Toyotan talvionnea - Missä hybridi, siellä hinuri

Anonyymi-ap

Tämä on hybridi-tojolla ajavan arkea talviaamuina.

Facebookista luettua:
"Hei kysyisin onko kokemuksia Toyota Yaris Hybridin latausakun kennojen rikkoutumisesta kenelläkään täällä ******?
Olen ostanut autoni ******* 27.11.2020 eli ikää reilu 3v 2kk. Auto huollettu joulukuun 52 viikolla 2023 ja akku tarkastettiin pyynnöstäni. Huollon yhteydessä asennutin autooni lisäakun varmistamaan käynnistystä.
Eilen ajoin ihan normaalisti eikä muutenkaan ole tuon 2kk aikana väläyttänyt akun hälytysmerkkiä.
Onneksi olin parkissa keskustassa, kun olin lähdössä, auto oli ihan mykkä. Mihinkään ei syttynyt mitään valoja ei edes niitä akusta varoittavia. Autoa ei saanut myöskään lukkoon. Hinautin auton eilen ******.
Soittaessani liikkeeseen aamulla sieltä ilmoitettiin, että käynnistysakun kenno on vaurioitunut/rikki.
...
Akussa on siis joku ongelma, mikä on tiedossa ja mitä korjataan Toyotalla, mutta oman akkuni takuu on loppunut. Mikäli Toyota on todennut vian olevan akussa, minusta sen pitäisi näin "naisen" logiikalla mennä takuuseen."

31

279

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Toyotassa on perustavaa laatua oleva suunnittelu ongelma joka aiheuttaa 12 voltin akun ongelmat kun se lataannu riittävästi ja se on auttamattoman pieni meidän olosuhteisiin. Ja onhan tuosta rele ongelmastakin ollut paljon puhetta.

      • Anonyymi

        Toyotan hybrideissä on ollut sangen vähän ongelmia. Muun merkkisissä niitä on ollut senkin edestä. Toyotan hybridit on käytännössä virheettömiä ja toiminta varmoja. Tämän vuoksi niitä ostetaan paljon.


    • Anonyymi

      "Akussa on siis joku ongelma, mikä on tiedossa ja mitä korjataan Toyotalla, mutta oman akkuni takuu on loppunut. "

      Kuinkahan monta vuotta tämä Toyotan "korjaus" on ollut tässä samassa tilassa?

    • Anonyymi

      Mikähän sellainen lisäakku aloittajan autossa on?

    • Anonyymi

      Taas tätä turhaa trollausta. Hybridi-Toyota pitää erittäin hyvin 12 Voltin akun täydessä latauksessa, sillä suurjänniteakussa on riittävästi hönkää. 12 V akun kapasiteetti on kyllä aika pieni, joten kaikki turhat kuormitukset on kytkettävä pois, kun auto pysäköidään pidemmäksi ajaksi. Jos 12 V akusta otetaan enemmän virtaa auton ollessa pysähdyksissä parkkipaikalla, niin silloin virta on pidettävä päällä, jotta 12 V akku pääsee latautumaan.

      • Anonyymi

        "Taas"

        Juurikin oikea sana tässä yhteydessä. Taas.

        Tämä Toyotan hybridien käynnistysongelma on ollut esillä usein ja pitkään. Ja Toyota on luvannut parannuksia asiaan jo pitkään. Ja mitään korjauksia ei ole tullut. Pitkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Taas"

        Juurikin oikea sana tässä yhteydessä. Taas.

        Tämä Toyotan hybridien käynnistysongelma on ollut esillä usein ja pitkään. Ja Toyota on luvannut parannuksia asiaan jo pitkään. Ja mitään korjauksia ei ole tullut. Pitkään.

        Mitään korjattavaa ei ole. Kaikki toimii hyvin, jos valmistajan antamia käyttöohjeita noudatetaan.


      • Anonyymi

        Eikö Toyotassa ole ominaisuutta, että se sulkee kaikki ylimääräiset toiminnot 15-30 min kuluttua ssmmuttamisesta. Paremmissa autoissa on ollut jo kymmeniä vuosia.


    • Anonyymi

      Missä kaksi hinuria siellä vanha Corolla.

    • Anonyymi

      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. amuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.
      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      • Anonyymi

        Oli lauantai, ja kello lähestyi puolipäivää. Vain nelisentoista tuntia aiemmin olin todennut kaverilleni saunassa, että Toyotassa (BZ4X) on ongelmansa, mutta ainakaan se ei tarjoa yllätyksiä. Ei pitäisi kehua autoja ääneen.

        Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia.

        Kytkin varmuuden vuoksi ylläpitolaturin Toyotan akkuun vielä vuorokaudeksi. Seuraavana päivänä auto vaikuttikin toimivan normaalisti. Mitään syytä 12 voltin akun tyhjentymiseen ei ilmennyt. Vastoin odotuksiani kyse ei ollut käyttäjävirheestä.

        Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa. Päätin katsoa meneekö apukäynnistys kuitenkin takuuseen, kun kyse oli selkeästi auton viasta. Kirjoitushetkellä en vielä tiedä, miten kävi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli lauantai, ja kello lähestyi puolipäivää. Vain nelisentoista tuntia aiemmin olin todennut kaverilleni saunassa, että Toyotassa (BZ4X) on ongelmansa, mutta ainakaan se ei tarjoa yllätyksiä. Ei pitäisi kehua autoja ääneen.

        Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia.

        Kytkin varmuuden vuoksi ylläpitolaturin Toyotan akkuun vielä vuorokaudeksi. Seuraavana päivänä auto vaikuttikin toimivan normaalisti. Mitään syytä 12 voltin akun tyhjentymiseen ei ilmennyt. Vastoin odotuksiani kyse ei ollut käyttäjävirheestä.

        Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa. Päätin katsoa meneekö apukäynnistys kuitenkin takuuseen, kun kyse oli selkeästi auton viasta. Kirjoitushetkellä en vielä tiedä, miten kävi.

        Toyotassa ei ole koskaan vikaa, se ei vaan aina toimi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toyotassa ei ole koskaan vikaa, se ei vaan aina toimi.

        Ei tuo mikään vika ollut. Se on vain yksi Toyotan ominaisuuksista.


    • Anonyymi

      Aloituksesta paistaa hirvittävä kateus Toyotan omistajia kohtaan.

      • Anonyymi

        Mitä kohtaa vastenmielisestä Toyotasta pitäisi kadehtia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kohtaa vastenmielisestä Toyotasta pitäisi kadehtia?

        Vaikka äärimmäisen loistavaa toimivuutta jota ei esimerkiksi näissä rumpujarruvehkeissä ole.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka äärimmäisen loistavaa toimivuutta jota ei esimerkiksi näissä rumpujarruvehkeissä ole.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Miten tojosi menestyi vertailussa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka äärimmäisen loistavaa toimivuutta jota ei esimerkiksi näissä rumpujarruvehkeissä ole.

        Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

        Tuossa tapauksessa volsu oli jätetty vastoin ohjekirjan ohjeita akku tyhjänä yöksi pakkaseen. Volsu toimi taas normaalisti kun auto ladattiin.

        Näissä tojotissa on vika jonka takia ne joudutaan hinaamaan korjaamolle ja niihin pitää vaihtaa kallis akku. Aivan eri asia.
        Tojo tyhjentää itse alkunsa ja jostain syystä se akku ei enää tokene lataamalla vaan se joudutaan vaihtamaan.

        Näitä tapauksia on Suomessa paljon. Hybriditojo on tehty lämpöisiin maihin. Suomen talvi niille liikaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuossa tapauksessa volsu oli jätetty vastoin ohjekirjan ohjeita akku tyhjänä yöksi pakkaseen. Volsu toimi taas normaalisti kun auto ladattiin.

        Näissä tojotissa on vika jonka takia ne joudutaan hinaamaan korjaamolle ja niihin pitää vaihtaa kallis akku. Aivan eri asia.
        Tojo tyhjentää itse alkunsa ja jostain syystä se akku ei enää tokene lataamalla vaan se joudutaan vaihtamaan.

        Näitä tapauksia on Suomessa paljon. Hybriditojo on tehty lämpöisiin maihin. Suomen talvi niille liikaa.

        Pääsyyllinen löytyi peilistä, mutta onneksi harkintavirheestämme voivat muut ottaa opiksi. TM:"ID.7:n ajoakkua ajettiin tyhjäksi akkukapasiteetin mittausta varten, ja päivän ajoissa ajoakun varaus oli huvennut seitsemään prosenttiin. Tarkoituksena oli pysäköidä auto yöksi autotallin lämpöön ja tyhjentää akku aamulla matkalla töihin.

        Vapaan ruudun oli kuitenkin vienyt käyntivikainen Citroën, joten Volkswagen joutui yöksi taivasalle.

        TÄYSSÄHKÖAUTON PYSÄKÖINTI tyhjällä ajoakulla ei ole suositeltavaa. Volkswagenkin pyytää ohjekirjassa kytkemään auton lataukseen, kun akun varaustila laskee alle kahteenkymmeneen prosenttiin. Päätarkoituksena on ehkäistä ajoakun liiallinen tyhjentyminen auton seisoessa."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä kohtaa vastenmielisestä Toyotasta pitäisi kadehtia?

        Minä kadehdin niitä kuskien kestäviä tuulipukuja, Sadamarket myi viime vuosituhannella laatutavaraa.


    • Anonyymi

      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      Aamulla Volkswagenin uusi täyssähköauto oli täysin mykkä. Keulapellin alta löytyneen 12 voltin akun jännite oli jotain nollan ja puolentoista voltin välillä.

      Hinaisauto jälleen tilaukseen.

      • Anonyymi

        Olet vastenmielisen typerä tyyppi.


      • Anonyymi

        Tämä tojotero on kyllä hyvin epätoivoinen tapaus. Sillä ei ole mitään muuta sanottavaa tojotaan piinaaviin vikoihin kuin postata TMn toimittajien tekemää mokaa Volsun kanssa.

        Kuulepa poju. Ei sen tojoon viat mihinkään katoa sillä että että jankkast TMn toimittajan mokaamisista.

        Tojo hybridi on edelleen surkea talvella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä tojotero on kyllä hyvin epätoivoinen tapaus. Sillä ei ole mitään muuta sanottavaa tojotaan piinaaviin vikoihin kuin postata TMn toimittajien tekemää mokaa Volsun kanssa.

        Kuulepa poju. Ei sen tojoon viat mihinkään katoa sillä että että jankkast TMn toimittajan mokaamisista.

        Tojo hybridi on edelleen surkea talvella.

        Toyotassa ei koskaan ole mitään vikoja. On vain ominaisuuksia hyvin monenlaisia ja kaikki eivät ole niitä toivottuja.


    • Anonyymi

      Rumpujarrut (!) jumahti myös 60 000 euron resussa.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. amuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      • Anonyymi

        Tarvitaan kuskin hölmöilyn että VW:lle saa ongelman aikaiseksi. Ja siitäkin omasta hölmöilystä selvisi kun latasi akun.

        Tojo sen sijaan simahtaa aivan omasta aloitteestaan ja ainoa korjauskonsti on hinauttaa tojo korjaamolle ja vaihtaa siihen uusi akku.

        Näitä tojon pakkashyytymisiä on paljon.


    • Anonyymi

      Oli lauantai, ja kello lähestyi puolipäivää. Vain nelisentoista tuntia aiemmin olin todennut kaverilleni saunassa, että Toyotassa (BZ4X) on ongelmansa, mutta ainakaan se ei tarjoa yllätyksiä. Ei pitäisi kehua autoja ääneen.

      Keulapellin alta löytyneen 12 V:n akun jännitteeksi yleismittari näytti 5,1 volttia.

      Kytkin varmuuden vuoksi ylläpitolaturin Toyotan akkuun vielä vuorokaudeksi. Seuraavana päivänä auto vaikuttikin toimivan normaalisti. Mitään syytä 12 voltin akun tyhjentymiseen ei ilmennyt. Vastoin odotuksiani kyse ei ollut käyttäjävirheestä.

      Seuraavana aamuna auto oli taas virraton. Nyt oli sopiva hetki kokeilla Toyotan tiepalvelua. Hämmästyksekseni sain kuulla, ettei apuvirran antaminen lähtökohtaisesti kuulu hintaan, vaan siitä pitäisi maksaa itse. Tämä tuntui hivenen kohtuuttomalta, kun kyse oli kuitenkin alle 14 kuukautta vanhasta täyssähköautosta, joka oli tyhjentänyt akkunsa puolessa vuorokaudessa. Päätin katsoa meneekö apukäynnistys kuitenkin takuuseen, kun kyse oli selkeästi auton viasta. Kirjoitushetkellä en vielä tiedä, miten kävi.

    • Anonyymi

      Arkipäivä volkkarin omistajana.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. amuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa.

      • Anonyymi

        Lähteekö Toyotasi paremmin käyntiin kun spämmäät tuota TM:n testaajien mokaa yhä uudestaan ja uudestaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähteekö Toyotasi paremmin käyntiin kun spämmäät tuota TM:n testaajien mokaa yhä uudestaan ja uudestaan?

        Tojo hyytyy edelleen mutta pysyypähän tämäkin otsikko palstan etusivulla. Näkevät kaikki millainen auto Toyotan hybridi talvella on.


    • Anonyymi

      Kausivalojausi jatkuu.
      Aamuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot. Näky oli erityinen, sillä tapahtumahetkellä Volkswagen ID.7 oli visusti lukittuna omakotitalon pihassa. amuyöllä takavalot väreilivät kuin surullisimmat jouluvalot.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      78
      1805
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1689
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1514
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1203
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1194
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1182
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1146
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1131
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      6
      1119
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1114
    Aihe