Poliitikot! Se on yhdentekevää meikäläiselle vanhalle.

Anonyymi-ap

Menkää sinne politikkojen palstalle selittämään hallituksen tekemisiä.

Mun eläke nousi tammikuun alussa ja pärjään sillä kummasti. Asuntotukia ei ole laskettu mutta tuo ruoka on vähän noussut. Syön niin vähän, että ei silläkään ole niin nöpön nuukaa,

Tuo sähkö sais olla halvempaa mutta ne kekkuloi sen hintaa, kun edellinen hallitus vei sähköpörssiin. Oli muuten idioottimainen moka.

Käyn sitten lukemassa teidän marinoita syksyllä, kun tulee rospuuttoajat.

Terve nenoa!

26

240

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samoin minä. En ota huolia toisten ongelmista, kunhan vain omat rahat riittää ja ne tuntuu riittävän, siis toistaiseksi, mikäli ei yllättäen tule jotain sairaalakuluja. Mitään ylimääräisiä apuja en ole saanut, joita nyt "leikattaisiin" minulta.

      Lapsistani en myöskään tunne huolta, koska tuntuvat pärjäävän hyvin. Pitäisikö minun nyt kuitenkin alkaa tuntea syyllisyyttä siitä, että olen säästänyt elämäni loppupäiville riittävän toimeentulon?

    • Anonyymi

      Hyvin riittää minunkin eläke, oli aikaa yli 40 v säästää oma asunto , mökki ja laittaa tuottoisiin rahastoihin.

      • Anonyymi

        Sama täällä!

        Älytöntä viettää viimeiset vuotensa jallittamalla poliitikkojen touhuja, pyh!
        Omaa elämääni elän.

        Mukava on eläkeläisenä olla, saa päivänsä viettää miten haluaa.

        Lapset pärjää myös hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama täällä!

        Älytöntä viettää viimeiset vuotensa jallittamalla poliitikkojen touhuja, pyh!
        Omaa elämääni elän.

        Mukava on eläkeläisenä olla, saa päivänsä viettää miten haluaa.

        Lapset pärjää myös hyvin!

        Kai sitä nyt eläkeläinenkin voi omata mielipiteitä yhteiskunnallisista asioista , muutenhan ei tiedetä edes mitä ympärillä tapahtuu.
        Ja vaikka lapsilla onkin elämät kunnossa niin on paljon ihmisiä joilla on vaikeaa.
        Joten ihminen joka on ollut politiikasta kiinnostunut koko ikänsä , seuraa sitä myös eläkeläisenä , politiikkaan on parantamista yhteiskunnassa ja jos huomaa ettei se aina olekaan niin , reagoi siihen vanhakin .
        Se etu tietysti eläkeläisellä on ettei eläkeläisen tarvitse välittää jos ei halua.
        Joten ollaan kaikki vaan sitä miksi meidät elämä on muovannut , ja ne aåjotka ovat kiinnostuneita seuraavat myös mitä yhteiskunnassa tapahtuu.


    • Anonyymi

      Hyvä aloitus. Jatkuva joutava vatvominen on turhaa. Asiat menevät lopulta hyvin kun aika on. Keskittyminen omiin hyviin asioihin jotka edistää omaa oloa ja elämää kannattaa aina.

    • Anonyymi

      Aloitukselle ja kommenteille isot plussat👍👍👍
      Ei tarvitse vinkua leikkauksista, kun elää omillaan eikä tukien varassa.

    • Anonyymi

      Yksinkertainen ihminen ajattelee vain itseään.
      Minun lapsiani ja lapsenlapsiani on työelämässä
      ja hallitus haluaa heikentää heidän työehtojaan
      niinkuin 2,5 miljoonan muunkin työtätekevän,
      että kyllä vaan kiinnostaa mitä tämä fasistihallitus
      aikoo.

      • Anonyymi

        Kunhan tulet tänne 80:ksi niin tajuat, että elämää on enää niin vähän jäljellä. Pitääkö meidän huolehtia vielä lasten tulevaisuudesta, tuntuu hassulta?

        Meidän lapset on 50-60 v. eli kohta itsekin eläkeiässä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan tulet tänne 80:ksi niin tajuat, että elämää on enää niin vähän jäljellä. Pitääkö meidän huolehtia vielä lasten tulevaisuudesta, tuntuu hassulta?

        Meidän lapset on 50-60 v. eli kohta itsekin eläkeiässä.

        Kiinnostus yhteisakunnallisiin asiohin ei tarkoita lasten "tulevaisuudesta
        huolehtimista", pysyy henkisesti virkkuna vielä yli 80 v, kun seuraa
        asioita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kunhan tulet tänne 80:ksi niin tajuat, että elämää on enää niin vähän jäljellä. Pitääkö meidän huolehtia vielä lasten tulevaisuudesta, tuntuu hassulta?

        Meidän lapset on 50-60 v. eli kohta itsekin eläkeiässä.

        Kyllä säälittää "meidän lapset", kun lähellä eläkeikää heidänkin asemaansa
        heikennetään työelämässä, "kiitos" sinimustan persuhallituksen.


      • Anonyymi

        Kerrotko tarkemmin, miten hallitus haluaa heikentää työelämässä olevien lastesi ja lastenlastesi työehtoja muuten kuin vähentämällä heidän verotustaan.
        Työttömyyskorvauksen porrastaminenhan ei ainakaa heitä koske, koska ovat töissä.


      • Anonyymi

        Yksinkertainen ihminen uskoo muiden kaltaistensa puheita ja kirjoituksia ja hekumoi sillä ajatuksella, että eduskuntalaitoksemme on jonkun mafian käsissä, joka laatii ja hyväksyy kaikki lait ja asetukset, joita rikollinen hallitus yötä ja päivää laatii. Itse olette äänestäneet ne epatot sinne!
        Yksinkertaiset ihmiset tarkistavat joka päivä pankkitilinsä tietokoneeltaan nähdäkseen, onko hallitus vienyt säästöt.


      • Anonyymi

        Ihan totta, aikuisia lapsiaan jokainen ajattelee , ja haluaa yhteiskunnan joka on toimiva , eikä heikennä heidän työehtojaan.
        Emme tietenkään voi suuremmasta vaikuttaa asioiden kulkuun mutta tottakai niitä seuraa sivusta , miksi lopettaisi asioiden seuraamisen kun pääsee eläkkeelle.
        Onhan eläkeläisilläkin koko ajan uhka että heidän elämäänsä puututaan kun lukee näistä ihmisistä jotka joutuvat muuttamaan pienempään asuntoon , ja joku poliitikko vähän aikaa sitten sanoi myös että eläkeläisten on oltava mukana maksamassa yhteiseloa, siis paljon tapahtuu asioita yhteiskunnassa ja ei se ole mitenkään väärin jos eläkeläinenkin on tietoinen missä mennään kulloinkin .


    • Anonyymi

      Tämä hallitus hoitaa, että lapsenlapset pääsevät eläkkeelle vasta 70-vuotiaana,
      jos elävät niin kauan.

      • Anonyymi

        Tämä hallitus haluaa että lapset ja lastenlapset tienaisi itse ne eläkkeet ettei yhteiskunnan tarvitsisi maksella heille takuueläkkeitä,siis että kävisivät töissä ja tulisivat toimeen omillaan.


      • Anonyymi

        Itse olisin ollut ihan halukas tekemään 70 vuotiaana vielä töitä vaan minun ammatissani se ei käy, joten ei kaikki 70 vuotiaat tunne itseään ikälopuksi mitenkään .
        Toiset aloittavat jo 40 vuotiaana sanomaan mantransa ” me vanhat” kun tapaavat.
        Joten ikä on vaan numero ja elämän laatu on niin erilaista jokaisella ihmisellä että vaikea vetää mitään johtopäätöksiä toisistaan .


    • Anonyymi

      Huhtikuussa tullee hallituksen ilmoitus työeläkeindeksien jäädyttämisestä.

      • Anonyymi

        Pakasta sinä indeksiäsi, meistä moni on 4-5 vuoden kuluessa pulahtanut arkkuun ja loput jatkaa kohti 90:piä.


      • Anonyymi

        Ei se jäädytys enää suuria merkitsisi, inflaation laskun ja esim. elintarvikkeiden hintojen nousun taittumisen seurauksena työeläkkeiden korotukset jäävät joka tapauksessa jatkossa 1- 2 prosenttiin, saimme kokea kaksi erityisvuotta mutta palaamme työeläkkeiden korotuksissa niihin ainakin 15- 20 vuoden aikan totuttuihin puoliolemattomiin korotusprosentteihin.
        Ja 2023 ja 2024 vuosien alusta saadusta hieman paremmista korotuksista holimatta saamamme rahan ostovoima on ainoastaan putoamistaan pudonnut...esim. kiinteistöveroni tälle vuodelle nousi 12,8 prosenttia ja sähkölaskut vuositasolla kahdesta tonnista liki neljään tonniin...
        Sitä paitsi, hallitusohjelma ei tunne mitään työeläkeindeksien jäädytystä...mitäpä hallitus/eduskunta ja valtion kassa sillä edes saaavuttaisi, eihän työeläkkeitä makseta valtion kassasta ja työeläkerahastoisssa kyllä on fyrkkaa pitkiksi ajoiksi...


    • Anonyymi

      Työeläkkeet ovat osa tätä eläkeikää ja 65 vuotiaana siirrytään vanhuuseläkkeelle, jonka maksaa valtio meille.

      • Anonyymi

        Ai, että kuka maksaa?


      • Anonyymi

        Eläkeikä ei enää todellakaan ole kaikilla 65.
        Kuka maksaa eläkkeen, tarkistapa? Oletko työeläkeyhtiöistä kuullut?


    • Anonyymi

      Hyvä, että teitä taloudellisesti elämään tyytyneitä löytyy.

      Kuitenkin näillä palstoilla on usein valitettu ja haukuttu Lipposta, kuinka hän leikkasi eläkkeiden indeksiä.

    • Anonyymi

      Oikeusmuhra
      Alaikäinen halusi suhteen matuun muutaman minuutin tuntemisen jälkeen. Kuitenkin oikeus tulkitsi panemisenraisukauk seksi. Hovioikeus tuomitsi NaaelTalib DakhilAlbadrin törkeästä raiskauksesta
      https://www.lansivayla.fi/paikalliset/5462756
      alaikäinen uhri olisi halunnut aloittaa seurustelusuhteen tekijän kanssa vain muutaman tunnin tuntemisen jälkeen. Myös miehen väitettä, että makuuhuoneessa ollut tyyny, olisi pudonnut tytön päälle, oikeus piti epäuskottavana

      Syytettyä puolustaneet matujen massiiviset todistajalausunnot olivat oikeuden mukaan yleisluontoisia eli pelkkää kuusetusta

      • Anonyymi

        Olen tyytyväinen elämääni. Kramppeja on, mutta niitähän on tässä iässä jokaisella.
        Pääasia, että sisällä on lämmintä, jääkaapissa ruokaa ja tulee joskus hyviä ohjelmia teeveestä.
        En sitä paljoa katsele, kunhan joskus.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8504
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      40
      2585
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      124
      2303
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      23
      1966
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      15
      1704
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1519
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      16
      1462
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      14
      1409
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      15
      1282
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      13
      1203
    Aihe