Ihmisen määrittely

Luin tuolla alempana olevaa keskustelua, joka vilisi toinen toistaan ihmeellisempiä määritelmiä ihmisen suuntautumisesta vai olisiko oikea sana mieltymyksestä.
Tällainen keski-ikäinen pakon edessä itsensä lesboksi määrittelevä nainen ihan sekaisin meni määritelmien viidakossa. Tunnustan tietämättömyyteni näissä uusissa määritelmissä, joilla ihminen kategorioidaan tiettyyn kastiin. Tunnustan senkin, ettei se jaksa kiinnostaa kuka mitäkin edustaa. Jokainen sen tietäköön itsessään ja turhan melun nostaminen siitä on turhaa. Toki ymmärrän sen, ja kaikki sympatia heille, jotka etsivät itseään ja haluavat vahvistaa omaa identiteettiään tuomalla esiin mitä yksityiskohtaisempia ja yksilöllisempiä määritelmiä itsestään.
Miksi kaikki eivät voisi olla vain "olla vain" ja ihastua, rakastua, tykästyä keneen haluaa omana itsenään ilman että nimeää itsensä tiettyyn kategoriaan, ikäänkuin ansaitsee paikkansa jostain ryhmästä, millä loppujen lopuksi ei ole merkitystä rakkauden kokemisen kanssa. Hmmm.

4

605

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olipa järkevä kirjoitus. Jokainen rakastukoon lokeroimatta, jos on sen rakastumisen kanssa itse sinut. Älköön muita teoillaan ja sanoillaan loukatko. Helposti lokeroidaan, arvostellaan , syrjitäänkin.

      • Anonyymi

        Muotia on vastustaa kaikenlaista "lokerointia" ja helposti keskustelu on vain jankutusta että asia on vain negatiivinen ja vallankäyttöä. Olkoon kukin mitä on, mutta parisuhdetta etsiessä sillä on merkitystä näin lesbona. Helposti puhutaan vain jotain yleisestä queer-näkökulmasta, mikä yleensä indikoi ko. sanan omaa pan/poly/trans/muusu-identiteettiä. Se on epämääräinen kattotermi, joka ei sovi jokaiseen kontekstiin.

        Mielestäni sana lesbo voisi kuulua useamminkin ja ottaa käyttöön, kaiken maailman "en-hetero" lisäksi.
        Minulla todella vähän yhteistä vaikkapa "queer-naisten" kanssa jotka parituvat pitkiin suhteisiin miesten kanssa. Siksi lesbo sopii minulle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muotia on vastustaa kaikenlaista "lokerointia" ja helposti keskustelu on vain jankutusta että asia on vain negatiivinen ja vallankäyttöä. Olkoon kukin mitä on, mutta parisuhdetta etsiessä sillä on merkitystä näin lesbona. Helposti puhutaan vain jotain yleisestä queer-näkökulmasta, mikä yleensä indikoi ko. sanan omaa pan/poly/trans/muusu-identiteettiä. Se on epämääräinen kattotermi, joka ei sovi jokaiseen kontekstiin.

        Mielestäni sana lesbo voisi kuulua useamminkin ja ottaa käyttöön, kaiken maailman "en-hetero" lisäksi.
        Minulla todella vähän yhteistä vaikkapa "queer-naisten" kanssa jotka parituvat pitkiin suhteisiin miesten kanssa. Siksi lesbo sopii minulle.

        Samanlaista epämääräisyyttä on yleistyneessä termissä wlw. Jos on lesbo, en näe mitään syytä käyttää kyseistä epämääräisyyttä. En ole bi pan ei-hetero kohdullinen tms, vaan lepakko joka haluaa löytää oman lepakkonsa jossain vaiheessa elämää. Muut wlw naiset voivat jäädä riitelemään naiivisti mieskeskeisistä binaisista. En osallistu. :D


    • Miten tätä ketjujen suttaajaa ei saaha kuriin ollenkaan 🤔🤨
      Metsolle, jotta "ollaan vaan (ja hengaillaan)" 😁

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      138
      1456
    2. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      110
      1203
    3. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      26
      1033
    4. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      974
    5. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      313
      871
    6. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      99
      823
    7. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      38
      722
    8. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      676
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      56
      658
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      144
      644
    Aihe