Esteellinen ?

Anonyymi-ap

Onko asianajaja esteellinen tämmöisessä tapauksessa.
Kyse isämme pesänjaon moitekanteista.

Toisen moitekanteen tekijän asianajaja edusti valmisteluistunnossa myös toista osakasta joka ei ole isämme kuolinpesän osakas vaan vain myöhemmin kuolleen veljemme kuolinpesän osakas. Eli on toinen kuolinpesä kuolinpesän sisällä.

Tämän toisen osakkaan olin haastanut myös oikeuteen pesänjaon moitekanteessani. Tämä henkilö kuitenkin kuoli reilu vuosi sitten ja nyt hänen sijaansa minä sekä tämä jota kyseinen asianajaja edusti.

Kyseinen asianajaja ilmoitti valmisteluistunnossa edustavansa molempia eli sekä minun haastamaa vielä elossa olevaa sekä kuolleen veljemme sijaan tullutta sisartani.

Tuon kuollen veljen perillisiä siis minä ja tämä jota kyseinen asianajaja myös edusti.

Eli veljemme kuolinpesän osakas sekä varsinainen osakas jotka molemmat olin haastanut. Tavallaan nyt siis itsenikin kun se velipoika kuoli kesken kaiken.

Niin onko kyseinen asianajaja edteellinen ?
Ja tämä sisar antoi siis tietoja kuolleen veljemme kuolinpesän osakkaana. Siis myös minä sen kuolleen veljen kuolinpesän osakas.

11

301

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei ole esteellinen edustamaan useampaa vastaajaa, ellei mainittujen kesken synny eturistiriitaa.

      • Anonyymi

        Totta. Jos kyseessä olisi edunvalvottava, asiaa pitäisi tarkastella erikseen.

        Asianajaja ei saa ottaa vastaan tehtävää samassa asiassa kahdelta tai useammalta asiakkaalta, jos asiakkaiden edut tai oikeudet asiassa ovat ristiriitaiset tai eturistiriidan mahdollisuus on ilmeinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totta. Jos kyseessä olisi edunvalvottava, asiaa pitäisi tarkastella erikseen.

        Asianajaja ei saa ottaa vastaan tehtävää samassa asiassa kahdelta tai useammalta asiakkaalta, jos asiakkaiden edut tai oikeudet asiassa ovat ristiriitaiset tai eturistiriidan mahdollisuus on ilmeinen.

        Voiko tehdä ilmoituksen Asianajajaliittoon, jos asianajaja on esteellinen?
        Mikä on seuraus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voiko tehdä ilmoituksen Asianajajaliittoon, jos asianajaja on esteellinen?
        Mikä on seuraus?

        Riippuu siitä, kuuluko asia sinulle lainkaan. Esim. avauksessa kerrottu tilanne ei kuulu aloituksen kirjoittajalle pätkän vertaa. Jos sisarukset haluaisivat käyttää esteellistä asianajajaa oikeudenkäynnissään, niin sen he saavat tehdä.

        Sen sijaan jos sisarukset tai toinen heistä itse ovat sitä mieltä, että heidän asianajajansa olisi esteellinen, niin siihen voidaan puuttua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu siitä, kuuluko asia sinulle lainkaan. Esim. avauksessa kerrottu tilanne ei kuulu aloituksen kirjoittajalle pätkän vertaa. Jos sisarukset haluaisivat käyttää esteellistä asianajajaa oikeudenkäynnissään, niin sen he saavat tehdä.

        Sen sijaan jos sisarukset tai toinen heistä itse ovat sitä mieltä, että heidän asianajajansa olisi esteellinen, niin siihen voidaan puuttua.

        Ok. Yleinen kysymys:
        Voiko tehdä ilmoituksen Asianajajaliittoon? Voi nähtävästi.
        Mutta mikä on seuraus?
        Miten käräjäoikeus suhtautuu tilanteeseen?

        (Oletan, että ei mitenkään).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ok. Yleinen kysymys:
        Voiko tehdä ilmoituksen Asianajajaliittoon? Voi nähtävästi.
        Mutta mikä on seuraus?
        Miten käräjäoikeus suhtautuu tilanteeseen?

        (Oletan, että ei mitenkään).

        Niin kuin todettu, sinun ilmoitukseesi ei reagoida mitenkään, kun asia ei sinulle kuulu.


    • Anonyymi

      >>> Eli veljemme kuolinpesän osakas sekä varsinainen osakas jotka molemmat olin haastanut. Tavallaan nyt siis itsenikin kun se velipoika kuoli kesken kaiken.

      Olet siis haastanut kaikki mahdolliset osapuolet, myös itsesi. Nyt sitten ihmettelet, onko asianajaja esteellinen.

      Onko asiassa jotakin muuta kummallista?

      • Anonyymi

        Ei tartte reagoida, ei kuulu meille, ratkaiskoon itse asiansa.


      • Anonyymi

        Perinnlnjaon moittekanteessa kantajan on haastettava kaikki kuolinpesän muut osakkaat. Jos näin ei ole tehty, asian käsittely ei voi alkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perinnlnjaon moittekanteessa kantajan on haastettava kaikki kuolinpesän muut osakkaat. Jos näin ei ole tehty, asian käsittely ei voi alkaa.

        No kenen puolella sinä olet?

        Asianajajasi pitää olla sinun puolellasi.


    • Anonyymi

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋

      ❤️ K­­u­u­m­­a­t­ ­­t­y­­t­­ö­­t­ ­­o­d­­o­­t­­­t­­a­­v­­a­­­t­ ­s­­i­­n­u­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18312240

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 176
      5319
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      128
      4745
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      30
      3016
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      30
      1961
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1804
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1767
    7. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      110
      1744
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1740
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1643
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1581
    Aihe