Elikkäs teen opintoihin kuuluvaa harjoittelua kesän ja saan opintotukea. Tänään tuli kelalta lappu ja siinä on opintolainan ensimmäinen nostopäivä 1.6.2005 Eli voinko nyt hakea uutta lainaa ja saada sen jo nyt?! Jotenkin vaan tuntuu niin kummalta että sen pystyisi nostamaan jo nyt... Onko kenelläkään vastaavaa tilannetta?? Ootteko saanu nostettua lainaa??
opintolainan nosto kesällä??
1
1672
Vastaukset
- Jane
Itse sain samanlaisen päätöksen kesätukea hakiessa ja hommahan on niin, että laina on nostettavissa silloin, kun tukesi on tarkistettu ja kelpoiseksi havaittu (eli kun olet hakemuksen lähettänyt ja sen ehdot on tarkistettu). Laina minkä nyt voit nostaa on vielä kuluvan, viime syksynä alkaneen lukukauden laina. Elokuussa tulee nostettavaksi ensi lukukauden lainat.
Lainan voit nostaa heinäkuun loppuun sillä päätöksellä mikä sinulla nyt on. Heinäkuun loppupuolella tulee uusi kun opintotuet jälleen tarkistetaan (ja ne alkavat uudelleen automaattisesti, ilman erillistä hakemusta ilmestyä tileille syyskuussa).
Olikohan tämä tarpeeksi sekavasti selitetty.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 723073
- 552735
Kuoleman pelko katosi
Olen pelännyt koko elämän ajan kuolemaa mutta yhtäkkiä kun hindut paljastivat totuuksia uskonnoista noin aloin yhtäkkiä4322345- 792188
- 952006
- 571949
- 121586
Kuhmolainen on selvästi kepun lehti
Kuhmolaise etukannessa oli Kuva kun Jaskalle annettiin karhu patsas.mutta kukmolaislehti oli niin kepulainen että Jaskan171547Ei mun tunteet
ole mihinkään kadonnut. Enkä mä sua inhoa tai ole kyllästynyt. Mä ymmärsin, ettet ole kiinnostunut minusta, ainakaan sil301390Mitä nämä palautteet palstalla ovat?
Joku uusi toimintatapa rohkaista kirjoittajia vai mistä on kyse?301361