Kerhon perustaminen ja lupa?

Anonyymi-ap

Olen lukenut että kun joku on perustanut ilman lupaa kerhon niin on tullut turpaan.
Kaverien kanssa puhuttiin että perustetaan kerho mutta ei mitään merkkejä eikä liivejä koska kukaan ei halua sellaisia. Voitaisiin haalia muutama kaveri lisää jakamaan harrastusta ja tallipaikan kuluja yms.

Mietin vain että jos sellaisen perustaa niin tuleeko joku kahdesta 1% kerhosta ovelle ja vetää pataan koska ei ole lupia kyselty? Eikös nuo kaksi päätä näistä asioista?

5

260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      no miksi tarvii perustaa joku kerho? kyllä meidän kaveri porukka,13 henkeä,on tullut toimeen samassa hallissa jos useita vuosia ihan ilman mitään kerhoa.ei ole prätkä hiiret eikä muutkaan moottoripyörä kerhot häirinneet.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        🔞 ­N­­­y­­m­­f­o­­m­a­­a­­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Harley-Davidson yhdistys saisi apurahaa eu rahastosta!🤭

    • Anonyymi

      Tietysti voi perustaa kerhon. Olen ollut perustamassa kahtakin kerhoa, jotka ovat edelleen olemassa ja olen niissä mukana. Jos haluat perustaa virallisen kerhon se pitää rekisteröidä pattentti- ja rekisterivirastoon (rekisteröity yhdstys eli ry). Tällöin kerholla pitää olla säännöt, hallitus ja hallituksella puheenjohtaja. Hallitus kokoontuu säännöllisesti ja kokouksista pn laadittava pöytäkirjat. Lisäksi kerran vuodessa on pidetävä sääntömääräinen yhdistyskokous. Lisäski pitää ola kirjanpito.

      Rekisteröity yhdistys voi hankkia rahaa esim. järjestämällä erilalsia tapahtumia sekää anoa toiminta-avustuksia esim. paikkakunnaltaan.

      Rekisteröimätön yhdistys ei tarvitse mitään edellä olevista, mutta tälllöin varainhankinta laillisin keinoin on haasteellista.

    • Anonyymi

      Minulla on mp kerho, johon kuuluu viisi pyörää ja ei itseni lisäksi muita kuskeja. En ole siitä kenellekään kertonut, niin kukaan ei ole tiennyt tulla vetämään turpaan. Kerhokokouksissa ei tule turhaa kinaa, kun itse ehdottaa ja hyväksyy, millä pyörällä tänään ajetaan. Joskus otan muijan kyytiin, kun ajetaan johonkin kaffeelle kauniina kesäpäivänä. Tätä on motorismin vapaus.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe