Eli onko kokemuksia, mikä olisi toimiva subsonic patruuna 12" rihlannousulle (browning a-bolt)?
Vastaukset 3
- Anonyymi
Subsonic patruunat ovat aika paljon asekohtaisia ja pääsääntöisesti vaativat tiukan alle 10" rihlannousun vakautuakseen.
- Anonyymi
Sako TRG-22:n käyttö ja huolto-ohjeessa sanotaan että sen rihlanousuksi on valittu 11”, jolla myös subsonic patruuna stabiloituu.
Ilmoitettu rihlanousu on siis tuumissa piipun pituus jossa luoti tekee täyden kierroksen. Käytännössä siis 11” nousulla luoti saa kovemman pyörimisnopeuden kuin 12” nousulla.
Mitä hitaammin luoti lähtee piipusta, sitä hitaammin se pyörii ja mitä hitaammin se pyörii, niin sitä huonommin se vakautuu.
Ei taida olla täällä kellään antaa neuvoa millainen subsonic patruuna toimii? Voi olla että 12” nousulla se luoti ei vain vakaudu liian pienen pyörimisnopeuden vuoksi.- Anonyymi
Myöskin sillä luodin painolla on merkitystä vakautumiseen (aika paljonkin).
Usein (aina ?) tehdas subsonic-paukut on ladattu painavilla luodilla (11-13 g), siitä ongelmat useinkin johtuvat.
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1791672
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.107859En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset207634- 133608
Mitä mieltä olet?
Miehestä jolla ei ole yhtään kaveria, ei facebookissa eikä livenä ja hän harrasta ja tekee kaiken yksin. Onko vähän outo89595- 48556
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50548- 37536
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510