Mia Laihon (kok) mukaan 300 euron leikkaus on pieni muutos pienituloisen elämässä

Anonyymi-ap

18

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samainen kolkko Mia Laiho ohjeisti köyhiä hakemaan Oikotiestä edullisempia
      asuntoja . . . Kokkareilla ei ole hajuakaan pienituloisen elämästä.
      https://www.hs.fi/talous/art-2000010038957.html

      1.4 alkaen noin 59000 pienipalkkaista tai työtöntä asumistukea saava
      ihmistä joutuu muuttamaan kodistaan edullisempaan asuntoon, jos sellainen
      yht'äkkiä löytyisi 59000:lle ihmiselle/perheelle tai yrittämään elää vieläkin
      vähemmällä.
      Myös työttömän lapselle hallitus kostaa, työttömän lapsi jää ilman
      työttömän lapsen lapsikorotusta.

      Työpaikkoja hallituksella EI OLE tarjota. Työttömiä on yli 300000,
      mutta työpaikkoja on vain noin 50000 lähinnä Wolt-kuskeiksi ja
      puhelinmyyntiin.

    • Anonyymi

      Kokoomuslainen ei osaa kuvitellakaan minkälaista on pienituloisten
      elämä eikä sitä tietenkään kiinnostakaan.
      Ent. THL:n eräs päällikkö kerran sanoi, että rikkaat ei ole köyhää
      nähneetkään.

    • Anonyymi

      Kun itselläni aikoinaan eivät tulot riittäneet matkailuun ym. aloin tehdä enemmän duunia.

      • Anonyymi

        Luulen ettei tavallinen pienituloinen tänään edes ajattele matkoja raha ei riitä tarpellisenkaan
        Joten sekin että tehdä enemmän duunia ei joka paikassa onnistu edes joten kukin kantaa omaa taakkaansa ja jos aikaisemmin on ostettu esim vähittäismaksulla tavaraa niin tuåiukkaa on heillä
        Kyllähän moni ennen teki pyhisiknkin jotain ekstra duunia että saisi enemmän rahaa . Ajat on muuttuneet.


    • Anonyymi

      Varakkaat saivat suunnilleen saman verran Purran ja Orpon järjestämää
      veroalea kuukaudessa.

    • Anonyymi

      Pienituloisilta leikataan, koska meitä on eniten. Pisti korvaan Niinistön sanonta, ettei Suomen talous ole noussut kuuteentoista vuoteen. Mitä hallitus on sitten tehnyt tuona aikana? Nyt viedään rajuja leikkauksia läpi, ja nakerretaan työntekijöiden työsopimuksia torsoiksi.

    • Anonyymi

      Pienituloisen elämässä on jokainen euro suuri. Joten kun jo eletään marginaaleilla niin siitä kun vielä revitetään se 300 niin miten kokoomus luulee että se muka olisi pieni leikkaus, sehän on heille itselleen pieni raha, mutta eivät tiedä miten suuri se on jollekkin toiselle . Kuten aina teoreetikkojen mielipiteet eivät ole kokeiltuja käytännössä

    • Anonyymi

      Rikkaat elävät omassa kuplassaan. Pari tonnia sinne tänne ei vaikuta mihinkään.

    • Anonyymi

      Kokoomus on elukoita täynnä.

    • Anonyymi

      Henkinen kehitys on heillä jäänyt alkamatta kuten persuillakin.

    • Anonyymi

      300 € n yli puolet käteenjäävästä jos eläkeläinen tukea saa.

    • Anonyymi

      Yllätyksekseni löysin S-pankista kohdan, mistä pystyn katsomaan kuukausittanin s-kortilla ostamani summan. Ostan sillä kaikki ruoat ja lisäksi lamput, patterit, pesuaineet ja muut pienet kotitarvikkeet. Oman pankin kortilla vaatteet ja isot ostokset kun sinne tulee eläke. Siirrän S-kortille rahaa tarpeen mukaan, bonuksia ei paljon kerry.
      Ja nyt tuohon kolmeensataan. Vuoden alusta tähän asti s-kortin summa oli 550 euroa, joten ruokamenoihin+kodin pikkusälään menee parisataa kuussa.
      Kyllä se 300 monelle ja minulle iso summa on.

      • Anonyymi

        En juuri osta patteria
        Tiesitkö että aaa- patteri mistä tahansa laitteesta pyörittää kelloa vielä pari vuotta luonto säästyy

        Olen itse tehty varakas ja inhoan päivittelyä pienistä tuloista


    • Anonyymi

      Pienituloiset ovat ahneita tylsiä inisijöitä

      Olen yrittänyt saada ne vaurastumaan
      Se on vaikeaa
      Tyhmääpskaa on vaikea ryhdistää kunon tottunut mankumaan tulonsiirtoja

      Olen pudottanut pienituloiset mulkerot perhetuttavapiiristä, niiden kanssa ei voi matkustaa eikä tehdä mitään järjellistä iniseviä päivittelijöitä

    • Anonyymi

      Mia Laiho voisi luovuttaa moninkertaisesti.

    • Anonyymi

      300Euron nettopalkkaan saa tuntityöläinen tehdä vähintään 15 lisätuntia töitä.

    • Anonyymi

      Miksi hän, ja kaikki ne muut hyvätuloiset, eivät leikkaa niitä satasia omista liksoistaan? Menisi edes joku homma oikeudenmukaisesti.

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      🔞 K­­u­u­­m­­a­­­t­­­ ­­­t­­­y­t­ö­t­­­ ­­­o­­d­­­o­t­t­a­­­v­­­a­­t­­ ­s­i­­­n­­­u­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18311506

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      181
      1673
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      60
      1170
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      55
      937
    4. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      69
      829
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      134
      806
    6. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      38
      761
    7. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      758
    8. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      699
    9. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      71
      674
    10. Täällä iImenee vihamielisyys kristinuskoa kohtaan

      Ei taida sielunvaellus-/jälleensyntymisväellä olla omasta asiastaan mielekästä sanottavaa, kun pitää kiivaasti hyökätä e
      Hindulaisuus
      308
      643
    Aihe