Rintojen pienennysleikkaus / Kelakorvaus

Anonyymi-ap

Voisitteko jakaa kokemuksia rintojen pienennysleikkauksesta?

Minä en voi sietää rintojani. Ne ovat painavan tuntuiset, hiostavat ja usein kipeät... Kesäisin kärsin todella paljon rintojen tuomasta kuumuudesta ja epämukavuudesta, sekä urheilun harrastamisen yhteydessä.

Ilmeisesti Kela voisi korvaa ison osan rintojen pienennysleikkauksesta jos sille on pätevä syy. Onko ketään saanut tämän ja mitä kautta lähdit hoitamaan asiaa?

Miten leikkaus meni? Kiitos etukäteen vastauksista <3

15

235

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Jos rinnat ovat kovin painavat, niin se voi vaikuttaa ryhtiin ja tehdä selkävaivoja.

    • Anonyymi

      Jos rinnat ovat niin suuret, että niistä syntyy haittoja ja kriteerit täyttyy, pienennysleikkaus voidaan tehdä julkisella puolella. Tällöin ei siis tule mitään kelakorvauksia vaan veloitetaan julkisen puolen sairaalan maksut. Pienennys voi onnistua päiväkirurgisestikin, jolloin hinta on esimerkiksi HUS:lla 150,80 euroa. Jos hoidetaan osastohoitona, maksu on 54,60 euroa jokaiselta sairaalassaolopäivältä.

      • Anonyymi

        niin jos ollut rintasyöpä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        niin jos ollut rintasyöpä.

        Kyllä liian suurien rintojenkin vuoksi pääsee julkisen puolen rintojenpienennykseen. Tarvittavat kriteerit rintojen koosta löytyy netistä pienellä etsimisellä (ei tarvitse olla rintasyöpää).


    • Anonyymi

      Eräs tuttavani kertoi kauan sitten, että hänellä on rintojen sairalloista kasvua. Ymmärsin, että häntä leikattiin julkisella

    • Anonyymi

      Tissitkin pitäis nykyään pienentää veronmaksajien piikkiin 🙈

      • Anonyymi

        Kyllä, sekin on sairaus jos rinnat ovat liian suuret ja aiheuttaa muita vaivoja.
        Aivan kuten tupakoitsijallakin leikataan keuhkosyöpä veronmaksajien piikkiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, sekin on sairaus jos rinnat ovat liian suuret ja aiheuttaa muita vaivoja.
        Aivan kuten tupakoitsijallakin leikataan keuhkosyöpä veronmaksajien piikkiin.

        Liian painavat rinnat ei ole lisäksi oma syy vaan on synnynnäinen ominaisuus kelle liikakudosta syntyy kelle ei. Mulla leikattu myös julkisella puolella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liian painavat rinnat ei ole lisäksi oma syy vaan on synnynnäinen ominaisuus kelle liikakudosta syntyy kelle ei. Mulla leikattu myös julkisella puolella.

        jos on sairaaloisen ylipainoinen ja sen takia isot rinnat niin silloin se on kyllä ihan oma vika. Rinnat kasvaa ihan samalla tavalla kuin maha ja muu keho lihonut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        jos on sairaaloisen ylipainoinen ja sen takia isot rinnat niin silloin se on kyllä ihan oma vika. Rinnat kasvaa ihan samalla tavalla kuin maha ja muu keho lihonut.

        "jos on sairaaloisen ylipainoinen ja sen takia isot rinnat niin silloin se on kyllä ihan oma vika. Rinnat kasvaa ihan samalla tavalla kuin maha ja muu keho lihonut."

        Kyllä sitä vaan kaikkea tietämättömyyttä näkee. 🙄
        Jos niin jos. Ei ole kyse ylipainosta. Rintakudos ei ole rasvaa eikä laihduttamalla lähde. Tietenkin rasvaa kerääntyy rintoihinkin, kuten joka puolelle kehoa. Lisäksi jos on synnyttänyt, rinnat voi kasvaa hormonien vaikutuksesta vielä lisää. Ja valitettavasti painava alkaa roikkua ja on kauhea rasitus niskalle. Mietipä sitä että miltä tuntuisi olla kun niskan kannateltavana on 8 voipakettia... Kuten mulla. Luojan kiitos sain leikkauksen ja pystyin alkaa liikkua kuten muutkin ihmiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jos on sairaaloisen ylipainoinen ja sen takia isot rinnat niin silloin se on kyllä ihan oma vika. Rinnat kasvaa ihan samalla tavalla kuin maha ja muu keho lihonut."

        Kyllä sitä vaan kaikkea tietämättömyyttä näkee. 🙄
        Jos niin jos. Ei ole kyse ylipainosta. Rintakudos ei ole rasvaa eikä laihduttamalla lähde. Tietenkin rasvaa kerääntyy rintoihinkin, kuten joka puolelle kehoa. Lisäksi jos on synnyttänyt, rinnat voi kasvaa hormonien vaikutuksesta vielä lisää. Ja valitettavasti painava alkaa roikkua ja on kauhea rasitus niskalle. Mietipä sitä että miltä tuntuisi olla kun niskan kannateltavana on 8 voipakettia... Kuten mulla. Luojan kiitos sain leikkauksen ja pystyin alkaa liikkua kuten muutkin ihmiset.

        Rinnoissa on myös rasvakudosta jos et tiennyt


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "jos on sairaaloisen ylipainoinen ja sen takia isot rinnat niin silloin se on kyllä ihan oma vika. Rinnat kasvaa ihan samalla tavalla kuin maha ja muu keho lihonut."

        Kyllä sitä vaan kaikkea tietämättömyyttä näkee. 🙄
        Jos niin jos. Ei ole kyse ylipainosta. Rintakudos ei ole rasvaa eikä laihduttamalla lähde. Tietenkin rasvaa kerääntyy rintoihinkin, kuten joka puolelle kehoa. Lisäksi jos on synnyttänyt, rinnat voi kasvaa hormonien vaikutuksesta vielä lisää. Ja valitettavasti painava alkaa roikkua ja on kauhea rasitus niskalle. Mietipä sitä että miltä tuntuisi olla kun niskan kannateltavana on 8 voipakettia... Kuten mulla. Luojan kiitos sain leikkauksen ja pystyin alkaa liikkua kuten muutkin ihmiset.

        Mä sanoinkin jos on sairaaloisen ylipainoinen niin silloin myös rasvaa on kertynyt rintoihin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rinnoissa on myös rasvakudosta jos et tiennyt

        Mutta ylikokoiseksi kasvamisen aiheuttaa voimakas rintarauhaskudoksen kasvu. Vai mistä luulet että hoikallakin naisella voi olla isot luomurinnat, jopa nuorena.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ylikokoiseksi kasvamisen aiheuttaa voimakas rintarauhaskudoksen kasvu. Vai mistä luulet että hoikallakin naisella voi olla isot luomurinnat, jopa nuorena.

        Nimen omaan. Synnynnäinen ominaisuuskin, miten keho muodostuu. Laihdutus ei asiassa juurikaan auta. Ei lääkäri kehota laihduttamaan vaan tutkii ja mittaa suhteet. Itselläni lapsen saaminen pahensi ongelman niin että oli pakko hakeutua leikkaukseen. Ihan käsittämätöntä oli että miehet piti jotenkin yliseksuaalisena, vaikka vika oli synnynnäinen. Sain kokea häirintää tosi paljon ja jopa käsiksi käytiin.

        Terv leikattu myös.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ylikokoiseksi kasvamisen aiheuttaa voimakas rintarauhaskudoksen kasvu. Vai mistä luulet että hoikallakin naisella voi olla isot luomurinnat, jopa nuorena.

        Mä en heterona ole katsellut naisten rintoja kun en ole kokenut tarpeellisena tuijottaa naisten rintoja koskaan. Täytyy varmaan alkaa katslee niitä rintoja kun käy kaupassa


    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 169
      4759
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      125
      4333
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      26
      2821
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1911
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1774
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1689
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1680
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      95
      1641
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1593
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1541
    Aihe