HELP! Mistä kaupasta saan energiajuomia vaikka oon alle 15??!

Anonyymi-ap

Eli kertokaa mistä kaupasta saan energiajuomia vaikka oon alle 15v? VASTATKAA PLIIS NOPEESTI!!!

Tiiän ehk joitain kauppoja mut en oo niistä varma....Enkä uskalla mennä kysyy tai vaan ostaan.AUTAKAAA!

12

157

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Se on epäterveellistä, juo teetä tai kahvia.

      • Anonyymi

        Okei pidä se sun turpaan kiinni ja mee juomaan ne sun tees


      • Anonyymi

        Kahvi ei kyl oo terveellistä...


    • Anonyymi

      Hei,
      Valitettavasti en voi auttaa sinua hankkimaan energiajuomia, jos olet alle 15-vuotias. Energiajuomien käyttöön liittyy terveysriskejä, erityisesti nuorille. Energiajuomat voivat sisältää suuria määriä kofeiinia ja muita stimulantteja, jotka voivat olla haitallisia kehittyvälle elimistölle ja aiheuttaa mm. unihäiriöitä ja sydänoireita.

      On tärkeää ymmärtää, että energiajuomien käyttöön liittyy riskejä, ja niitä ei tulisi käyttää liiallisesti tai nuorena. Parasta on keskustella vanhempien tai huoltajien kanssa, jos olet kiinnostunut energiajuomista, ja odottaa, kunnes olet tarpeeksi vanha ennen kuin harkitset niiden käyttöä.

      • Anonyymi

        Ystävällisin terveisin,
        Santeri Olkunen 😁


      • Anonyymi

        Okei jos et voi auttaa mua niin älä tuhlaa aikaasi neuvojen jakeluun koska mua ei vittuakaan kiinnosta


    • Anonyymi

      Itse en juo mitään missä on kofeiinia, en käytä sokeria tai suolaa.

      • Anonyymi

        Jos et käytä suolaa niin et pysty elää koska ihminen tarvitsee suolaa että pystyy elämään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos et käytä suolaa niin et pysty elää koska ihminen tarvitsee suolaa että pystyy elämään

        Tarkoitin kylläkin että en lisää suolaa ruokaan ikinä tai käytä ruoan valmistuksessa, älykkäämpi olisi ymmärtänyt tämän.


    • Anonyymi

      Et mistään ja ole mielissäsi, se vie elimet huonoon kuntoon jo kohtuukäytöskin, on tietynlaista myrkkyä ,keinotekoista jaksamista.

    • Kuule, ei ne sun henkkareita kassalla kysy. Tuskin sulla niitä onkaan. Ja jos kysyy niin annat selkään, oothan selkeästi tosi kova tyyppi kun juot ENERGIAJUOMIA, siis ENERGIAJUOMIA!!! alle 15-vuotiaana.

    • Anonyymi

      Nähtävästi aika moni kauppa myy, kun itse nähnyt usein aivan varmasti alle 15-vuotiaita ostamassa. Mitään ei myyjät ole kysyneet. Tuo on tiettävästi enemmän suositus, että alle 15-vuotiaille ei myytäisi. Kauppias voi noudattaa/olla noudattamatta. Alkoholissa ikäraja on lailla säädetty 18 ikävuoteen.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      67
      2914
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      412
      2812
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      99
      2247
    4. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      87
      2014
    5. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      73
      1904
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      11
      1834
    7. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      7
      1830
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      151
      1785
    9. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1613
    10. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      6
      1602
    Aihe