VÄSYTTÄÄ !

Anonyymi-ap

Katsoin Perjantai -Dokkarin TV1:ltä,

siinä tuli julki jälleen minkä itsekki olen jo kauna kauan havinnut,
terveyspalvelu priorisoi,
ketä k a n n a t t a a hoitaa ketä ei enään,
joten tyydyn kohtakooni,

ikä painaa, raskas on askel,
uuvuttaa,
olen saapunu elämäni pysäkille,
odotan äkkilähtöä kauas pois
ikuisuuden pilvilinnoihin
luojani kartanoon,

noutajaa ootellessa
suren ja mietin maailman monimutkaista pahutta.

35

352

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usein ihmetellään kun syntyvyys Suomessa on vähäistä,
      joku radiossa ta i oliko se TV:ssä lausahti
      " kuka nykyisin uskaltaa enään synnyttää lapsia tämmöseen maailmaan"

      niin,
      tuota olen itsekki usein miettiny jopa joskus ääneen lausunu,

      " pistää miettimään "

      • Anonyymi

        Kuka uskaltaa tällaisina aikoina yhtään mitään? Ei nyt ainakaan perustaa perhettä!

        Lapseton on huoleton, on varaa matkustella, on varaa autoon, asuntoon, tyylikkyyteen.
        On varaa olla sinkku.
        Aika menee kuin siivillä. ja sitten ollaan kirjoittelemassa ikäpalstoille, kuinka on yksinäistä, kuinka ei kukaan tule, ketään ei kiinnosta, jos putoan tikkailta siihen jään.
        Kummipoikaa autoin, kun kävi koulua missä hän nyt on, kiittämätön!
        Nykypäivän yksin elävä vanhus ei saa apua mistään j.n.e. Priorisointia!
        Sen saa mitä tilaa.


      • Anonyymi
        UUSI

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🍑 ­­N­­­y­­­m­­f­­o­m­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Sehän on jo nukkumaanmenon aika,
      yö on jo puolessavälissä,
      ei ihme jos väsyttää,

      Hvää yötä

      huomenna onki parempi päivä !

    • Anonyymi

      Syytätkö terveydenhuoltoamme maailman pahuudesta?
      MIksi?
      Jos terv.huolto ei voi sinua auttaa?

    • Anonyymi

      Varsinaisesti en syytä ketään,
      tai ehkä sittenki suomalaista turhan monimutkaista pyrökratiaa voi syyttää,
      tänään kuuntelin radiosta keskustelua,

      lääkärit ja sairaanhoitajat keskittyy suurimman osan ajastaan työpäivnä paperitöihin,
      kirjaamaan ja raportoimaan päivän tapahtumia ja sairaskertomuksia,
      tuli outo ,huh,
      onko papereihin keskittyminen tärkeämpää kuin ihmisen vaivat ja saitaan ihmisen asianmukainen hoito, tai ohjaus hoitoihin,

      jotenki kuulemani oli ällistyttävää kuulla,
      että yhteiskuntamme on keitetty VAIN pyrökratian hoitamiseen,

      lääkärit ja sairaanhoitajat istuu tietokoneen äärellä ja potias ja potilaan vaivat on sivuseikka,

      ... jokin on menny pahasti pielee suomen tervyspolitiikassa,
      o n k o joku toistamieltä

      jokin on pahasti viksallaan nyt suomen terveyspolitiikassa,

      muistan aikoinaan sotaaikana olin kuoleman sairas eräässä yliopistosairaalassa hoidossa,

      silloi pyrokratia oli minimaalista
      ja y k s i n k e r t a s t a
      silloin kirjattiin heti sängynvieressä vain senhetkinen potilaan sairaus
      ja hoidot,
      aina oli lääkäri ja sairaanhoitaja papereitten kanssa sängynviereesä,
      eikä siihen aikaan sairaanhoitat ja lääkärit linnoittautuneet kahvihuoneeseen tuntiolkulla
      eikä minkään koneen äärellä kirjaamassa asioita
      ne kirjatiin siinä samalla sängynvieressä kun lääkäri kävi kierrolla,
      ja hoitaja kirjasi heti lääkärin sanomiset ja hoito ohjeet ylös,

      miksi suomen terveydenhoito on kehitetty vain koneeliseksi pyrökratiaksi, pelkästään keskitytään koneitten ääreen konttorityöskentelyyn,

      nykyinen " terveydenhoito" on kehitetty
      kaikea muuta kuin ihmis-lähtöiseksi hoidoksi,
      nyt on keskitytty pyrokratian hoitamiseen
      siis vain paperityöt ja tietokone on tärkeämpi työtehtävä
      kuin sairaitten potilaitten asianmukainen hoito ja hoitoon ohjaus,

      nykyinen tervyspalvelut on pahasti pielessä,
      nyt olisi tärkeämpää suunitella ihmislähtöistä tervyspalveluita ,

      pitää ihmistä tärkeämpänä tehtävänä kuin pyrokratian ylläpitämistä,

      • Anonyymi

        Tuosta tuli mieleen,
        eihän nyky lääkärit pysty, eikä ehdi eikä JAKSA l u k e m a a n piiiiitkiä sairaskertomuksia,
        kun potilas tulee vastaanotolle,
        ne raportit ja kirjaamiset ovat aivan turhia,
        lääkäri voisi SUORAAN KESKITTYÄ heti poilaaseen
        ja sen hetkiseen potilaan vaivoihin,


        pyrökratia ON suurta tyhmyyttä ja yhteiskunnan varojen VÄÄRIN käyttöä
        rahojen TUHLAAMISTA ,


      • Anonyymi

        Lääkärit ja hoitajat ovat samaa mieltä. On luotu monimutkainen terveydenhoitojärjestelmä, joka vaatii raportteja ja taulukoita joka potilaasta, niin että aika ei riitä hoitotyöhön.
        Mkr.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit ja hoitajat ovat samaa mieltä. On luotu monimutkainen terveydenhoitojärjestelmä, joka vaatii raportteja ja taulukoita joka potilaasta, niin että aika ei riitä hoitotyöhön.
        Mkr.

        Kun tämä tiedetään,
        niin kuinka me sallitaan tämmönen pyrökratia
        josta todellisuudessa on vain haitaa kansalaisille,
        sitä ihmetelen,
        kaiken järjen mukaan kun potilas pääsee lääkärin vastaanotolle, niin lääkärin pitää lukea paksu romaani ihmisen aikasemmista sairauksista,
        ei ole ihme jos potilastyöhön ei ole aikaa,

        todellaki sodan jälkeen kun olin vakavasti sairas,
        niin silloin käytäntö oli aivan erilainen,

        pitkät potilas jonotki hoidetiin aivan eri noeudessa kuin nykyään,
        ja ainaki itte ja muutki sai aina hoidon vaivaansa heti, tai heti toimitettiin jatkohoitoon jos oli tarvis,

        tuntuu kumman ihmeeltä kuinka tämmönen muoto on kehitetty terveydenhoitoon, kun siitä todellisuudessa ei potilaan kannalta katsottuna ole mitää hyötyä, tai jos on siin h a r v a l l e potilaale,
        moni jää ilman hoitoja
        moni ei enään halua mennä jonottamaan eikä ruihnaamaan hoitoja,
        siksiköhän nykyisin ihmiset kuolee nuorena,


      • Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit ja hoitajat ovat samaa mieltä. On luotu monimutkainen terveydenhoitojärjestelmä, joka vaatii raportteja ja taulukoita joka potilaasta, niin että aika ei riitä hoitotyöhön.
        Mkr.

        Makriina, vaikka olen ollut eläkkeellä jo toistakymmentävuotta, tämä alkoi jo silloin.
        Tietokoneet tulivat, hoitajat istuivat ATK.luokissa opiskelemassa. Osastolla oli puolimiehitys.
        Kaikki piti kirjata tietokoneelle, koneet eivät toimineet, ohjelmat eivät keskustelleet.
        Ruokatottumuset, allergiat, sairauksista johtuvat ruoka-ainerajoitukset tai lisäykset.
        Tarviketilaukset, perustiedot, hoitosuunnitelma, lääketilaukset , labratilaukset, dementiatutkimukset, masennustutkimukset, toimintatutkimukset päivittäiset asiat ym.
        Sitten, kun ihmiset valveutuivat, eikä lääkäri ollut enää jumalasta seuraava, valitukset lisääntyivät.
        Asia sinällään hyvä, pitääkin valittaa jos väärin tai huomiotta tulee kohdelluksi, mutta on myös ns, ´´ammattivalittajia´´ joiden vuokisi kirjaukset piti olla erittäin tarkkoja, oman suojan vuoksi.
        Se mitä minä urani aikana eniten pelkäsin, oli se, että tekisin jonkun vakavan virheen, onneksi niin ei käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärit ja hoitajat ovat samaa mieltä. On luotu monimutkainen terveydenhoitojärjestelmä, joka vaatii raportteja ja taulukoita joka potilaasta, niin että aika ei riitä hoitotyöhön.
        Mkr.

        Raportit ja taulukot ovat niitä teoriateijoja varten, jotka istuvat pöytiensä takana eivätkä tee konkreettista, oikeaa ja raadollista hoitotyötä. Ts. hoitavien henkilöitten pitää järjestää heillekin työtä ja tekemistä, joka on seuraavien taulukoiden ja raporttien keksimistä ja puleeraamista.


    • Anonyymi

      Onneksi on kevät
      päivät alkaa olla aurinkoisia,
      nyt vanhukset ulos tai ainaki pihalle hieman haukkaamaan raitista ilmaa,

      jospa se väsymyski pikku hiljaa väistyy
      ja me vanhat nähdään ainaki vielä tämä kevät ja kesä,

      näin toivon ja ihmettelen, olen vielä elossa.

    • Anonyymi

      Ennenvanhaan kun ihmiset valitti väsyttää,
      sanottiin,
      se on kevät väsymystä,

      mitä on kevätväsymys,

      silloin muinoin väitettiin
      se on D-vitamiinin puutosta,
      olisko näin. ,

      • Anonyymi

        Ehkä kuitenkin C-vitamiinin puutosta, mutta on se D-vitskutasokin hyvä pitää kunnossa.


    • Anonyymi

      Nyt kaikki mummelit ja papparaiset ulos
      kattomaan aurinkoa,
      kunto kohenee
      nähdään vielä tuleva kesä muuttolintuineen,
      ja meren äänet ja liplatus laiturin kylkeen,

      nyt ei ku menoksi.

    • Anonyymi

      Ulkona aurinko paistoi ihanasti
      kylmä meritulli ajoi kuitenki pois,
      vinkka oli tosi kylmä,
      pitää mennä toisena päivänä uudeleen, eiköhän se pikkuhiljaa tuuliki lämpene.

      • Anonyymi

        Kauhea väsymys aina itelläni.
        Kaks, kolme, neljä, viis kertaa pitää joskus käydä päivällä maata.

        Riippuu kai myös siitä, että ei tule aina syötyä niin hyvin,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea väsymys aina itelläni.
        Kaks, kolme, neljä, viis kertaa pitää joskus käydä päivällä maata.

        Riippuu kai myös siitä, että ei tule aina syötyä niin hyvin,

        Voi voi ,,, kumpa olisin sinua paimentamassa,
        voisin syöttää jotain pientä aina vähän väliä
        kun me vanhukset meidän ei tarvi enään kauheesti syödä, mutta usein jotain vähän,
        keittäisin sinulle velliejä ja puuroja,
        jostain syystä mun maha on näin vanhana alkanu tykätä puuroista eniten,
        kaikki entinen liha ja kasvikset ja raskaat ruuat ei oikein enään maistu,
        mutta pikkusen kaikkea niin sillä tulee aika hyvin toimeen vielä, mä ole 85 v
        kuinka vanha sinä olet,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kauhea väsymys aina itelläni.
        Kaks, kolme, neljä, viis kertaa pitää joskus käydä päivällä maata.

        Riippuu kai myös siitä, että ei tule aina syötyä niin hyvin,

        Oletko minkä ikänen,

        muaki tämä elämä on jo pitkään väsyttäny
        joskus on permpia piviäki,
        varsinki nyt kun aloin syödä noita vitamiineja ja auriko paistaa niin mieli on piristyny huomattavasti,

        minä ole 85 v ja välliin niin väsyny että.

        koutetaan me väsyneet yhdessä selvitä tästä loppuelämän vaikeuksista vaikka lujille kyllä välillä ottaaki,
        kirjoitellaan,
        olen ajatuksissani luonasi tukena.


    • Anonyymi

      Aamu tv:ssä oli asiantuntijat sitä mieltä et yhteisöllinen asuminen olis hyvä, siinä säästys rahaa ja uksinäisyyttä ei tarviis kokea, haluan sellaiseen itse.

      • Anonyymi

        Seuraa hetki täällä kirjoittajia ja yritä valita, haluatko todellakin asumaan heidän kenenkään kanssa?

        Tietenkin täällä on näitä anonyymejä, joista on vaikea valita, mutta valitsepa joku tuttu nimmarilla kirjoittaja.

        Onhan näitä "rivareissa" asujia ja heilläkään ei mene hyvin. On kaikenlaista riitaa.

        Mitäpä minä näitä selvittämään, koska valinta on sinun.


      • Anonyymi

        JOS olisi mukavan tuntuinen se asunto ja muut vanhukset myös tuntuisi ihan mukavilta, voisin minäki muuttaa semmoseen,
        mutta ku ole 85 v ja tunne jo itteni jotenki avuttomaksi alkaa tommosta itse suunitelemaan, tarvisin että mun jälkeläiset tommosen touhuun alkaisivat ja etsisivät minulle sopivan yhteisön, itse en enään jaksa tommosta etsimään, kuolen mieluummin kotiin, jos
        mun omaiset mulle muuta keksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Seuraa hetki täällä kirjoittajia ja yritä valita, haluatko todellakin asumaan heidän kenenkään kanssa?

        Tietenkin täällä on näitä anonyymejä, joista on vaikea valita, mutta valitsepa joku tuttu nimmarilla kirjoittaja.

        Onhan näitä "rivareissa" asujia ja heilläkään ei mene hyvin. On kaikenlaista riitaa.

        Mitäpä minä näitä selvittämään, koska valinta on sinun.

        Osuit asian ytimeen. Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa viihtyisi pidempään voisi olla vaikea löytää.

        Itselläni on muutaman vuoden takainen kokemus sisareni muutettua luokseni asumaan siksi aikaa kun hänen rivari taloonsa tehtiin putkiremonttia.

        Sisareni on monisairas ja dementoitunut, mutta pystyy asumaan yksin kun hänelle tuodaan kolme kertaa päivässä lääkkeet ja tytär käy tekemässä muut huoltotyöt.
        Tytär kysyi minulta, voisinko ottaa sisareni remontin ajaksi meille asumaan, arvio noin 2kk.
        Olin iloinen ja tietysti lupauduin, koska meillä on ollut aina lämpimät välit sisareni kanssa.
        Minä kaksi vuotta sisartani vanhempana olin se johon hän aina tukeutui ja luotti.

        Yhdessä asuminen kävikin minulle raskaaksi, Sen viikon ajan mitä hän oli luonani, ei minulla ollut omaa rauhaa edes yöllä.
        Eräänä aamuna viiden aikoihin kuulin sisareni kovaan huutavan ja etsivän minua ympäri taloa., hän oli pukeutunut ja takki päällä ja lähdössä etsimään minua ulkoa, hän oli aivan paniikissa ja ihmetteli missä minä olin ollut.
        Meidän makuuhuoneittemme ovet olivat vastakkain, mutta hän ei osannut katsoa sieltä.

        Myös lääkkeitten ottamisesta tahtoi tulla kinaa kun hän olisi itse halunnut ottaa jotain lääkettä useamman pillerin kerralla .Siksi hänelle kotonaan käytiin tuomassa lääkkeet kolme kertaa päivässä .

        Sisareni ei ole ilkeä edes vakavasti dementoituneena, mutta minä en vaan jaksanut kauempaa kun itse olin toipumassa aivoinfarktista.

        Soitin sisaren tyttärelle ja kerroin, etten jaksa ja hän hommasi hoitokodista paikan äidilleen.
        Asunnon remontti venyikin kolmeksi kuukaudeksi ja hän oli sen ajan hoitokodissa.
        Tämän siskoni tarinan kerroin vain siksi, ettei edes rakkaitten omaisten kanssa aina jaksa.
        vaikka hyvää tahtoa olisi.

        t tepa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Osuit asian ytimeen. Sellaisia ihmisiä, joiden kanssa viihtyisi pidempään voisi olla vaikea löytää.

        Itselläni on muutaman vuoden takainen kokemus sisareni muutettua luokseni asumaan siksi aikaa kun hänen rivari taloonsa tehtiin putkiremonttia.

        Sisareni on monisairas ja dementoitunut, mutta pystyy asumaan yksin kun hänelle tuodaan kolme kertaa päivässä lääkkeet ja tytär käy tekemässä muut huoltotyöt.
        Tytär kysyi minulta, voisinko ottaa sisareni remontin ajaksi meille asumaan, arvio noin 2kk.
        Olin iloinen ja tietysti lupauduin, koska meillä on ollut aina lämpimät välit sisareni kanssa.
        Minä kaksi vuotta sisartani vanhempana olin se johon hän aina tukeutui ja luotti.

        Yhdessä asuminen kävikin minulle raskaaksi, Sen viikon ajan mitä hän oli luonani, ei minulla ollut omaa rauhaa edes yöllä.
        Eräänä aamuna viiden aikoihin kuulin sisareni kovaan huutavan ja etsivän minua ympäri taloa., hän oli pukeutunut ja takki päällä ja lähdössä etsimään minua ulkoa, hän oli aivan paniikissa ja ihmetteli missä minä olin ollut.
        Meidän makuuhuoneittemme ovet olivat vastakkain, mutta hän ei osannut katsoa sieltä.

        Myös lääkkeitten ottamisesta tahtoi tulla kinaa kun hän olisi itse halunnut ottaa jotain lääkettä useamman pillerin kerralla .Siksi hänelle kotonaan käytiin tuomassa lääkkeet kolme kertaa päivässä .

        Sisareni ei ole ilkeä edes vakavasti dementoituneena, mutta minä en vaan jaksanut kauempaa kun itse olin toipumassa aivoinfarktista.

        Soitin sisaren tyttärelle ja kerroin, etten jaksa ja hän hommasi hoitokodista paikan äidilleen.
        Asunnon remontti venyikin kolmeksi kuukaudeksi ja hän oli sen ajan hoitokodissa.
        Tämän siskoni tarinan kerroin vain siksi, ettei edes rakkaitten omaisten kanssa aina jaksa.
        vaikka hyvää tahtoa olisi.

        t tepa

        Oma koti kullan kallis, paras paikka maailmassa,

        omaan sänkyyn on hyvä nukkua ijäiseen uneenki,

        tuntuu aivan kauheelta ajatus, jos kuolee jonnekki ulos , maantielle, tai jonnekki
        outoon paikkaan, vieraitten ihmisten töllisteltäväksi,
        sairaalan valvottuun sänkyyn onki aivan eri asia ja hyvä kuolla ,
        kuin tuntemattomaan paikkaan,

        ruumiin avaus tuntuu kaheelta ajatukselta
        että mun ruumista tonnigiaan ja etsitään syytä mihinkuoli,
        siis ruumiin avuski hirvittää omaltakohdalta,
        en haluaisi,
        mutta jos on pakko niin sitten tonkikoon,

        aikoinaan oma äitini oli kuollu yllättättäin olohuoneen lattialle,
        isäni oli tullu kaupungilta kotiin ja löytäny äidiin kuolleena,

        -- meiltä aikuisilta perheellisiltä lapsilta kysyttiin, tehdäänkö äidille ruumiinavaus kun kuoli äkisti lattialle,

        meillä kaikki jälkeläiset antoi kieltävän vastauksen
        ettei tarvi tehdä ruumiinavausta,
        äidillä oli pitkään kestäny syd. vika
        hänen luonaan kotona oli jo muutaman vuoden käyny terevydenhoitaja
        kerran viikossa mittamassa verenpainetta ym.

        tietenki tapahtuma oli kovin surullinen, mutta odotettavaissa,

        itsekkää en haluisi ruumiinavausta itselle tehtävän,
        että mun ruumista leikellään ja tongitaan
        ihan puistataa ajatus,

        vaikka ehkä lääketiede saataa olla kiinostunu mun harvinaisesta sairauksista,
        noooh, se asia jääköön minulle arvoitukseksi miten ne suhtautuu sitten aikanaa mun kuolemaani,

        en pidä tästä vanhan ihmisen elämästä,
        pakko elää, kun ei kuolekkaa,
        kuolee sitten kun sen aika on ja luoja muistaa hakea pois.


    • Anonyymi

      Olen jättänyt terveysasemalle useita soittopyyntöjä, joita ei ole tullut.
      Ei onnistu ajanvaraukset lääkärille.

      Ilmeisesti minusta ei enää välitetä. Olen 70 v.

      • Anonyymi

        HÖH , voi kauhia,
        ihan tottako,
        millä paikkakunnalla on noin huono palvelu ja yhteydet terveysasemille,

        voisitko mennä käymään paikanpäällä,
        tai pyydä joku sukulainen sua auttamaan,
        sinä tarvit nyt jonkun kaverin avustamaan että pääset lääkäriin,

        jos ei ole sukulaisia,
        niin kotipalvelusta varmasti saa neuvot ja jonku sinua avustamaan,

        kyllä sinun asiasi pitää saada kuntoon,
        jokainen meistä vanhoista on vielä ihminen ja ihmisoikeudet.


    • Anonyymi

      Näin se mualima menee menojaan. Nyt hynää ötyä 🥱

      • Anonyymi

        Kaikki laittamaan emoijia ja juomaan!
        Niin kauniitä nuo emoijit ja niin hauskaa juominen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki laittamaan emoijia ja juomaan!
        Niin kauniitä nuo emoijit ja niin hauskaa juominen!

        Mitä on " emoiji " " emoijia "


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mitä on " emoiji " " emoijia "

        Emojit on näitä 😀🥗🟣 pikkukuvia.


    • Anonyymi

      Katsoin uusintaohjelman eilisen myöhäisillassa. Enpä ole tainnut ikinä nähdä niin iloista ja eläväistä syöpäpotilasta kuin haastateltavana ollut nainen oli. Ihana. Kaikkea hyvää hälle.

      • Anonyymi

        Joooo, minäki katsoin,
        nainen oli iloinen, hyvä niin,

        mutta
        yli-ilonen yli-innokas,
        ilmeisesti jonkin lääkeen aiheuttaa sivuvaikutuksena,
        -- käyttäytyminen ei ollu normaalia vaan yli- pursuavaa,
        tiedän että varsinki joillaki pyykelääkeillä ja myös joittenkin huumeitten
        sivu vaikutuksena ihminen muuttuu yli-innokaaksi,
        usein myös touhukaaksi, saa paljon aikaan esm. siivotessaan huusholliaan,

        ---- no mutta tärkeintähän oli että nainen oli selviytyny jo pahimman yli sairaudestaan, tietenki aina on vaarana että syöpä uusiutuu.

        hän ilmeisesti on sairautensa takia seurannassa,
        syöpään sairastuneet on aina pitkään jälkiseurannassa,
        määrätyin ajoin seurataan onko syöpä pysyny aisoissa vai onko kenties tehny uusia pesäkkeitä jonnekki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joooo, minäki katsoin,
        nainen oli iloinen, hyvä niin,

        mutta
        yli-ilonen yli-innokas,
        ilmeisesti jonkin lääkeen aiheuttaa sivuvaikutuksena,
        -- käyttäytyminen ei ollu normaalia vaan yli- pursuavaa,
        tiedän että varsinki joillaki pyykelääkeillä ja myös joittenkin huumeitten
        sivu vaikutuksena ihminen muuttuu yli-innokaaksi,
        usein myös touhukaaksi, saa paljon aikaan esm. siivotessaan huusholliaan,

        ---- no mutta tärkeintähän oli että nainen oli selviytyny jo pahimman yli sairaudestaan, tietenki aina on vaarana että syöpä uusiutuu.

        hän ilmeisesti on sairautensa takia seurannassa,
        syöpään sairastuneet on aina pitkään jälkiseurannassa,
        määrätyin ajoin seurataan onko syöpä pysyny aisoissa vai onko kenties tehny uusia pesäkkeitä jonnekki.

        Hän oli aivan varmasti vain oma, iloinen ja rempseä itsensä. Ja sinä olet hölmö luuloinesi.


    • Anonyymi

      21:35:34


      Tiesitkö,

      tieto on eri asia
      kuin luulo ! ?

    • Anonyymi

      VÄSYTTÄÄ,

      entä nyt
      kun en uskalla ottaa nukahtamislääkettä,

      muisti menee ja tasapaino katoaa ???????

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe