Minun ja klaanini osalta Finnairilla on jäänyt saamatta liikevaihtoa kymmeniä tuhansia. Aloitin boikottini erään ikävän tapahtuman hoitamatta jätettyjen selvittelyjen vuoksi. Penäsin selvitystä tapahtuneesta, vastaamista palloteltiin henkilöltä toiselle ja lopulta vastaus jäi saamatta. Odotin saavani vastuksen tyyliin otamme opiksemme. Pieni hyvitys olisi ollut paikallaan myös saamatta jääneestä palvelusta. Asiakaslupausten (olivat aikoinaan muotia) pettämisille tuli tolkun hintalappu.
Episodin jälkeen Finnair on heikentänyt palveluitansa, niin etten enää muutenkaan olisi asiakas. Ostin juuri piljetit kauas. Useampia tuhansia maksoivat he. JAL olisi voinut olla vaihtoehto, mutta ei niin että liikennöivä yhtiö olisi ollut Finnair. Kelpuutan Finnairin korkeintaan syöttölentoa operoivaksi yhtiöksi, mutta en silloinkaan Finnairin lipulla.
Olen boikotoinut Finnairia jo 15 vuoden ajan
14
659
Vastaukset
- Anonyymi
Kiitos tiedosta. Oliko jotain muuta josta haluat avautua? Boikotoitava kauppa tai kauppaketju? Autoliike? Bussiyhtiö? Varustamo? Paha olla vain muuuten? Töissä vaikeaa? Kotona hankalaa?
- Anonyymi
Hienoa että klaanisi kanssa ette käytä Finnairia. Yhtä uskottavaa kuin se että ostit liput ”kauas” ja tulet suoli24 palstalle kertomaan asiasta.
Totuus taitaa olla se että varasi riittävät vain kusenhajuiseen paikallisliikenteen lippuun ja lohduttomana unelmoita päästä kotimaisin siivin kauas lämpimään. Otan osaa. - Anonyymi
Pointti oli siinä että ennemmin tai myöhemmin maksavien asiakkaiden huono kohtelu näkyy viivan alla. Soisin että useammat äänestäisivät jaloillaan, nyt kun Finnair on heikentänyt palveluitansa vuosikausien ajan ja samalla nostanut hintojansa. Kyllä, kaikilla lentoyhtiöillä oli vaikeuksia Korona-aikana ja velat pitää maksaa takaisin. Matkustajana haluan saada maksamallani rahalle vastineen. Paremman vastineen saa miltä tahansa täyden palvelun yhtiöltä kuin Finnairilta. Finnairin suurin heikkous on poikkeustilanteiden hallinta. Kukaan ei tiedä mitään, mihinkään ei saa yhteyttä, korvauksia ei makseta mukisematta.
- Anonyymi
Lennän työn puolesta jonkin verran enkä ole todennut isompia eroja palvelussa esim Finnair, SAS, Lufthansa, Norski. Lennot kaikilla keskimäärin ajallaan, turistiluokassa tarjoillaan pääasiassa vain vettä ja mehua, Liput netistä. Pääosin sukuvaa. Teknisiä vikoja ja huonoa säätä tulee ja menee, niistä kärsii ihan kaikki.
Miten paljon olet ylipäätään asioinut muisen lentoyhtiöisen aspan kanssa kun ongelmia tullut? Vai kokemus vain finskistä (jos siitäkään) ja dissaat sen perusteella finskiä kun mukamas muualla kaikki paremmin? - Anonyymi
Kerrotko millaisesta poikkeustilanteesta kirjoitat? Jos tulee yllättäviä konerikkoja tai säästä johtuvia viiveitä, ei ole kristallipalloa mistä näkisi koska matka jatkuu. Kuten lentoyhtiöillä ei myöskään ole valmiuksia pitää ympäri maailman hotellivarauksia jos sattuisi tarvetta tulemaan. On aivan naurettavaa valittaa näistä. Vähän sama kuin lentokone tekee ylösvedon. Pentti Perupelle soittaa iltalehteen ja kertoo olleensa hengenvaarassa ja oli sekunneista kiinni ettei kone olisi pudonnut tai törmännyt toiseen koneeseen. Eräänkin kerran ruotsalainen toimittaja raportoi itse ylösvedosta. Kirjoitti että kone oli aivan puisen latvoissa ennen ylösvetoa. No, kyseinen kenttä oli ns. maakuntakenttä minkä ympärillä kasvaa metsää, vaikea olisi laskeutua ilman että oltaisiin matalalla ennen kuutoradan alkua.
- Anonyymi
Eka "kaukomatka" viiteentoista vuoteen. Tukholmaan?
- Anonyymi
Lennän vuosittain paljon, enkä ole käyttänyt Finnairia moneen vuoteen.
Syitä on monia.
Topi Mannerin astuttua johtoon meni Finnairin asiakaspalvelu aivan pohjalle.
Lippujen verkkokauppa oli ainoa mikä toimi, mutta asiakaspalvelijaa ei saanut millään langan päähän. Numerokin oli kateissa verkkosivuilta.
Kun oli kysyttävää matkatavaroista tai muusta, ei saanut tietoa kun ei saanut asiakaspalvelua.
Sitten nousi hinnat lisää.
Sitten tuli uudet lippuluokat, economystä tuli joku superlight tms eikä siihen kuulunut enää matkatavaroita ollenkaan.
Jo ennestään epäselvistä matkatavaroista tuli vielä epäselvempiä, ja oli samaan aikaan netissä sekä vanhaa että uutta tietoa.
Ei löytynyt verkkosivuilta tietoa että mihin lentoihin kuuluu kirjattavat matkatavarat ja mihin ei.
Nyt on selvää. Ei mihinkään.
Paitsi kun ostaa superpremiumit ykkösluokan liput. Se on nykyään 75 euroa kirjattava matkalaukun a23kg hinta, mikä on järkyttävä.
Kilpailijoilta saa liput paljon huokeammalla, ja matkalaukku kuuluu lipun hintaan. Hyvin selvää, millaista sen pitäisikin olla.
Tänään aamulla juuri luin nettiuutisista että Finnair muuttaa taas jo ennestään sekavaa matkatavarakäytäntöä.
Ei kiitos.
Lufthansa, Thai airways, Cathay Pacific, Quatar, Norwegian, SAS, jopa Aeroflot, ei koskaan ollut ongelmia asiakaspalvelussa vaikka se on jouduttu hoitamaan englannin kielellä.
Tiedotukset ymmärrettäviä ja selkeitä, lisäpalvelujen osto selkeästi hinnoiteltu ja helposti ymmärrettävissä.
Käyttäisin mielelläni kotimaista lentoyhtiötä, mutta haluan että asiat on tehty selkeäksi ja asiakaspalvelu on tavoitettavissa.
Chattibotti ei ole asiakaspalvelua vaan asiakkaiden pilkkaamista.- Anonyymi
Sä saat sen chattibotin kääntämään keskustelun englannintaitoiselle asiakaspalvelijalle Romaniaan, älä valita!
- Anonyymi
Nämäpä juuri oli aloittajankin pointteja.
- Anonyymi
Finnairissa on nykyään hyvää se, että koneet ovat puolityhjiä, toisin kuin Hansalla, jonka koneet ovat aina loppuunmyydyt viimeistä paikkaa myöten.
- Anonyymi
Finnair ei näemmä saa airbus a350-900 koneen sellaista istuinkarttaa nettiin mistä saa jotain selvää. Kuvia on mutta kaikki on niin suhjuisia ettei numeroista ja kirjaimista saa mitään selvää.
Olisi mukava etukäteen katsoa missä osassa konetta istuin sijaitsee. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Finnair ei näemmä saa airbus a350-900 koneen sellaista istuinkarttaa nettiin mistä saa jotain selvää. Kuvia on mutta kaikki on niin suhjuisia ettei numeroista ja kirjaimista saa mitään selvää.
Olisi mukava etukäteen katsoa missä osassa konetta istuin sijaitsee.Minusta tämä on täysin luettava kartta.
https://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/finnair-airbus-a350-900-config-1/ - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minusta tämä on täysin luettava kartta.
https://www.seatmaestro.com/airplanes-seat-maps/finnair-airbus-a350-900-config-1/Onko kartan julkaisija Finnair?
Viite: "Finnair ei näemmä saa airbus a350-900 koneen sellaista istuinkarttaa nettiin mistä saa jotain selvää." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Onko kartan julkaisija Finnair?
Viite: "Finnair ei näemmä saa airbus a350-900 koneen sellaista istuinkarttaa nettiin mistä saa jotain selvää."Täällä on Finnair'n kartta, kun varaat istuinpaikan.
https://www.finnair.com/fi-fi/valitse-istuinpaikkasi-ennakkoon
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Theermannilla kulkee!
Vouti vie kaiken mikä mieheltä irti lähtee ja palstan naiset syyttävät tilanteesta kilpaa eri naisia. Miehellä on elämän1217623- 545718
Esivaihdevuodet, menopaussi
https://www.pihlajalinna.fi/palvelut/yksityisasiakkaat/terveys/esivaihdevuodet-eli-premenopaussi Täällä kun puhutaan pa763222Tänään taas tuli pari-kolme juttua
Jotka niin mielelläni jakaisin sun kanssa. Niin paljon elämää jaettavana ja niin selkeä paikka sinulle. Mutta ymmärrän72783Kuhmo tekisi perässä
Lomauttakaa kaupungin talolta turhat lattiankuluttajat pois, kuten naapuripitäjä101658Suomi julkaisi varautumisoppaan
Että sellanen tappaus. Kun kriisitilanne iskee, niin on mentävä nettiin ja luettava ohjeet suomi.fi -sivuilta. Onkohan j2081543Miksi putin ei valinnut ensimmäiseksi kohteekseen Suomea?
Olisiko ollut sittenkin helpompi kohde?2671177Ukraina sai luvan vastata ohjuksin Venäjän lueelle
Mediatietojen mukaan Yhdysvallat on antanut Ukrainalle luvan iskeä pitkän kantaman ohjuksilla Venäjälle. Ylen kirjeenvai3331151Olen jälleen pahoillani
Harjoittamastani henkisestä väkivallasta palstan välityksellä. Kyllä ne voi vaikuttaa jotenkin mieleen, vaikka ei itsell931149Oot vaan niin hellä
Ja lämmin luonteeltasi, että rakastan sitä yli kaiken. Oot ehkä tietämättäsi auttanut mua todella paljon. Auttaisit tämä321041