Työttömäksi jääminen ja ulosotto

Anonyymi-ap

Hei. Olen ulosotossa (50t) oleva yrittäjä ja olen lopettamassa toimintaani jonkin ajan kuluttua. Pystyn jäämään vaan työttömäksi ja elän puolison rahoilla jne. Syynä tähän nyt uupumus, olen vuosia tehnyt pitkää päivää ja pitkää viikkoa, nyt tuli seinä vastaan.

Eli mitä tapahtuu kun lopetan työnteon? Todetaanko vaan varattomaksi, kun maksua ei siten enää tule? Todennäköisesti haen jotain työttömyystukea, tai sitten en sitäkään.

Mitään rikosta tässä ei kuitenkaan siis tapahdu? Mulla on veroja maksamatta mutta en ole mitään kikkailuja tehnyt, kaikki tulot ilmoittanut todenmukaisesti mutta niitä veroja vaan en ole saanut maksettua.. Ei kuitenkaan ole laitonta olla veloissa ja työtön eikö niin?

4

275

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Burn out tai vähävaraisuus ei ole rikos. Olemme samalla janalla työstatuksesta riippumatta. Itse lopetin tmi-työn sairauden vuoksi ja jäin velkaa 25t. Velka ei ollut firman, ja vastaan siitä henkilökohtaisesti. Otin velkaa elämän pyöritykseen ja laskuihin, kun sairaus vei työkyvyn.

      Kun tulot loppuivat, nyt sitten olen varattomana ulosotossa. Eli ei oteta mitään.
      Olen siis jo pienellä työkyvyttömyyseläkkeellä, mutta työttömyystuki (työmarkkinatuki) ei sekään antanut ylimääräistä maksuvalmiutta. Veronpalautuksilla lyhensin aluksi joitain tonneja, sen jälkeen en enää.

      • Anonyymi

        Joo mulla on juuri tämä tilanne, että henkilökohtaisista veloista kyse. Luottokortteja, lainaa elämiseen jne. vuosien ajalta. Myös kuuluisaa lainanmaksua lainalla...

        Oletko joutunut itse käymään paikanpäällä jossain vai ootko ns. saanut olla rauhassa? Itelläni ei ole yhtäkään käyntiä edes lääkärillä tän uupumuksen kanssa ollut, ei oo siis mitään diagnooseja mistään burnouteista edes. Jotenkin kun ei tonne julkiselle puolelle taida oikein päästä eikä ole varaa yksityiselle, ja mitä ne siellä voiskaan tehdä muuta kuin todeta että hidasta vauhtia.

        Kaipa ne velat siitä sit vaan vanhenee ajan mittaan tai toki varmaan palaan työn pariin jossain kohtaa niin makselen niitä sit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo mulla on juuri tämä tilanne, että henkilökohtaisista veloista kyse. Luottokortteja, lainaa elämiseen jne. vuosien ajalta. Myös kuuluisaa lainanmaksua lainalla...

        Oletko joutunut itse käymään paikanpäällä jossain vai ootko ns. saanut olla rauhassa? Itelläni ei ole yhtäkään käyntiä edes lääkärillä tän uupumuksen kanssa ollut, ei oo siis mitään diagnooseja mistään burnouteista edes. Jotenkin kun ei tonne julkiselle puolelle taida oikein päästä eikä ole varaa yksityiselle, ja mitä ne siellä voiskaan tehdä muuta kuin todeta että hidasta vauhtia.

        Kaipa ne velat siitä sit vaan vanhenee ajan mittaan tai toki varmaan palaan työn pariin jossain kohtaa niin makselen niitä sit.

        Kun velat menivät ulosottoon, siellä tehtiin paikanpäällä haastattelu, omaisuuden kartoitus ja ympäripyöreää suunnitelmaa maksuihin. Olin silloin työmarkkinatuella jo koska sairauspäivärahaa ei Kela suostunut myöntämään.

        Kesti neljä vuotta siihen eläkevakuutusrumbaan, eli ensin niitä B-lausuntoja ja sairauden hyväksyntää, kävin ihan terkkarissa vähävaraisena. Ja hain siis työkyvyttömyyseläkettä, joka tuli bumerangina takaisin hylättynä. Tein valituksia muutoksenhakulautakuntiin. jopa vakuutusoikeuteen, mutta hylkyä pukkasi.

        Neljännen köyhyysvuoden (ja velallisena) sain työkyvyttömyyseläkkeen hakematta! Tuli postissa vaan hyväksyntä. No, joka tapauksessa velat on nyt siis passiiviperinnässä, koska näillä näkymillä en tule olemaan tätä jamaa paremmassa tilanteessa kait koskaan.
        Ja jos tulee joku perintö (ei tuu) tms. sitten maksan jos Uo niin tahtoo.


    • Anonyymi

      🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

      ❤️ K­u­u­m­­­a­t­­ ­­t­­y­­t­­­ö­­­t­ ­­o­­d­­­o­­t­­t­­a­­­v­­­­a­­t­­­ ­­s­­i­­n­­­u­­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18315317

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      135
      5559
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3425
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1893
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      23
      1865
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1720
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      73
      1548
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1463
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1346
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1337
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      23
      1308
    Aihe