kannattaa lukea pääkirjoitus ja kommenttiosio sen alla.
https://www.is.fi/paakirjoitus/art-2000010279311.html
Ay liike ja valtataistelu
17
314
Vastaukset
- Anonyymi
Lakoissa ei ole kysymys asioista. Pomot kilpailee huomiosta ja jäsenet ja yritykset laitetaan maksamaan, Ihan oikein, että poliittiset lakot kielletään kokonaan.
Sellainen asia ihmetyttää, että työrauhavelvollisuus on voimassa. Ei silloin saa lakkoilla millään verukkeella. Missä lukee, että poliittisia lakkoja saa järjestää? Edesvastuuseen koko lakkoileva porukka. - Anonyymi
Hyvä pääkirjoitus.
- Anonyymi
Ay- liike ei ole perustanut yhtään tehdasta. Eikä työllistä ketään. Muitakuin eduskunnasta pudonneita demareita. Verorahoilla.
- Anonyymi
Tästä parin viikon poliittisesta lakosta näyttää kehittyvän kunnon jupakka, kun UPM keskeyttää palkanmaksun.
https://yle.fi/a/74-20078614- Anonyymi
Eipä sitä nenänkaivamisesta palkkaa makseta kuin SDP- puoluetoimistossa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitran hallituksessa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistanette sosiaalidemokraatti Jouko Ahosen huudot v.2005: "Lakkoon vaan, lakkoon vaan"! Paperiliiton katastrofaalinen lakko kesti 7vkoa. Huonostihan siinä kävi, Ahoselta huuto loppui ja hymy hyytyi, kuten monelta muultakin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ja mitran hallituksessa.
Storallakin niitä nenänkaivelijoita piisaa, uudesta tehtaanjohtajasta lähtien.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muistanette sosiaalidemokraatti Jouko Ahosen huudot v.2005: "Lakkoon vaan, lakkoon vaan"! Paperiliiton katastrofaalinen lakko kesti 7vkoa. Huonostihan siinä kävi, Ahoselta huuto loppui ja hymy hyytyi, kuten monelta muultakin.
Etpä muista itse!Oli työsulku ei lakko!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen seurauksena seitsemällä paikkakunnalla laitettiin lappu luukulle ja tuhansia työpaikkoja katosi. Paljoa karummin edunvalvontaorganisaatio tuskin voi tehtävässään epäonnistua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sen seurauksena seitsemällä paikkakunnalla laitettiin lappu luukulle ja tuhansia työpaikkoja katosi. Paljoa karummin edunvalvontaorganisaatio tuskin voi tehtävässään epäonnistua.
Eli johtui työnantajan toimista ja osaamattomuudesta
- Anonyymi
Kolmikanta neuvottelut merkitsivät sitä että valtio haluttiin mukaan maksajaksi.
Voitiin mitata ulos enemmän kun maksajia oli kaksi. Tilanne on sietämätön jos tämä mahdollisuus ja etuoikeus poistuisi. Neuvottelut olivat aina vaikeita koska joka kerta piti kahdelta taholta viimeiseen asti ja vähän sen ylikin tinkiä minkä oli saatavissa.
Em. johtuen muodoistui vakiintunut haitallinen käsitys että palkaa ei ansaita työllä vaan neuvottelemalla. Neuvotteluja varten muodostettiin laaja organisaati jonka työ oli ainostaan neuvotteluihin valmistautuminen ja taktiikan luominen ja kehittäminen.
Muutos on valtava jos tässä päästäisiin eteenpäin. Työvoimaa vapautuisi melkoisesti tuottavaan työhön ja tietysti kaikkien panos merkittävästi tehostuisi.
Tilanne on niin syvällä että sitä ei kykene useinmiten havaitsemaan ainakaan jos ei ole haluakaan/tahtoakaan tarpeellisiin muutoksiin. - Anonyymi
Näin toimii osuuskaupan väki:
https://twitter.com/PauliVahtera/status/1767108978079641939?t=4vL850V1KNfJH_lbpl1peQ&s=08- Anonyymi
Vahteran mielestä pitäis palata 100 vuotta ajassa taaksepäin? Eiköhän tässä kohta olla kivikaudella.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Vahteran mielestä pitäis palata 100 vuotta ajassa taaksepäin? Eiköhän tässä kohta olla kivikaudella.
Eiku pitää varastaa veronmaksajien rahat ay liitoille verottomasti.
- Anonyymi
Tehtaan vahtimestareilla oli pullo tärpättiä
He sekoittivat siihen jauhelihan sekä hiekan
Sitten yksi vahtimestareista juoksi tehtaan pomon luokse
Kumarsi ja sanoi vitkaan: "Kuules äijä, tule syömään
oikein herkullinen soppa"
Pomo tuli, söi ja kuoli
Siitä vasta riemu alkoi, sekä kunnon hautajaiset
Joukko tehtaan työläisistä osti korin Koskenkorvaa
Joivat kunnes taasen oli pullo pari kolinaa
Toisille taas onnentilan pilvi toi tai LSD
Moni otti paukun taikka matkan ennen papin sanaa
Psykerokki kappelissa saattoi hautaan vainajan
Arkun kantoon kykeni vain osa kaikkein selvimpiä
Hautajaisten jatkoilla tehtaan liukuhihnan luona
Oli pelkkää naurua tai kaihikyynelhetkotusta
Taksit toivat pomon arkun, johon pantiin hihna päälle
Suuri ilo aina syntyi arkun pudotessa
Joskus joku silloin nosti sen ja sama meno jatkui kauan
Kunnes kaikki kyllästyivät koko jutun uusintaan
Kesti juhlia vain tovin sitten tuli kova seis
Pomo astui arkusta ja lauloi reilun rytmibluesin
Eihän kukaan arkussakaan iät kaiket olla voi
Kun pilvihommat ympärillä joka jätkän mukaan tempaa
Yhteiskunnan vanhat hommat pomo jätti noustuansa
Tehtaansakin siunas sekä kastoi virtsalla
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla1166070Poliisi tutkii murhaa Paltamossa
Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta334167- 823372
Jos me voitais puhua
Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä183006Jenna meni seksilakkoon
"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t2582100Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?882014Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."
Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui441866- 1431805
Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau81706Vain yksi elämä
Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu881579