Kun nosti vanhan lankapuhelimen luurin, niin sieltä kuului ääni. Mikä oli kyseisen äänen taajuus?
Lankapuhelimen "valmiustaajuus"
4
336
Vastaukset
- Anonyymi
A eli 440 Hz
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍒 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
- Anonyymi
Joku vastasi 440 Hz, mutta se on väärä vastaus.
Oikea vastaus Suomessa on 425 Hz.
USA:ssa taas puhelimen valintaääni on 2 eri taajuuden yhdistelmä.
USA:ssa on tuolta osin kehittyneempi puhelinkulttuuri - myös varattuääni on 2 eri taajuuden yhdistelmä - mutta ERI taajuudet kuin valintaäänen osalta.
Syynä se, että USA:ssa monet laitteet (modeemit, puhelinvastaajat ja paremmat puhelimet) osaavat tunnistaa eri taajuusyhdistelmiä ja reagoida niihin.
Mahdollistaisi esim. sellaisen puhelimen tekemisen, että jos puhelin huomaa numeron olevan varattu, niin puhelin osaisi itse katkaista puhelun ja soittaa automaattisesti uudelleen (jos käyttäjä on aktivoinut "soita automaattisesti uudelleen jos varattu" -toiminnon).
Mutta Suomessa ei ole koskaan ollut puhelimen merkkiäänien "2 eri taajuutta" systeemiä kuten USA:ssa on.
Täällä valintaääni on jatkuva 425 Hz, varattuääni katkonainen 425 Hz ja "verkko varattu" muuten kuten varattu, mutta nopeammalla rytmillä.
Kuinkahan moni muuten osaa korvakuulolta erottaa 425 Hz ja 440 Hz toisistaan?
Gis = 415,3 Hz
A = 440 Hz.
Eli 425 Hz menee Gis ja A -sävelten väliin.- Anonyymi
Eli täällä oli siinä joku suurempi viisaus siinä että otettiin käyttöön taajuus tuosta välistä.
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 372421
Mies kateissa Lapualla
Voi ei taas! Toivottavasti tällä on onnellinen loppu. https://poliisi.fi/-/mies-kateissa-lapualla362416- 951731
Olen aina vain
Ihmeissäni siitä että oletko niin tosissani minusta? Mitä muut ajattelisi meistä?511300Joo nyt mä sen tajuan
Kaipaan sua, ei sitä mikään muuta ja olet oikea❤️ miksi tämän pitää olla niin vaikeaa?861281Olipa ihana rakas
❤️🤗😚 Toivottavasti jatkat samalla linjalla ja höpsöttelykin on sallittua, kunhan ei oo loukkaavaa 😉 suloisia unia kau51175Kansanedustaja Teemu Keskisarja ei osallistu Linnan juhliin vaan natsikulkueeseen
Kerääkö poliisi taas natsiliput pois osallistujilta?2671029- 52976
Kumpi teistä rakastui ensin?
Sinä vai kaipaamasi henkilö (jos siis tunteet ovat molemminpuolisia)? Tai jos kyse ei ole vielä rakkaudesta, niin kumpi36747- 27740