Mitä lapsille kannattaa oikeasti opettaa

Anonyymi-ap

Minua huvittaa, että lapsille opetetaan kriittistä ajattelua. Ei ihmisen kannata oikeasti kyseenalaistaa koulun opetusta ja median antia, siitähän tulee vain onneton ihminen, joka ei sopeudu yhteiskuntaan.

Monien vanhempien toteamus "ajattele omilla aivoillasi" tarkoittaa oikeasti vain: "Älä käytä huumeita!"

6

114

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Periaatteessa lapsille kannattaa opettaa ennen kouluikää vain liikuntaa. Musiikinkin ehtii oppia joskus yläasteiässä sille tasolle, että pääsee Idolsiin laulamaan - vai haluaako joku lapsestaan klassisen muusikon? Miettikää kaksi kertaa!

      Lukeminen sitten pitää sisällään sen vaaran, että lapsesta tulee lukutoukka, jota koulussa kiusataan. Voimakkaan uskonnollisuuden siirtämistä lapsille taidetaan yleisesti pitää suorastaan pahoinpitelynä - ja sama taitaa itse asiassa koskea vasemmistolaisuutta. Tämä yhteiskunta on rakennettu sillä tavalla, että päiväkodissa ja koulussa kerrotaan, mitä asioista pitää ajatella.

      Tietysti tästä herää kysymys, kuka niitä tyhmiä apinoita haluaa kotiinsa mölyämään.

      • Anonyymi

        No mu-siikkiahan ei enää ylä asteella opi. Multa iteltäkin tapettiin mu-siikki innostus täysin ala asteen aikana. Kyllähän se hienolta kuulosti kun seiskalla ammattitaitoinen musaope soitti, mutta päätös oli jo tehty, eikä ikinä enää mu-siikkia. Ala asteen opettaja oli täys idiootti saapas vammanen. Eikä edes ylioppilas vaan keskikoulupohjalta asioita tavaili.


    • Anonyymi

      Mutta kauheessa koulussa opeteaan joskus väärin. Monet lukion opettajat opettavat myös peruskoulussa ja toimivat eräänläisina agentteina saadakseen mahdollisimman paljon oppilaita lukioon. Tämän seurauksena ammatillisiin oppilaitoksiin ei riitä päteviä opiskelijoita. Eikä lukion käyneet osaa soveltaan niin, kuin esim ammattikorkeakoulussa pitää suoriutua. Teollisuudessa on huutava pula osaavasta henkilöstöstä niin työtekijä kuin esihenkilöstön osalta. Peruskouluun tulisikin kehittää oma kasvatustieteelliseen tiedekuntaan pohjautuva opettajakoulutus. Peruskoulu vaati muutenkin enemmän juuri kasvatustieteellistä näkemystä kuin toinen aste.

    • Anonyymi

      Tämä taisi olla aikoinaan kommunistien motto: "Sinun lapsesi eivät ole sinun!" Väittäisin että tämä koskee erityisen voimakkaasti tänä päivänä vasemmistolaisia itseään ja muita ajattelevia ihmisiä.

      Periaatteessa lapset voisi laittaa klo 18-21 ulkotarhaan, jossa heitellään palloa kesät talvet, ja klo 21 jälkeen sisätarhaan, jonne vanhemmat kaatavat seinään laitetusta luukusta koiranruokaa. Tässä liioittelen hieman, koska siihen sentään terveysviranomaiset puuttuisivat!

      Mutta jos katsotaan näitä tämän päivän ihanneammatteja, data engineer ja software developer vaikka, niin nehän ovat lähes lukutaidottomalle idiootille sopivia ammatteja! Aikuiset ihmiset kirjoittavat siansaksaa päivät pitkät ja miettivät, osoittaako indeksi 1 vai 0 vektorin ensimmäiseen alkioon. (Pythonissa 0 ja muissa kielissä 1.) Niin, ja onko pok vai pak tietotyypiltään int ja voiko intin liittää charriin plusmerkillä. Äidinkielen, kirjallisen ilmaisun ja käsitteellisen ilmaisun voi näissä ammateissa unohtaa. En tiedä, miten raksalla!

      • Anonyymi

        Mutta eihän stubillakaan oo mitään järkiammattia, vaan just näitä koulutuksia mistä kukaan ei mitään ymmärrä ja ymmärtääkä stub itsekään. Mitä tekee ammatlla mikä ei johda mihinkään. Miksi pitää valita turha ammatti, kun vois olla lääkäri, lakimies, insinööri tai opettaja tai muu järkevä.


    • Anonyymi

      Sitä en muista minkä ikäisenä minulla alkoi karvat kasvamaan, muistan miten kahdelle minua vanhemmalle siskolle oli alkanut kasvaa pimpin karvat, samaan aikaan myös tissit oli tullut esille, mutta ajan myötä alkoi pimpin karvat kiinnostaan ja muistan miten fantasioin tuuheasta pimpin karvoituksessta, kun harrastin masturpointia vaikka en ollut livenä nähnyt tuuhea pimpin karvoitusta, mutta olen tuuhean pimpin karvoituksen kannattaja ja ihailija.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      30
      2069
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      6
      1832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1311
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      7
      1204
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1175
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      11
      1107
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1051
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1015
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1014
    10. 12
      997
    Aihe