Vakavaa autoilu asiaa

Anonyymi-ap

Oletteko kuullu ikinä, että miehet jotka ajaa mersulla, volvolla tai bemarilla, omistavat lyhyen mulkun. Miksikö, no siksi, että heille auto on mulkun jatke. Tuo tuli taas todistetuksi tänään. Ajelin tänään vanhalla nissanillani kajaanista kohti sumia ihan nopeusrajoitusten puitteissa, ehkä joku 2 km ylikin. Mutta miksi näiden yllä mainittujen autokuskien pitää ajaa ohi ylinopeutta. Eikö heitä sama laki koske kuin muitakin. Mutta syynäpä onkin lyhyt mulkku ja sitä pitää jatkaa jatkeella eli autolla. Olen sitä mieltä, että ylinopeus sakot pitää korottaa semmosiksi, että mulukun jatkeellakin ajavat tulevat tuntemaan sen nahoissaan. Pienin sakko heti 1000 euroa jo 5 km ylityksestä. Siitä kertoimella satanen per kilometri ylöspäin. Kolmesta sakosta kortti pois vuodeksi.Loppuu liikenteen vaarantaminen ja ennenkaikkea muiden tiellä liikkuvien vaarantaminen. Näille hurjastelijoille on sama vaikka pyyhkäsevät hatelikkoon.

136

1815

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mulla on bemari ja pienehkö pamppu.

    • Anonyymi

      Yhellä kiian omistajalla on kuulema ihan poikkeuksellisen suuri siitin. Kuulema kantolupa on pitänyt hommata.

      • Anonyymi

        Pitäsi saaha poliisille oikeus mitaa pituus, jos jää kiinni ylinopeudesta. Jos pili on tosissaan pieni, sentti sinistä nahkaa, se katsotaan lieventäväksi asian haaraksi. Ja ei siis sakkoja. Mutta kehäkolmosen sisäpuolella asuville ei kuitenkaan tätä etuutta ole. He ovat muutenkin täällä väärän esimerkin näyttäjiä liikenteessä kiireensä kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitäsi saaha poliisille oikeus mitaa pituus, jos jää kiinni ylinopeudesta. Jos pili on tosissaan pieni, sentti sinistä nahkaa, se katsotaan lieventäväksi asian haaraksi. Ja ei siis sakkoja. Mutta kehäkolmosen sisäpuolella asuville ei kuitenkaan tätä etuutta ole. He ovat muutenkin täällä väärän esimerkin näyttäjiä liikenteessä kiireensä kanssa.

        Kyllä niitä sitten riittäisi sepalukset suki kulkijoita, jos saparoa ruvettaisiin levähyspaikoilla mittailemaan. Eräskin ajelisi eestaas kun mittausta toivoisi.


      • Anonyymi

        Jos se akan ottaa, niin sille hirvenkaatolupa sitten , että kaatuu...😉


      • Anonyymi

        Jaa, minä kuulin, että sillä on semmoset lehmän tissiliivit käytössä😂


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jaa, minä kuulin, että sillä on semmoset lehmän tissiliivit käytössä😂

        Sillä KIA kuskilla


    • Anonyymi

      Ketjun aloittaja puhuu täyttä asiaa etenkin mersun romuilla ajavat täysiä kusipäitä.

    • Anonyymi

      Aah, mä nautin niin köyhien ulinasta.

      • Anonyymi

        Miksi ajaa BMW:llä kun voi lentää LSD:llä?


      • Anonyymi

        Jatka sitten ulinaasi😂


    • Anonyymi

      Kaikkea se peniskateus ja kullin pienuudesta johtuva alemmuuskompleksi laittaa kirjoittamaan!?

      • Anonyymi

        Ajattelisitte automiehet vähän miltä tuntuu tällaisesta pyörämieheksi jääneestä pikkupilisestä tuollaiset puheet


    • Anonyymi

      Onko tarinan aloittaja tarkistanut autonsa nopeusmittarin lukeman paikkansapitävyyttä? Omalla autollani jos ajan mittarin mukaan 102, niin todellinen nopeus on 96. Siksi ajellessani 100km/h rajoitus alueella pidän mittarin lukemassa 106-108. Hyvin harvoin aiheutan ohitus tarvetta.

      • Anonyymi

        Sama minulla. Mittari näyttää 110 ja todellinen vauhti on 104 ja ajan sitä vauhtia. Sakkoja eläissäni saanu yhet ja täysin omaa huolimattomuuttani, kun en ollut huomannu rajoituksen muuttumisesta. Kortti ollu about 25 vuotta


    • Anonyymi

      Bemu Mersu ja Volvo kaupassa mittaavat pippelin ekaks. Jos ei täytä normi pituutta niin hätyy mennä toisiin merkkeihin

      • Anonyymi

        Niin ja sitten viedään äo testiin Mensalle.


    • Anonyymi

      Kuka ne mittasi?

      • Anonyymi

        Ne sukuelimen pituudet??


    • Anonyymi

      Entäpä naiset jotka ajaa mersulla, volvolla tai sähköautoilla?

      • Anonyymi

        Aloittajan logiikan mukaan varmaan suurivaginaisia ovat.


    • Anonyymi

      Ehditkö siinä ajellessasi kirjoittamaan tämän

    • Anonyymi

      Olet kirjoittamasi mukaan ajanut "nopeusrajoitusten puitteissa, ehkä joku 2 km ylikin". Eli todellisuudessa olet ajanut alinopeutta. Esimerkiksi 100 km/h rajoitusalueella olet autosi mittarin mukaan ajanut 102 km/h, mutta todellisuudessa nopeus on ollut max. 99 km/h, ja todennäköisesti vielä vähemmän. Sitten kitiset kun muut haluavat ajaa oikeasti nopeusrajoitusten puitteissa ja joutuvat menemään teiden tukkeesta ohi.
      100 km/h rajoitusalueella ajavan tulee ajaa 110 km/h mittarinopeutta, jotta hän pysyy liikennevirran mukana. Poliisin puuttumiskynnys ylinopeuteen on 7 km/h. Lisäksi lisätään tutkalaitteen virhemarginaali jonka poliisi vähentää mitatusta nopeudesta, se on 3 km/h. Eli 100+7+3=110. Tässäkin todellinen nopeus on pienempi mittarivirheen vuoksi, tyypillisesti 105-107 km/h. Autonsa mittarivirheen tiedostava kuljettaja voi siis tuostakin 110 km/h nopeudesta vielä huoletta kiriä hieman, eli käytännössä satasen alueella hän voi huoletta ajaa 113-115 km/h mittarinopeutta.

      • Anonyymi

        Ei tuossa sanottu mitään, mikä on ollu mittarissa nopeus. Varmaan juuri mittarivaleen päälle vielä pari kilometria ylimääräistä. Nissanissa itellä 6 km. Mutta näin se vain on että vouhkien pitää päästä edelle.


    • Anonyymi

      Siksi ohittivat kun kun nissanin todellinen nopeus oli 75-77km/h ei kukaan jaksa tyhjällä maantiellä ajella sun perässä ali nopeudella.
      Tai jos rajoitus oli satasen alue niin todellinen nopeutesi oli 93-96km/h
      Tojon ja nissanin mittarit heittävät juuri tuon verran.

    • Anonyymi

      Laitahan alottaja kuvaa näkyville ni katotaan kuin uljas lerssi se nissanimieheltä löytyy!!!!!!

      • Anonyymi

        Eipä sovi mobilin ruutuun Lähetän kotua tapletilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä sovi mobilin ruutuun Lähetän kotua tapletilla.

        Millä Benefonilla mahdat kuviasi katsella, kyllä nykypuhelimet hallitsee skaalautuvuuden


      • Anonyymi

        Pitäisi ostaa varmaan laajakulma objektiivi, ei muuten mahu kuvaan.


    • Anonyymi

      Nissanilla ajaa köyhät jotka eivät ole ikinä ajaneet oikeaa autoa

      • Anonyymi

        Nissanilla ajaa ne, jotka arvostaa laatua. Eikä tarvii kuletella korjaamolla.


      • Anonyymi

        Ja sinä vielä köyhempi et omista ollenkaan autoa


      • Anonyymi

        BMW = Bilteman Mutteri Wiritys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        BMW = Bilteman Mutteri Wiritys

        "Volkswagen
        Tämä on oikein nuukien ja pihien automerkki. Volkkarimies juoksee viitosta halvemman kahvipaketin perässä maan ääriin. Ajaa keskiviivaa pitkin viittäkymppiä. Nämä ottavat rahaa kolehtihaavista."
        Sketsi.net


    • Anonyymi

      Kyllä se tosiaan on niin, että mersu, volvo, bemu ja audi kun on alla niin varmasti pitää ohittaa ja sitte kuitenkin jäädä siihen eteen köryyttämään.

      • Anonyymi

        Ja sotkea rapaan toisten ikkunat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja sotkea rapaan toisten ikkunat

        Se kannattaa teillä japsiläärääjilläkin hankkia saksalaisvalmisteinen menopeli ni ei tarte olla täällä itkeskelemässä! Ainii eihän teillä polosilla kansakoululaisilla oo sellasiin rahaa HÄHÄHÄHÄHÄHÄ!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kannattaa teillä japsiläärääjilläkin hankkia saksalaisvalmisteinen menopeli ni ei tarte olla täällä itkeskelemässä! Ainii eihän teillä polosilla kansakoululaisilla oo sellasiin rahaa HÄHÄHÄHÄHÄHÄ!!!!

        Ei saksassa ole autotehasta ensimmäistäkään. Siellä on kokoonpano linjoja. Osat autoihin tulevat mistä sattuu, eli mistä halvimmalla saa. Käytetään samoja moottoreita, aihteistoja, akselistoja, pyörän ripustuksia jne kuin muissakin "muunmaalaisissa" autoissa. Sähkötekniikka tulee Kiinasta. Mersussakaan edes johtotähti ei tehä saksassa vaan sekin on kiinalaista kirpputori kamaa. Siinä sulle sitä saksalaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saksassa ole autotehasta ensimmäistäkään. Siellä on kokoonpano linjoja. Osat autoihin tulevat mistä sattuu, eli mistä halvimmalla saa. Käytetään samoja moottoreita, aihteistoja, akselistoja, pyörän ripustuksia jne kuin muissakin "muunmaalaisissa" autoissa. Sähkötekniikka tulee Kiinasta. Mersussakaan edes johtotähti ei tehä saksassa vaan sekin on kiinalaista kirpputori kamaa. Siinä sulle sitä saksalaisuutta.

        Sillä nyt ei ole vitunkaan väliä missä ne osat on tehty :D. Määräävää on, että auton suunnittelu ja tuotekehitys on saksalaista, ja osia valmistaville alihankkijoille on asetettu laatustandardit joiden mukaan osat valmistetaan, ja laatua valvotaan. Te japsiriisikupeilla ajavat köyhät ette vaan tiedä noista laatustandardeista mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sillä nyt ei ole vitunkaan väliä missä ne osat on tehty :D. Määräävää on, että auton suunnittelu ja tuotekehitys on saksalaista, ja osia valmistaville alihankkijoille on asetettu laatustandardit joiden mukaan osat valmistetaan, ja laatua valvotaan. Te japsiriisikupeilla ajavat köyhät ette vaan tiedä noista laatustandardeista mitään.

        Minäki ihan keskustelua sivusta seuranneena tiedän tuosta asiasta, koska tuttu on ollut Uudenkaupungin auto"tehtaalla" töissä. Eli asia on juurikin niin, että osat suurimmaksi osaksi autoon haalitaan muualta. Kuten siellä kasattuihin mersuihinkin. Ei alihankkijoilla ole olemassa eri tuotanto linjoja
        samassa tehtaassa, että tehdäänpä tuolla linjastolla huippua, tuolla keskinkertasta ja sitten sekundaa.
        Kun joku tehdas puristaa vaikkapa pohjalevyjä, joita samoja käytetään monessa eri merkissä, otetaanko pelti eri pinosta ja katotaan mihin automerkkiin se on menossa, tekeekö moottorin valmistaja samassa tehtaassa huonoja ja hyviä moottoreita , listaa voisi jatkaa loputtomiin. Samoista tehtaista tulee varaosa liikkeisiin tavara. Siellä kysytään ostatko alkuperäisen vai tarvikkeen. No eihän niissä ole muuta eroa kuin pakkaus ja hinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minäki ihan keskustelua sivusta seuranneena tiedän tuosta asiasta, koska tuttu on ollut Uudenkaupungin auto"tehtaalla" töissä. Eli asia on juurikin niin, että osat suurimmaksi osaksi autoon haalitaan muualta. Kuten siellä kasattuihin mersuihinkin. Ei alihankkijoilla ole olemassa eri tuotanto linjoja
        samassa tehtaassa, että tehdäänpä tuolla linjastolla huippua, tuolla keskinkertasta ja sitten sekundaa.
        Kun joku tehdas puristaa vaikkapa pohjalevyjä, joita samoja käytetään monessa eri merkissä, otetaanko pelti eri pinosta ja katotaan mihin automerkkiin se on menossa, tekeekö moottorin valmistaja samassa tehtaassa huonoja ja hyviä moottoreita , listaa voisi jatkaa loputtomiin. Samoista tehtaista tulee varaosa liikkeisiin tavara. Siellä kysytään ostatko alkuperäisen vai tarvikkeen. No eihän niissä ole muuta eroa kuin pakkaus ja hinta.

        Ihan tutulta sait tällaista tietoa, itselläsi ei riittänyt järki päättelemään asiaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saksassa ole autotehasta ensimmäistäkään. Siellä on kokoonpano linjoja. Osat autoihin tulevat mistä sattuu, eli mistä halvimmalla saa. Käytetään samoja moottoreita, aihteistoja, akselistoja, pyörän ripustuksia jne kuin muissakin "muunmaalaisissa" autoissa. Sähkötekniikka tulee Kiinasta. Mersussakaan edes johtotähti ei tehä saksassa vaan sekin on kiinalaista kirpputori kamaa. Siinä sulle sitä saksalaisuutta.

        Mun mersun vin koodi kyllä kertoo, että auto on tehty Bremenissä ja sieltä sain myös sähköpostia valmistumispäivästä ja toimitusajasta Hankoon.
        W206 c 200 AMG
        vm 22


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei saksassa ole autotehasta ensimmäistäkään. Siellä on kokoonpano linjoja. Osat autoihin tulevat mistä sattuu, eli mistä halvimmalla saa. Käytetään samoja moottoreita, aihteistoja, akselistoja, pyörän ripustuksia jne kuin muissakin "muunmaalaisissa" autoissa. Sähkötekniikka tulee Kiinasta. Mersussakaan edes johtotähti ei tehä saksassa vaan sekin on kiinalaista kirpputori kamaa. Siinä sulle sitä saksalaisuutta.

        Kyllä muuten on ja monta tehdasta jossa auto tehdään teräsrullasta alkaen.
        katso videoita kaikista saksalaismerkeistä ja niiden valmistuksesta.
        Ei kannata mutuja heitellä kun todisteet voi itse katsella videolta.
        Kokoonpanolinjoja on sitten näilläkin merkeillä pitkin maailmaa. mersulla myös suomessa uudessa kaupungissa sekä ainakin east london etelä-afrikassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mersun vin koodi kyllä kertoo, että auto on tehty Bremenissä ja sieltä sain myös sähköpostia valmistumispäivästä ja toimitusajasta Hankoon.
        W206 c 200 AMG
        vm 22

        "Mercedes-BenzMenestyksen merkki, hivenen ylipainoisille vanhan liiton yrittäjille. Luonteessa hallitsevana konservatiivisuus, rahannäyttöhalu, ei kaipaa yksilöllisyyttä koska muuten valitsisi auton jota ei näy joka taksitolpalla. Ei piittaa arvostelusta eikä muiden kateudesta." Taloussanomat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mersun vin koodi kyllä kertoo, että auto on tehty Bremenissä ja sieltä sain myös sähköpostia valmistumispäivästä ja toimitusajasta Hankoon.
        W206 c 200 AMG
        vm 22

        "BMW.
        Bemarilla ajavat jupintapaiset. Monellakin heistä on kurja homma ja kurja liksa, mutta työnantajan omistamalla autolla ajetaan kuin seitsemän miestä. Välillä pistetään mustat lasit silmille ja luikitaan hakemaan sossusta toimeentuloavustusta, kun luottokorttivelka oikein tukistaa"
        Sketsi.net


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mersun vin koodi kyllä kertoo, että auto on tehty Bremenissä ja sieltä sain myös sähköpostia valmistumispäivästä ja toimitusajasta Hankoon.
        W206 c 200 AMG
        vm 22

        "Mercedes-Benz

        Mersun omistajalta on yleensä mennyt paras ikä bisneksessä tai muussa vilpissä. Menetettyä nuoruutta hyvitetään ajamalla komeasti ja elämällä leveästi. Oma lukunsa ovat käytettyjen taksi mersujen ostajat, jotka maksavat ylihintaa siitä, että saavat ajaa autolla, jonka takapenkille on oksennettu."
        Sketsi.net


      • Anonyymi

        "Volvo

        Volvomies ajaa ylitsesi, jos et väistä. Näissä on vähän ”rautaa rajalle” -meininkiä. Volvolla pääsee taivaaseen. Kysykää vaikka papeilta Lahti, Laitinen tai Saarikoski. Amazonilla pääsee vain alkulauteille."
        Sketsi.net


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "BMW.
        Bemarilla ajavat jupintapaiset. Monellakin heistä on kurja homma ja kurja liksa, mutta työnantajan omistamalla autolla ajetaan kuin seitsemän miestä. Välillä pistetään mustat lasit silmille ja luikitaan hakemaan sossusta toimeentuloavustusta, kun luottokorttivelka oikein tukistaa"
        Sketsi.net

        "BMW
        Ennen bemarikuskit miellettiin jupeiksi, mutta nykyaikana heitä kutsutaan avohoitopotilaiksi.Bemari on aina ollut tunnettu loistavista sisätiloistaan. Takapenkille saa vaivatta lastattua jopa kokonaisen muovikassin. Isoissa bemareissa on tilaa mutta sellaisen hinnalla saa jo monta autoakin."
        Tietotori.fi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä muuten on ja monta tehdasta jossa auto tehdään teräsrullasta alkaen.
        katso videoita kaikista saksalaismerkeistä ja niiden valmistuksesta.
        Ei kannata mutuja heitellä kun todisteet voi itse katsella videolta.
        Kokoonpanolinjoja on sitten näilläkin merkeillä pitkin maailmaa. mersulla myös suomessa uudessa kaupungissa sekä ainakin east london etelä-afrikassa.

        Näin on!
        Audin päämaja sijaitsee Ingolstadtissa Saksassa, missä on myös yhtiön päätehdas. Audi valmistaa autoja Saksassa lisäksi Neckarsulmissa. Audin tehtaita on myös Italiassa, Unkarissa, Espanjassa, Belgiassa, Slovakiassa, Intiassa, Thaimaassa ja Kiinassa.
        https://fi.m.wikipedia


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se kannattaa teillä japsiläärääjilläkin hankkia saksalaisvalmisteinen menopeli ni ei tarte olla täällä itkeskelemässä! Ainii eihän teillä polosilla kansakoululaisilla oo sellasiin rahaa HÄHÄHÄHÄHÄHÄ!!!!

        Saksan ajopeli joka on tehty kiinassa tai kiinassa tehdyistä osista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mun mersun vin koodi kyllä kertoo, että auto on tehty Bremenissä ja sieltä sain myös sähköpostia valmistumispäivästä ja toimitusajasta Hankoon.
        W206 c 200 AMG
        vm 22

        Siis kasattu kiinan osista.


    • Anonyymi

      Hyvä se vaan on, että yrittää keksiä mitä kummallisimpiä syitä siihen, että ei itsellä ole varaa ostaa kunnon autoa.
      Minulla normaali mulkku iso mersun maasturi ja paljon rahaa jolla voin ostaa itselleni kaikkia nautintoja mitä milloinkin tulee mieleen.

      • Anonyymi

        Se että on iso ja kallis auto, ei kerro mitään omistajan varallisuudesta. Se kertoo vain paljonko on autovelkaa. Itelläni on halpa auto mutta se ei kerro mikä on taloustilanne. Minusta vain on tyhmää laittaa paljon rahaa autoon kun halvallakin pääsee. On vaan mukava sitten jäähä 55 ikäsenä eläkkeelle kun säästynyttä pätäkkää on mukavasti tilillä eikä tarte kytätä milloin pääsee oikealle eläkkeelle. Eikä ole velkaa mihinkään eikä kenellekkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että on iso ja kallis auto, ei kerro mitään omistajan varallisuudesta. Se kertoo vain paljonko on autovelkaa. Itelläni on halpa auto mutta se ei kerro mikä on taloustilanne. Minusta vain on tyhmää laittaa paljon rahaa autoon kun halvallakin pääsee. On vaan mukava sitten jäähä 55 ikäsenä eläkkeelle kun säästynyttä pätäkkää on mukavasti tilillä eikä tarte kytätä milloin pääsee oikealle eläkkeelle. Eikä ole velkaa mihinkään eikä kenellekkään.

        Niin, ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.....
        Niistä syntyy varallisuus.
        Kuten esim. Kalle Päätalo ja hänen kirjoissaan mainittu Ville Tikkanen Tikkanen oli huutolaispoika, joka toimii pitkään Kajaanissa liikennöitsijänä ja kansanedustajana myöhemmin.

        "Tikkanen yhdisti linja-autoliikenteensä neljän muun kainuulaisen liikennöitsijän kanssa uudeksi yhtiöksi nimellä Kainuun Liikenne Oy. Tikkanen toimi yhtiön hallituksen puheenjohtajana vuoden 1988 loppuun saakka, jolloin yritys myytiin Pohjolan Turistiauto Oy:lle."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, ei ne suuret tulot, vaan pienet menot.....
        Niistä syntyy varallisuus.
        Kuten esim. Kalle Päätalo ja hänen kirjoissaan mainittu Ville Tikkanen Tikkanen oli huutolaispoika, joka toimii pitkään Kajaanissa liikennöitsijänä ja kansanedustajana myöhemmin.

        "Tikkanen yhdisti linja-autoliikenteensä neljän muun kainuulaisen liikennöitsijän kanssa uudeksi yhtiöksi nimellä Kainuun Liikenne Oy. Tikkanen toimi yhtiön hallituksen puheenjohtajana vuoden 1988 loppuun saakka, jolloin yritys myytiin Pohjolan Turistiauto Oy:lle."

        Kannattaa googlettaa tuo huutolainen.
        T. Veteraanin jälkeläinen


      • Anonyymi

        Mulla ei ole eukkoa, enhän niin tyhmä ole, että samaa naamaa katselen ja kuuntelen vittuilua päivästä toiseen.
        naisen saa nussittavaksi rahalla aina kun tarvis on.
        Netti täynnä ilmoituksia, kokeile mutta varaudu, että se maksaa ja ei ole tyhjätaskuille tarkoitettua iloa.
        Perusta sinäkin yritys ja nauti elämästä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se että on iso ja kallis auto, ei kerro mitään omistajan varallisuudesta. Se kertoo vain paljonko on autovelkaa. Itelläni on halpa auto mutta se ei kerro mikä on taloustilanne. Minusta vain on tyhmää laittaa paljon rahaa autoon kun halvallakin pääsee. On vaan mukava sitten jäähä 55 ikäsenä eläkkeelle kun säästynyttä pätäkkää on mukavasti tilillä eikä tarte kytätä milloin pääsee oikealle eläkkeelle. Eikä ole velkaa mihinkään eikä kenellekkään.

        Ei kukaan varakas sijoita autoon 100000€
        Leasing on paras.
        Pääoma laitetaan kasvamaan korkoa ihan muualle kuin autoon joka on kaikista huonoin sijoituskohde.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ei ole eukkoa, enhän niin tyhmä ole, että samaa naamaa katselen ja kuuntelen vittuilua päivästä toiseen.
        naisen saa nussittavaksi rahalla aina kun tarvis on.
        Netti täynnä ilmoituksia, kokeile mutta varaudu, että se maksaa ja ei ole tyhjätaskuille tarkoitettua iloa.
        Perusta sinäkin yritys ja nauti elämästä.

        Teit ehkä elämässä viisaimman tekosi.
        Mulla v....mainen ukko jonka pälli alkanutkin 30 v jälkeen v.ttaa


    • Anonyymi

      Veitkö mummoa kirkkoon

    • Anonyymi

      Kyllä se on niin kun tiedät autosi todellisen nopeuden ja säädät sen mukaan rajoituksen vakionopeudensäätimen, niin nämä nissanit vaan tulee perä edellä vastaan eikä siinä ole mitään hurjastelua.

    • Anonyymi

      Olen koettanut vertailla nopeusrjaoitusmerkkejä oman autoni mittariin ja aina ne kuitenkin näyttää väärin, yleensä 10-20 kmh alempaa lukemaa kuin oman Volvo-autoni tarkka mittari. Sama tulos gepsillä, eli ei näytä merkit oikein.
      Kameroita ovat laittaneet nykyään. Niiden ohi ajelen aurinkolippa alhaalla ja romuskanaamari noka edessä. Ei ole maksuja kuulunut.

    • Anonyymi

      Ilmeisesti haluat tuoda esiin että Nissanilla ajavalla tilanne on päinvastinen kuin Mersulla Volvolla tai Bemarilla ajavalla. Toivon että olet oikeassa. Minäkin tiedän nyt olevani tuossa paremmassa joukossa koska minulla on Nissan ja tietysti ajan sillä.
      Toivon että se huomataan ja tiedostetaan. Hyvää Matkaa.

      • Anonyymi

        "Nissan

        Datsun vaihtoi nimeäänkin, mutta mihinkäs siitä pääsee. Yksinkertaisia, vähään tyytyväisiä, merkkiuskollisia läskisoosin syöjiä koko porukka. Pelkäävät erottua massasta. Elämässä ainoa tavoite pysyä naapurin kanssa tasoissa. Käyttävät pipoa ja kesällä mainoslippalakkia. Housuissa polvipussit. Jotkut nuoremmista saattavat kyllä ottaa permanentin, mutta mitä se auttaa, kun permanentin alla ei reagoida kuin perjantaipulloon tai bingolottoon."
        Sketsi.net


    • Anonyymi

      Naurattaa kun miettii tuota aloituspostaajaa kun hän on nissanin romullaan raivosta kiehuen lasit huurussa ajanut pilkulleen nopeusrajoitusten mukaista nopeutta mittariin ja kaikki vaan painaa eelle :DDDD

      • Anonyymi

        Minäkinpä näin eilen unelma auton Motonetin pihalla. E mallin mese ja aaah, niin perkuleen ihanasti ja komiasti ruostunut voi että!!! Kyllä siinä jo japsi autotkin jää hopialle. Mutta mersullapa onkin tiukat laatukriteerit kuten tuolla ylempänä joku onnellinen totesi.


    • Anonyymi

      Jokaisen peprukanpojan unelma-auto:
      E-mersu, 1990-luvulta, jossa madallettu alusta ja littanat renkaat. Uretaanivaahdosta vestetyt spoilerit ja alahelmat. Isot lisävalot keulassa, katolla led-paneeli. Peräkontti täynnä bassoa ja sisäpeilin varsi täynnä karvanoppia ja wunderbaumeja.

      • Anonyymi

        Ja rikkinäinen pakoputki,jotta törisee mukavasti. Vierellä viimesen päälle meikattu viistoista vuotinen tyttölapsi, tupakki käryten suupielessä, hampaanjälet kaulassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja rikkinäinen pakoputki,jotta törisee mukavasti. Vierellä viimesen päälle meikattu viistoista vuotinen tyttölapsi, tupakki käryten suupielessä, hampaanjälet kaulassa.

        Siinä ne menee harjoitus kappaleena nuorille miehille.
        Sitten vuosien mennessä kelpaa kyllä jollekkin tollolle toisen kylän pojalle rouvaksi kun ei kerro, että 200 pojua on mua pannut.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Olipas huvittava avautuminen Nissan-autoilijalta. Näin Mercedeksen omistavana voin kyllä allekirjoittaa sen että te Nissanilla, Kialla yms. Kauko-idän autoilla ajelevat todella olette pahasti tien tukkona tuolla liikenteessä. Te ette jostain syystä ymmärrä, että ajamalla prikulleen nopeuskyltin osoittamaa nopeutta vauhtinne todellisuudessa on jopa 10 km/h alle sallitun. Ja näin ollen olette meidän premium-luokan autoilijoiden haittana. Aloituspostaaja on muuten luokitellut Volvonkin premium-tason autoksi, jota se ei merkin kovasta brändäyksestä huolimatta ole.
      Mielenkiinnon vuoksi mittasin tuossa oman juhlakunnossa seisattelevan kyrpäni, ja tulokseksi sain 19-21 cm riippuen kummalta puolen vartta mittaus suoritettiin. En tiedä minkä kokoisiin mulkkuihin aloituspostaaja on premium-autojen omistajien kanssa "korttia pelatessaan" tottunut, mutta uskaltaisin tuloksellani kyllä Nissan-autoilijan miekkailuerään haastaa.

      • Anonyymi

        Tuo alinopeus on kyllä totta joidenkin automerkkien kohdalla.
        Ymmärrän tietysti senkin, että rajoitus merkki kertoo suurimman sallitun nopeuden mutta eihän sitä tietysti tarvitse ajaa pakolla juuri sitä nopeutta.
        Ihmettelyni johtuukin siitä, että ihmiset eivät tiedä autonsa todellista nopeutta koska se sitten ilmenee varsinkin 80km/h rajoitus alueella jossa jonoa vetää pikku KIA nopeudella 74-76km/h ja mittari näyttää 80 km/h kuski ajaa rajoituksen mukaan mutta ei tarvitse ihmetellä sitten jos jono lappaa ohi jatkuvalla syötöllä.
        Tyttärelläni on sellainen KIA ja tiedän kuinka paljon ainakin sen mittari valehtelee.
        80km/h alueella voi huoletta ajaa 87km/ mittari nopeutta vaikka poliisiauton edessä ja varmasti eivät pysäytä ainakaan siitä nopeudesta johtuen.
        Oman mersuni mittari valehtelee 2km/h auton oman ja puhelimen gps mukaan.
        Tarkistakaa mittarit ja huomioikaa se virhe niissä joustavan liikenteen takia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo alinopeus on kyllä totta joidenkin automerkkien kohdalla.
        Ymmärrän tietysti senkin, että rajoitus merkki kertoo suurimman sallitun nopeuden mutta eihän sitä tietysti tarvitse ajaa pakolla juuri sitä nopeutta.
        Ihmettelyni johtuukin siitä, että ihmiset eivät tiedä autonsa todellista nopeutta koska se sitten ilmenee varsinkin 80km/h rajoitus alueella jossa jonoa vetää pikku KIA nopeudella 74-76km/h ja mittari näyttää 80 km/h kuski ajaa rajoituksen mukaan mutta ei tarvitse ihmetellä sitten jos jono lappaa ohi jatkuvalla syötöllä.
        Tyttärelläni on sellainen KIA ja tiedän kuinka paljon ainakin sen mittari valehtelee.
        80km/h alueella voi huoletta ajaa 87km/ mittari nopeutta vaikka poliisiauton edessä ja varmasti eivät pysäytä ainakaan siitä nopeudesta johtuen.
        Oman mersuni mittari valehtelee 2km/h auton oman ja puhelimen gps mukaan.
        Tarkistakaa mittarit ja huomioikaa se virhe niissä joustavan liikenteen takia.

        Asiapuhetta Mersumiehiltä, teiden kuninkailta! Lisäisin vielä sen, että pahin soppa syntyy siitä kun tämä pikku KIA tai muu riisikippo jää tyrräämään rekan tai muun vastaavan taakse, eikä uskalla lähteä ohittamaan. Siihen sitä jonoa sitten alkaa kertymään ja pahimmillaan tilanne on se että siellä jonon perällä mennään kuuttakymppiä satasen alueella ja ohitusmahdollisuutta ei jonon pituudesta johtuen ole. Ikinä muutennäiden rekkojen takana ensimmäisenä eivät ole Mersut audit bemarit yms laatuautot, niiden kuljettajilla on taitoa ja tietoa suorittaa ohitus rivakasti ja turvallisesti ;)


      • Anonyymi

        Nante tuli kotiin iloisena ja kertoi voittaneensa Teboilin parlamentin mulukunmittauskilipailun.
        -Menit sitten näyttämään suorosi siellä kaikille, valitti Akka
        -En minä sitä kokonaan näöttännä, sen verran vaen, että voetin, puolustautui Nante


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiapuhetta Mersumiehiltä, teiden kuninkailta! Lisäisin vielä sen, että pahin soppa syntyy siitä kun tämä pikku KIA tai muu riisikippo jää tyrräämään rekan tai muun vastaavan taakse, eikä uskalla lähteä ohittamaan. Siihen sitä jonoa sitten alkaa kertymään ja pahimmillaan tilanne on se että siellä jonon perällä mennään kuuttakymppiä satasen alueella ja ohitusmahdollisuutta ei jonon pituudesta johtuen ole. Ikinä muutennäiden rekkojen takana ensimmäisenä eivät ole Mersut audit bemarit yms laatuautot, niiden kuljettajilla on taitoa ja tietoa suorittaa ohitus rivakasti ja turvallisesti ;)

        Kannattaa kerrata matematiikkaa. Jos rekka ajaa noin yheksää kymppiä keulilla satasen alueella, miten se jonon hännillä on vauhti kuusikymmentä. Sehän jäisi koko ajan vain jälkeen muusta jonosta. Kyllä ne jonossa ajavat menee samaa nopeutta kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa kerrata matematiikkaa. Jos rekka ajaa noin yheksää kymppiä keulilla satasen alueella, miten se jonon hännillä on vauhti kuusikymmentä. Sehän jäisi koko ajan vain jälkeen muusta jonosta. Kyllä ne jonossa ajavat menee samaa nopeutta kaikki.

        Ei kannattaisi tulla kommentoimaan kun et selvästikään ole koskaan Suomussalmen rajojen ulkopuolella ja useamman auton jonossa ajanut. Käyppäs ensihätään lukemassa vaikkapa netistä mitä tarkoittaa "haitariefekti".


      • Anonyymi

        Kyllä se näkyy ja ennenkaikkea olevan totta. Nimittäin parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, on ajaa kuukauden ikäisellä uudella neliveto hybridi Qashqailla. Ei siitä kyyti ja ajo-ominaisuudet parane. Suosittelen lämpimästi, kallishan se on, mutta hyvästä kannattaa maksaa.


      • Anonyymi

        Aivan höpöjätkä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näkyy ja ennenkaikkea olevan totta. Nimittäin parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, on ajaa kuukauden ikäisellä uudella neliveto hybridi Qashqailla. Ei siitä kyyti ja ajo-ominaisuudet parane. Suosittelen lämpimästi, kallishan se on, mutta hyvästä kannattaa maksaa.

        Köyhälle se varmasti 40 tonniaki tuntuu tosiaan kalliilta


      • Anonyymi

        Tulipa pitkä vale! Mutta sekaan vaan, vaikka ei seisokaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tulipa pitkä vale! Mutta sekaan vaan, vaikka ei seisokaan!

        Piti mennä tuonne 19 - 21 sentin suoro osastoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näkyy ja ennenkaikkea olevan totta. Nimittäin parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, on ajaa kuukauden ikäisellä uudella neliveto hybridi Qashqailla. Ei siitä kyyti ja ajo-ominaisuudet parane. Suosittelen lämpimästi, kallishan se on, mutta hyvästä kannattaa maksaa.

        Onnittelut, olet tehnyt hyvän valinnan. Samaa moottoria käyttää mersukin, Peugeotin kone.
        Englannin tehtaalta tulee. Minullakinn kolmas menossa, uutena ostetut. Pitkät vaan toimitusajat uusilla kun niitä menee niin paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiapuhetta Mersumiehiltä, teiden kuninkailta! Lisäisin vielä sen, että pahin soppa syntyy siitä kun tämä pikku KIA tai muu riisikippo jää tyrräämään rekan tai muun vastaavan taakse, eikä uskalla lähteä ohittamaan. Siihen sitä jonoa sitten alkaa kertymään ja pahimmillaan tilanne on se että siellä jonon perällä mennään kuuttakymppiä satasen alueella ja ohitusmahdollisuutta ei jonon pituudesta johtuen ole. Ikinä muutennäiden rekkojen takana ensimmäisenä eivät ole Mersut audit bemarit yms laatuautot, niiden kuljettajilla on taitoa ja tietoa suorittaa ohitus rivakasti ja turvallisesti ;)

        Edellinen kommentti täyttä paskaa. Yleensä siellä rekan takana onkin ne saksalaiset laatuautot, joissa pitäisi olla moottorissa voimaa että ohi pääsisi. Mutta kun ei uskalleta ohittaa, saattaa vaikka auto "riistäytyä" käsistä sen kuuluisan tehon takia. Auto täynnä kaikenmaailman tekniikkaa jolla ohitus pitäisi olla turvallista, mutta... 🤣 ja tuo hymiö on ivanaurua jos joku ei hoksaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kommentti täyttä paskaa. Yleensä siellä rekan takana onkin ne saksalaiset laatuautot, joissa pitäisi olla moottorissa voimaa että ohi pääsisi. Mutta kun ei uskalleta ohittaa, saattaa vaikka auto "riistäytyä" käsistä sen kuuluisan tehon takia. Auto täynnä kaikenmaailman tekniikkaa jolla ohitus pitäisi olla turvallista, mutta... 🤣 ja tuo hymiö on ivanaurua jos joku ei hoksaa.

        Se parhaiten nauraa joka viimeksi nauraa😁
        Mutta eihän suuret sanat suuta halkaise......


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Edellinen kommentti täyttä paskaa. Yleensä siellä rekan takana onkin ne saksalaiset laatuautot, joissa pitäisi olla moottorissa voimaa että ohi pääsisi. Mutta kun ei uskalleta ohittaa, saattaa vaikka auto "riistäytyä" käsistä sen kuuluisan tehon takia. Auto täynnä kaikenmaailman tekniikkaa jolla ohitus pitäisi olla turvallista, mutta... 🤣 ja tuo hymiö on ivanaurua jos joku ei hoksaa.

        Yleensä saksaisesta autosta menee viimeisillä tehoilla ohi joku Toyotan räpsy. Sitten jäädään ajamaan eteen 60 km tunnissa. Yleensä ohitus vielä ylämäessä sulkuviivojen kohdalla....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiapuhetta Mersumiehiltä, teiden kuninkailta! Lisäisin vielä sen, että pahin soppa syntyy siitä kun tämä pikku KIA tai muu riisikippo jää tyrräämään rekan tai muun vastaavan taakse, eikä uskalla lähteä ohittamaan. Siihen sitä jonoa sitten alkaa kertymään ja pahimmillaan tilanne on se että siellä jonon perällä mennään kuuttakymppiä satasen alueella ja ohitusmahdollisuutta ei jonon pituudesta johtuen ole. Ikinä muutennäiden rekkojen takana ensimmäisenä eivät ole Mersut audit bemarit yms laatuautot, niiden kuljettajilla on taitoa ja tietoa suorittaa ohitus rivakasti ja turvallisesti ;)

        Ammattiautoilija ja yrittäjänä olen ajanut rekkaa yli 30v ja olen nähnyt, kun nämä ns. teiden kuninkaat tekevät omasta mielestään rivakoita ja turvallisia ohituksia. Lukuisia kertoja olen todistanut näitä läheltä piti tilanteita. Ohi pitää päästä keinolla millä hyvänsä oli keli mikä tahansa. Roikutaan kannassa, lumi pöllyää, vastaan tulee jatkuva liikenne ja näkyvyys nolla. Uhkarohkeasti vaan ohittamaan vaarantaen myös muu liikenne. Ikävintä todistaa se, kun matkanteko loppuu joskus silmänräpäyksessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiautoilija ja yrittäjänä olen ajanut rekkaa yli 30v ja olen nähnyt, kun nämä ns. teiden kuninkaat tekevät omasta mielestään rivakoita ja turvallisia ohituksia. Lukuisia kertoja olen todistanut näitä läheltä piti tilanteita. Ohi pitää päästä keinolla millä hyvänsä oli keli mikä tahansa. Roikutaan kannassa, lumi pöllyää, vastaan tulee jatkuva liikenne ja näkyvyys nolla. Uhkarohkeasti vaan ohittamaan vaarantaen myös muu liikenne. Ikävintä todistaa se, kun matkanteko loppuu joskus silmänräpäyksessä.

        Joku järki pitäis olla päässä mutta ei kun vaan pitää vouhottaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiautoilija ja yrittäjänä olen ajanut rekkaa yli 30v ja olen nähnyt, kun nämä ns. teiden kuninkaat tekevät omasta mielestään rivakoita ja turvallisia ohituksia. Lukuisia kertoja olen todistanut näitä läheltä piti tilanteita. Ohi pitää päästä keinolla millä hyvänsä oli keli mikä tahansa. Roikutaan kannassa, lumi pöllyää, vastaan tulee jatkuva liikenne ja näkyvyys nolla. Uhkarohkeasti vaan ohittamaan vaarantaen myös muu liikenne. Ikävintä todistaa se, kun matkanteko loppuu joskus silmänräpäyksessä.

        Omia havaintoja myös näin raskaan kaluston kuljetusyrittäjänä 45 vuoden ajalta..kyllä fiksuimpia kuljettajia on juuri nämä saksalaisilla ja ylipäätään vähän kalliimilla merkeillä ajavat. Ja vaikka paljon puhutaan että saksalaisautoista ei vakiovarusteena vilkkua löydy niin kyllä ne on yleensä ainoita jotka vilkulla kiittelevät kohteliaasti kun niille ohitusmerkkiä näytän.näille nipponiautoille ei ohitusmerkkiä uskalla edes näyttää kun ne joko eivät uskalla tulla ohi tai eivät pääse kun voima loppuu kesken. Tai jos lähtevät yrittämään niin sinkoilevat keskipolanteen ylittäessään pitkin penkkoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä se näkyy ja ennenkaikkea olevan totta. Nimittäin parasta mitä mies voi tehdä housut jalassa, on ajaa kuukauden ikäisellä uudella neliveto hybridi Qashqailla. Ei siitä kyyti ja ajo-ominaisuudet parane. Suosittelen lämpimästi, kallishan se on, mutta hyvästä kannattaa maksaa.

        Heh,,heh,,,,olet kuin mun appiukko.
        Hän osti joku vuosi sitten tuollaisen ja kehui maasta taivaaseen tietysti.
        Minulla 7-vuotta vanha käytettynä ostettu S 500 Mersedes.
        Hän kokeili sitä sitten joskus uuden Nissanin jälkeen kun mentiin Helsinkiin ja totesi aivan aidosti on olemassa autoja ja autoja.
        Se on häneltä paljon sanottu koska tunnen hänen luonteensa ehdottomuuden.


      • Anonyymi

        Nopeushan onkin suurin sallittu nopeus!
        Mittaile vain kalujasi ihan rauhassa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ammattiautoilija ja yrittäjänä olen ajanut rekkaa yli 30v ja olen nähnyt, kun nämä ns. teiden kuninkaat tekevät omasta mielestään rivakoita ja turvallisia ohituksia. Lukuisia kertoja olen todistanut näitä läheltä piti tilanteita. Ohi pitää päästä keinolla millä hyvänsä oli keli mikä tahansa. Roikutaan kannassa, lumi pöllyää, vastaan tulee jatkuva liikenne ja näkyvyys nolla. Uhkarohkeasti vaan ohittamaan vaarantaen myös muu liikenne. Ikävintä todistaa se, kun matkanteko loppuu joskus silmänräpäyksessä.

        Näin se on. Muistan kolaritapauksen muutama vuosi sitten Suomussalmella Pääsiäisenä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nopeushan onkin suurin sallittu nopeus!
        Mittaile vain kalujasi ihan rauhassa.

        Ei kannata sitten kitistä täällä kun muut haluaa ajaa sitä suurinta SALLITTUA nopeutta! Tämä Nissanin ajaja on ajanut reilusti ALLE suurimman SALLITUN nopeuden, ja nyt häntä itkettää kun muut ajavat ohi suurinta SALLITTUA nopeutta


    • Anonyymi

      Jopas taas jotakin, ei noilla lapsellisten kommenttien älyttömyydellä näytä olevan mitään rajaa. Kertoo paljon sanojastaan. Kateuden pirulainenko riivaa, vai muutenko vaan ahdistaa toisten valinnat??

    • Anonyymi

      Ja vanaha 80 kymppinen ukko ajaa Baijerilaisella Maatalous Wekottimella .VARO!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        On ollu mersukin ajokkina. Siinä oli kaikista kalleimmat remontit vaikka vähän ajettu. On ollut toyotaa ja nissania. Joissakin ei mitään remonttia tarvinnu tehä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollu mersukin ajokkina. Siinä oli kaikista kalleimmat remontit vaikka vähän ajettu. On ollut toyotaa ja nissania. Joissakin ei mitään remonttia tarvinnu tehä.

        Kunhan nyt ajelet sillä 500000km niin jutellaan sitten niistä korjauksista.
        E sarjan mese ja niin vain meni katsastuksesta läpi tammikuussa .
        Ei moottoria eikä pumppua avattu vaikka mittarissa 620000km.
        Koiranluita vaihdellaan,,a hinta 38€ ja parit iskarit vaihdettu.
        Jarrulevyt ja muutamat polttimot .
        Renkaita tietysti mutta ne menee muutenkin ja eivät ole remontteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan nyt ajelet sillä 500000km niin jutellaan sitten niistä korjauksista.
        E sarjan mese ja niin vain meni katsastuksesta läpi tammikuussa .
        Ei moottoria eikä pumppua avattu vaikka mittarissa 620000km.
        Koiranluita vaihdellaan,,a hinta 38€ ja parit iskarit vaihdettu.
        Jarrulevyt ja muutamat polttimot .
        Renkaita tietysti mutta ne menee muutenkin ja eivät ole remontteja.

        Koiranluita, onko koiranluita autossa. Onko ne peräkontissa ja miksi niitä pitää vaihtaa. Onko hajuhaitta. Mistä koiranluita saa ja onko laitonta puuhaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan nyt ajelet sillä 500000km niin jutellaan sitten niistä korjauksista.
        E sarjan mese ja niin vain meni katsastuksesta läpi tammikuussa .
        Ei moottoria eikä pumppua avattu vaikka mittarissa 620000km.
        Koiranluita vaihdellaan,,a hinta 38€ ja parit iskarit vaihdettu.
        Jarrulevyt ja muutamat polttimot .
        Renkaita tietysti mutta ne menee muutenkin ja eivät ole remontteja.

        Nuin paljon ajettu mese on jo laho ja muutenkin jo pehmy. Mutta eipä sitä, jos vähän ajettua ei ole omistanut, tiijä millanen on uusi auto.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On ollu mersukin ajokkina. Siinä oli kaikista kalleimmat remontit vaikka vähän ajettu. On ollut toyotaa ja nissania. Joissakin ei mitään remonttia tarvinnu tehä.

        Kalliita ovat Mersun remontit. Huvittavinta, kun Mersun omistajat kertovat käyttävänsä autoaan huollossa, todellisuudessa käyttävät remontissa. Esimerkkinä tuttava pariskunta, rouva kertoo auton olevan huollossa ja isäntä reilusti, että auto remontissa. Heilläkin useampi Mersu ollut ajossa, huoltoa tuntuu riittävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiranluita, onko koiranluita autossa. Onko ne peräkontissa ja miksi niitä pitää vaihtaa. Onko hajuhaitta. Mistä koiranluita saa ja onko laitonta puuhaa

        Onhan ne " koiran luut " tukivarsissa.
        Jonkin vuosimallin mersuissa niitä menee parin kolmen vuoden välein.
        Uudemmissa ei niinkään.
        En tiedä johtuuko siitä, että kääntösäde on näillä mersuilla pieni koska eturenkaat myös kallistuvat paikallaan käännettäessä linkkuun?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuin paljon ajettu mese on jo laho ja muutenkin jo pehmy. Mutta eipä sitä, jos vähän ajettua ei ole omistanut, tiijä millanen on uusi auto.

        Ei ole laho.
        Vm,,2015 ja sinkkiä käytetty pelleissä.
        Uutena ostin ja taksi käytössä.
        Nyt tilattu uusi E sarjalainen mutta farmari.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalliita ovat Mersun remontit. Huvittavinta, kun Mersun omistajat kertovat käyttävänsä autoaan huollossa, todellisuudessa käyttävät remontissa. Esimerkkinä tuttava pariskunta, rouva kertoo auton olevan huollossa ja isäntä reilusti, että auto remontissa. Heilläkin useampi Mersu ollut ajossa, huoltoa tuntuu riittävän.

        Kumma kun ei kaverin kaveri kertonut,,sehän se tavallisin kertoja on?????????????
        Mersun ostaja ottaa huolenpitosopimuksen, ammattiautoilija 3 vuodeksi ja yksityinen 3-4 vuotta.
        Kun paljon tulee kilometrejä vuodessa niin pitääkin käyttää jatkuvasti huollossa.
        Meidän taksiin tulee kilometrejä 80000-100000km/ vuosi
        Etelässä Helsinki-Vantaan lentoaseman taksit ajavat 130000km / vuosi ja autot siellä vaihdetaan viimeistään 4-v vuoden välein.
        Ymmärrät varmaankin , että näillä kilometreillä käydään huollossa parin kolmen kuukauden välein.
        Meidän mersuun tulee saman verran kilometrejä vuodessa kun jonkun nissanin mittariin 10-15 vuodessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koiranluita, onko koiranluita autossa. Onko ne peräkontissa ja miksi niitä pitää vaihtaa. Onko hajuhaitta. Mistä koiranluita saa ja onko laitonta puuhaa

        Kallistuksenvakaajan yhdystanko (ns. koiranluu) on auton pyöräntuennan osa, joka kiinnittää kallistuksenvakaajan pään olkakappaleeseen tai joustintukeen. Yhdystanko on yleensä ohut tanko, joka on yleensä pystyasennossa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kumma kun ei kaverin kaveri kertonut,,sehän se tavallisin kertoja on?????????????
        Mersun ostaja ottaa huolenpitosopimuksen, ammattiautoilija 3 vuodeksi ja yksityinen 3-4 vuotta.
        Kun paljon tulee kilometrejä vuodessa niin pitääkin käyttää jatkuvasti huollossa.
        Meidän taksiin tulee kilometrejä 80000-100000km/ vuosi
        Etelässä Helsinki-Vantaan lentoaseman taksit ajavat 130000km / vuosi ja autot siellä vaihdetaan viimeistään 4-v vuoden välein.
        Ymmärrät varmaankin , että näillä kilometreillä käydään huollossa parin kolmen kuukauden välein.
        Meidän mersuun tulee saman verran kilometrejä vuodessa kun jonkun nissanin mittariin 10-15 vuodessa.

        Kilometrejä varmaan tulee paljon. Mutta sehän ei kerro koko kuvaa. Montako sataa/ tuhatta tuntia tulee kun auto käy tyhjäkäyntiä kylmillä ilmoilla tolpalla jopa vuorokauden ympäri ajojen lomassa. Kyllä siinä kulumaa tulee moottori osiin ym.


    • Anonyymi

      Mikä tässä on VAKAVAA? k...än mitta????

    • Anonyymi

      Iso kalu tekee kipeää parempi pieni Terhakka

    • Anonyymi

      Naiset tykkää isoista kalluista?

      • Anonyymi

        Kallu mikä kallu....
        Pienellä vehkeellä saa yhtä paljon vahinkoa aikaan kuin isolla. Muutaman kuukauden päästä maha pystyssä 😵😬


    • Anonyymi

      Ingman saa maidonkin maistumaan ja Opel muovinkin ruostumaan.😉

      • Anonyymi

        Ja Opel kuskit pääsevät taivaaseen, koska he ovat jo kokeneet maanpäällisen helvetin.♨️🚔


    • Anonyymi

      Kyllä niillä kunnon molo on oikeassa lahkeessa.

      • Anonyymi

        Sinäpä se tunnut tietävän niiden molojen koon hyvin.


    • Anonyymi

      Oliko mittarinopeutta. Aja sinä omaa ajoasi.

    • Anonyymi

      Audi kuskilla surkastunut.

    • Anonyymi

      "Ehkä jopa 2km/h ylitystä", jumalauta mikä top G äijä oot!
      Antakaa ihmisten ajaa omaa tahtia, ohittaminen on laissa sallittua. Nopeusrajoitukset on säädetty vuosikymmeniä sitten tehdyille autoille ja rajoituksia voitaisiin nostaakin, mutta varsinkin täältä päin suomea löytyy niin paljon kuskeja joita pelottaa ajaa yli 70km/h ja ajaminen muutenkin ihan hakusessa, että rajoituksia ei voida nostaa. Ihmisen typeryys taas lannistaa muita.

      • Anonyymi

        Ohittaminen on sallittu mutta jos mennään lain mukaan, nopeus ei saa ylittyä suurimmasta sallitusta tie nopeudesta.


    • Anonyymi

      Anteeksi, mutta nyt ei voi muuta kuin 😂

      • Anonyymi

        Poliiseille pitäsi juuri laittaa tutka autoiksi tuommoisia vanhoja nissaneita ja toyotia, varustettuna tutkalaitteilla, kameroilla, pysäyttämisvaloilla jne. He ajaisivat suurinta sallittua nopeutta muun liikenteen parissa. Vaikkapa satasen alueella 103-105 nopeutta huomioiden mitatun mittarivirheen. Voi että rupeaisi tiemäärärahoja kertymään kun pollevat kuskit ajeleisi ohi. Tekisivät oikein sakkorysiä. Ja sakkorahat lyhentämättöminä tiemäärä rahoihin sille alueelle missä sakot on annettu.. Ja entisestään rahaa karttusi kun annetaan poliiseille provikka sakoista. Rupeaisi leveilijöidenkin nopeudet olemaan lain mukaisiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Poliiseille pitäsi juuri laittaa tutka autoiksi tuommoisia vanhoja nissaneita ja toyotia, varustettuna tutkalaitteilla, kameroilla, pysäyttämisvaloilla jne. He ajaisivat suurinta sallittua nopeutta muun liikenteen parissa. Vaikkapa satasen alueella 103-105 nopeutta huomioiden mitatun mittarivirheen. Voi että rupeaisi tiemäärärahoja kertymään kun pollevat kuskit ajeleisi ohi. Tekisivät oikein sakkorysiä. Ja sakkorahat lyhentämättöminä tiemäärä rahoihin sille alueelle missä sakot on annettu.. Ja entisestään rahaa karttusi kun annetaan poliiseille provikka sakoista. Rupeaisi leveilijöidenkin nopeudet olemaan lain mukaisiksi.

        Näin mersumiehenä parit sakot mielellään vuoteen voisin maksaakin, jos sakkorahat todella menisivät lyhentämättömänä teiden kunnostamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin mersumiehenä parit sakot mielellään vuoteen voisin maksaakin, jos sakkorahat todella menisivät lyhentämättömänä teiden kunnostamiseen.

        Näinköhän muutamien tonnien sakot maksaisit. Toki jos ei ole kummosta palkkaa, ei sakkokaan ole iso.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näinköhän muutamien tonnien sakot maksaisit. Toki jos ei ole kummosta palkkaa, ei sakkokaan ole iso.

        Voi kuule jos päiväsakkoni muutamaan tonniin jäisi ni niitähän makselis vaikka joka kuukausi jos niillä paremmat tiet saataisiin;)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi kuule jos päiväsakkoni muutamaan tonniin jäisi ni niitähän makselis vaikka joka kuukausi jos niillä paremmat tiet saataisiin;)

        Laita hyvä mies sakkorahat välirahaan ja vaiha ruosteinen mersusi toyotaan.


    • Anonyymi

      Itse ajelen aina parinkympin ylinopeutta. EIpä juuri kukaan ohittele, itsellä kyllä on jatkuva ohitustarve

      • Anonyymi

        Tarve.....Ohita mitä ohitat, mutt viimeisen kerran


      • Anonyymi

        Ohitan Aina kaik Tojo ovat haittana kun lähtee aje lee


    • Anonyymi

      Nantehan tuli tohkeissaan pirttiin ja ilimotti, että voitti juuri TB:n parlamentissa järjestetyn mulukunmittauskilipaelun.
      ''Sinäkö lempo menit näyttämään mulukkusi kaikelle kansalle siellä tepoililla'', sätti Akka Nantea
      ''No enhän minä sitä kokonaan näyttännä, sen verran vaen että voetin'', puolustuatui Nante.

      (Nantella on muuten Avensis.)

      • Anonyymi

        Toi ota, jos et muuta saa.... toyota


      • Anonyymi

        O. N. K. O
        K. Y. S. E
        S. I. I. T. Ä
        V. A. R. M. A. R. I
        A. V. E. N. S. I. S
        L. Ä. S. K. I. S. T. Ä ( M. N. )
        J. O. K. A
        O. N
        N. A. I. S. T. E. N
        H. A. K. K. A. A. J. A


    • Anonyymi

      Mulla on lyhyt, mutta ohut.

      • Anonyymi

        Kyllä se on niin että taidolla se takapillukin naidaan. Ei pituudella.


    • Anonyymi

      Parempi se lyhytkin verrattuna nissanimiehen munattomuuteen :D

      • Anonyymi

        Oi Jeesus Kristus jalo sä sydäntemme valo.....


    • Anonyymi

      Mulla on jo vanha mutta äkänen tojota. Aina kun leuhottajat yrittää aja ylinoputta ohi, pistän kaasua, ajetaan sitten ylinoputta ja kovasti. Mukava kun se yrittää rinnalle pistän hökyä pyttyyn.

    • Anonyymi

      Ainakin ennen vanhaan isoimmat autot oli niillä pojilla, joilla ei ikinä ollut tyttökaveria. Mutta heidän "vehkeiden" koosta en tiedä sen enempää, luultavasti n
      he koettivat sen auton varjolla saada tyttöjä.

    • Anonyymi

      Pitipä taas lähteä vanhalla nissanilla käymään kajaanissa maanantaina. Ajelin itekkin mittarin mukaan 115 km kilsaa lasissa. Siinä jo lievä ylinopeus huomioituna mittari virhe. Mutta ureapää pemarikuski ainakin ja jokunen tähtinokka piti ajaa ohi. Nyt ei ihme kyllä volvomiehiä ollu porukassa.

      • Anonyymi

        Noniin siitä se lähtee homma luonnistumaan kun oikea vauhti alkaa löytyä! Ei varmaan kuitenkaan niin montaa ohittajaa ollut ku viime kerralla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noniin siitä se lähtee homma luonnistumaan kun oikea vauhti alkaa löytyä! Ei varmaan kuitenkaan niin montaa ohittajaa ollut ku viime kerralla?

        On se vaan tuo nissani hyvä auto. Alta tonnin makso kahella hyvillä renkailla. Ollu jo seitsemän vuotta. Pikku remppoja on pitäny tehhä kuluviin osiin. Nyt 245000 km takana. Moottori ei uutta häpeä. Ketjukone, ei tarte remmiä vaihella. Se on kuin rahaa panisi pankkiin kun nissanilla ajaa. Ja on hyvät kyyvit. Ei akkakaan anna niin hyviä kyytejä.


    Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      108
      7776
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2862
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2452
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      119
      2175
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1835
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1599
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1446
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1444
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1405
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      11
      1364
    Aihe