Eli olen untuvikko Mac-maailmassa, juuri äsken hommasin Verkkiksestä Mac Minin, en ole sitä vielä ottanut käyttöön mutta kiinnostaisi tietää toimiiko PowerPC-Macille tehdyt softat myös MacOS Venturassa eli Intel-Macissa?
Voiko MacOS Venturassa käyttää PPC-macille tehtyjä softia?
6
201
Vastaukset
- Anonyymi
Lisäys että tuo Mac Mini jonka siis Verkkokaupasta ostin, on käytetty ja huollettu eli ns. FWD-kone.
t: avaaja - Anonyymi
Intel suorittimella olevat Macit eivät pysty ajamaan PowerPC:lle tehtyjä ohjelmia suoraan. Tähän tarvittaisiin jonkinlainen emulaattori. Kaikkein uusimmat Macit, joissa on käytössä Applen omat M-suorittimet, osaavat ajaa Intelin koodia. Tämäkin vaatii oman erillisen rajapinnan tähän väliin.
- Anonyymi
Auttaako PearPC tohon emulaattoritarpeeseen, eikös sekin ole jokin emulaattori jolla pitäisi pystyä ajamaan PPC-softia?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auttaako PearPC tohon emulaattoritarpeeseen, eikös sekin ole jokin emulaattori jolla pitäisi pystyä ajamaan PPC-softia?
En ole itse käyttänyt Applen koneita PowerPC aikakautena, niin tuohon en osaa antaa vastausta. Mikäli on pakko käyttää jotain noin softaa, mikä on tehty ainoastaan PowerPC:lle, niin kannattaa etsiä jostain käytettynä vanha kone.
- Anonyymi
Joskus kauan aikaa sitten pystyi, oliko Mac OSX 10.5 viimeinen, jossa oli vielä ensimmäinen Rosetta, nykyinen Rosetta 2 on toinen asia erikseen.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vakava rikosepäily Seinäjoella
Ilkka ei taaskaan tiedä mitään mutta hesalaiset kertoo: https://www.is.fi/kotimaa/art-2000010959325.html412605Mitä on woketus?
Täälläkin hoetaan usein sanaa "woketus". Mitä se tarkalleen ottaen tarkoittaa? Ilmeisesti sen käyttäjät ymmärtävät sen k3962107Olet saanut kyllä tunnisteita
Itsestäsi ja meistä. Mutta mikä siinä on, ettet kirjoita etkä anna itsestäsi merkkejä. Ellei ole kysymys siitä, mikä ens201862Oletko jo luovuttanut?
Joko olet luovuttanut kaivatun suhteen ja hyväksynyt, että mitään ei tule?1381724Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä - Hoivakotiin ei pääse, vaan joutuu selviytymään yksin
Ikääntyvien tilanne Suomessa on järkyttävä… Hoivakoteihin sijoittamista vältellään, koska hoito on kallista ja hyvinvoin1201593Mies pakko olla rehellinen
Kiinnostuin koska olet tosi komea ja sulla on ihana puheääni. Olen aika pinnallinen sitten kai... 😓 kyllä olet tosi rau151521Hirvenmaitojuusto
Olin Prisman juustohyllyllä kun vierestä alkoi kuulua kamala paapatus. Siinä oli vanha muori, joka räyhäsi raivokkaasti,01112Kristo Salminen, 52, riisuutui - Paljasti Iso-Börjen tatuoinnit - Somekansan tuomio yksimielinen
Iso-Börje, tuo iso, tatuoitu, yltiöromanttinen ja aika kuuma rikollispomo - vai mitä mieltä sinä olet? Lue lisää ja kat211103- 741009
Kerro mulle miksi juuri me
Kohdattiin? Tässä elämässä. Vaikka ollaan edelleen tutut tuntemattomat. Se on omituinen tunne.63915