Vakkari vai määräaikainen

Anonyymi-ap

Kumpi olette?

Itse valmistuin laitoshuoltajaksi, koska ilman papereita olisin jäänyt roikkumaan määräaikaisena ikuisesti.

Hämmästyttää vain se, kun muutamat meidänkin työpaikalla ovat kokeneita, vuosia tätä työtä tehneenä ilman vakituista paikkaa. Osa jo iäkkäämpiä, joilla ei ole enää haluta kuluttaa koulunpenkkejä. Ovat kuitenkin täysin osaavia ja ammattitaitoisia. Hallitsevat koneet, pesuaineet sekä lattiamateriaalit. Osaaminen on tullut ihan työn tekemisen kautta. Siltikin heitä roikotetaan määräaikaisina, jatkuvan epävarmuuden tilassa töiden jatkumisesta. Minusta se on jotenkin väärin.
Itse kun olen nuorempi, niin hommasin paperit, mutta ymmärrän hyvin vähän vanhempia työntekijöitä, etteivät enää halua kouluun.

8

425

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

2v vakkarina ilman koulutusta.

• Anonyymi

🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑

😋 ­­­N­­y­­m­­­f­­­o­­­m­­a­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

Suoritettu tutkinto 20 vuoden työkokemuksella ja ei ole vakkaripaikkaan valittu. Luulin, että tutkinto edistäisi määräaikaisuuksien tilalle pidempää työpätkää, mutta ei. Useimmat valitut ovat niitä halvempia työntekijöitä, työkokemusta ei juurikaan ja nämä menee edelle.

• Anonyymi

Ketjutetaanko sopparia? Siinäkin on rajansa.

Näitä halvempia suositaan joka paikassa, kun ei välitetä siivousjäljestä.

• Anonyymi

vanhoilla konkareilla on varmastikin työkokemusta omilla työpaikoillansa ja perinteisillä menetelmillä työtä tehden. Sitä ei kukaan kiellä.
      Lisäkoulutusta ja uutta oppia hankkimalla saa varmasti paremman näkymän
      uusiin menetelmiin, alan säädöksiin ja pesukemikaaleihin ja työkaluihin.
      Oma nykyinen työpaikka, työpaikan vakiintuneet käytänteet ja firman tarjoamat loppuun ajatetut työkalut voivat olla hyvinkin kaukana alan nykytodellisuudesta.

• Anonyymi

On kyllä käytössä ihan nykyaikaisia koneita ja siivousvälineitä. Kaiken oppii ihan käytännössä, kun vain haluaa. Ei ole mitään rakettitiedettä.

Tuskin montakaan laitosta siivotaan enää vanhanaikaisin menetelmin.

• Anonyymi

Yleensä vakituisena on ne jotka suostuu tekemään töitä alihintaan ja määräaikaisina roikotetaan niitä jotka haluavat Tes-mukaisen palkan. Työnantajat ei halua maksaa palkkaa niin siksi se on sellaista sekoilua.

• Anonyymi

Monissa kaupungeissa ei palkata vakituiseksi, jos ei ole näyttää koulutustodistusta. Tietty määräaikaisia kannattaa ketjuttaa, niin ovat helppoja potkia ulos, kun ei enää tarvita.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 20e Riskitön veto 20e talletuksella VB:lle

Pssst! Vinkki viis rotvallinreunalla eläjille. VB tarjoaa 20 euron riskittömän vedon ensitallettajille vedonlyöntiin.
      5
      2452
    2. Pilasit mun

Elämän. Sitäkö halusit?
      Ikävä
      116
      1617
    3. Viiimeinen viesti

Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill
      Suhteet
      36
      1356
    4. Analyysiä: Kiuru-keissi oli ja meni - demarit hävisi tässäkin

Tapauksen tultua julki alkoi demarit ja muu vasemmisto selittään, että tämä oli poliittista väkivaltaa, siis ennen kuin
      Maailman menoa
      156
      1181
    5. Lasse Peltonen on kunnanjohtaja

18/21 ääntä 1 Stoor ja 2 Vauhkonen
      Sysmä
      52
      1095
    6. Mikä olisi sinun ja kaivattusi

Tarinan kertovan elokuvan nimi?
      Ikävä
      113
      1082
    7. Suomessa on valittava 2 lucia neitoa...

Maahanmuuttajille oma lucia neito ja Suomalaisille oma SUOMALAINEN Lucia neito....sama juttu on tehtävä miss Suomi kisoi
      Maailman menoa
      105
      1044
    8. Syntymäpäivä

Milloin on kaipaamasi henkilön syntymäpäivä!? Hänellä miehellä on tammikuussa.
      Ikävä
      57
      1041
    9. Olet tärkeä

mutta tunnen jotain enemmän ja syvempää. Jos voisinkin kertoa sinulle... Olen lähinnä epätoivoinen ja surullinen.
      Ikävä
      46
      919
    10. Vaikutat mukavalta ja

hyväsydämiseltä ihmiseltä. Oltais oltu hyvät kaverit. ❤️
      Ikävä
      60
      882
    Aihe