Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Mitä "työ" edustaa minulle

Anonyymi-ap

Työ on suurimmalle osalle ihmisistä sellaista, jossa joutuu käyttämään järkeä tai fyysistä voimaa, joskus jopa molempia. Minulle työ on sitä, että tulen aamulla toimistolle, istun toimistotuoliini, avaan tietokoneen ja kökötän siinä koko päivän tekemättä käytännössä mitään. Siksi minulla on aikaa täällä kirjoitella ja teen sen lähinnä siitä syystä, koska tukahdun tylsyyteen ja omaan pierunhajuuni. Kyllä ihmisen olisi hyvä tehdä jotain muutakin kuin päästä "helpolla" elämässään. Jotkut voisivat ajatella, että tällainen työ on unelmatyö, kun ei tarvitse tehdä mitään, tai ei tarvitse rähmätä ulkona tai ei tarvitse olla tehtaassa liukuhihnalla. Mutta tosiasiassa tämä on erittäin puuduttavaa ja yksinäistä, virikkeetöntä touhua. Jotenkin voi samaistua joidenkin tuotantoeläinten elämään. Kököttävän samassa parsinavetassa päivästä toiseen ja tekevät vain sitä yhtä ja ainoaa, tuottavat maitoa, kunnes kuolevat. Itse en tuota edes senkään vertaa, koska julkisella sektorilla ei pyöritellä kuin papereita ja naputella tietokonetta laiskasti. Luppoaikaa on vaikka kuinka ja tulosvastuu puuttuu kokonaan. Siksi tämä onkin tällaista höpö höpöä koko touhu ja vielä ihmetellään, minne ne verovarat hukkuvat. Ne hukkuvat täysin tehottomiin työtunteihin ja sellaisiin julkisen sektorin virkoihin, joilla ei oikeasti ole mitään virkaa, kunhan tällaista hyvä veli ja sisko humppaa, jossa tsempataan toisiamme ja istutaan milloin missäkin teems -palaverissa tai kahvikekkereissä katselemassa ja kuuntelemassa motivaatiopuheita ja kehitysideoita ym. ym.ym. plaa plaa plaa. Päivästä toiseen samaa typerää jargonia, samat naamat, samat kuviot ja samat juorut, vilkkuvat loisteputket, pitkät käytävät, turhat tärkeilijät. Kukin tahoiltaan kilpailee sillä, miten pääsisi luistamaan parhaiten tehtävistään ja lipeämään nopeitten kaupan kautta kotiin!

35

338

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Oletko arkkitehti?

      >simiti<

      • Anonyymi

        Kunpa olisinkin! Ihan tavallinen toimistovirkailija


      • Anonyymi

        Arkkitehdin homma on raakaa hommaa. Ei sillä rahalla kukaan kykene elämään mitä siitä saa sillä eivät kaikki ole tunnettuja huippuarkkitehtejä. Kuudestakymmenestä työtarjouksesta et saa ensimmäistäkään toimeksiantoa ja elantokin pitäisi jostakin saada räävittyä.


      • Anonyymi

        🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

        🔞 ­N­y­­­m­f­­o­m­­­a­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Oletko arkkitehti?

    • Anonyymi

      Työelämä voi olla monille ihmisille haastavaa – joko älyllisesti tai fyysisesti. Jotkut tekevät raskasta fyysistä työtä, kun taas toiset istuvat toimistotuoleillaan päivästä toiseen. Sinun kuvailemasi työ, jossa tietokoneen ääressä istuminen täyttää päivät, voi vaikuttaa helpolta ulkopuolisen silmin. Kuitenkin se voi olla yksinäistä ja puuduttavaa, ilman konkreettista tulosvastuuta.

      Vertauksesi tuotantoeläinten elämään on mielenkiintoinen. Vaikka et tuota maitoa, olet silti osa järjestelmää, joka pyörittää yhteiskuntaa. Julkisen sektorin virkoihin liittyvät haasteet ja byrokratia voivat olla turhauttavia, mutta ne ovat osa suurempaa kokonaisuutta.

      Tärkeää on löytää tasapaino työn ja henkilökohtaisen hyvinvoinnin välillä. Ehkä voisit harkita uusia tapoja tuoda virkistystä päiviisi – vaikkapa lyhyitä taukoja, liikuntaa tai muita mielenkiintoisia projekteja. Näin voisit ehkä vähentää tylsyyttä ja löytää uusia näkökulmia arkeesi.

      Summary: Työelämä voi olla monimuotoista, ja vaikka se saattaa näyttää ulospäin helpolta, se voi olla yksinäistä ja puuduttavaa ilman tulosvastuuta. On tärkeää löytää tasapaino ja etsiä tapoja tuoda virkistystä päiviin. 🌟

    • Anonyymi

      Työ edustaa minulle kuun 15. päivää, eli palkkaa ja eläkekertymää.
      Joudun kyllä tekemään jotain pientä työssäni, mutta kyllä se hallintojargonia enimmäkseen on. Hyvä että joskus on niitä oikeitakin töitä, mutta en minä niistäkään kovin kiinnostunut enää ole.
      Veikkaan että sinä olet kokonaan hallinto-/ päällikköhommissa, otan osaa.

    • Anonyymi

      Miksi olla mitään muuta kuin puuseppäjumala?

      Välillä jumalatkin hakkaavat jäisiä lavoja irti kentästä, vääntyneellä rautakangella. Seuraavaksi tulkkaamaan tilauspaperin riimuja joiden tehtävä ilmeisesti on rukouksenomainen pyyntö tehdä ... Ikkunapenkkejä? Ilmeisesti ei-euklidisessa avaruudessa sijaitsevaan tilaan koska näissä ei ole suiria kulmia missään kohtaa.

    • Anonyymi

      Taisin rakastua. Kirjoitat ihanasti.

    • Anonyymi

      Kiristääkö päätä? Onko epätoivo valloillaan? Miksi olet kateellinen naisille miäs

    • Anonyymi

      Työ on sitä että raadan niska limassa matalalla palkalla kun johtajat käärii voitot,ne jotka luulevat että työtä voi tehdä itselleen tässä maailmassa niin ovat typeriä

    • Anonyymi

      On ollut joskus aloittajan kaltaista. Kudoin sukkaa ja piti olla nopea että ehti sen piilottaa ennenkuin joku tuli. Kirja ja sanaristikko oli helpompi. Palkka oli huono mutta kun oli kaksi ansaitsemassa perheessä, se riitti. Turhauduin. Niinpä menin esimiehelle kertomaan, voinko saada enemmän töitä. Sain ja olinkin monella osastolla tein äitiyslomien ja muita sijaisuuksia ja sain nopeasti työkokemusta monipuolisista toimistotöistä. Itse olin tietenkin koko ajan vakituinen ja otin aina virkavapaata omasta hommastani. Kohta hain vaativampaa paikkaa ja taas ja taas. Se olikin tarpeen koska olin jossain vaiheessa eronnut ja tienasin yksin. Sitten nappasi, sain mielnkiintoisia töitä ja hyvän palkan.
      Oletko ajatellut sellaista. Jos sinussa on potentiaalia niin anna palaa. Käväise jokin opinahjo työn ohessa, jos sinulla ei vielä ole, kauppaopisto, tradenomi ja siitäkin ylöspäin. On erilaisia täydennyskursseja. Työ on ajat sitten lakannut olemasta tylsää. On vastuuta ja vaivaa ja olen löytänyt valmiiksi tehdyn työn palkitsevuuden.

      • Juuri näin!

        Olen ollut hetken töissä valtion virastossa. Osa työntekijöistä melkein hukkui töihin, vastuuseen ja kehittämiseen ja pieni osa näkyi olevan melkein joka päivä 1.5h aamukahvilla, 1.5h lounaalla (kunnes lounas piti alkaa leimata ulos) ja 1h iltapäiväkahvilla. Kahvitaukojahan on oikeastaan vain 1*15min päivä, jos ollaan tarkkoja… Se porukka, joka hautautui työhön, kävi kahvilla epäsäännöllisemmin ja lyhyemmin. Esimiehet toimii kyseissä paikassa erilailla kuin nyt, ja toimintaa on tehostettu paljon mm. sillä ettei eläköityvien tilalle oteta uusia, mutta silloin epäaktiivinen ja aikaansaamaton sai rauhassa nauttia suojatyöpaikasta.

        Ehdin olla paikassa aika lyhyen aikaa (tein määräaikaisen sijaisuuden, joka loppui yt:n kohdalla). Yksi kollega ihmetteli, että miten pääsin heti alkuun ja sain tuloksia ja sanoi, että itse roikkui ekan puoli vuotta lähinnä seuraten mitä muut tekee. Vastasin, että itse olen kysellyt mitä en tiedä ja kysynyt mistä voin itse ottaa selvää ja kysynyt itse mitä voisin ottaa lisää. Kollega vastasi, että hän huomasi ettei muutkaan tee ja hyväksyi laitostumisen talon tapana.

        Kun tulee mahdollisuuksia koulutukseen tai uusiin aloituksiin, vain osa pääsee osallistumaan. Ja valinta harvoin osuu laitostuneeseen. Omalla asenteella ja työmoraalilla on iso merkitys. Jokaisessa työssä on pitkästyttäviä/ikäviä hommia, jotka vaan pitää hoitaa.

        Jos työn kokee turhauttavaksi, siitä tuskin enää tulee mieleistä. Parempi on miettiä mitä itse haluaa ja mitä pitäisi tehdä itse, jotta olisi joku mahdollisuus saada haluamansa jossain aikataulussa. Sitten ei muuta kuin hakupapereita kasaan koulutuksiin, kouluihin (myös iltaopiskelu amk on mahdollinen) ja työpaikkoihin. Kukaan muu ei tee omaa elämää paremmaksi kuin ihminen itse. Vastuuta ei siinä voi ulkoistaa.


      • Anonyymi
        Citrinella kirjoitti:

        Juuri näin!

        Olen ollut hetken töissä valtion virastossa. Osa työntekijöistä melkein hukkui töihin, vastuuseen ja kehittämiseen ja pieni osa näkyi olevan melkein joka päivä 1.5h aamukahvilla, 1.5h lounaalla (kunnes lounas piti alkaa leimata ulos) ja 1h iltapäiväkahvilla. Kahvitaukojahan on oikeastaan vain 1*15min päivä, jos ollaan tarkkoja… Se porukka, joka hautautui työhön, kävi kahvilla epäsäännöllisemmin ja lyhyemmin. Esimiehet toimii kyseissä paikassa erilailla kuin nyt, ja toimintaa on tehostettu paljon mm. sillä ettei eläköityvien tilalle oteta uusia, mutta silloin epäaktiivinen ja aikaansaamaton sai rauhassa nauttia suojatyöpaikasta.

        Ehdin olla paikassa aika lyhyen aikaa (tein määräaikaisen sijaisuuden, joka loppui yt:n kohdalla). Yksi kollega ihmetteli, että miten pääsin heti alkuun ja sain tuloksia ja sanoi, että itse roikkui ekan puoli vuotta lähinnä seuraten mitä muut tekee. Vastasin, että itse olen kysellyt mitä en tiedä ja kysynyt mistä voin itse ottaa selvää ja kysynyt itse mitä voisin ottaa lisää. Kollega vastasi, että hän huomasi ettei muutkaan tee ja hyväksyi laitostumisen talon tapana.

        Kun tulee mahdollisuuksia koulutukseen tai uusiin aloituksiin, vain osa pääsee osallistumaan. Ja valinta harvoin osuu laitostuneeseen. Omalla asenteella ja työmoraalilla on iso merkitys. Jokaisessa työssä on pitkästyttäviä/ikäviä hommia, jotka vaan pitää hoitaa.

        Jos työn kokee turhauttavaksi, siitä tuskin enää tulee mieleistä. Parempi on miettiä mitä itse haluaa ja mitä pitäisi tehdä itse, jotta olisi joku mahdollisuus saada haluamansa jossain aikataulussa. Sitten ei muuta kuin hakupapereita kasaan koulutuksiin, kouluihin (myös iltaopiskelu amk on mahdollinen) ja työpaikkoihin. Kukaan muu ei tee omaa elämää paremmaksi kuin ihminen itse. Vastuuta ei siinä voi ulkoistaa.

        onko kurpilla extra vaikeeta työelämässä?


      • Anonyymi kirjoitti:

        onko kurpilla extra vaikeeta työelämässä?

        Tällä kurpalla on asiat erittäin hyvin, töissä ja kotona!


    • Anonyymi

      Jos sinä rapootaja sjinä pidä huolta ettei sjinä käytä aika ihan paska tulla sanomista ja potku thyö ei sinun egokenttä ole

    • Taannoin mies sai helpommin töitä jos ei ollut sinkku. Tytöt puolestaan saivat helpommin töitä sinkkuna.

      • Anonyymi

        Sama havainto itselläkin. Sanoipa eräs esimies niinkin, että "Minun mielestäni miehessä, joka ei ole naimisissa, on jotakin vialla". Lienee asia näin, koska tämä esimies oli itse naimisissaoleva DI.


    • Anonyymi

      Aikoinaan töissä menimme varastolle uudelleentarroittamaan kobolttitynnyreitä.

      Vieressä oli toki konttori ja siellä kaakaoautomaatti. Tokihan ensin hakemaan lämmin kaakao. Konttorin naiset huomasivat ja huusivat:

      -Tulkaa äkkiä, tuolta tulee työmiehiä!

      En tiedä miten juuri silloin sattui kaikilla olemaan kahvitauko???

      >simiti<

    • Anonyymi

      Olipa omituinen kuvaus työpäivästä. Oletko siis julkisen sektorin hommissa, yksityisellä tuollainen on kyllä todella harvinaista.

      Minun työpäivänä on täysin toisenlainen. On kivaa lähteä töihin, teen tietynlaista ohjaustyötä ja asiakkaina on hyvin monenlaisia ihmisiä. Työ on vaativaa mutta myös hyvin antoisaa. Työpäivät ovat aina erilaisia ja voin itse aikatauluttaa mitä teen ja milloin.

      Työkaverit on tosi kivoja, samoin esimies. Olen töissä pienessä asiantuntijaorganisaatiossa ja meillä on mahdollista itse vaikuttaa myös siihen, jos haluaa jotain lisähommia tai vastaavasti vähentää työtehtäviä.

    • Anonyymi

      Olet taakka muille työntekijöille. Motivaatio ja kehittämisjutut kannattaa jättää nuorille ja hoitaa asiat järjestykseen. Tarvitset oma-aloiteisuutta ja -johtajuutta. Muut kuormittuvat jos osa ei ymmärrä omaa vastuutaan.

    • Anonyymi

      TYÖ on sarja nälän aiheuttamia pakkoliikkeitä.

    • Anonyymi

      On hän kai arkkitehti Black Sabbath - Spiral Architect.

      noniin hyvä sitten arvostemaan... vaikka nytkin kuuntelen musiikkeja Hermann KOSS -kuulokkeilla jas on jotain AMD Radeon -grafiikkakort5teja tiet5okoneissa..

    • Anonyymi

      >tulen aamulla toimistolle, istun toimistotuoliini, avaan tietokoneen ja kökötän siinä koko päivän tekemättä käytännössä mitään.>

      Ilmeisesti olet ylemmissä johtotehtävissä? Muut hukkuvat työkuormaan, koska henkilöstöä on katsittu minimilleen. Aika ei riitä kaikkien asioiden hoitamiseen ja moni lähtee kehnon palkkauksen ja liian vastuun takia. Moni nuori ja kokematon työntekijä ei yleensä edes pysty tai jaksa,

      Kehittäminen on hieno sana, mutta usein se on suora synönyymi säästöille ja kulujen karsimiselle. HR:n ja kulttuuritoimi voi tarjoata joskus jotain innostavaakin, mutta yleensä valtiontalous ja säästöt on kaikessa päälimmäisenä.

      Miten joku voi laitostua, kun jatkuva myllerrys menossa? Enemmän on niin, että aina joku uusi uudistus ja tapa ja muutos.

    • Anonyymi

      Työ edustaa köyhy6ttä ja sairautta..

    • Anonyymi

      Mieluummin vankilaan kun töihin saa sentään ruokaaa.

    • Palstalla toistuu oikeastaan kaikki sama mitä kuvasit, ainut ero on siinä ettei loisteputkien välke käy silmiin. Tumma teema sopisi tämänkin potaskan taustaksi

    • Anonyymi

      työ edustaa köyhyyttä ja sairautta.

      Riihikuiva käteinen edustaa ter4veyttä ja hyvinvointia.

    • Työllä maksetaan laskut, ruoka ja harrastukset. Se on välttämätön paha. Mieluummin olisin niin rikas, että saisin elää vapaana.

    • 'Työ' tarkottaa keskustelun vastapuolee teititeltäessä. Se on savoo ja yleiskielessä 'Te'.

    • Mulla tuli jo pikkupoikana työstä mieleen vain vasara. Ja siitä on tullu työnantajankin kanssa eri mieltä, koska se haluaa että pitää käyttää paineilmaa. Työhän on ihan fysiikassa määritelty, eli työtä tehdään vain sillon kun jotain liikkuu. Ja jos mikään ei liiku, niin sillon ei tehdä työtä.

      • Anonyymi

        Ajatustyössä liikkuu ajatukset, sitä vain ei kaikki huomaa.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ajatustyössä liikkuu ajatukset, sitä vain ei kaikki huomaa.

        Ja sitä ei voi ees Pekka (nimi muutettu) laskea. Pekka opetti fysiikkaa tekussa. Ja alku tunnista ymmärsin ihan hyvin, mutta tunnin edetessä vauhti kiihtyi ja pekan ääni muuttui yhä korkeemmaksi ja liitu viuhu taululla entistä nopeemmin. Ja lopputunnista pekan ääni oli jo ihan kimee ja vauhti menny ihan hurjaksi.


    • Anonyymi

      Kannattaa mennä oikeisiin töihin, oletko harkinnut?

    • Anonyymi

      Du kan inte rapotaje in da keskustelupalsta turak

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      91
      2374
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      55
      2085
    3. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      95
      1923
    4. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1858
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      11
      1672
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1592
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      27
      1456
    8. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1430
    9. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1412
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      73
      1390
    Aihe