet varsinkin Euroopassa huimasti ja Toyota tuuttaa sitä vanhaa itsehinkkaavaa jälkeen jäänyttä tekniikkaa kun uutta ei oikein osaa?

      • Anonyymi

        Etkö keksinyt mitään parempaa kovan totuuden edessä: Lopuksi tuli valetta kehityksestä Euroopassa. Pikkuturboihin ja niihin liitettyihin "maitotölkkeihin" ei ole tapahtunut mitään muutosta puhumattakaan kehityksestä.

        Toyotan viimeisen päälle moderniin tekniikkaan ei usko lopu, mutta on tullut raju kyllästyminen jatkuvaan Toyotan pilkaamiseen, valehtelemiseen ja Eurooppalaisten vanhanaikaisten autojen kehumiseen.


      • Anonyymi

        Koskeeko? Sattuuko pahasti?


    • Anonyymi

      Itselataavien aika alkaa olla ohi.

    • Anonyymi

      Missäs se autotoimittajien kirjoittama totuus viipyy, vaikka tietävät että asia aivan noin kuten tämän ketjun aloituksessa sanotaan.

      • Anonyymi

        Suuri osa autotoimittajista on kallelaan Saksaan päin. Eivät tunnusta totuutta.


    • Anonyymi

      Eurooppalaiset kevyt- ja muut hybridit ovat pelkkiä kyhäelmiä, huonolaatuisia ja epäluotettavia.

    • Anonyymi

      Tämä ketjun aloitus on raaka totuus euroopplaisesta tekniikasta.

      • Anonyymi

        Testeissä kuitenkin väkisin väännetään eurooppalaiset kärkeen vaikka muut ne voittaisivat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Testeissä kuitenkin väkisin väännetään eurooppalaiset kärkeen vaikka muut ne voittaisivat.

        Silti ne ja varsinkin saksalaiset puuttuvat ensirekisteröintilistoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Silti ne ja varsinkin saksalaiset puuttuvat ensirekisteröintilistoilta.

        Ei ne puutu ensirekisteröintilistoilta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei ne puutu ensirekisteröintilistoilta.

        No, ei niitä ainakaan ole TOP 10-listalla helmikuussa ainuttakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei niitä ainakaan ole TOP 10-listalla helmikuussa ainuttakaan.

        Kukaan ei uskalla ostaa kun ovat niin epäluotettavia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei uskalla ostaa kun ovat niin epäluotettavia.

        ,,,eikä kukaan autotpoimittaja uskalla sanoa totuutta noista virityksistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ,,,eikä kukaan autotpoimittaja uskalla sanoa totuutta noista virityksistä.

        Kyllä muutama on vähän vihjaillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei uskalla ostaa kun ovat niin epäluotettavia.

        Kyllä niitä joku on ostanut, kun ne ei puutu ensirekisteröintilistoilta.


    • Anonyymi

      "Made in Germagy", Hyi hevletti!!

      • Anonyymi

        "Made in Germany"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Made in Germany"

        Iljettävä teksti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Iljettävä teksti.

        Mene ottamaan Putinilta suihin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mene ottamaan Putinilta suihin!

        Siis hyi hitto miten ällöö!


    • Anonyymi

      Ketjun aloitustekstissä on totuus. Noin se juuri on. Pienellä perehtymisellä asian voi oppia.

      • Anonyymi

        Autotoimittajat eivät uskalla kirjoittaa totuutta.


    • Anonyymi

      Mitenkäs on-offina pyörivät pikkuturbot sitten kestää? Eka paahdetaan kolmostietä 120:ä tuntitolkulla turbo punasena ja Tampereen päässä sitten seisoskellaan liikennevaloissa. Kuuma turbo ei saa viileää öljyä koneen sammuillessa kaupunkiajossa ja korkkaa aika nopeasti. Eli turbo vaihtoon kymppitonnin välein. Kaupan päälle vielä pikkuturboille ominainen jakoketjun venyminen eli remppa sadan tonnin välein. Kalliiksi käy vaikka kuinka vähällä aineella menisi. Toyota sentään on fiksusti pysynyt matalavireisissä vapareissa. Rightsizing toimii, downsizing ei.

      • Anonyymi

        Ykskolmosen DOHC turbo Kaskai-Nissani kolmosen kautta nelosen puhaltimella jättää tommoset vapari-Tojottimet! VSSSST-TSYHYHYHYHYH!!!!!!! VSSSSST-TSYHYHYHYHYH!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ykskolmosen DOHC turbo Kaskai-Nissani kolmosen kautta nelosen puhaltimella jättää tommoset vapari-Tojottimet! VSSSST-TSYHYHYHYHYH!!!!!!! VSSSSST-TSYHYHYHYHYH!!!!!

        Ihan vaan tiedoksi että Datsunissas on piinatun Rellun rapea tekniikka. Onnea valitsemallasi kertakäyttökulttuurin tiellä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihan vaan tiedoksi että Datsunissas on piinatun Rellun rapea tekniikka. Onnea valitsemallasi kertakäyttökulttuurin tiellä!

        Valitettavasti me ollaan jo eellä!


    • Anonyymi

      Autotoimittajienkin olisi tuo aloituksen totuus syytä kirjoittaa esiin.

      • Anonyymi

        Ahdin määrää tahdin! VSSSST-TSYHYHYHYHYH!!!!!!! VSSSSST-TSYHYHYHYHYH!!!!!


    • Anonyymi

      Toyotisteja pitää oman turvallisuutensa vuoksi varoa.

    • Anonyymi

      Toyota tekee parhaimmat hybridit

    • Anonyymi

      Ranskalainen tekniikka ei taida innostaa vähän ajettuna sinnuukaa?💩

      • Anonyymi

        Ranskalainen tekniikka pelottaa valoissa niin että Tojon ratissa tulee kakki pöksyyn? Vai mistä syystä paskansit housuusi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ranskalainen tekniikka pelottaa valoissa niin että Tojon ratissa tulee kakki pöksyyn? Vai mistä syystä paskansit housuusi?

        Renun sähköauton latausliittimen vaihto 9000e. Tuo on kuluva osa.

        https://www.is.fi/autot/art-2000010295892.html

        Siinä on Renukuskilla housut tahnassa...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Renun sähköauton latausliittimen vaihto 9000e. Tuo on kuluva osa.

        https://www.is.fi/autot/art-2000010295892.html

        Siinä on Renukuskilla housut tahnassa...

        Sähkövatkaimet on sähkövatkaimia mutta turbo jyrää! Itsetyydyttävällä Tojottimellasi et mahda mitään ku 1.3 litran DOHC turbo kolmosen kautta nelosen puhaltimella Renu jättää sen. Kato ku ruuvataan sitä vähän nii se lähtee näin: VSSSST...TSYHYHYHYHYH!!!!!!! VSSSSST...TSYHYHYHYHYH!!!!!


    • Anonyymi

      Toyota on myös aloittanut tekemään diesel kevythybridejä.

      • Anonyymi

        Toyota lopetti dieselhenkilöautojen valmistamisen vuoden 2018 loppuun.
        Toyota ei ole koskaan rakentanut kevythybridejä eikä koskaan niitä rakenna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyota lopetti dieselhenkilöautojen valmistamisen vuoden 2018 loppuun.
        Toyota ei ole koskaan rakentanut kevythybridejä eikä koskaan niitä rakenna.

        Me emme tiedä mitä Toyota jatkossa rakentaa joten äläpä vääristele.

        Bemupojutkin väitti aikoinaan ettei BMW koskaa sorru down sizingiin eikä tee etuvetoisia, kolmipyttyisiä eikä ainakaan tila-autoja. Kuinkas kävi...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me emme tiedä mitä Toyota jatkossa rakentaa joten äläpä vääristele.

        Bemupojutkin väitti aikoinaan ettei BMW koskaa sorru down sizingiin eikä tee etuvetoisia, kolmipyttyisiä eikä ainakaan tila-autoja. Kuinkas kävi...

        Sen jokainen älyllinen ihminen tietää että kaikki lopettavat dieselautojen valmistamisen näillä hetkillä. Toyota teki sen ensimmäisenä.

        Toyotan insinöörit nauravat kevythybrideille.


    • Anonyymi

      Toyota alkaa käyttämään kevythybridiä Land cruiser malleissa

    • Anonyymi

      Toyotan insinöörit nauravat uudelle Land cruiserin kevythybridille.

    • Anonyymi

      Mikä ylipäätään on kevythybridin pointti? Asennetaan lootan kylkeen joku akkuporakoneen moottori ja päästöt paperilla pienenee sen pari grammaa?

      • Anonyymi

        Näin on. Lehtien koeajojen mukaan kevythybridi ei säästä polttoainetta lainkaan.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      61
      2024
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      56
      1745
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      59
      1634
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1557
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1535
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1465
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1326
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1183
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1168
    Aihe