Luin tuolla alempana olevaa keskustelua, joka vilisi toinen toistaan ihmeellisempiä määritelmiä ihmisen suuntautumisesta vai olisiko oikea sana mieltymyksestä.
Tällainen keski-ikäinen pakon edessä itsensä lesboksi määrittelevä nainen ihan sekaisin meni määritelmien viidakossa. Tunnustan tietämättömyyteni näissä uusissa määritelmissä, joilla ihminen kategorioidaan tiettyyn kastiin. Tunnustan senkin, ettei se jaksa kiinnostaa kuka mitäkin edustaa. Jokainen sen tietäköön itsessään ja turhan melun nostaminen siitä on turhaa. Toki ymmärrän sen, ja kaikki sympatia heille, jotka etsivät itseään ja haluavat vahvistaa omaa identiteettiään tuomalla esiin mitä yksityiskohtaisempia ja yksilöllisempiä määritelmiä itsestään.
Miksi kaikki eivät voisi olla vain "olla vain" ja ihastua, rakastua, tykästyä keneen haluaa omana itsenään ilman että nimeää itsensä tiettyyn kategoriaan, ikäänkuin ansaitsee paikkansa jostain ryhmästä, millä loppujen lopuksi ei ole merkitystä rakkauden kokemisen kanssa. Hmmm.
Ihmisen määrittely
5
553
Vastaukset
- Anonyymi
Olipa järkevä kirjoitus. Jokainen rakastukoon lokeroimatta, jos on sen rakastumisen kanssa itse sinut. Älköön muita teoillaan ja sanoillaan loukatko. Helposti lokeroidaan, arvostellaan , syrjitäänkin.
- Anonyymi
Muotia on vastustaa kaikenlaista "lokerointia" ja helposti keskustelu on vain jankutusta että asia on vain negatiivinen ja vallankäyttöä. Olkoon kukin mitä on, mutta parisuhdetta etsiessä sillä on merkitystä näin lesbona. Helposti puhutaan vain jotain yleisestä queer-näkökulmasta, mikä yleensä indikoi ko. sanan omaa pan/poly/trans/muusu-identiteettiä. Se on epämääräinen kattotermi, joka ei sovi jokaiseen kontekstiin.
Mielestäni sana lesbo voisi kuulua useamminkin ja ottaa käyttöön, kaiken maailman "en-hetero" lisäksi.
Minulla todella vähän yhteistä vaikkapa "queer-naisten" kanssa jotka parituvat pitkiin suhteisiin miesten kanssa. Siksi lesbo sopii minulle. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Muotia on vastustaa kaikenlaista "lokerointia" ja helposti keskustelu on vain jankutusta että asia on vain negatiivinen ja vallankäyttöä. Olkoon kukin mitä on, mutta parisuhdetta etsiessä sillä on merkitystä näin lesbona. Helposti puhutaan vain jotain yleisestä queer-näkökulmasta, mikä yleensä indikoi ko. sanan omaa pan/poly/trans/muusu-identiteettiä. Se on epämääräinen kattotermi, joka ei sovi jokaiseen kontekstiin.
Mielestäni sana lesbo voisi kuulua useamminkin ja ottaa käyttöön, kaiken maailman "en-hetero" lisäksi.
Minulla todella vähän yhteistä vaikkapa "queer-naisten" kanssa jotka parituvat pitkiin suhteisiin miesten kanssa. Siksi lesbo sopii minulle.Samanlaista epämääräisyyttä on yleistyneessä termissä wlw. Jos on lesbo, en näe mitään syytä käyttää kyseistä epämääräisyyttä. En ole bi pan ei-hetero kohdullinen tms, vaan lepakko joka haluaa löytää oman lepakkonsa jossain vaiheessa elämää. Muut wlw naiset voivat jäädä riitelemään naiivisti mieskeskeisistä binaisista. En osallistu. :D
- Anonyymi
😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋
🍒 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18306672
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞 Miten tätä ketjujen suttaajaa ei saaha kuriin ollenkaan 🤔🤨
Metsolle, jotta "ollaan vaan (ja hengaillaan)" 😁
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mihin kaikkeen sinä ihastuit hänessä
Mikä oli se asia mikä vei jalat altasi? ❤️ Oliko jotain erityistä tilannetta vai tunne? Kenties monen sattuman summa? Ai898233Persut: haluamme lisää veroja!
Lisää lisää veroja huutaa persukuoro. Veroila Suomi nousuun! "Uusi matkailuvero eli matkailijamaksu peritään esimerki424728Nainen kokki autossa kammottavan kuoleman sähköauto-Teslan syttyessä tuleen.
https://www.is.fi/autot/art-2000011652873.html Näin vaarallisia sähköautopalot voivat olla.414381Jos samassa autossa istuu romani, somali ja venäläinen, kuka ajaa?
Arvioiden mukaan romanit lähtivät noin 1000-luvulla liikkeelle pohjois-Intiasta. Nyt 1000 vuotta myöhemmin he ovat levit452585Numero josta kaivattusi tulee mieleen
Onko jokin numero joka yhdistää teidät jotenkin? Älä laita puhelinnumeroa.981468- 401296
Tämmönen höpsö
Höpönassu mä olen. En mikään erikoinen…hölötän välillä ihan levottomia. Tykkäisit varmasti jos olisin siellä sun vieress401227Jorman paluu sodasta Lieksaan oli katkera
Jorma Karhunen astui Lieksan asemalle. Aurinko paistoi, mutta Jorman maailma oli sumuinen. Takana oli se helvetti, jota391150Heräsin taas sinä mielessä
Miten voi haluta toista näin paljon? 😳 Kyllä meillä on muutenkin hyvä yhteys. Ehkä se tekee myös tästä niin voimakkaan?641132Kannattaa toimia yleisesti ottaen
Ajoissa. Vaikka miten paljon haluan ja tunnen, olen löytänyt nyt elämääni jotain uutta ja se todennäköisesti edistyy, jo1661070