Arkielämistä helpottavia käytäntöjä, pikkukeksintöjä, yms. - kerro omasi

Anonyymi-ap

Toivon, että ketjusta olisi hyötyä meille kaikille.
Itse en nyt keksi mitään - jos ei nyt sitten tätä ketjun aloitusta sellaisena pidetä.

106

929

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Olut kannattaa kaataa tölkistä lasiin,,on paljon helpompi juoda lasista.
      Tälläinen keksintö minulta.

      • Anonyymi

        Suosittelen mukia.

        Pysyy paremmin pystyssä pöydällä ja koska mukeissa yleensä myös kahva, pysyy hyvin kädessäkin. Itse käytän teemamukia. Muuten hyvä, mutta koska sen tilavuus on kolme desiä, tölkillinen olutta ei kerralla mahdu siihen. Pitäisi löytää jostain muotoilultaan saman kaltainen, mutta mieluusti neljän desin vetoinen, jäisi vaahtovaraakin.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Suosittelen mukia.

        Pysyy paremmin pystyssä pöydällä ja koska mukeissa yleensä myös kahva, pysyy hyvin kädessäkin. Itse käytän teemamukia. Muuten hyvä, mutta koska sen tilavuus on kolme desiä, tölkillinen olutta ei kerralla mahdu siihen. Pitäisi löytää jostain muotoilultaan saman kaltainen, mutta mieluusti neljän desin vetoinen, jäisi vaahtovaraakin.

        =DW=

        Nyt on Teema -mukeja neljän desin kokoisena.
        Jopa mustana, ei näy heti kahviroiskeet...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nyt on Teema -mukeja neljän desin kokoisena.
        Jopa mustana, ei näy heti kahviroiskeet...

        Ktos.


        Hyödyllinen info, en ollut tietoinen asiasta. Pitänee jossain vaiheessa hankkia muutama.

        =DW=


    • Anonyymi

      Eipä oikein tule mieleen mitään mitä itse olisi keksinyt, yrittää ottaa vaan iisisti eikä hötkyile turhaan, se helpottaa.

    • Anonyymi

      Rasvaisten astioiden pyyhkiminen käytetyllä talouspaperilla ennen tiskausta. Jos jää jostain vähän käytettyä kuivunutta talouspaperia, niin ei kannata heittää roskiin, vaan käyttää sen uudestaan juuri tuohon pyyhkimiseen astioista enimmät rasvan pois. Myös valmisruoka-astiat voi kätevästi pyyhkäistä paperilla, ennen kierrätystä.

      • Anonyymi

        Valmisruoka-astiat kuuluvat sekajätteisiin ja Molokin kitaan. Putsailetko ja peseskeletkö tosiaan sellaisia ja teet ahneitten jätefirmojen työt ilmaiseksi ja itse maksamallasi vedellä? Jätefirmat ovat ahneita osakeyhtiöitä ja uunottavat lajittelemaan heille arvokkaat raaka-aineet ja keräävät näillä muhkeat voitot itselleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valmisruoka-astiat kuuluvat sekajätteisiin ja Molokin kitaan. Putsailetko ja peseskeletkö tosiaan sellaisia ja teet ahneitten jätefirmojen työt ilmaiseksi ja itse maksamallasi vedellä? Jätefirmat ovat ahneita osakeyhtiöitä ja uunottavat lajittelemaan heille arvokkaat raaka-aineet ja keräävät näillä muhkeat voitot itselleen.

        muoviin pakattu valmisruoka , muoviroskiin huuhdeltuna.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        muoviin pakattu valmisruoka , muoviroskiin huuhdeltuna.

        ja poltettavaa jätettä rahdataan esim. Italiasta, kun ei omaa jätettä riitä tarpeeksi poltettavaksi. Ihan kuten jokainen tykkää!


      • Missä säilytät käytetyt talouspaperit?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Missä säilytät käytetyt talouspaperit?

        Kyllä niille aina joku kori pussi tai muu astia löytyy. Mutta ei valmisruoka-astiaa tarvitse pestä lainkaan, vaan pyyhkii sen sillä käytetyllä paperilla kirrätykseen kelpaavaksi.


    • Anonyymi

      Arkielämähän on helppoa, kun koneet tekevät suurimman osan töistä; tiskikone ja pyykinpesukone. Siivoamista on vähän kun ei kukaan sotke ja ruokaakin voi laittaa silloin kun huvittaa kun on kaksi aikuista taloudessa.

      Minun arkeani helpottaa suhtautuminen siihen eli se on kivaa ja jouhevaa.

      • Anonyymi

        tiskikonekin on , tiskaan kylläkin ihan käsin , käy nopeemmin ja on kaikki astiat puhtaana , eikä seiso siellä koneessa odottamassa.


      • Anonyymi
        UUSI

        "Arkielämähän on helppoa, kun koneet tekevät suurimman osan töistä; tiskikone ja pyykinpesukone."
        Entäs se vaimo?


    • Anonyymi

      Vanhasta roinasta saa muokattua kaikenlaista uutta, kun käyttää mielikuvitusta.

    • Anonyymi

      Kerrostalossa kun asun niin kekkasin et villasukat terveys-sandaalien päälle, ei kuulu kopina alakertaan ja jalat tykkää

    • Anonyymi

      Asuin kerran kerrostalossa jossa naapuri kopsuttei korkokengilla ja se oli todella häiritsevää.

    • No en tiedä onko tämä mikään keksintö mut arkielämää helpottaa jos kaikilla tavaroilla on oma paikkansa. Esim saksia ei tarvitse haeskella vaan tietää mistä ne löytyy.

      • Anonyymi

        Ja joka huoneessa yhdet sakset.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ja joka huoneessa yhdet sakset.

        😄. Mulla sakset keittiön laatikossa ja eri tarkoituksiin olevat sakset erotan väreistä.


      • Anonyymi

        Se on kyllä loistava keksintö!
        Meilläkään ei tarvitse turhaan käyttää aikaa etsimiseen, kun jääkaappi ja sähköhella ovat aina samalla paikalla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Se on kyllä loistava keksintö!
        Meilläkään ei tarvitse turhaan käyttää aikaa etsimiseen, kun jääkaappi ja sähköhella ovat aina samalla paikalla.

        Niinpä. Muistisairaus voi alkaa noinkin pienistä asioista.


    • Anonyymi

      Tavarat aina heti käytön jälkeen paikoilleen, myös vaatteet.

      • Kyllä sekin ja koiran välineillä eteisessä oma lipasto.


    • Anonyymi

      Silmälasit tunnetusti aina hukassa,,keksin että jokaiseen huoneeseen omat lasi niin helpommin löytyy.

      • Anonyymi

        Minä keitän aina teeveden jo illalla.
        Säästyy aikaa aamulla, kun tarvitsee vain lämmittää.


    • Veden riittävän juonnin varmistamiseksi täytän aamulla kannuun vettä keittiön pöydälle ja tavoitteena siitä lipittää kannu tyhjäksi päivän aikana.

      • Anonyymi

        Minä olen keksinyt hyvän konstin ruokalaskun pienentämiseen.
        Keitän aina alkuviikosta 20 litran kattilallisen perunoita.
        Kaupasta ostan vain yhden silakan.

        Silakan pyrstöön sidon kengännauhan.
        Syödessäni pistän suuhuni perunanpalan ja silakan.
        Nielaisen kaiken alas ja sitten kiskon kengännauhan avulla silakan takaisin.
        Näin yksi ainoa silakka riittää koko viikoksi perunan lisukkeena.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen keksinyt hyvän konstin ruokalaskun pienentämiseen.
        Keitän aina alkuviikosta 20 litran kattilallisen perunoita.
        Kaupasta ostan vain yhden silakan.

        Silakan pyrstöön sidon kengännauhan.
        Syödessäni pistän suuhuni perunanpalan ja silakan.
        Nielaisen kaiken alas ja sitten kiskon kengännauhan avulla silakan takaisin.
        Näin yksi ainoa silakka riittää koko viikoksi perunan lisukkeena.

        No makunsa kullakin sanoi koira kun muniaan nuoli😇.


    • Sakset keittiössä WC roikuu koukussa, tarpeelliset käyttöesineet näkyvillä eikä missään piilossa, työkalut laatikossa. Ulkopuoliselle voi näyttää sekaiselta ei minua haittaa, puolison eläessä ei tämä ihana epäjärjestys käyny. Tiskikonetta en ole kaivannu, muut koneet tarpeellisia, lattioilla pari mattoa.

      • Totta. Jos elää kaksin eikä yksin joutunee tekemään kompromisseja.😁


    • Anonyymi

      Tulin eilen reissusta ja luin tämän aiheen. Ensin tuntui että tähän keksii mitä vaan. Ei helppoa ollutkaan. Tuo sana ´helpottavia´ sotki kaiken. En helpota arkea kun nimenomaan olen sitä mieltä että arjen liikunta ja juuri se vaiva on eläkeläiselle parasta. On tavaroita paikoissa joissa pitää kurottaa. Ei vie mennessään ja tuo tullessaan vaan tekee monta reissua ja lisää näin liikuntaa. Arkeen pitää liittää tehtäviä joiden vuoksi pitää nousta kun työaikana oli tärkeä saada kaikki mahdollisimma nopeasti tehtyä. Portaat/ei hissiä, ainakin pienempien mattojen ravistelu ulkona pelkän imuroinnin sijasta. Kaupassa käyntejä usein pieniä määriä kerralla että jaksaa tuoda repussa, ei autolla jne.
      Muuten kaikki niksini liittyvät säästämiseen, siinä olen talousihme, mahdollisimman terveellistä ja täysipainoista ruokaa vähällä rahalla, vaivaa säästämättä, kokonaisen lohen kaikkien osien käyttö, liha raakan naturena, ei valmisruokia jne. Salilla ja vesijumpassa käynnin ajoittaminen hiustenpesuun.

      • Anonyymi

        Liikettä näyttää ainakin riittävän.
        Taatusti pysyy kunnossa ja saa aivojumppaa siinä sivussa.
        On niitä silti hyviä koneita ja laitteita.
        En tiedä, kulkeeko ruumìillinen ja henkinen rappeutuminen käsikädessä. (Tämä ajatus ei liity sinuun) , tuli tuossa aiemmin mieleen.
        Sitä kun toivoo, että pysyisi tuo ajatus kirkkaana niin kauan , kun elää.
        Tuosta säästämisestä vielä, mihin sitä tarvitsee enää säästää, mutta kun on sen ajan kasvatti, ettei ylimääräisiä rahoja ollut, niin mihimpä se koira karvoistaan pääsee.
        Ei tässä helpolla edes yritetä päästä, no koneita riittää,
        K kotton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Liikettä näyttää ainakin riittävän.
        Taatusti pysyy kunnossa ja saa aivojumppaa siinä sivussa.
        On niitä silti hyviä koneita ja laitteita.
        En tiedä, kulkeeko ruumìillinen ja henkinen rappeutuminen käsikädessä. (Tämä ajatus ei liity sinuun) , tuli tuossa aiemmin mieleen.
        Sitä kun toivoo, että pysyisi tuo ajatus kirkkaana niin kauan , kun elää.
        Tuosta säästämisestä vielä, mihin sitä tarvitsee enää säästää, mutta kun on sen ajan kasvatti, ettei ylimääräisiä rahoja ollut, niin mihimpä se koira karvoistaan pääsee.
        Ei tässä helpolla edes yritetä päästä, no koneita riittää,
        K kotton

        Yleinen mietinnän aihe.

        Varmasti jokainen pohtinut, kumpi paree, dementia, vaiko jokin fyysinen sairaus. Jokinhan se yleensä ihmisen riesaksi tulee, jos tarpeeksi vanhaks elää.

        Tietyllä tapaata ei mielipidettä, koska ei tietoa, miten onnistuu vaivoja itelleen kerryttämään. Nähnyt kummankin sorttisia ihmisiä, ei ne onnellisia ole kummatkaan. Ikävää surattavaa olleet ne, joilla aivot hiljakseen menneet kaurapuuroks ja siihen päälle jokin oikein kivuliassairaus. Kun ei dementikkokaan täysin valot sammutettuna ole, kyllä se tajuaakin asioita, ainakin ajoittain. Lisäks kivut tuntee jokatapauksessa. Ei hyvä.

        Tavallaan kallistumassa tulokseen, meni miten meni, pitää varautua itsariin, koska uskikset torppaa vielä eutanasiaa vuosikaudet. Tieten vois myydä omaisuutta ja mennä jonnekin sveitsiin. Mun mielestä kuolema kuitenkin aika intiimi asia, ei jotenkin iskis lähteä ulkomaillekkaan. Siis pitäis valmistautua, hankkia vaikka reilusti dynamiittia ja nalleja. Ja tajuta käyttää niitä, kun vielä on tarpeeks järjissään ja toimintakykyinen.

        Joop, telkkarissa esiteltiin eutanasiakapselia. Siis sellanen mihin mennään makaamaan ja ite painetaan nappia. En tiedä, kaasullako, vaiko lääkkeilläkö se toimii, mutta tuntuis, tosta tulis hitti suomessakin, jos joku tajuais alkaa tuomaan niitä maahan.

        Ei pidä kuitenkaan synkistyä, kyllä kuolemaa on hyvä miettiä. Ennen sitä voikin sitten kituutella menemään :D

        =DW=


      • En tykkää turhakäynnistä eli vien mennessäni a tuon tullessani, aikaa säästyy tähdellisempään.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleinen mietinnän aihe.

        Varmasti jokainen pohtinut, kumpi paree, dementia, vaiko jokin fyysinen sairaus. Jokinhan se yleensä ihmisen riesaksi tulee, jos tarpeeksi vanhaks elää.

        Tietyllä tapaata ei mielipidettä, koska ei tietoa, miten onnistuu vaivoja itelleen kerryttämään. Nähnyt kummankin sorttisia ihmisiä, ei ne onnellisia ole kummatkaan. Ikävää surattavaa olleet ne, joilla aivot hiljakseen menneet kaurapuuroks ja siihen päälle jokin oikein kivuliassairaus. Kun ei dementikkokaan täysin valot sammutettuna ole, kyllä se tajuaakin asioita, ainakin ajoittain. Lisäks kivut tuntee jokatapauksessa. Ei hyvä.

        Tavallaan kallistumassa tulokseen, meni miten meni, pitää varautua itsariin, koska uskikset torppaa vielä eutanasiaa vuosikaudet. Tieten vois myydä omaisuutta ja mennä jonnekin sveitsiin. Mun mielestä kuolema kuitenkin aika intiimi asia, ei jotenkin iskis lähteä ulkomaillekkaan. Siis pitäis valmistautua, hankkia vaikka reilusti dynamiittia ja nalleja. Ja tajuta käyttää niitä, kun vielä on tarpeeks järjissään ja toimintakykyinen.

        Joop, telkkarissa esiteltiin eutanasiakapselia. Siis sellanen mihin mennään makaamaan ja ite painetaan nappia. En tiedä, kaasullako, vaiko lääkkeilläkö se toimii, mutta tuntuis, tosta tulis hitti suomessakin, jos joku tajuais alkaa tuomaan niitä maahan.

        Ei pidä kuitenkaan synkistyä, kyllä kuolemaa on hyvä miettiä. Ennen sitä voikin sitten kituutella menemään :D

        =DW=

        Minä tein omakantaan hoitotahdon. En valmistaudu eutanasiaan mutta hoitotahdolla pyrin määrittämään sen mikänon tahtoni miten minua hoidetaan kun en itse sitä enää kykenevilmaisemaan. Säästyy läheisiltänpäätösvaiva. Eutanasia noup.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        En tykkää turhakäynnistä eli vien mennessäni a tuon tullessani, aikaa säästyy tähdellisempään.

        Kannattaa pohtia sitäkin, mikä on sitä tähdellisempää ja miksi aikaa pitää säästää?
        Loppupeleissä näillä ei ole mitään merkitystä, viekö sen roskapussin tänään vai viikon päästä, aikaa kuluu joka tapauksessa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kannattaa pohtia sitäkin, mikä on sitä tähdellisempää ja miksi aikaa pitää säästää?
        Loppupeleissä näillä ei ole mitään merkitystä, viekö sen roskapussin tänään vai viikon päästä, aikaa kuluu joka tapauksessa.

        Ni meillä kyllä roskat pursuaa jis viedään viikon päästä. Tyhjäkäynti on tyhjänpäiväistä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yleinen mietinnän aihe.

        Varmasti jokainen pohtinut, kumpi paree, dementia, vaiko jokin fyysinen sairaus. Jokinhan se yleensä ihmisen riesaksi tulee, jos tarpeeksi vanhaks elää.

        Tietyllä tapaata ei mielipidettä, koska ei tietoa, miten onnistuu vaivoja itelleen kerryttämään. Nähnyt kummankin sorttisia ihmisiä, ei ne onnellisia ole kummatkaan. Ikävää surattavaa olleet ne, joilla aivot hiljakseen menneet kaurapuuroks ja siihen päälle jokin oikein kivuliassairaus. Kun ei dementikkokaan täysin valot sammutettuna ole, kyllä se tajuaakin asioita, ainakin ajoittain. Lisäks kivut tuntee jokatapauksessa. Ei hyvä.

        Tavallaan kallistumassa tulokseen, meni miten meni, pitää varautua itsariin, koska uskikset torppaa vielä eutanasiaa vuosikaudet. Tieten vois myydä omaisuutta ja mennä jonnekin sveitsiin. Mun mielestä kuolema kuitenkin aika intiimi asia, ei jotenkin iskis lähteä ulkomaillekkaan. Siis pitäis valmistautua, hankkia vaikka reilusti dynamiittia ja nalleja. Ja tajuta käyttää niitä, kun vielä on tarpeeks järjissään ja toimintakykyinen.

        Joop, telkkarissa esiteltiin eutanasiakapselia. Siis sellanen mihin mennään makaamaan ja ite painetaan nappia. En tiedä, kaasullako, vaiko lääkkeilläkö se toimii, mutta tuntuis, tosta tulis hitti suomessakin, jos joku tajuais alkaa tuomaan niitä maahan.

        Ei pidä kuitenkaan synkistyä, kyllä kuolemaa on hyvä miettiä. Ennen sitä voikin sitten kituutella menemään :D

        =DW=

        Se on vaan sellaista, ettei ihmisestä muuta muistoa jää, jos itsensä pois päiviltä saattaa, ja se muisto säilyy yli sukupolvien, oli se tilanne vaikka kuinka sairaudesta johtuva.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ni meillä kyllä roskat pursuaa jis viedään viikon päästä. Tyhjäkäynti on tyhjänpäiväistä.

        Mulla ne roskat on rautaa ja muuta metallia.
        Oon koittanu aina parin vuoden välein muutaman tuhat kiloo viedä romunkeräykseen.
        Nyt tuntuvat siitä maksavan, nyt sitten aattelin kysästä hintaa.
        Nyt ois tarkoitus sitten käydä hakemassa lisää niitä rautoja, semmosia tarpeellisia.
        Samalla käyn kirpputorilla. En minä sieltä mitään tarpeellista etsi
        , jos semmosia sata vuotta vanhoja esineitä. Niitä sitten kunnostelen väliin joutessain tuonne näytille.
        Semmosia ajatuksia k kotton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se on vaan sellaista, ettei ihmisestä muuta muistoa jää, jos itsensä pois päiviltä saattaa, ja se muisto säilyy yli sukupolvien, oli se tilanne vaikka kuinka sairaudesta johtuva.

        Väärin.


        Erittäin harvan ihmisen muisto elää yli sukupolvien. Yleisesti vois sanoa, kun viimeinen ihminen, joka on nähnyt sut elävänä on kuollut, ei sua muista kukaan. Hautuumaat täynnään kuolleitten ihmisten kiviä, joista oikein kukaan ei muuta tiedä, kuin että sinne alle on joku montutettu.

        Tänään minna canthin päivä. Joku tollanen, joka tekee jotain historian kirjoihin jäävää voi tavallaan säilyä ihmisten muistissa, vaikkei sitä enää kukaan muistakkaan.

        =DW=


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ni meillä kyllä roskat pursuaa jis viedään viikon päästä. Tyhjäkäynti on tyhjänpäiväistä.

        Mistä voi tulla niin paljon roskia?
        Eihän nykyisin tule kuin muovijätettä oikeastaan.

        Biojätettäkin erittäin vähän ja jos kuoret ja esim. kahvinporot kuivattaa (esim. kananmunakennon sisällä), niin eivät edes tuoksu.

        Asun itse yksin ja vien roskat kerran kolmessa viikossa.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ni meillä kyllä roskat pursuaa jis viedään viikon päästä. Tyhjäkäynti on tyhjänpäiväistä.

        Määrittele tyhjänpäiväisyys. Onko se vai ei ole?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mulla ne roskat on rautaa ja muuta metallia.
        Oon koittanu aina parin vuoden välein muutaman tuhat kiloo viedä romunkeräykseen.
        Nyt tuntuvat siitä maksavan, nyt sitten aattelin kysästä hintaa.
        Nyt ois tarkoitus sitten käydä hakemassa lisää niitä rautoja, semmosia tarpeellisia.
        Samalla käyn kirpputorilla. En minä sieltä mitään tarpeellista etsi
        , jos semmosia sata vuotta vanhoja esineitä. Niitä sitten kunnostelen väliin joutessain tuonne näytille.
        Semmosia ajatuksia k kotton

        Ai. Mulla ne roskat tarkoittaa kartonkia, lasia, pienmetallia, muovia# polttokelpoista ja biojätettä. Useamman kerran viikossa molokkiin joku noista.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Mistä voi tulla niin paljon roskia?
        Eihän nykyisin tule kuin muovijätettä oikeastaan.

        Biojätettäkin erittäin vähän ja jos kuoret ja esim. kahvinporot kuivattaa (esim. kananmunakennon sisällä), niin eivät edes tuoksu.

        Asun itse yksin ja vien roskat kerran kolmessa viikossa.

        Lasi-,pienmetalli-, kartonki-,muovi-, polttokelpoinen ja biojäte aina noista joku täyttyy useamman kerran viikossa😁


      • Anonyymi kirjoitti:

        Määrittele tyhjänpäiväisyys. Onko se vai ei ole?

        Tyhjänpäiväistä on mun mielestä laukata saman asian vuoksi useampaan kertaan kun asian voi hoitaa yhdelläkin kertaa. Ajan tuhlausta mutta kukin tavallaan.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Lasi-,pienmetalli-, kartonki-,muovi-, polttokelpoinen ja biojäte aina noista joku täyttyy useamman kerran viikossa😁

        Tuo on tyhjänpäiväistä. hanki kunnon astiat, niin voi viedä kerralla.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on tyhjänpäiväistä. hanki kunnon astiat, niin voi viedä kerralla.

        No eipä ole pienessä kerrostalokolmiossa tilaa millekkään molokeille🤣


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No eipä ole pienessä kerrostalokolmiossa tilaa millekkään molokeille🤣

        Eihän nuo molokkia tartte, kestokassit ovat oivallisia säilytys- ja kuljetustapa muoville, kartongille, seka- ja jopa lasijätteelle. Pienmetallia tullee ihmisiltä aikas vähän.

        Me säilytämme nämä siivouskomerossa pääosin, mahtuvat koukkuihin sekä imurin päälle - vaikka sisäkkäin.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eihän nuo molokkia tartte, kestokassit ovat oivallisia säilytys- ja kuljetustapa muoville, kartongille, seka- ja jopa lasijätteelle. Pienmetallia tullee ihmisiltä aikas vähän.

        Me säilytämme nämä siivouskomerossa pääosin, mahtuvat koukkuihin sekä imurin päälle - vaikka sisäkkäin.

        No eppäilekkö ettei mulla noita sisäsäilytys"kasseja" ole käytössä jokaiselle jätelajille erikseen. Toiset täyttyy tiheämmin kuin toiset. Älä tuu äitiäs neuvoon🤣.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        No eppäilekkö ettei mulla noita sisäsäilytys"kasseja" ole käytössä jokaiselle jätelajille erikseen. Toiset täyttyy tiheämmin kuin toiset. Älä tuu äitiäs neuvoon🤣.

        Kukahan se sanoi: "Tyhjänpäiväistä on mun mielestä laukata saman asian vuoksi useampaan kertaan kun asian voi hoitaa yhdelläkin kertaa."

        Kerroit, että monta kertaa viikossa täytyy käydä molokilla - outoa, kun asian voi organisoida. Jos joku täyttyy, otetaan uusi kassi. Kunnes kaikki ovat täyttökunnossa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kukahan se sanoi: "Tyhjänpäiväistä on mun mielestä laukata saman asian vuoksi useampaan kertaan kun asian voi hoitaa yhdelläkin kertaa."

        Kerroit, että monta kertaa viikossa täytyy käydä molokilla - outoa, kun asian voi organisoida. Jos joku täyttyy, otetaan uusi kassi. Kunnes kaikki ovat täyttökunnossa.

        Kysymys onkin missä säilytät ne jo täyttyneet kassit? En näe tyhjänpäiväisenä viedä molokkiin täyttynyt kassi kerrallaan. En kai odota tiheämmin täyttyjien kassien kanssa että esim lasikassi on täys?


    • Anonyymi

      Ketsupin voi säilyttää sinapin kanssa huoneenlämmössä yhdessä pursottimessa.

      • Anonyymi

        Jaa.

        Ketsuppi ei säily häävisti huoneenlämmössä, Itellä kuluu aika paljon ketsuppia ja snadi ongelma, se eriytyy jääkaapissa. Siis etikat jne nesteet tulee eka ja lopputavara ei tahdo enää tulla oikein mitenkään. Vois ajatella, ostaa pikkupullossa ja pitää ruokakaapissa, pien pullo vois säilyäkkin.

        Vanha, pilaantunut ketsuppi, se ei ole hyvää.

        Mutta kun meni kotitalousvinkeiksi, on mullakin yks. Pidän maustekurkuista ja ostan niitä irtona aika usein. Kerran hokasin, kun pikkupusissiin laittaa himassa myös valkosipulinkynsiä, saa sopuhintaan valkosipulikurkkuja. Ja kun itse lisää, voi laittaa riittävästi.

        =DW=


    • Anonyymi

      Valokuvat joissa nimi ja vuosiluku on hyvä muisto, taas kännykällä otetut usein jää laitteeseen kun niitä ei tule teetettyä. Ennenhän kun kylään mentiin näytettiin valokuvia vieraillekkin.

      • Anonyymi

        Joopa.

        Itellä jonkinlainen kasa vanhoja pahvikuvia mummoista, joista ei mitään tietoa. Kaikki pönöttävät valokuvaamossa, körttivaatteissa. Joittenkin otsaan piirretty risti.

        Ite ottanut aikojen kuluessa tolkuttoman määrän kuvia. Heh, kuvassa kaikenlaisia nähtävyyksiä, mistä ei mitään tietoa, edes että mikä kaupunki, tai maa kyseessä. Sitten olen tykännyt kuvata ihmisiä, aikojen kuluessa paljonkin. Noh, mä tiedän useinkin, kuka kuvassa, mutta kun meitsistä aika jättää, niillä sama tilanne, kuin mummokuvillakin. Ketä lienevät.

        Toi kyllä totta, digihommelit tuottavat kuvaa valtaisia määriä. Ei niistäkään kukaan tiedä. Mutta jos niitä ei ole säännöllisesti varmuuskopioitu, tai tallenneltu eri formaatteihin, net on mennyttä tavaraa ne. Hokasin muuten just, mulla ei ole sellaista tietokonetta, missä ois lerppuasema, korppuasema, tai edes romppuasema. Romppuja juu isot pinot, pitänee tehdä linnunkarkottimia niistä.

        Valokuvauksessa tärkeetä ois arkistointi kirjauksineen. Aika harva viitsii sitä tehdä. Ja just digiformaatit, ne on nopeesti katoavaa tavaraa. Paperikuvat kestää kauan, jos ne on valokuvapaperille tehtyjä. Älä kysele mun nega-arkistoista.....

        Mutta mullakaan ei ole mitään erityisen merkityksellisiä kuvia. Lähinnä maisemaa, potrettia, tilannekuvia jne. Ei mitään historiallisempaa, omia muistoja jne. Kun meitsistä aika jättää, perikunta tehkööt, mitä haluaa, siitä vaan roskiin.

        =DW=


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joopa.

        Itellä jonkinlainen kasa vanhoja pahvikuvia mummoista, joista ei mitään tietoa. Kaikki pönöttävät valokuvaamossa, körttivaatteissa. Joittenkin otsaan piirretty risti.

        Ite ottanut aikojen kuluessa tolkuttoman määrän kuvia. Heh, kuvassa kaikenlaisia nähtävyyksiä, mistä ei mitään tietoa, edes että mikä kaupunki, tai maa kyseessä. Sitten olen tykännyt kuvata ihmisiä, aikojen kuluessa paljonkin. Noh, mä tiedän useinkin, kuka kuvassa, mutta kun meitsistä aika jättää, niillä sama tilanne, kuin mummokuvillakin. Ketä lienevät.

        Toi kyllä totta, digihommelit tuottavat kuvaa valtaisia määriä. Ei niistäkään kukaan tiedä. Mutta jos niitä ei ole säännöllisesti varmuuskopioitu, tai tallenneltu eri formaatteihin, net on mennyttä tavaraa ne. Hokasin muuten just, mulla ei ole sellaista tietokonetta, missä ois lerppuasema, korppuasema, tai edes romppuasema. Romppuja juu isot pinot, pitänee tehdä linnunkarkottimia niistä.

        Valokuvauksessa tärkeetä ois arkistointi kirjauksineen. Aika harva viitsii sitä tehdä. Ja just digiformaatit, ne on nopeesti katoavaa tavaraa. Paperikuvat kestää kauan, jos ne on valokuvapaperille tehtyjä. Älä kysele mun nega-arkistoista.....

        Mutta mullakaan ei ole mitään erityisen merkityksellisiä kuvia. Lähinnä maisemaa, potrettia, tilannekuvia jne. Ei mitään historiallisempaa, omia muistoja jne. Kun meitsistä aika jättää, perikunta tehkööt, mitä haluaa, siitä vaan roskiin.

        =DW=

        Jos DW olet ottaut niitä maisemakuvia kotiseudultasi, tai vaikka mistäpäin tahansa Suomea niin anna ne heille jotka tekevät kirjoja kotiseudusta. Täälläpäin on ainakin eläkeläisukot kehittäneet sellaisen piirin jossa muistelevat menneitä, kirjoittelevat muistelot muistiin ja liittävät kuvia mukaan.
        En tiedä mistä he ovat saaneet avustusta kirjan painamiseen, mutta kyllä he niitä aina joulumarkkinoilla myyvät.


    • Anonyymi

      Joku kirjoitti ettei kuolleita kukaan muista. Totta, useimpia ei. Isän sanoja muistan usein kun sattuu kohdalle. Olen poiminut hänen tapojaan itselleni ja muistan häntä kun tilanne tulee eteen. Hymyilyttää. Sanontojakin käytän.
      Siskoa muistan kun ennen jonkin yllättävän tapahtuman edessä nostin puhelimen, tämän kerron siskolle, nyt käsittelen itseni kanssa, eipä ole vertaista löytynyt.

      Yksi parin päivän takainen niksi. Hienostelen valkoisilla nahkaisilla maihareilla, jotka likaantuivat eikä pyyhkiminen auttanut. Prisma myy Silver, Shoe Whitener-nimistä ainetta valkoturkoosissa pullossa, 3-4 euroa. Kengät tulivat kuin uusiksi ja siitä ilostuneena käsittelin valkoisen nahkaisen nuhjuisen kellonremmini, wautsi, säästyin uusimiselta.

    • Anonyymi

      Joo..kyllä ketsuppi ja sinappikin eriytyvät, mutta tyhmä on jollei tajua "rumpsuttaa" putelia jolloin ne sekoittuvat uudelleen.

      • Anonyymi

        En sanois ketään tyhmäksi.
        Mutta ravistan kyllä lähes kaiken, ja pidän aina korkista kiinni varalta, ettei leviä kaikkialle, oli sitte mehu tai ketsuppi.
        Tosin, ne kyllä sopii jääkaappiinkin.


    • Anonyymi

      Omista elämää helpottavista nikseistä en niinkään tiiä, mut kun nettiin kirjoittaa pulman, netistä löytyy kyllä neuvoja.
      Netissä on erityinen palsta näille ongelmille maan ja taivaan välillä.

    • Anonyymi

      Joopajoo!
      Suomihan on sarvikuonojen maa monessa mielessä.
      Oli sitten kysymys rakentamisesta, järjestyksenpidosta, terveydenhoidosta, yms.

      Helpommalla pääsee, kun kuuntelee omaa järkeään, kehoaan, vaistoaan, yms, kun noudattaa pilkuntarkasti auktoriteettiasemaan asetettujen henkilöiden ohjeita, jotka joskus ovat oman tuntemuksen mukaan kuin "fakki-idiootin" (alaansa lokeroitunut) antamilta.

      Tekee niihin joskus pieniä joustoja, eikä puhu kenellekään mitään. Itseähän ne koskevat. Jos jotain vahinkoa aiheuttavat, kohdistuu se vahinko sitten omaan itseen.

    • Anonyymi

      Ei tämä uusi niksi ole, mutta ostin kunnon uunilihan, ja sen kyosennin uunissa. Tuli hyvin mureaa..
      Siitä pari kertaa perunoiden kanssa söin.
      Nyt on lopusta lihakeitto. Kattilaan vaan kuorin perunat lihaliemikuution, maustepippuria, porkkanan ja sipulin.
      Keittojuureksia ei sattunu pakastimessa olemaan, mutta basilikaa oli, en oo ennen sitä lihakeitossa kokeillut, mutta ei tuo niin pahaakaan tuntunu olevan.
      Kyllä tässä huomiseen pääsee, ylihuomiseenkin.
      Huomenna käyn verkoilla, jos luoja suo, niin sitten kalakeitto.
      Niin ja putunhuuheveellä kastelin kukat, on minulla semmosiakin vaivoja.

      • Anonyymi

        Nimmari unotu k ktton


      • Parraista aineksista riittää uudistamaan moneksi ruoaksi. Keitot on hyviä.

        Kevät on kukkien heräämisen aikaa. Mimmosia kukkia sulla on sisätiloissa? Vai ulkonako jo päätään maasta nostelevat?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Parraista aineksista riittää uudistamaan moneksi ruoaksi. Keitot on hyviä.

        Kevät on kukkien heräämisen aikaa. Mimmosia kukkia sulla on sisätiloissa? Vai ulkonako jo päätään maasta nostelevat?

        Limoviikuna on yli kaksmetriä, fiikus yhtä iso sitten apostolinmiekka vähän pienempi, saniainenkin aika iso, yli metrin korkunen.. sitten on semmonen, nimeä en muista, se ei kuki, mitta leti värjäytyy punaiseksi. Sen kuva oli musiikiketjun lootuskukka kappaleessa muiden joukossa.
        Joulukaktus kukkii jo kolmatta kertaa. On niitä ainakin 20 ruukkua. Yks on niin ruma, että se on jo kaunis, nimeä en muista.
        K kotton


      • Anonyymi kirjoitti:

        Limoviikuna on yli kaksmetriä, fiikus yhtä iso sitten apostolinmiekka vähän pienempi, saniainenkin aika iso, yli metrin korkunen.. sitten on semmonen, nimeä en muista, se ei kuki, mitta leti värjäytyy punaiseksi. Sen kuva oli musiikiketjun lootuskukka kappaleessa muiden joukossa.
        Joulukaktus kukkii jo kolmatta kertaa. On niitä ainakin 20 ruukkua. Yks on niin ruma, että se on jo kaunis, nimeä en muista.
        K kotton

        Taidatkin olla oikea viherpeukalo👍.


    • Anonyymi

      Missä säilytät käytetyt talouspaperit?

      Puhtaat käytetyt

      esim kostean leikkeen paperi

      jääkaapin päällä olevassa lämpimässä laatikossa

      Ne käyvät nenäliinoina pöydän pyyhkimiseen ...
      Kartonkipakkaukdia ei pestä puhtaalla vaan kerran käytetyllä vedellä joka käy viemärin huuhteluun eikä tukkeuta keittiöviemäriä

      Olen hyvissä varoissa

      • Ok. Mietin vaan miten käytetty voi olla puhdas🤔.


      • Anonyymi

        Mihin se kerran käytetty vesi menee, ellei viemäriin? Kahviinko?
        Mikä on kostean leikkeen paperi?


    • Anonyymi

      Pari netistä löytämääni vinkkiä tuli heti mieleen. Joskus tulee syötyä purkkihernekeittoa ja sen mössön saaminen sieltä purkista hankalaa, lusikat vääntyy ym. No, purkinavaajalla reikä purkin pohjaan, kansi auki ja siitä pohjan reiästä puhaltamalla tulee sisältö helposti ja siististi ulos. No, sittemmin säilykepurkit on pilattu pyöreäreunaisella pohjalla, johon ei tölkinavaaja sovi, mutta piikillä reikä syntyy jopa helpommin,
      Joskus pitää saada kananmunasta keltuainen erotettua ja se on aina ollut vähän semmosta tuhraamista kunnes löytyi hyvä vinkki. Riko muna kulhoon, purista vaikka puolen litran tyhjää muovipulloa, aseta pullon suuaukko keltuaisen pintaan ja vapauta pullo, jolloin keltuainen imeytyy siististi pulloon.

    • Anonyymi

      En tiedä minäkään mikä on ´kostean leikkeen paperi´. Onko se mahdollisesti se paperi, mihin lohi on kääritty, siinähän on ulkopuolella täysin puhdas kääre, mutta aika kovaa muuhun käyttöön.
      Sen sijaan minä käytän paperia kahteen kertaan. Kun perhettä tulee syömään, laitan isot paperiset ruokaliinat lautasen viereen. Joku ei käytä sitä ollenkaan, joku kerran pyyhkäisee pintaan suunsa. Niitä saatan kerätä siivouskaapin hyllylle. Kun aamuisin joudun niistää pari nenäliinallista, käytän niitä ja sitä myöten roskiin. Edellyttää tietenkin että kaikki olemme tuttuja terveitä, vieraan ruokaliinoja en käytä.

    • Anonyymi

      Kahvia pitää saada aamusta, pitkään join sen mustana sokerilla.
      Nyt kauramaito, jota ravistaen saa pehmeän maun, ja vaahtoa, ei kaipaa sokeria.
      Hyödystä en tiedä, mutta pientä arjen luksusta ;)

      • Anonyymi

        Niin kauan olen juonut kahvin mustana, etten ala kokeilemaan kauramaitoa.
        Muutenkin kauramaito epäilyttää, se on normaalissa hyllyssä, kun oikea maito on kylmähhyllyssä..
        Aika suoraviivaseksi elo on menny, aamulla kahvin kanssa sämpylä, peivällä oikea ruoka ja illalla ennen nukkumaanmenoa tee, ja jotakin lisuketta.
        Tuota pinoa hyvä saada 2-3 kiloa vähemmäksi, että nuo hautajaisvaatteet paremmin sopisi, kun ei niitä alvariisa huvita ostella. Yhdet ostin 40 votta sitten ja 20 vuotta sitten ostin toiset, kummatkin ihan hyvät, mutta kun ovat samankokoiset, niin pakko kai se ukko on sovittaa valmiisiin muotteihin.
        Ei se arkea helpota, mutta vaatekaupoissa kun ei tunne ihteensä kotoisaksi, niin siltä osin.
        K kotton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan olen juonut kahvin mustana, etten ala kokeilemaan kauramaitoa.
        Muutenkin kauramaito epäilyttää, se on normaalissa hyllyssä, kun oikea maito on kylmähhyllyssä..
        Aika suoraviivaseksi elo on menny, aamulla kahvin kanssa sämpylä, peivällä oikea ruoka ja illalla ennen nukkumaanmenoa tee, ja jotakin lisuketta.
        Tuota pinoa hyvä saada 2-3 kiloa vähemmäksi, että nuo hautajaisvaatteet paremmin sopisi, kun ei niitä alvariisa huvita ostella. Yhdet ostin 40 votta sitten ja 20 vuotta sitten ostin toiset, kummatkin ihan hyvät, mutta kun ovat samankokoiset, niin pakko kai se ukko on sovittaa valmiisiin muotteihin.
        Ei se arkea helpota, mutta vaatekaupoissa kun ei tunne ihteensä kotoisaksi, niin siltä osin.
        K kotton

        Tavallistakin maitoa on iskukuumenettuna, säilyy avaamattomana huoneenlämmössä merkittyyn päivämäärään.
        Avattu kauramaito säilyy vajaan viikon kylmässä, ja sellaisenaan ei ole minun(kaan) suunmukaista, se barista kahviin :)
        Tuo oli vaan, ettei tarvitse sokeria, kokeilu.. vielä jatkunut.. ja makuasioistahan ei voi kiistellä.


    • Anonyymi

      Vanhat poistoon menevät vaatteet leikkelen ja käytän pölyrätteinä ennen roskiin laittoa. Ainut paikka mihin täällä rikkinäisiä ja kulahtaneita rytkyjä voi viedä on kaatopaikan kierrätyskeskus, mutta sinne ei autottomalla ole pääsyä niin päädyin sitten helpompaan ratkaisuun kun likaiset voi laittaa polttoon menevään sekajätteeseen.

      • Anonyymi

        Meillä vähän sama homma. Puoliso käyttää kaikki nuhjaantuneet pyyhkeet ym. remonttihommissa puhdistukseen tai suojaukseen tmv. Vanhat, yleensä hyväkuntoiset ja käytetyt vien UFFille, tekevät sitten niille mitä tekevät. Rikkinäiset ja huonokuntoiset vaatteet menevät roskiin, kun ovat luonnonmateriaalia, niin eivät ole ongelmajätettä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Meillä vähän sama homma. Puoliso käyttää kaikki nuhjaantuneet pyyhkeet ym. remonttihommissa puhdistukseen tai suojaukseen tmv. Vanhat, yleensä hyväkuntoiset ja käytetyt vien UFFille, tekevät sitten niille mitä tekevät. Rikkinäiset ja huonokuntoiset vaatteet menevät roskiin, kun ovat luonnonmateriaalia, niin eivät ole ongelmajätettä

        nykyään on myös lumppukeräys -astiat , tuskin kuitenkaan ihan lähellä , kuin joku muutama , joka sattuu asuun keräyspisteiden lähistöllä.
        itse en viitsi lumppuja kanniskella pitkin kaupunkia , miksi se lumppukeräys ei voisi olla'
        ihan jätekatoksissa , joihin muutkin jätteet lajitellaan ??


      • Anonyymi

        Leikkelen poistoon menevät vaatteet palasiksi. Otan yhden kerrallaan avantouintikoppiin. Pyyhin siihen jalkani ja lopulla kohdan missä olen ollut, ampärin johon puristetaan uikkari ja johon tulee seisovasta vedestä harmaa kalvo sekä kenkien alustan. Pienellä vaivalla on kiva läheä siististä tilasta. Tiedättehän, on niitä jotka jättävät kaikki sotkunsa siihen, mutta en valita, eipä heille mitään voi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        nykyään on myös lumppukeräys -astiat , tuskin kuitenkaan ihan lähellä , kuin joku muutama , joka sattuu asuun keräyspisteiden lähistöllä.
        itse en viitsi lumppuja kanniskella pitkin kaupunkia , miksi se lumppukeräys ei voisi olla'
        ihan jätekatoksissa , joihin muutkin jätteet lajitellaan ??

        Eipä ole lumppukeräyspisteitäkään muualla kuin kaatopaikan keräyspisteellä, joten siksikin käytän rätteinä ja sitä kautta sekajätteeseen.


    • Anonyymi

      Useinmiten aterioilla on samanmoiset lisukkeet niin ne voi kerätä omaan astiaansa jääkaappiin. Esim. levikkeet, leikkeleet , juustot, maito/jogurtti/piimäpurkki ym yhteen ja samaan astiaan. Helppo sitten nostaa koko astia ruokapöydälle.

    • Anonyymi

      >>>"arjen helpottavia hankintoja"<<<

      robotti-imuri !

    • Anonyymi

      Jos teillä on hyvä talousvesi, vaihda se juomaksesi.
      Siinä säästää vaikka conjac-pullon hinnan vuoden aikana.
      Jos olet vielä hyvä ihminen, vie se pullo tuntemallesi köyhälle vanhukselle.
      Hän saa siitä kohtuullisena käyttäjänä paljon hyvää mieltä.

      • Anonyymi

        Oli tänään joissakin uutisissa. Valuta kylmää vettä ennen kuin juot. Lämpimään veteen liukenee putkista terveydelle vahingollista ainetta, en muista mitä se on. Viisastuin, en ole niin tarkkaan valuttanut, nyt alan.


      • Anonyymi

        Eipä ole pullovesiä tarvinnut ostella koskaan muuta kuin jossain reissulla kun jano on iskenyt kierrellessä. Joskus nuorempana kun vielä pystyi limsaa juomaan niin joskus jaffaa vatsataudissa tai tai jotain muuta lantrinkina drinkissä, mutta sitäkään ei ole enää vuosikymmeniin tarvinnut kun vatsa ei siedä enää hiilihapotettuja , ei edes vichyä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oli tänään joissakin uutisissa. Valuta kylmää vettä ennen kuin juot. Lämpimään veteen liukenee putkista terveydelle vahingollista ainetta, en muista mitä se on. Viisastuin, en ole niin tarkkaan valuttanut, nyt alan.

        Ennen pakollista juoksuttamista olen jättänyt ruoka astiat altaaseen ja tulppa suljettuna.Siten astiat esipuhdistuvat,eivätkä jätteet kuivu ennen astianpesukoneeseen laittoa. Näin olen tehnyt aina.
        Tämä ei ole mikään säästö vinkki,mutta astiat puhdistuvat koneessa varmimmin.
        Jannu-huoleton


    • Anonyymi

      Ostin aikoinaan äidilleni pienet siirtoleukapihdit, kun hän ei saanut korkkeja auki. Nyt käytän niitä itsekin. Pitää vain muistaa kohtuullinen puristus.

    • Anonyymi

      Jos ei omaa autoa , niin Taxi , on hyvä arkielämää helpottava tekijä , useimmiten siinä kuitenkin nuukaillaan , kuten myös itse.

      • Anonyymi

        No enpä lähtis taxilla kaatopaikalle lumppuja viemään, maksaa yli 30 euroo ja se on paljon köyhän pieneläkeläisen kukkarosta. Ennemmin ostan sillä summalla ne viikon ruuat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No enpä lähtis taxilla kaatopaikalle lumppuja viemään, maksaa yli 30 euroo ja se on paljon köyhän pieneläkeläisen kukkarosta. Ennemmin ostan sillä summalla ne viikon ruuat.

        voi taxia käyttää MONIIN asioihin.


    • Anonyymi

      jos ei jaksa kävellä, niin pistää juoksuksi

    • Anonyymi

      Eräs tyyppi perusteli tupakanpolton niin epäterveelliseks, että kokeilin ens vuorokauden.

      En sentään yöllä tarvinnu savuille herätä.

    • Anonyymi

      Että kenkäkauppaan pitää ottaa vanha hyvin sopiva lenkkari mukaan ja antaa osaavalle myyjälle. Jotta tällainen korkeus, pituus ja lestin leveys. Meni 5 min, kun myyjä haki sellaiset. 180 euroa,

      • Anonyymi

        Minä siirryin paljasjalkakenkiin joita sain 30€/pari . Kalleimmillaan olen maksanut 100€ nahkaisista. Eipä ole enää jalka- eikä selkäongelmia ollut lenkillä. Vielä kun löytyisi talvikäyttöön sellaiset jotka ei olisi liukkaat, tai kunnolliset irrotettavat liukuesteet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä siirryin paljasjalkakenkiin joita sain 30€/pari . Kalleimmillaan olen maksanut 100€ nahkaisista. Eipä ole enää jalka- eikä selkäongelmia ollut lenkillä. Vielä kun löytyisi talvikäyttöön sellaiset jotka ei olisi liukkaat, tai kunnolliset irrotettavat liukuesteet.

        Onkohan kengänvalmistajat pienentäneet kokoja, kun en oikein usko, että minun jalat ovat kasvaneet.
        Ennen käytin 42 kenkää, nyt pitää olla jo 44 numeron kenkä.
        K kotton


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onkohan kengänvalmistajat pienentäneet kokoja, kun en oikein usko, että minun jalat ovat kasvaneet.
        Ennen käytin 42 kenkää, nyt pitää olla jo 44 numeron kenkä.
        K kotton

        kengistä en tiedä , mutta markettien päivittäistavaroiden pakkaus - koot pienenee
        vuosi vuodelta , kuinkahan pieniä ne jossain vaiheessa sitten onkaan ??
        pienemmistä pakkaus-koosta riippumatta , hinta on ja pysyy samana , kuin ollut
        ennen pakkauskokojen pienentymistäkin . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kengistä en tiedä , mutta markettien päivittäistavaroiden pakkaus - koot pienenee
        vuosi vuodelta , kuinkahan pieniä ne jossain vaiheessa sitten onkaan ??
        pienemmistä pakkaus-koosta riippumatta , hinta on ja pysyy samana , kuin ollut
        ennen pakkauskokojen pienentymistäkin . . .

        helpottaahan se elämää , kun pakkaukset marketeissa pienenee , eivät paina paljon . . . vaikka hinta on sama , jos ei vähän korotettukin hinta . . .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kengistä en tiedä , mutta markettien päivittäistavaroiden pakkaus - koot pienenee
        vuosi vuodelta , kuinkahan pieniä ne jossain vaiheessa sitten onkaan ??
        pienemmistä pakkaus-koosta riippumatta , hinta on ja pysyy samana , kuin ollut
        ennen pakkauskokojen pienentymistäkin . . .

        Joo pasta häkellytti minut. Minusta purkki on pienempi kuin viime vuonna eikä siinä vielä kaikki. Viime vuonna rahka oli kiinteä, lusikalla lähti palanen, nyt se on lievempää lientä. Sama on muuten käynyt erikoismaustettujen jugurttien kanssa, ainakin puolen litran purkit.


    • Anonyymi

      Hyviä vinkkejä oli arjen helpotukseen..
      Varmaan tämän kaikki jo tietävätkin että ruoka sooda on ihme ainetta.Sillä puhdistuu lähes kaikki.Erityisesti käytän termospullon puhdistukseen.Tee lusikallinen soodaa ja lämmintä vettä.Lähtee teräs ja lasinen pullon sisus kirkkaaksi hetkessä.
      Lumppuja en enää kierrätä,kun sitä harrastin nuorena ihan tarpeeksi 😂

      Elämää helpottaa eniten kun polttaa rahaa kaikenlaisiin hyödykkeisiin ja mielellään ottaa vielä velkaa,niin perilliset ovat oikeasti surullisia.
      Viimeisenä,mutta ei vähäisenä vinkkinä,kannattaa niellä maissin jyviä hiukan ennen viimeistä korahtamista,niin polttohautauskin on hilpeää poksahtelua.
      Jannu-huoleton

      • Uunin lämpötila on koko tuhkauksen ajan vähintään 750 astetta. Taitaa jyvät palaa ennen kuin poksahtavat🧐.


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Uunin lämpötila on koko tuhkauksen ajan vähintään 750 astetta. Taitaa jyvät palaa ennen kuin poksahtavat🧐.

        Ai sekö onkin niin kuuma paikka! Siinä tapauksessa pitääkin miettiä jokin keino lämmönsäätelyyn.
        Entä jos hallitus määrää siihenkin jonkin leikkauksen ja homma hoidetaan säästöliekillä😉
        Jannu-huolet-on


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ai sekö onkin niin kuuma paikka! Siinä tapauksessa pitääkin miettiä jokin keino lämmönsäätelyyn.
        Entä jos hallitus määrää siihenkin jonkin leikkauksen ja homma hoidetaan säästöliekillä😉
        Jannu-huolet-on

        Ai meinaatkos jotai air-fryeri tai mikro-tyyppistävhautausta 😲?


      • Anonyymi
        Siili2 kirjoitti:

        Ai meinaatkos jotai air-fryeri tai mikro-tyyppistävhautausta 😲?

        Eikäkö meikä tekee popparit kattilassa vielä.Oon kyllä harkinnut mikron käyttöäkin..
        Voisi kai kremtorionkin nykyaikaistaa.En kyllä yhtään osaa arvata että onko siellä nestekaasu pillit vai jokin muu ahjo.
        Mutta mielikuva oli lähinnä siitä tilaisuudesta et hilpeää poksahtelua olis..Ei ne yllärit aina onnistu😆
        Jannu-huoleton


      • Anonyymi kirjoitti:

        Eikäkö meikä tekee popparit kattilassa vielä.Oon kyllä harkinnut mikron käyttöäkin..
        Voisi kai kremtorionkin nykyaikaistaa.En kyllä yhtään osaa arvata että onko siellä nestekaasu pillit vai jokin muu ahjo.
        Mutta mielikuva oli lähinnä siitä tilaisuudesta et hilpeää poksahtelua olis..Ei ne yllärit aina onnistu😆
        Jannu-huoleton

        No mua jo vähä harmittiki ku tuli kirjoitettuab tuo mikro ja ayrfraier...jonku sortin rienausta😇.

        Hautaus hautauksena oli se sitten tuhkaus tai arkussa maahan hautaus. Muistotilaisuudenhan saa järjestää vaikka ravintolan kabinettiin popcorneineen ja muine juhlineen mikäli omaiset haluaa tai vainaja on näin toivonut.Tiedän porukan joka juhlisti hautajaisia jatkoilla ruotsinlaivalla. Tästävtoki aikaa jo varmaan 30 vee.


    • UUSI

      Itse käytän smootie-konetta. Olisi tuo tehosekoitin tai blenderi? Aivan loistava työkalu.
      Minuille se on hillon tekemisen väline. Teen kaikki hilloni kerran vuodessa.
      Syksyllä poimin omalta ja naapurin aidoista 2-3 ämpärillistä marja-aroniaa. Laitan sekaan pikkuisen omenalohkoja ja soseutan. Sose on valmis, terveellinen hillo.
      Soseen laitan pakasterasioihin ja vien pakkaseen.
      Nautin koko vuoden joka aamu aamupuuron seassa pari ruokalusikallista tätä sosetta sekoitettuna maitoon ja jugurttiin.
      Huimasti vitamiineja ja antioksidantteja.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3035
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      103
      2374
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2132
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1953
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. 164
      1238
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1237
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe