James Patterson

*Dekkari

Missä järjestyksessä James Pattersonin romaanit kannattaa lukea? Osaisiko joku kertoa niiden kirjoitusjärjestyksen?

Luin juuri "Hämähäkin ajan" ja hyvä oli... :-)

7

1585

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Päivi....

sattuipas jännästi, juuri laskin Pattersonin Kuherruskuukausi nimisen kirjan kädestäni!!
      Ja seuraavaksi on vuorossa saman kirjailijan uusin, Rantahuvila, molemmissa mainitsemissani ón Pattersonin lisäksi toinenkin tekijä.

Olisikohan tästä jotain "apua":

Mustat markkinat
      Jack ja Jill
      Kuoleman syleily
      Pimeyden ruhtinas
      Pelon piiloleikki
      Pelon ratsumiehet
      Paha kulkee edellä
      Suzannen päiväkirja
      Kuka kuolee ensin
      Ei toista tilaisuutta
      Kuherruskuukausi (2 painos, jostain syystä en ole tätä aiemmin lukenut)
      Rantahuvila

Hyvää kesää ja mukavia lukuhetkiä, itse olen
      pitänyt jokaikisestä yllämainitusta kirjasta.

• Kynsilaukkaaja

Tuo Kuherruskuukausi on minultakin jäänyt väliin.
        Siis kirjana, muutoinhan niitä on tullut parikin vietettyä...
        Laitoin heti HelMetin kautta varauksen kirjastoon, samoin kuin tuosta Rantahuvilastakin.

Voisit perustaa tänne Kysy Päiviltä- osaston kun sinulla tuntuu olevan tuota kirjatietoa, vai onko se tietoa kirjoista, niin paljon !

• Päivi
        Kynsilaukkaaja kirjoitti:

Tuo Kuherruskuukausi on minultakin jäänyt väliin.
        Siis kirjana, muutoinhan niitä on tullut parikin vietettyä...
        Laitoin heti HelMetin kautta varauksen kirjastoon, samoin kuin tuosta Rantahuvilastakin.

Voisit perustaa tänne Kysy Päiviltä- osaston kun sinulla tuntuu olevan tuota kirjatietoa, vai onko se tietoa kirjoista, niin paljon !

Hih, vai ihkaoma osasto....
        Tiedä tuosta tietopuolesta, minulla on mahdollisuus (ja sairauden takia se on oikeastaan ainut ns. harrastuskin, tosin olen ollut lukutoukka jo 5 vuotiaasta saakka) lukea, unettomuudesta kärsivän yöt sujuvat huomattavasti paremmin kun on lukemista.

Samma här, pari kuherruskuukautta on tullut viet. mutta en ole lukenut tuota kirjaa aiemmin.

Pöhköä varmasti, mutta olen laittanut itselleni koneelle parin vuoden ajan jonkin sortin listaa lukemistani kirjoista ja siitä mitä olen niistä pitänyt jne.

Mukavaa, aurinkoista viikonloppua Sinulle!
        (muutama uutuuskirja syksyn katalogeistakin jo tuolla odottelee.....)

• *Dekkari

Kiitos suosituksesta! :)

Löysin googlettaessa netistä James Pattersonin viralliset sivut. Tässä linkissä:

http://www.twbookmark.com/features/jamespatterson/patterson_bibliography.html

Jatkoin "Hämähäkin Ajan" jälkeen lukemalla "Kuoleman Syleilyä" häneltä. Uskomatonta, mutta "Kuoleman Syleily" vaikuttaa vieläkin paremmalta kuin tuo ensimmäinen. Siis uskomatonta siksi, että "Hämähäkin Aika" on jo mielestäni loistoteos -pageturner.

Luen tuon "Jack ja Jill" -kirjan seuraavana. Olen lainannut kirjastosta seitsemän Pattersonin romaania. Tosi hyvää tavaraa... :)

• KyssäriX

Miksi noi pitää lukea järjestyksessä? Onko noissa jokin sama päähenkilö tms? Luin myös kuherruskuukausi kirjan, suosittelen! =)

• Kynsilaukkaaja

lukea ilmestymisjärjestyksessä jos mahdollista.

Toimivat kyllä "itsenäisinä" dekkareinakin ihan mainiosti, mutta etenkin ne kirjat, joissa Alex Cross selvittelee rikoksia, ovat aikalailla juonellisesti sidoksissa toisiinsa.

En nyt valitettavasti muista, missä kirjoissa herra Cross mestaroi, mutta muistaakseni Dekkarinetissä löytyy tietoa siitäkin.

Jännittäviä lukuhetkiä sinulle!

• Bluusi

Onko Pattersonin kirja "Violets are blue" suomennettu? On se käsitys että ei ole, mutta jos joku sanoisi varmaksi...

Mitä tuossa kirjassa oikeastaan tapahtuu? Omalla paikkakunnallani sitä ei ole kirjastoissa englanninkielisenäkään, joten tarttis kaukolainata se. Onko tuo vielä sitä "Mastermind" juttua? (Ei spoilereita pliis) :)

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Joskus mietin

miten pienestä se olisi ollut kiinni, että et koskaan olisi tullut käymään elämässäni. Jos jokin asia olisi mennyt toisi
      Ikävä
      24
      4606
    2. Miten reagoisit

Jos ikäväsi kohde ottaisi yhteyttä?
      Ikävä
      88
      3714
    3. Ryöstö hyrynsalmella!

Ketkä ryösti kultasepänliikkeen hyryllä!? 😮 https://yle.fi/a/74-20159313
      Hyrynsalmi
      46
      3075
    4. Olisiko kaivattusi

Sinulle uskollinen? Olisitko itse hänelle?
      Ikävä
      54
      2657
    5. Ihana nainen

Suukotellaanko illalla?☺️ 🧔🏻🫶
      Ikävä
      51
      2589
    6. Mitä haluaisit sanoa

Nyt kaivatullesi?
      Ikävä
      203
      2583
    7. Sukuvikaako ?

Jälleen löytyi vastuulliseen liikennekäyttäytymiseen kasvatettu iisalmelainen nuori mies: Nuori mies kuollut liikenne
      Iisalmi
      32
      2390
    8. Ootko koskaan miettinyt että

miksi kaivatullasi ei ole puolisoa?
      Ikävä
      152
      2318
    9. Huomenta ihana

Mussu ❤️.
      Ikävä
      31
      1945
    10. Avustettu itsemurha herättää vahvoja tunteita - Laillista Sveitsissä, ei Suomessa

Hilkka Niemi sairastaa harvinaista PLS-sairautta. Hilkan on elettävä loppuelämänsä parantumattoman sairauden kanssa, jok
      Maailman menoa
      107
      1521
    Aihe