niin, mikä on paras laskettelukohde?
paras laskettelukohde
34
6358
Vastaukset
- tämä
Nopea vastaus ajankohtaiseen kysymykseesi: Suomessa tietysti Pyhätunturi. Rinteissä on riittävästi jyrkkyyttä ja pituutta.
- seppo
Vihjailit selvästikin ettei kysymykseni ole ajankohtainen! enkä kyllä tiedä niistä pyhän rinteistä...
- kuustoista kesänen
Suosittelen Yllästä. "Meillä" on suomen pisin rinne,yli 3km. Suomen pisin valaistu rinne,muistaakseni 2,5km. Todella hyvät offari lasku paikat,viimetalvena 4m paksusti lunta! Uudet valot jotka näkyvät muuten avaruuteen!!! (1000kpl x 400w) Mailmankup rinne joka täyttää syöksylasku ja muiden lajien jyrkkyys vaatimukset! Street park jota on saatu jokavuosi parannetua,parkin tekee Metalfaktorit. Ylläksellä on suomen korkeimmalla oleva kuppila (718m). Nämä ja paljon muuta!!! :)
- Mii
kuustoista kesänen kirjoitti:
Suosittelen Yllästä. "Meillä" on suomen pisin rinne,yli 3km. Suomen pisin valaistu rinne,muistaakseni 2,5km. Todella hyvät offari lasku paikat,viimetalvena 4m paksusti lunta! Uudet valot jotka näkyvät muuten avaruuteen!!! (1000kpl x 400w) Mailmankup rinne joka täyttää syöksylasku ja muiden lajien jyrkkyys vaatimukset! Street park jota on saatu jokavuosi parannetua,parkin tekee Metalfaktorit. Ylläksellä on suomen korkeimmalla oleva kuppila (718m). Nämä ja paljon muuta!!! :)
Oon yllaksen suurkuluttaja, ja kaikki toi on totta. Yllaksella on vaan sita tunnelmaa :) ja se on kivasti eristyksessa suuresta maailmasta :D
- kateellinen
kuustoista kesänen kirjoitti:
epistä!
- after ski
asia/ arviointi pois, niin Ylläs!
Ja siellä ei ole (vielä tänään) tuoli tms. hissejä, mutta tosi miästä ei haittaa.
Tuulista on joskus sen voi torjua kunnon kamoilla.
Ja sehän johtuu pelkästään siitä että MONEN suomen rinnekeskuksen huippu on sillä korkeudella kun siellä alaasemat.
Eli rinteet alkaa puuttomalta korkeudelta.
Suomen pisin ja korkein siellä 300/436 - paras
on kyllä Pyhä. After-ski paikkana mielestäni Levi ja perhekeskuksena Ukkohalla. Etelän "kaupunkikeskuksista" paras on Serena ja yliarvostetuimpia Ruka sekä Ylläs!
- näin->
Minusta ehkäpä Ylläs ja toisena Levi, mutta molemmat vain ei sesonkiaikaan, yllätys! Niin ja pallaksella on komeeta, jos maisemat yhtään kiinnostaa..
- meinaat
näin-> kirjoitti:
Minusta ehkäpä Ylläs ja toisena Levi, mutta molemmat vain ei sesonkiaikaan, yllätys! Niin ja pallaksella on komeeta, jos maisemat yhtään kiinnostaa..
"komeetalla"!
En oo käyny... jos vaikka sitten kun saa komeetasta seliityksen. - Levin kävijä
meinaat kirjoitti:
"komeetalla"!
En oo käyny... jos vaikka sitten kun saa komeetasta seliityksen.Sen parempaa laskettelukeskusta ei mielestäni Suomesta löydä. Olen ollut siellä laskettelemassa vuodesta -96 joka vuosi ja aina sinne halajaa takaisin. Se vaan alkaa olee kohta yli laajentunut... Ruka myös hyvä mesta
- -> näin
meinaat kirjoitti:
"komeetalla"!
En oo käyny... jos vaikka sitten kun saa komeetasta seliityksen."komeeta" tarkoittaa tietysti komeata, kaunista, hienoa...joko ymmärsit...? *heh*
Tarkoitin, että Pallaksella on parhaat maisemat, eli komeeta... - Nimetön
Ylläs ei ole yliarvostettu vaan levi!! etelän pienet takapihan nyppylät on perseestä!! mä kasaan talvella isompia lumikasojaki takapihalle!!!! Ylläksellä on korkeutta 718m ja paljonkos etelässä on?! 50m! että älä tuu jauhaan paskaa!!!
- Stryn **
**tietenkin. Tulin sieltä 2vk sitten. Lumi oli jotenkin nihkeää mutta pikavoitelu joka kierroksella auttoi kummasti. Kannattaa otta mukaan - paikalla voidepurkki maksaa omaisuuden (pienen;).
Kivaa oli ja bensa halpaa - ainaki siltä tuntui kun tuoppi maksoi 6 - 8 euroa ja kahvikuppi 5 € !
Sepolle ei ehkä niin kiva - sinähän tykkäät kumpareista kahdella laudalla edelleenkin ??
Ei sielä juuri kahden laudan kantajia näkynyt - paitsi telluja/murtsikoita. - Jakko
Olisiko tietoo mistä mökki Ylläksen läheisyydestä (n.10km). 8-10 henkeä maaliskuussa -06, saa olla myös edullinen :).
- jussimaa
Kotomaassa rinteiltään keskimäärin paras lie Ylläs, huhtikuisena aurinkoisena päivänä Pallas on lähellä taivasta! Ja Suomu on profiileiltaan kyllä myös yksi parhaista ja valitettavasti täysin aliarvostettu keskus.
Alppien suunnalla Obergurgl-Hochgurgl Söldenin kupeessa vaikutti asialliselta paikalta viime keväänä. Paljon koskematonta lunta, vähän väkeä, paljon aurinkoa :)- iso A
Millä viikolla olit söldenin reissulla. Obergurgl-Hochgurgl päivä oli kyllä yksi parhaista lasku päivistä mikä mulla on ollu.
Ps. se iso kaveri telluilla (viikko 9)
- Marion.T
mitä laskettelultasi haet.
Jos olet perheellinen jolla on pienet lapset, joiden on vaikea mennä yksin hississä, niin suosittelisin Vuokattia. Siellä on tuolihissejä ja helppojakin rinteitä, eikä ole niin kaukana kuin Lapin kohteet. Myös vaikeita rinteitä on ja maisemat ovat kauniita ja Sotkamo on lähellä, ja Kajaani 30 kilometrin päässä.
Tunnelma on hauska ja majoitustilaa riittää.
Urheiluopistolta saa myös majoitusta.
Siellä on myös Suomen ainoa lumilautaputki.
Jos olet haluat lasketella pitkissä rinteissä,ja arvostat luonnonkauneutta ja rauhaa, niin Ylläs on aina ykkönen. Vaikka laskettelijoita on paljon, he hukkuvat mahtaviin rinteisiin niin että tuntuu välillä että olet ainoa laskettelija koko paikassa. Varsinkin mustat vaikeat rinteet ovat hauskoja ja haastavia, ja takarinne Ylläsjärven puolella on Suomen pisin.
Mökkejä löytää myös todella rauhallisilta paikoilta, joten luonnonrauhaa piisaa.¨
Nykyään on rakennettu paljon uutta, en edes tiedä mitä kaikkea on tullut, mutta pitäisi varmaan lähteä katsomaan. Muistaakseni kylpylä ja uusia ravintoloita on ainakin Ylläsjärven puolelle rakennettu. Rinnehän on tunturin molemmilla puolilla, Äkäslompolon puoli on vilkkaampi, ja siinä on jyrkemmät rinteet, Ylläsjärven puoli on monipuolisempi ja pidempi rinteiltään, tunturin yli pääsee kohtalaisen helposti ja sama lippu käy molemmilla puolilla.
Jos haluat bilettää iltaisin ja haluat olla isossa nuorekkaassa porukassa, on Levi sinun paikkasi. Siellä tarjontaa on aivan laidasta laitaan, kasvohoidosta poniratsastukseen.
Paikka on kuin timantti keskellä pimeyttä, niin paljon valoja siellä on pimeinä talvi-iltoina.
Suomen ainoa gondolihissi on Levillä, ja rinteet ovat jonkin verran sekaisia ja on hankala aina löytää sinne mistä on tullut, ellei ole hyvin tutustunut karttaan. Eritasoisia rinteitä löytyy kuitenkin joka lähtöön ja Kittilän lentoasema on lähellä, joten sinne pääseee hyvin myös lentäen.
Ja onhan noita hienoja paikkoja paljonkin, kannattaa ensin selvittää mitä lomaltaan haluaa ja millainen perhetilanne on.
Ruotsin puolella Åre on aivan upea paikka, varsinkin kokeneemmalle laskettelijalle.
Oma ehdoton ykköseni on kuitenkin Ylläs!- paikkakuntalainen...
Ylläksellä on paljon uudistusta tullut! :) Ylläs Ski (Äkäslompolo) näyttää vilkkaammalta koska siellä rinteet ovat pienemmät kuin toisella puolella,jolloin porukka joutuu laskemaan "läjässä". Ylläkselle vaan!!
- snoukkaaja
Kyllä se levi on mun mielestä suomen paras laskettelukeskus. Levillä rinteitä riittä aloittelijoista-pro laskijoihin ja levillä on suomen paras afterski.
- Lumikki
Kyllä mä viihdyin parhaiten Suomulla ja Saariselällä. En kaipaa mitään diskohilebile-paikkoja, vaan hyvän mökin mielellään rauhalliselta paikalta ja hyvät rinteet, jossa saa suht rauhassa skimbailla. Saariselälle plussaa hyvästä Parkista, riittää haastetta vähän enemmänkin laskeneelle:)
Viihdyn Rukallakin, sinne on kohtuu lyhyt matka vielä autollakin mennä. Levikin on jeesh, tosin siirtymäreittien määrä ja liika teiniys vähän rassaa. - Head
LEVI .. siis niin must paikka.. joka joulu oon siellä eikä ikinä kyllästy .. rinteet on melkee aina hyvät ..ja mettä reitit on niin 10
- Maukka
Parhaat rinteet ja hiihtoladut....
- Nilsiä
KUTSUU! Jos joku on käynyt siellä,niin menee sinne varmasti uudelleen. Ei ehkä paras,mutta etelä suomalaiset pääsevät nopeammin mäkeen kun ei tarvii läpi suomen ajaa,vaan Kuopion korkeudelle. Säästää tunteja autossa istumiselle...lentokone kyyti on tietty erikseen.
- SCOOTTAAJA
LEVI ON PARAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- skier
LEVI ON PARAS!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
- on mulle
kotimaan kohteista paras. Hyvät rinteet ja muutenkin loistava paikka. Sinne haluaa aina uudestaan.
- play-boy90
Ei ehkä paras, mutta se vaan on mun mielestä mukavin. Ja ylläs myös.
- juusez
Levi on paras, ollaan käyty ny siellä 10 vuotta ja aina sinne haluu takas.
- sokeasissi
Mun mielestä levi, koska siellä olen käynyt nyt muutaman vuoden.
- Aga
Ylläs on maan paras laskettelupaikka.
- Nimetön
Itse asun ylläksen vieressä ja se on paras laskettelukeskus suomessa!!! levi on hanurista!! sellanen yli mainostettu paska!! se on niin pieniki ja on kotipitsat ja hampurilaisbaarit jne jne. mitä lomailua se sellanen on jos turisti tulee etelän vilkkaasta mailmasta rauhottumaan lappiin niin sehän tulee ku kotiin! levi on muuttumassa pieneksi kaupungiksi!! ja se ei ole hyvä lapin matkailulle siinä mielessä että kohta koko lappi on kaupunkia!!!! miettikääpä sitä!!!
- suoraa Ylläksen juurelta
Olen täysin samaa mieltä!!!
- ei tiiä
en tiiä
- MITKÄ LADUT JA MITKÄ MAISEMAT
EHDOTTOMASTI!!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Diesel-ammattilainen kehuu Sanna Marinia
"Sanna Marinin (sd) hallitus loi neljä vuotta sitten väliaikaisen polttoainetukijärjestelmän, kun energianhinnat nousi362769Pitkänperjantain kunniaksi tekoälyn analyysi Riikka Purran kirjoituksesta
🧠 Mitä se kertoo "riikka"-nimimerkin lähijunassa tapahtuneesta? 1. Asenteellinen ja epäasiallinen sävy: Kirjoitus purs122559100 prosentin perintövero korjaisi myös Hitas-ongelman
Moni ei uskalla kieltäytyä perinnöstä maineen menettämisen uhalla, joten sitten tulee näitä tilanteita, joissa joutuu es432278Riikan antisakset leikkaavat bensan hintaa ylöspäin
Sannan aikoina bensaa sai 1,3 euron litrahinnalla ja Riikka leikkasi sen euron ylemmäksi reiluun 2 euroon. Joko on saks201871Iso poliisioperaatio Lapualla
Paikalla oli silminnäkijän mukaan myös kolme ambulanssia. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000011924650.html Onko virpo381572Olen aika varma
että meidän tiemme risteäminen oli ainutkertainen tapahtuma elämässäni. En tule koskaan kohtaamaan ketään muuta, joka sa511555- 381483
Sukupuolineutraalit liikennemerkit yksi persujen älynväläys
Samassa rytäkässä kaikki syrjäseutujen bussipysäkkien liikennemerkitkin vaihdettiin, vaikkei bussia ole liikennöinyt enä251363- 281194
- 261151