Ystävät ovat aika. Minua kiinnostaisi tietää, minkälaisia ystäviä teillä on. Voiko lesbon kanssa olla vain ystävä? Entä eksän? Millaisia ovat teidän muiden parhaat ystävät? Ovatko he homoja, heteromiehiä, lesboja, heteronaisia vai ketä? Jos seurustelet, niin onko ystävistä ollut vaikeuksia suhteelle?
Ystävät
7
1442
Vastaukset
- ystävä
Ystävinä on lesboja, heteroja, miehiä, naisia. Myös eksä on ystävä. Ihmisiä tässä vain ollaan, ei joka naiseen lankeavia miesvihaajia... Et varmasti kyllä sitä tarkoittanutkaan, mutta tuntuu joskus että sellainen saattaa olla joidenkin käsitys. Kyllä lesbo voi olla lesbon kanssa ystävä. Aika monella tuntuu olevan ystävälliset välit eksään vielä eron jälkeen, tietysti riippuu tapauksesta, ja eron syistä. Ystävistä ei vielä ole ollut vaikeuksia suhteelle, eikä niistä pitäisikään olla. Eihän niistä pitäisi olla heterosuhteissakaan? Kyllä jokaisella täytyy saada olla ystäviä suhteessakin. Jos kumppani alkaisi vaatia ystävien hylkäämistä esim. mustasukkaisuutensa takia, niin ehkäpä kumppani olisi lopulta se joka menee vaihtoon.
- lesbon ystäviä
"Ystävistä ei vielä ole ollut vaikeuksia suhteelle, eikä niistä pitäisikään olla. Eihän niistä pitäisi olla heterosuhteissakaan?"
Niin.. Ei pitäisi.
Allekirjoittaneen yksi parhaista ystävistä (myös lesbo) "hylkäsi" minut, kun rakastuin naiseen, jota hän ei siedä.
Lesbokaverit ovat hirveän hanakoita tuomitsemaan. Aina tiedetään paremmin, kuin toinen. Toisen valinnoissa ja naisissa on AINA jotain vialla. En tiedä mistä tämä johtuu.
Heterot on paljon "luotettavampia" ja pysyvämpiä, kun lesboystävät. Lesboja tulee ja menee, mutta heterot pysyy. - tinpuri
lesbon ystäviä kirjoitti:
"Ystävistä ei vielä ole ollut vaikeuksia suhteelle, eikä niistä pitäisikään olla. Eihän niistä pitäisi olla heterosuhteissakaan?"
Niin.. Ei pitäisi.
Allekirjoittaneen yksi parhaista ystävistä (myös lesbo) "hylkäsi" minut, kun rakastuin naiseen, jota hän ei siedä.
Lesbokaverit ovat hirveän hanakoita tuomitsemaan. Aina tiedetään paremmin, kuin toinen. Toisen valinnoissa ja naisissa on AINA jotain vialla. En tiedä mistä tämä johtuu.
Heterot on paljon "luotettavampia" ja pysyvämpiä, kun lesboystävät. Lesboja tulee ja menee, mutta heterot pysyy.Tuo on v-mäistä. Kuitenkin myös toisenlaisia kokemuksia on, enkä usko että tuomitsevuus on nimenomaan lesbojen piirre, ja vieläpä kaikkien lesbojen. Ehkä viittasit omiin kokemuksiisi etkä tarkoittanut yleistää kun sanoit että aina tiedetään toisen asiat paremmin ja toisen valinnoissa on aina jotain vialla. Minulla tuollaisia kokemuksia ei ole.
Pienten piirien ongelma kyllä näkyy lesbojen keskuudessa ajoittain muussakin kuin pariutumisessa. On oikeastaan hassua että kuvitellaan kaikkien lesbojen tulevan toistensa kanssa toimeen, vain siksi että sattuvat olemaan lesboja. Sehän on jo tilastollinenkin mahdottomuus. Joskus olen ollut huomaavinani että jotkut lesbot pyörivät ikävienkin ihmisten kanssa vain siksi, että he ovat myös lesboja, ja sitten tuskailevat kaiken maailman selkäänpuukottajien kanssa. Ehkä tarve samanhenkiseen seuraan on niin suuri, että kaveririntamalla "otetaan se mitä saadaan", ja unohdetaan että todellisuudessa kaikki ihmiset eivät kertakaikkiaan tule toimeen. Jos nuo ihmiset olisivat heteroita, heitä ei kelpuutettaisi kuin hyvänpäiväntutuiksi. Itse siivoan kaveripiiristäni "ikävät ihmiset" pois jo alkumetreillä, olivat sitten mitä suuntautumista tahansa. Vaikka olenkin lesbo, ei minulla ole velvollisuutta ruveta rakentelemaan syvempiä suhteita kaikkien seudun lesbojen kanssa. Seurauksena minulla on heteroystävien lisäksi pari hyvää lesboystävää (jotka olisivat ystäviäni, vaikka olisivat heteroitakin), joiden puolelta tuomitsevuutta en ole havainnut.
En siis allekirjoita varauksetta näkemystä että heterot on parempia ystäviä kuin lesbot, mutta sen kylläkin, että koska heteroja on hurjan paljon enemmän, on heterojen joukosta myöskin todennäköisempää ja helpompaa löytää ihmisiä, joista tulee ajan myötä ystäviä. - maikki
tinpuri kirjoitti:
Tuo on v-mäistä. Kuitenkin myös toisenlaisia kokemuksia on, enkä usko että tuomitsevuus on nimenomaan lesbojen piirre, ja vieläpä kaikkien lesbojen. Ehkä viittasit omiin kokemuksiisi etkä tarkoittanut yleistää kun sanoit että aina tiedetään toisen asiat paremmin ja toisen valinnoissa on aina jotain vialla. Minulla tuollaisia kokemuksia ei ole.
Pienten piirien ongelma kyllä näkyy lesbojen keskuudessa ajoittain muussakin kuin pariutumisessa. On oikeastaan hassua että kuvitellaan kaikkien lesbojen tulevan toistensa kanssa toimeen, vain siksi että sattuvat olemaan lesboja. Sehän on jo tilastollinenkin mahdottomuus. Joskus olen ollut huomaavinani että jotkut lesbot pyörivät ikävienkin ihmisten kanssa vain siksi, että he ovat myös lesboja, ja sitten tuskailevat kaiken maailman selkäänpuukottajien kanssa. Ehkä tarve samanhenkiseen seuraan on niin suuri, että kaveririntamalla "otetaan se mitä saadaan", ja unohdetaan että todellisuudessa kaikki ihmiset eivät kertakaikkiaan tule toimeen. Jos nuo ihmiset olisivat heteroita, heitä ei kelpuutettaisi kuin hyvänpäiväntutuiksi. Itse siivoan kaveripiiristäni "ikävät ihmiset" pois jo alkumetreillä, olivat sitten mitä suuntautumista tahansa. Vaikka olenkin lesbo, ei minulla ole velvollisuutta ruveta rakentelemaan syvempiä suhteita kaikkien seudun lesbojen kanssa. Seurauksena minulla on heteroystävien lisäksi pari hyvää lesboystävää (jotka olisivat ystäviäni, vaikka olisivat heteroitakin), joiden puolelta tuomitsevuutta en ole havainnut.
En siis allekirjoita varauksetta näkemystä että heterot on parempia ystäviä kuin lesbot, mutta sen kylläkin, että koska heteroja on hurjan paljon enemmän, on heterojen joukosta myöskin todennäköisempää ja helpompaa löytää ihmisiä, joista tulee ajan myötä ystäviä.Minäkin olen rohkeasti ottanut sen linjan, että ystävien kanssa pitää oikeasti synkata. Pelkkä lesbous ei yhdistä. Rakkaimmat ystäväni ovat heteroita, mutta luulen sen johtuvan eniten juuri tuosta, että heitä on niin paljon. Lepakkoystäviä minulla on oikeastaan vain eräs pariskunta (rek.). Jossain vaiheessa tässäkin oli tosin ongelmaa, kun olen toisen kanssa läheisempi kuin toisen. Onneksi keskusteleminen auttoi. Olen kerran kokenut myös rajua mustasukkaisuutta lesbo- ja muista naisystävistä. Se oli hurjaa, sillä loppujen lopuksi olimme molemmat mustasukkaisia toisistamme ja vähän kaikesta. Jälkeenpäin ajateltuna homman mittasuhteet karkasivat täysin käsistä, mutta ehkä silloin oltiin niin nuoria ja epävarmoja.
- Celine
Ystäviä on monenlaisia ja moneen lähtöön.Ystävän seksuaalinen suunta ei merkitse mitään.Ainoastaan ystävänä.En rakastu tai ihastu ystävään.Johonkin on raja vedettävä.Kunnioitan ja olen lojaali ystävääni kohtaan.
Tärkein ystävä on entinen työkaveri ja hetero.Olen kertonut ystävilleni biseksuaalisuudesta ja jos kysyvät niin myönnän,mutta en toitota.Toinen ystävä on myös työkaveri,toinen nainen,jota rakastan.Suuntauksesta en tiedä.Minulla on myös biseksuaalisia ystäviä ,jotka ovat aivan vailla vertaa.Kiitos heille Ystävyydestä! - on ...
homoja, heteroita ja lepakoita kamuina. Parhaimmat ystävät on kyllä heteroita.
Kyllä sitä lepakonkin kanssa voi olla ystävä..Sekin on niin kiinni luonteesta, toiset yrittää pokata kaiken liikkuvan ja toiset ei.. - lebezu
Bestis on penskasta asti ollut heteronainen, muut ystävät tätä nykyä sekä hetskuja että homoseksuaaleja. Todella hyvä läheinen ystäväni on bimies. Heteromiesten kanssa myös tulen erittäin hyvin juttuun.
Kaapista hyppäämisen myötä on todella moni heteroksi luulemani ystävä paljastanut myös itsestään bi-puolia...
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kaksi vuotta
Sitten mä ihastuin suhun päätä pahkaa, kun meillä klikkasi heti ekasta päivästä lähtien. Et varmasti tunne samoin ja tek195143Raamatun kiroukset ja uhkaukset osoittavat sen ihmisperäisyyden
"Se sanotaan galatalaiskirjeessä, että jos joku levittää väärää evankeliumia: "...jos joku julistaa teille evankeliumia5392615Alahan tulla paikkaamaan tekojas
Ja lopeta se piilossa oleminen. Olet vastuussa mun haavoista. Vien asian eteenpäin jos ei ala kuulumaan.192332Onko kenellekään muulle käynyt niin
Että menetti tilaisuutensa? Kaivattu oli kuin tarjottimella, osoitti kiinnostusta vahvasti, silmät ja olemus täynnä rakk1512210- 241967
- 821654
- 1461535
- 1251229
- 128946
Olisitko maailmani?
Ajattelen sinua ja pelkään välillä, että olenko antanut sinulle liikaa kannettavaksi. Olenko vaatinut sinulta aivan liik40889