Koulussamme kokeillaan vanhanaikaista jakoryhmää heikkoihin ja pärjääviin oppilaisiin

Anonyymi-ap

Matemaattinen aine kyseessä. Täytyy kyllä myöntää, että tätä on odotettu, kun resurssit sallivat.

Millaisia ajatuksia tämä herättää? Vähän hirvittää vanhempien vastaanotto...

Minä olen ottanut akateemisesti pärjäävät oppilaat, koska tyylini opettaa sopii parhaiten yli 7 oppilaille. Kollegani on äitimäinen hahmo, joka jaksaa tukea näitä hyvin heikosti pärjääviä. Hän ei ole erityisesti osoittanut kiinnostusta tukea myös lahjakkaita oppilaita.

Kokemukseen nojaten veikkaan, että jokaisella oppilaalla on mahdollisuus korottaa arvosanaa 1 numeron verran, kun opetus on suunnattu enemmän omalle tasolle.

2

211

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Korostan vielä, että kaikkien oppilaiden tausta soveltuu normaaliin koulunkäyntiin.

• Anonyymi

Voi jäädä vähän jälkeen jos siirtyy korkeammalle jatkossa, mutta oppii sitä alempanakin ja oppi ei niin kasaannu edes matikassa ja kielissä, tässä mielessä.

Enkussa ei ainakaan mulle ollut haittaa lähteä suppealta tasolta ja keskienkkutaso (jossa olin puolen vuoden kuluttua) oli välissä ja sopivan motivoiva mulle. En suostunut lähtemään sen jälkeen laajalle.

Matikan laaja oli liian vaativa mulle, kun ei kiinnostanut, että keskitaso olisi ollut hyvä, kun taas suppea oli liian helppo.

Ruotsin suppea oli liian helppo ja laaja ei motivoinut vähääkään, josta oli haittaa. Keskitasoa ei ollut olemassa.

Fysiikassa ja kemiassa oli vain yksi taso ja ne meni hyvin, koska kiinnosti. En tiedä, tarvitaanko muita tasoja.

Jossain historiassa jne. voi myös duunata tasokursseja. Biologiassa ja maantiedossa ei tarvinnut ainakaan silloin, koska 7/10 sai muistamalla pelkät tiivistelmät. Lukion biologiassa ei tarvita tasoja; maantieteessä sitten ehkä (bilsa kokeesta 10, maantiede kokeesta 8 - vaikka luin yhtä hyvin).

Numero tippuu sen numeron verran kun ei viittaa tunneilla, mutta ei siitä ole haittaa kuin jos menee tiukaksi päästä jatko-opintoihin, esim. amikseen tarvitsisi 8,0, mutta on keskiarvo sen alle. Amiksessa ei ollut merkitystä, koska tarvitaan huipputodistus, että sillä pääsisi ilman valintakoetta korkeakoulutuksen, ja muulta osin todistus oli ihan riittävän hyvän näköinen -1:lläkin.

Lukiossa voi valita lyhyen matikan, mutta siitä ei pitäisi rankaista kolmannella kielellä vaan pitäisi voida valita muutakin tilalle, esim. laajat luonnontieteet - joilla mahdollisesti pääsee vaikka lääkikseen.

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Purra hyökkää nyt suomalaisen duunarin kimppuun teettämällä mamuilla palkatonta työtä

Niinpä niin. Persut duunaripuolue, HAH. Joko alkaa kovapäisinkin persu älyämään, että persut ovat Suomen kansan vastain
      Maailman menoa
      368
      12359
    2. Purra ehdottaa vaan Tanskan mallia, joka on erittäin hyvä malli

Purra ehdotti helmikuussa Suomeen Tanskan mallia, jossa maahanmuuttajilta vaaditaan työntekoa sosiaalitukien saamiseksi.
      Maailman menoa
      256
      5403
    3. Kokoomusnuoret: Sosiaalitukien työvelvoitteen tulisi koskea kaikkia

Riikka Purra on esittänyt, että maahanmuuttajilta tulisi edellyttää palkatonta työtä sosiaalitukien vastineeksi. Kokoom
      Maailman menoa
      215
      3937
    4. Purra vaatii: Työvelvoite maahanmuuttajille ja kantasuomalaisille pitkäaikaistyöttömille

Jos Perussuomalaiset ja Kokoomus ovat seuraavan hallituksen kaksi johtavaa puoluetta, on suomalaisille pitkäaikaistyöttö
      Perussuomalaiset
      200
      2635
    5. Jyrki Linnankivi, Jyrki 69 - Goottirokkarista kirkonmieheksi Lappiin!

Jyrki Linnankivi eli Jyrki 69 on The 69 Eyes -rockyhtyeen vokalisti. Lauluhommien lisäksi hän sanoittaa, säveltää ja sov
      Työ ja opiskelu
      15
      1992
    6. Onnea Maria ja Vilma Amazing Race -voitosta!

Maria Guzenina ja Vilma Vähämaa voittivat Amazing Race Suomi -kisan. Voiton hetkellä Guzenina paljasti, miksi valitsi Vi
      Tv-sarjat
      19
      1834
    7. Mikä on mielestäsi paras miestyyppi?

Esimerkit kärjistettyinä: a) perustavallinen/tasainen b) himourheilija c) varakas, turvallinen elättäjä d) puolikrimina
      Ikävä
      167
      900
    8. Martina Aitolehti

Instagramissa pomppas esille Martinan kumipallot. Ihan säikähin. Ja tää on Martina-ketju!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      271
      852
    9. No kolahtaako kukaan

Samalla tavalla kuin mä? Harmi kun et uskaltanut kohdata. Ehkä me löydetään jotkut muut jotka voi olla konkreettisempiak
      Ikävä
      74
      772
    10. Rippituoli

Kerro joku synkkä tai outo salaisuus, joka liittyy ikävääsi kaivattuasi kohtaan. Tee tunnustus anonyyminä. Se helpottaa
      Ikävä
      59
      736
    Aihe